neverBF Napisano 23 Lutego 2009 Napisano 23 Lutego 2009 Opona Panaracer Mach SK eco Używany rozmiar: 26x1,95” Typ: Drut Waga : 620/680g dla 1,95” [różnica w danych wg różnych sklepów] Cena:Od 55zł Według producenta opona Semi Knob [sK] zalecana jest jako napędowa, natomiast wersja SS [semislick] jako kierunkowa. Używam modelu SK na dwa koła. Opona dobrze sprawuje się w zmiennych warunkach z racji dobrej przyczepności oraz niedużych oporów toczenia na drogach gładszych, czy też bardziej zbitych [np. asfalt ]. Szuter jej nie straszny, w piachu też sobie radzi. W błocie daje radę, ale w większej jego ilości może być różnie. Testowana na mokrych korzeniach świerkowych również trzyma się dobrze, choć przy większych pochyleniach mogą pojawić się uślizgi, podobnie jak na luźnym żwirze. Charakteryzuje ją wysoka odporność na przebicia (jak dotąd złapałem 1 gumę przez przetarcie dętki). W mokrych warunkach miałem okazję jeździć ‘z nimi’ po asfalcie, na szutrze i ubitej ziemi. Przyczepność nadal była dobra. Na śniegu opona zachowuje przyzwoitą stabilność, po założeniu lepszych dętek nie złapalem ani jednego kapcia, przecięcie na tylnym kole, które opisałem wcześniej nie powiększyło się i nie ma wpływu na komfort jazdy. Rozwiązania technologiczne: BAX Advanced Extra Cord – gęsty kord zapewniający niską wagę i odporność na uszkodzenia, uniwersalny bieżnik 3D Knob. Żadnych cudów tutaj nie ma. Ścianki są mocne, nie mam na nich żadnych przetarć, czy defektów. Zdarzyło mi się w nich najechać na coś ostrego, gdyż jeden z klocków bieżnika został przecięty. Ślad ten sięgał dość głęboko w oponę [przecięty cały klocek + kilka dobrych mm w głąb], jednak nic się poza tym nie stało. Na ściance opony znajduje się informacja o max. ciśnieniu dla opony z amortyzacją lub bez niej. Opony nie wyglądają jak ‘balony’ Schwalbe, są od nich…hmm… smuklejsze Nie wiem natomiast nic o dostępności Machów o innej szerokości. Plusy: - Cena - Stosunek opory/przyczepność - 3 różne wersje „jakościowe” - Odporność na przebicia - Łatwość w zdejmowaniu Minusy: - waga - Często łapiące się kamyczki pomiędzy kostki bieżnika - Wykończenie mogłoby być bardziej estetyczne [resztki gumy z odlewu, czy jak to nazwiemy]
falek77 Napisano 14 Kwietnia 2009 Napisano 14 Kwietnia 2009 jaka jest różnica między modelami profi a eco ?
Sorcerer Napisano 23 Września 2009 Napisano 23 Września 2009 (edytowane) Ja moze cos dodam na temat tej oponki. Dystans przejechany - około 9-10k km w miescie i lekkich utwardzonych trasach. Zalozona na tyl. Przejechane 2 ostre zimy, okolo 2k km. Wersja drut, bodajze 2.0. Ilosc przebic - 1 raz i byl to snake. Potwornie odporna na przebicia. Stopien zuzycia - praktycznie nigdy nie byla blokowana, po 8k km wyglada jeszcze bardzo dobrze i spokojnie mozna przejechac jeszcze ze 2-3 tysiace. Waze 60kg. Hamowanie - Jako ze oponka byla na tyle z Vkami, moge powiedziec jedynie ze do tej pory hamowanie tylem chyba bylo najlepsze na tej oponie, czytaj najkrotsze ze wszystkich jakie jezdzilem. Poziom przy jakim kola blokowaly sie byl duzo wyzszy niz przy innych oponach. Przyczypnosc - Poezja, zarowno przy rozpedzaniu jak i trakcji na bardzo stromych podjazdach, nigdy mnie nie zawiodly - duzo lepiej niz Scott Ozon. Bardzo dobrze brala zakrety, ale niestety przod nie pozwalal na szalenstwa. Opory - czasami mialem wrazenie iz jest to slick. Jazda zima, bardzo stabilny tyl na mokrych i sliskich nawierzchniach. Nigdy nie mialem z nia problemow. Na czarnym lodzie byla w miare stabilna, chociaz przod mi pare razy wyjechal ale to juz inna oponka. Wytrzymalosc na przebicia 10/10 Zuzycie 10/10 Hamowanie 9/10 Przyczepnosc 8/10 na suchym. Opory 6/10 Pozniej postaram sie zapodac fotki oponki. Oponka ma juz bodajze 4 lata. Edytowane 23 Września 2009 przez Sorcerer
neverBF Napisano 24 Września 2009 Autor Napisano 24 Września 2009 jaka jest różnica między modelami profi a eco ? Rzekomo profi ject ciut lżejsza i ma pasek ASB [anti snake bite]. Jest jeszcze wersja compe, zwijana.
alr Napisano 22 Stycznia 2010 Napisano 22 Stycznia 2010 Używałem Machów. Przód SS tył SK jak już zresztą bylo pisane. To jeden z lepszych kompletów na jakich jeździłem. Tył oceniam bardzo dobrze, nieźle się czyści, świetna trakcja. Przód nie dawał rady w trudniejszym terenie, na suche, nie grzązkie tereny wystarczał. Całość kapitalnie spisywała się w zakrętach! Po przesiadce na machy z bardziej górskich opon średnie prędkości na asfalcie wzrosły o ok 2-3km/h. Minus to cena- podstawowa wersja to ok 56zł za sztukę i waga. Tył poległ po kilku miesiącach ale z mojej winy (jak obręcz i piasta nie wytrzymały to i oponie wolno ) Przód nadal jeździ w turystyku mojego Taty. I tam jego miejsce ;)Po ok 4tys km jest w b.dobrym stanie. Podsumowując: świetne jako opony uniwersalne (las+asfalt) a jak wiadamo uniwersalne rzeczy nie są dla wszystkich. W tym wypadku niższe opory na asfalcie są ceną za słabe właściwości przodu w lesie. Tył super.
Ananiasz Napisano 30 Maja 2010 Napisano 30 Maja 2010 Potwierdzam, że opona jest niezła. Ostatnio z szafy wydobyłem używaną oponę Mach SK Compe i założyłem na przód. Opona ma 10 (!) lat i jeszcze się trzyma drogi, na wertepach radzi sobie nieźle, błocko wylatuje z niej jak z katapulty. Nie trzyma najlepiej na luźnym szutrze. Kilka razy musiałem ostro kontrować, żeby się nie wyrąbać. Na asfalcie spokojnie można kłaść się w zakrętach, nie powinna uciec z drogi. W tym momencie (z racji wieku) zaczynają się lekko kruszyć poszczególne klocki, ale nie ma jakiejś tragedii.
Rekomendowane odpowiedzi