Skocz do zawartości

[rower] Schwinn Moab


Rekomendowane odpowiedzi

Schwinn Moab 2008

3bfa9429b490c2c0.jpg

 

e5405b14df32ab2bm.jpg

Cena katalogowa: 2999 PLN

Waga: Muszę sprawdzić dokładnie.

Dostępne wersje kolorystyczne: taka jak moja :)

Przebieg: Nie znam dokładnie, bo mi BS nawaliło. Nabyłem go po Wielkanocy

 

Rama:

17,5" jest dla mnie w sam raz. Geometria dość agresywna, Rama mocna, wytrzymuje spokojnie małe skoki. Ciekawie wygląda łączenie tylnego widelca w górnej częścioraz profilowany widelec w dolnej. Stop opisany na zdjęciu poniżej.

Lakier jaki jest każdy widzi.

 

8e9cae95303aeb7em.jpg

 

b53282e21e0bd1e0m.jpg

Wybaczcie za to zdjęcie, na szybko w domu wieczorem.

 

Amortyzator:

RS Tora 302

Jest nieźle. Skok ustawiony seryjnie na 80mm mi nie przeszkadza. W mojej Torze są jedynie ?podstawowe? bajery typu PopLock, Preload oraz regulacja tłumienia. Chodzi przyzwoicie, ale jest cholernie ciężka, a na moje marne >60kg mogłaby pracować trochę lepiej na mniejszych nierównościach. Najprawdopodobniej wymienię czerwoną sprężynę na coś miększego. Na korzeniach pracuje przyjemnie.

 

Kokpit:

Komponenty Ritchey sprawują się dobrze, wersja matowa dobrze wygląda. Nie mam problemu ze sztywnością, ale osoby cięższe mogą poczuć wiotkość tego kokpitu. Krótko mówiąc - wystarczający. Seryjnie Gripy nakręcane, wygodne, ale wymienione z powodu zakupu rogów.

 

Napęd:

Korba Shimano FCM 442 nie jest mocną strona tego roweru, jednak działa dobrze. Od czasu gdy kumpel polał mi napęd kilkoma atmosferami wody łożyska suportu trochę trzeszczą. Kaseta 950. Nie mam na co narzekać, chociaż czasem łańcuch przeskakuje mi o ?oczko?. Korba i kaseta została zmieniona na XT + łańcuch 971. Jest lepiej.

Przerzutki:

Tył Sram X.9, przód Sram X.7, dobry set, nie lata na wybojach, tylna przerzutka nie uderza o ramę, czasem tylko łańcuch stuknie owijkę przy dużym wstrząsie lub przy małym naciągu łańcucha. Zmiana biegów płynna, choć odrobinę hałaśliwa [niektórym to przeszkadza, ja jednak nie zwracam na to uwagi]. System 1:1 pozwala na rzadszą regulację, co dla mnie również jest plusem. W Sram X.7 na przodzie niefortunne umieszczono śrubę do naciągania linki przedniej przerzutki, gdzie raczej trzeba ściągać koło. Plusem w niej jest dość szeroki wózek [?] pozwalający na zastosowanie szerokiej gamy przełożeń Potwierdzam informacje z innych testów na temat szybszego wrzucania na większe zębatki, aniżeli przeskoku na mniejsze.

 

cd3bb74230cc0f69m.jpg- syf ze Stożka i istebniańskich terenów [brak warunków do mycia]

 

c92c5b55265a598bm.jpg - to były czasy :D [widać utrudniony dostęp do śruby]

 

82fd2c56f543a65am.jpg - to też mile wspominam :P

 

Koła:

Obręcze WTB wytrzymują niewielkie skoki, jak na razie nie ma potrzeby aby je centrować. piasty mogłyby być lepsze, ale te dają radę.

Opony?to kwestia sporna. Chyba składający ten rower pomylili się troszkę. Bieżnik agresywny, jak na moje asfaltowe potrzeby aż za duży. Przednia opona chyba seryjnie nierówna, pojawiało się jej bicie podczas jazdy [przeszkadzało tylko wizualnie].W górach w błocie dobrze się sprawiły, aczkolwiek po dłuższym wjeździe się zapchały [tam nie zapchałyby się tylko slicki :D]. Oponki zmieniłem na ciut węższe i łagodniejsze.

 

 

Hamulce:

Działają dobrze, jednak dla wygody i jeszcze większej poprawy wymieniłem klocki na clarksy z wymiennymi okładzinami. W ten sposób nie różnią się raczej od wyższych modeli [nie wliczając wagi]. Klameczki FR5 miodzio. Trzyma się je tak, jakby były wyprofilowane do mojej ręki. Pancerze były jakieś niefirmowe.

Siodło:

Kanapa, dość niechlujnie wykończona od dołu, gdzie pokrycie jest przymocowane za pomocą małych zszywek. posiada jednak "strefę komfortu" objawiającą się dzurą w [tylko] podstawie siodła długości ok. 7cm. Jest też dość ciężkie. Bez pampersa spokojnie można jeździć. Wymienione na SLR XC Gel flow.

 

Wygląd aktualny: nevermind-albums-moje-rowerowe-picture2593-a.jpg

 

 

Kupiłem niedawno pedały XT. Seryjne Ritcheye [może akurat moje] oprócz wagi i łatwiejszego wg mnie wpinania były porażką.

Edytowane przez Ecia
ZASADY PISANIA - lektura obowiązkowa!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę, wgniotło mnie ! Ta rama.... :P ma coś w sobie ! Szczególnie 1 zdjęcie zrobiło na mnie wrażenie :) Bardzo mi się podoba :D Aż sobie sprawdzę ofertę Schwinna :D

A co do reszty sprzęta to ewidentnie przód Ci leci ciąży, może by jakaś R7 ? Ewentualnie starszy SiD ? Koła pewnie też ważą swoje...

Będziesz go lightował ?

Fajniutko, naprawdę mi się podoba :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiecane długości:

-Rura górna 560mm

-Podsiodłowa 450mm

 

Dodatkowo zmierzyłem:

tylny trójkąt [ta równoległa do ziemi] 425mm

t. trójkąt [idąca do rury podsiodłowej po skosie] 465mm

 

Wybacz, ale nie wiem jak fachowo określić powyższe fargmenty ramy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

O widze ze wrescie je kupiles i jak sie sprawuja?? jestem ciekawy

Widze ze juz masz niezle porysowana rame

Zamontowałem tylko tył wczoraj [przysłali mi tarcze 180mm, zamiast 160 na przód :/, więc niewiele mogę jeszcze powiedzieć. Rama na zdjęciu jest porysowana tylko na dolnej i troszkę górnej rurce trójkąta, reszta to po prostu błoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...