Skocz do zawartości

[rower]Cannondale Prophet by Marcin


MarcinGoluch

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Dwie rzeczy pojawiają się w historii Propheta pierwsza to, że nawet nie marzyłem o złożeniu takiego cacka jak niespełna 5lat temu zostałem zmuszony do sprzedania swojego stalowego GF żeby opłacić studia, a druga sprawa to jak dziś pamiętam rozmowę z allegrowiczem Danielski jak na moją odpowiedź, że chce złożyć fulla powiedział "i tak wszystko skończy się na Cannondale".

Oto i on :P . Powstawał w wielkim bólu, zaangażowane były całe zastępy ludzi żeby wyrwać ramę z rąk angielskich oprawców :) .

 

Krótka specyfikacja:

Rama: Cannondale Prophet MX2 wersja galwanizowana 140mm, tył oś 12x135

Damper: Fox Float R 200x50

Amorek: RockShox Liryk U-Turn 115-160mm

Koła: Mavic XM317Disc

Piasty: przednia Dartmoor DeeForce qr20, tył NS Coaster DH 12x135

Szprychy: przód Mach3 Black, tył CN Spoke Black 2.0-2.0-2.0

Opony: WTB Mutanoraptor Race 2,4(na fotach jeszcze Kenda Kharisma II 2,1)

Dętki: Decathlon

Pedały: CrankBrothers Egg Beaters SL

Zaciski kół : Przód RS Maxle, tył 12mm Cannondale

Korba: Shimano SLX

Kaseta: Shimano SLX

Łańcuch: Shimano XT

Przerzutki: Przód - Shimano XT

Tył - Shimano XT Shadow

Manetki: Shimano XT 2009

Hamulce przód/tył: Avid Juicy Carbon 2008(160/160mm)

Sztyca: PRO XLT 27,2x400mm

Zacisk sztycy: PRO Light

Siodełko: WTB Rocket V SLT ? Silver

Stery: FSA Orbit Z 1.5 z redukcją 1 1/8

Mostek: RaceFace Evolve XC 95mm

Kierownica: RaceFace Evolve XC 635mm

Pancerze: Formula

 

Na zdjęciach są trzy rzeczy które ulegną w ciągu paru dni zmianie: sztyca obecnie wstawiona tylko do testów bike'a, zmiana na PRO XLT 400mm. Zacisk również PRO na śrubę będzie lada chwila. Opony już jadą WTB MutanoRaptor Race 2,4 - jedne z najlżejszych opon o tak wysokim profilu 600g/szt.

 

W dłuższym przedziale czasu zmianie ulegnie jeszcze damper na coś bardziej skomplikowanego. Chciałbym DHX 5.0, RP23 lub RS Pearl 3.3.

A oto i foty:

ce89d2a7faa443ebm.jpg

b51fbfe723d7fb48m.jpg

3f5fb41e735b50d7m.jpg

56c9edc1b394fcbam.jpg

dba5fdf8f8b29944m.jpg

Waga całości na docelowych komponentach(sztyca i zacisk PRO, opony WTB) 13,8kg

 

Pozdrawiam i zapraszam do komentowania :D !

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aj aj :) Piękny rower, nic tylko jeździć. Waga jak przy tym skoku bardzo okej. Ciesze się, że sprawa ramki zakończyła się po Twojej myśli. Rozumiem, że na zlocie dasz "macnąć" ten rower :D Tylko pewnie już nigdy nie będzie tak czysty jak w chwili obecnej :P

 

P.S i te bliźniacze siodła :D

 

Super! Oby dobrze się sprawował!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za opony te WTB? Tyle znalazłem wersji, że głowa boli.

 

http://www.shopwiki.com/search/WTB+MUTANO+...NTAIN+BIKE+TIRE

 

Które to?

 

Prophet był kiedyś moim zamierzeniem, ale w myśl roweru uniwersalnego(w góry, miasto, na maraton) odpadł na przedbiegach(a pomyśleć że już po niego szedłem, tyle że chciałem L, a mieli tylko M :P ).

 

Szczerze powiedziawszy w C'dale podoba mi się tylko konstrukcja przedniego widelca, główka ramy i marka. Kiedyś byłem wielkim orędownikiem prostych zawieszeń, ale po przejażdżce na większej ilości Fulli zacząłem zauważać jego wady. No właśnie, a jak odczucia po przesiadce z a'la I-drive od Mongoose?

 

Pozdrawiam

 

P.S. Ładny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie obie tarcze to 160. Planuje zmienić na 180 wraz z nowymi klockami ale to w sezonie, na razie zostana tak jak jest.

 

Ubijaki zostaną ze mną z racji wagi i tego, że rower nie był składany z myślą o ciężkim katowaniu a o wygodnej turystyce górskiej. A poza tym niemal nowe ubijaki z gwarancją i nowymi blokami(właśnie wymieniłem sprężyny z full serwisem w 7Anna) kosztowały mnie 75zł :P więc się do nich przywiązałem.

 

Co do kierownicy hmmm wydaje mi się, że bedzie ok ale to zweryfikuję po pierwszych testach w terenie. W ostatnich dniach jak złozyłem rakiete ani pogoda ani tym bardziej zdrowie nie pozwala mi na testy w terenie.

 

W tym rowerze spełniło się kilka moich marzeń rowerowych :D. Siodło WTB, widelec RS Lyrik no i sama ramka :) MIOOOODZIO :).

 

Pozdrawiam!

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już przy kilku okazjach wspomniałem: ładny. Nie zgodziłbym się z doborem kilku części (np. cranki, a fe!), ale poza tym to na serio nie ma się do czego przyczepić. Waga też rozsądna. Kilka rzeczy cięższych niż u mnie, kilka lżejszych, ciekawe czyj zdobędzie tytuł najcięższego Propheta na Zlocie (a możliwe obecnie, że aż cztery będą)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jak już wspominałem wielokrotnie, wspaniała maszyna i kolejny Prophet na forum :D Mistrzostwo świata, niesamowicie podobają mi sie te ramki B) Szkoda, co prawda że nie zbudowany na lewym ale tak też jest wypas :) jak już koledzy zauważyli przydałby się zestaw 180/180 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny, ta rama mi "imponuje" od jakiegoś czasu :icon_mrgreen:

Mam pytanka, skoro jesteś w temacie:

 

1) Ten Lyric ma rurę sterową 1,5"? A jakie stery tam masz zamontowane, jakieś specjalne? Widziałeś może do kupienia stery do Propheta na zwykłą rurę 1 1/8", chyba specjalne są potrzebne? Zwykłe redukcyjne nie pasują?

 

2) Mógłbyś mi wyklarować różnice między modelami Propheta, jeśli robiłeś takie rozeznanie? Byłbym wdzięczny :P

 

A, piasta 135 mm, to standard, czy dłuższa :)? Bo że grubsza, to wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za wszystkie opinie pozytywne i te mniej :icon_mrgreen:.

 

GdyniaBiker co do twoich pytań to:

Ad 1) Rura Lyric'a 1 1/8. Stery FSA Orbit Z 1,5 z redukcją na 1 1/8. Pytaj Bendusa bo z tego co wiem nabył ostatnio taką redukcję z wysoką dolną miską jak t właśnie jest u mnie. Obecnie najtańsze sensowne stery z redukcją to http://www.rowerowy.com/czesci/stery/v1reduktor SunLine V1. Redukcje które posiadam u siebie są o tyle wygodne że wkładam w nie dowolne łożyska ze sterów zintegrowanych.

Ad 2) Z tego co rozmawiałem z Kopaczusem to rama w wersji MX ma nieco inne kąty i jest przystosowana pod wieksze widelce niż Lefty 140(MXów praktycznie nie widuje się z Lefciakami). Z tego co mówił Bendus kąty różnią się tylko ze względu na wyższy widelec. Jak jest naprawde nie mam pojęcia :P. I tak u mnie kąty w zależności od zamocowania dampera 67/65,5stopni, a w "zwykłym" Prophecie 67,5/69.

na pewno różnicą jest oś 12x135 czyli standard szerokość. Myślałem, że owa oś będzie uciążliwa bo w NSie jest gwintwoana z obu stron. Jednak seryna oś Cannondale jest dociągana śrubą identyczną do śrub stosowanych przeważnie w zawieszeniach tzn. wkręcamy śrubę w komin dociągając go równocześnie.

 

Rowerek mam nadzieje przetestować lada chwila. Juz na sucho widzę sporą różnicę w zachowaniu zawieszenia w stosunku do mojego poprzedniego bikea.

 

Pozdrawiam!

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. główka Propheta jest typowa na 1,5"? Słyszałem, że zupełnie niestandardowa, ale widać źle. Mam nadzieję, że we wszystkich. Swoje kąty podałeś dla max. skoku widelca?

Bendus, czyli kątami się nie różnią wersje? Pewnie wagą trochę..

A "zwykły", to jaki, po prostu Prophet? Bo jest jeszcze pewnie mx1, wiem, że jest jeszcze Prophet 4x, o grubszej dolnej rurze, czy coś...? A "zwykły" ma zwykłą tylną oś na zacisk chyba? Wybaczcie, że męczę :icon_mrgreen: Jak jeszcze będzie się dało kupić, ramę, a ja będę miał szczęście to może za jakiś czas przybędzie kolejny Prophet :P A stąd jeszcze kolejne bezczelne pytanie, Marcin - wyrwałeś nową ramkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do szczegółowych różnic proponował bym poczekać na wypowiedź Kopaczusa.

 

Ramkę dorwałem używaną ale w super stanie(jedno delikatne przytarcie na wahaczu od przewodu hamulca)w śmiesznej cenie. Finalnie ramka, damper, stery i przesyłka do polski kosztowały mnie uwaga, uwaga :icon_mrgreen: 1200zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mx'a i zwykłego nigdy obok siebie nie miałem, bo z kasą tak dobrze nie stoję, a rama aż tak popularna, by na każdym rogu spotkac nie jest:) Moge tylko wnioskować z lektury for internetowych, przeglądania zdjęc itp. Zwykły prophet, dajmy na to z Lefty MAX 140mm (wysokość widelca ponoć 510mm), ma kąt główki regulowany: 67,5-69 stopni. W MX'ach stosowano wyższe widelce o klasycznej konstrukcji. Wysokość widelca o skoku 160mm to około 545-550mm, czyli pewnie wyżej niż Lefty. Do tego dochodzi dodatkowa "podkładka",konieczna żeby pod ramą mieściły sie regulacje na koronie widelca i nie zachaczały o linki/przelotki (widoczne ona jest w rowerze Marcina). Zatem różnica wysokości między stosowanym w Prophecie Lefty'm a zastosowanym w MX zestawem wynosi ponad 40mm. jak dla mnie z tego właśnie, a nie z różnic geometrii samej ramy wynikają własnie inne kąty podane na ramie MX'a (65,5-67).

Konstrukcyjne różnice obejmowały wahacz na przelotową oś 135x12 i uchwyty ISCG przy mufie. Tu i ówdzie w necie pojawiają się informacje o wzmocnieniu główki w miejscu jej połączenia z główną rura ramy, ale o tym czy takie coś jest wypowiadać musi się już Marcin.

 

Co do numerków przy nazwach MX1, MX2, Prophet 1,2... 600,800... itp. to były to tylko oznaczenia różnych wersji wyposażenia. Ramy były te same.

 

A no i była jeszcze wersja Prophet SL ze skokiem 120mm, ale to na 100% była ta sama rama co "zwykły" Prophet, tylko wkładano do niej krótszy damper z mniejszym skokiem (190x44,4 w miejsce 200x50)

 

4x, a dokładnie 4x team replica to protoplasta MX'a (oś 12mm, ISCG), ale z leftym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardowo jest 140mm skoku koła z 50mm skoku dampera, czyli średnie przełożenie 1:2.8. Przy skoku tłoka 57mm powinno teoretycznie powinno dać około 160mm skoku przy założeniu, że przełożenie jest jednakowe w całym zakresie ruchu wahacza. W sumie, to łatwo sprawdzić - wywal damper i zmierz. Ja w starym Specu wsadzałem ołówek w haki, kładłem rower bokiem na arkuszu papieru i oznaczałem położenia osi koła przy dwóch połozeniach. Oczka montażowe w odległości 200, a potem w mniejszej o docelowy skok tłoka.

Koło nie powonno uderzać w ramę, ale trzebaby zamontować damper w oczku "XC"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rybki te same, fotel ten sam tylko bajk inny ;) - całkiem fajny :) Szczególnie kolorystycznie świetnie pasuje :P

Nie żal Ci przesiadki na "prostsze" zawieszenie w stosunku do Mongoosa? I dlaczego wrzuciles sztuciec o skoku sporo większym od ramki? Masz go skręconego na 140 czy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość R3surrection

wiesz... mongoose jest dośc solidną ramą w sumie nie najlżejszą a skoku ma 100.... takie xc/ AM ja mam akurat z foxem ale 120mm według mnie optymalny amor bo 100mm byloby mi malo. Sam już wpłącalem kase na propheta innego ale w sumie u nas jest plasko(poznań) więc odpuścilem marcin to już emeryt(pos tudiach ) ;P:P:P więc chce mieć wygodnie ja celuję w cannondale ale w RIZE ewentuanie SC ale to zależy od ilości sałaty:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...