Skocz do zawartości

[amortyzator]marzocchi drop-off triple


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ostatnio na zjazdach troszeczke za bardzo zaszalałem a w dodatku był śnieg i straciłem panowanie nad rowerem no i z tego powodu rąbnołem

amorem w drzewo(i przy okazji głowom).I tak jak w temacie wykrzywiłem rurę sterową,a reszta amora wogóle nie ucierpiała dlatego tez nic nie chce wymieniać.A więc chciałbym sie was zapytac czym wyproscić tę rurą dodam tylko tyle ze nie jest jakoś strasznie zgięta ale i tak dużo wystasje

na prawa stronę(jak dla mnie za dużo.Więc proszę o pomoc.Z góry dzięki!!!

Napisano

Jeśli wygiąłeś sterówkę to golenie górne też. Górna półka jest dla większej sztywności i zapobiega uszkodzeniu sterówki. No chyba, że miałes niedokręconą półkę. Najlepiej pokaż zdjęcia tego amora.

Napisano

No własnie nie bo byłem z tym amorkiem w serwisie bo tez myślałem że górne golenie uległu skrzywieniu ale nie.W serwisie powiedzieli mi że pierwszy raz widzą żeby została wygięta tylko sterówka i nic więcej ale powiedzieli że oni prostowania jej się nie podejmą i żebym ją sam prostował bo t nie takie trudne.

Napisano

Coś mi tu śmierdzi, bo to jest nie możliwe. Przy uderzeniu w momencie wygięcia sterówki półka 'ciągnie' też golenie ze sobą. W ogole w którym miejscu ta sterowka jest wygięta i w którą stronę? I najlepiej pokaż zdjecia. Do tego co to za serwis, w którym twierdzą, że wyprostowanie sterówki nie jest takie trudne, ale oni się tego nie podejmą...

Napisano

bo oni powiedzieli w serwisie ze nie mają pewności że ta sterówka nie pęknie pzry prostowaniu i gdyby się tak stało to nie mają zamiaru oddawac mi za to kasy!!!A z tymi goleniami mogą się mylić więc powiedz mi jak mogę sprawdzić czy sa wygięte i czy wogóle sam moge to sprawdzić.

 

a i jeszcze jedno rura jest skrzywiona w prawą stronę i lekko do przodu

Napisano

Załóż górną półkę - jak golenie i sterówka bez problemu wchodzą tzn, że i jedno i drugie jest krzywe. Albo przyłóż do goleni jakiś długi prosty przedmiot typu linijka, poziomica czy jakaś rurka.

 

A w którym miejscu jest wygięta sterówka?

Napisano

oczywiście ze mozesz sprawdzic czy golenie są proste:

1. mozna to sprawdzic uginając widelec - przy krzywych goleniach amor będzie się zacinał lub zablokuje się.

2. wystarczy połozyc widelec goleniami na równej powierzchni, np na stole. w ten sposób sprawdzisz czy są one proste na odcinku od górnej krawędzi do miejsca gdzie wchodzą do dolnych goleni. jednak najdokładniej mozna to sprawddzić rozbierając widelec całkowicie i kładąc rury górnych goleni na równej powierzchni. przetoczysz golenie po stole i zobaczysz czy przylegają całą powierzchnia do stołu. przy choćby minimalnym skrzywieniu rury nie będą przylegać do powierzchni po której się toczą.

Napisano

1.na takim krzywym amorze jezdziłem jeszcze ok. tygodnia i nic się nie stało nie zacinał się anie nie blokował i chodził tak jek przed wypadkiem,

2.zrobiłem tak jak kazał tobo i wyjołem golenie potoczyłem po ziemi i ani milimetr nie odstają,sa proste.

3.MANE robiłem tak jek ty kazałeś czyli zakładałem górną półkę i żeby ją załozyć musiałem bardzo mocno nagiąć lewy goleń do prawego i musiałem nabijać ja młotkiem aby dalej weszła.rys.1

P.S

Jesli dolna pułka jest lużna(odkręcona tak ze mozna nia ruszac na boki to górna wchodzi bez niczego. rys.2

A gdy wogóle zdjąłem dolna półkę to wdedy górna weszła bez niczego(poprostu wslizgneła sie po goleniach. rys 3

post-114234-1235491837_thumb.jpg

Napisano

Jeśli golenie są proste, a po odkręceniu dolnej półki sterówka wchodzi luźno w górną razem z goleniami to wychodzi na to, że sterówka jest krzywa lub samo mocowanie sterówki do dolnej półki uszkodzone. A jak po zderzeniu z drzewem jeździłeś to wszystko grało? I kiedy zauwazyłeś, ze jest krzywa?

Napisano

Gdy jezdziłem wszystko było ok amor chodził płynnie,nie zacinał się chodził tak samo jak pzred wypadkiem kumple mówili mi żebym sprawdził czy nic się nie stało ale ja mówiłem że przeciez gdy wszystko chodzi tak jak na poczatku to poco go rozbierać.Dopiero przyszły mi z allegro nowe stery i wtedy byłem zmuszony rozebrac go i gdy założyłem stery i próbowałem załozycz górna półkę za cholere nie chciała wejśc dopiero po barcdazo mocnym nagięciu gurnego lewego golenia z trudem weszła ale i tak jej nie załozyłem ponieważ i tak zeby weszła do końca mósiałem nabijac ja młotkiem(a to nie miało dalszego sensu bo i tak już przez to bardzo zrysowałem golenie) no i zaniosłem go do serwisu no i dalszy ciąg znasz.

Napisano

Dziwne. Cały czas sie zastanawiam jak sterówka mogła się wygiąc kiedy wszystko się trzymało kupy i nic nie po za nią nie jest uszkodzone. Chyba, że miałeś rozwalone lub niedokręcone stery i sterówka latała luźno w główce. Wtedy jest opcja, że się uszkodziła przy zderzeniu.

Napisano

Ja miałem zwykłe stery VP takie były od nowosci,a one oczywiście były na kulkach,no i bardzo czesto łapały luzy.No bo czego sie spodziewać po amorze 170mm skoku i sterach na kulkach teraz kup[iłem FAS THE PIG DH na maszynach trylko chce wyprostowac rure ale nie wiem jak???

Napisano

Jak stery łapały luzy to były albo źle zamontowane albo niedokręcone. Ew. bieżna była źle nabita i podczas jazdy schodziła niżej i luz sie pojawiał.

 

A wysokość amora nie ma nic do sterów jeśli te są dobrze zamontowane i skręcone. Do tego drop off do wysokich nie należy.

 

A dobre kulki są lepsze niż kiepskie maszynówki.

Napisano

Użyj imadła albo dlugiej rury aby 'przedłużyć' sterówkę. Albo oddaj do normalnego serwisu, w ktorym to zrobią. A jak nie zrobią lub też nie uda się - to co pisał Andrew.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...