Skocz do zawartości

[9458g] Sintesi X-Wing by Mody


Mody

Rekomendowane odpowiedzi

Oczywiście że nigdzie nie trze, co za głupota.

Biedny Da Vinci i Coulomb w grobie właśnie się obrócili jak to usłyszeli!

 

Jeśli tutaj(zaznaczone na czerwono-oczywiscie jeśli znajduje sie tam linka) nie ma tarcia,to chyba cala wiedza ze szkoly podstawowej wyniesiona przeze mnie była fikcją.

 

Skoro twierdzicie,ze tam tarcie nie wystepuje,to wytłumaczcie mi jeden fakt: dlaczego na tej prowadnicy/ślizgu w miejscu,w którym porusza się linka pogłębiło się to miejsce?

Z mojej strony EOT.

 

 

sramxxx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie masz a szkoda. Gdybyś miał mógłbyś się przyjrzeć z bliska i nie pisałbyś takich głupot. A Tobie dayus współczuję poziomu Twojej szkoły podstawowej. ;)

 

Ze zdjęć które wkleiliście wyraźnie wynika że nie trze... popatrzcie i pomyślcie logicznie zanim zaczniecie się dalej pogrążać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może napisz doktorat na ten temat?

To powiedz mi na jakiej zasadzie to działa,że wg. Ciebie nie ma tam tarcia? (elektromagnesy?)

Czy jesteś tak głupi,że nie potrafisz zauważyć najprostszych zjawisk fizycznych?

Gdyby linka miała się tam poruszać bez tarcia,musiała by unosić się w powietrzu(a właściwie w próźni,bo znowu tarła by o powietrze,ale nie o takim tarciu mówimy). Tarcie o powietrze pomijamy,ale tarcia linki o plastyk ślizgu nie wyeliminujesz - zawsze będzie!

 

Miał być EOT, ale nie wytrzymałem

 

PS.: Moze napisz do Srama z propozycją o publikacje w dziedzinie fizyki,za odkrycie elementu ślizgowego, w którym nie występuje tarcie? Może razem ze SRAMem podzielicie się Noblem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pominę część Twojego chamskiego zachowania i przejdę do meritum.

 

Tam nie może być tarcia bo oba elementy, linka i ten czarny element, są na stałe przymocowane do srebrnej części pantografu. Nie ma mowy więc o zastosowaniu zjawiska tarcia kinetycznego. Nie można mówić też o tarciu statycznym bo z definicji musi istnieć siła inicjująca do zamiany go w kinetyczne a taka w tym wypadku nie istnieje bo siłą trzymającą linkę jest śruba. Nic więcej nie trzeba pisać. Można to ewentualnie rozrysować jak ktoś ma problem z czytaniem ze zrozumieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cadargo - zwracam honor. Oś obrotu jest powyżej miejsca zaczepienia linki, co by sie potwierdzało,że nie ma tam takiego tarcia, o którym myslałem. Wystepuje jedynie tarcie związane z naciagiem linki(ale to jest pomijalnie małe) bo dużo,duzo mniejsze od przesuwu linki podczas zmiany biegów.

 

Ale to co powiedziałem wczesniej dalej jest prawdziwe,bo tarcia nie unikniemy,chocby nawet przez to,że linka nie ma swojej długości nominalnej przez cały zywot,rozciagając się musi byc tarcie,ale to już w skali mikro (nie na nasze potrzeby)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nastąpiły małe zmiany, klamki zmienione na Sram 9.0sl, tutaj straciłem 2 gramy, stery na octane one warp 1, bardzo tanio kupione, dlatego na wagę nie patrzałem, ale też straciłem niestety :P Moje poprzednie wymagały wymiany, ponieważ dostały luzów. I owijka poszła do kosza, ponieważ była mało estetyczna (z mojej winy) i średnio wygodna. W sumie straciłem 44g, więc tragedii nie ma, ale się odkuję niedługo :)

Edytowane przez Mody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualna fotka: http://img826.imageshack.us/img826/8499/img2347r.jpg

 

Czekam jeszcze na biały zacisk sztycy i nie wiem, czy może nie zmienić pancerzy na białe, bądź gripy koloru białego, ewentualnie czerwone,żeby z klamkami się nie zlewały.

Może też uda mi się wsadzić na przód białego Sid'a WC, ale to się okaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszedł zacisk sztycy w kolorze białym. Waga 22g, ale od razu powędrowała śrubka alu, co dało wynik końcowy 18g

 

Aktualna rozpiska:

 

Bar ends: (Rogi ) - Boplight - 58g

Brakes: (Hamulce) - Avid SD7 - 328g

Brake Levers: (Klamki) Sram 9.0 SL - 153g

Cables: (Pancerze i linki) - Jagwire/no name - 115g

Cassette: (Kaseta) - Shimano XT CS-M737 11/28 8speed - 251g

Chain: (Lancuch) - Shimano XT HG93 - 270g

Crankset: (Korby) - Truvativ Stylo + suport - 919g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano LX - 123g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano Deore XTR RD-M971 GS - 194g

Fork: (Widelec) - Manitou Skareb Elite - 1425g

Frame: (Rama) -Sintesi X-wing - 1616g

Grips: (Gripy) - Author Grips - 27g

Gear Shifters: (Manetki) - Sram Attack 3x8 - 163g

Handlebar: (Kierownica) - DM Marathon 560mm - 128g

Headset: (Stery) - Octane One Warp 1 - 105g (alu bolt)

Pedals: (Pedały) - Crank Brothers Egg Beater SL - 266g

Seat: (Siodlo) - Velo Carbon 1133U - 210g

Seatpost: (Sztyca) - Smica Pro Post 27,2 - 217g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Promax - 18g

Skewers: (Zaciski kol) - Dartmoor BoltOn - 68g

Spacers: (Podkladki pod mostek) - Token 1szt - 6g

Stem: (Mostek) - Syntace F99 105mm - 107g

Tire (Front): (Opona przednia) - Schwalbe Rocket Ron - 460g

Tire (Rear): (Opona tylna) - Schwalbe Rocket Ron - 440g

Tubes: (Detki) - Maxxis Flyweight - 190g

Wheel Front: (Kolo przednie) - Spinergy Spox M1 637g

Wheel Rear: (Kolo tylne) - Spinergy Spox M1 903g

Opaski - 16g

Koszyk na bidon: Specialized - 32g

Others: Avid Rollamajig - 13g

 

Total: 9458g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...