Skocz do zawartości

[przerzutka przod] Przednia przerzutka z nową korbą


HKKaMa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Dzisiaj udało mi się zamienić moją starą korbe wraz z supprotem na nowe, lecz po zalozeniu wystapil problem z przednia przerzutka, a mianowicie prowadnik przedniej przerzutki nie mozw przerzucuc lancucha na najwieksza koronke. Dodam jeszcze, ze gdy recznie odciagne prowadnik w strone najwiekszej zebatki, to lancuch wskakuje i obraca sie bez zadnych trzaskow itd.

 

 

Tak wiec abym mogl z manetki wrzucac przelozenie na korbie na najwieksze musze dobrze wyreguulowac przednia przerzutke, podciagnac linke zeby prowadnik bardziej sie "odginal" czy w najgorszym przypadku kupic nowa przerzutke??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coz... niestety nie udalo mi sie wyregulowac mojej przerzutki, gdyz mam dziwne mocowanie linki do przerzutki... niby powinna sie klinowac miedzy sruba, a taka blaszka, a wyskakuje przy najlzejszym pociagnieciu :/

Na oddatek postrzepilem koncowke linki i pewnie wymienie ja razem z pancerzami w tym tygodniu... moze kupie do przodu shimano Alivio - koszt ok 40zl wiec chyba uda mi sie tyle nazbierac :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaką masz ramę i przerzutkę?

 

Skąd wiesz, że z nową przerzutką będzie dobrze działało?

Jeszcze pokombinuje, ewentualnie pojde do serwisu, zeby tam wyregulowali :/ A tak w ogole ma malutkie luzy... no i 4 lata jakby nie bylo.

Aktualnie zamontowane mam:

Przerzutka przód: Shimano C051,

Korba: Shimano Alivio 42,32,22T,

suport: Shimano ES25 Octalink 113mm,

Shimano C051 jest na korby 48-38-28 wiec przerzutka jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko kompatybilne.

 

No właśnie że nie jest kompatybilne, skoro masz korbe 42-32-22 to przerzutka ma być 42T a nie 48T, ale to akurat nie powinno mieć wpływu na przerzucanie na wyższe biegi, Twój problem to zbyt słaby naciąg linki = regulacja.

 

arroyo, suport alivio nie posiada żdnych podkładek, to jest octalink a nie HT II

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
No coz... niestety nie udalo mi sie wyregulowac mojej przerzutki, gdyz mam dziwne mocowanie linki do przerzutki... niby powinna sie klinowac miedzy sruba, a taka blaszka, a wyskakuje przy najlzejszym pociagnieciu :/

 

Czytajcie w czym ma problem, a nie spekulujecie nad prostą rzeczą. Załóż na śrubę trzymającą linkę podkładkę, która będzie szersza od łebka śruby dzięki czemu będzie dobrze trzymać linkę.

 

HKKaMażw Polskim obowiązują takie litery jak: ą, ę, ć, ż, ź, ś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok będę pamiętał o ą ć ź ż etc. :P

 

Dzisiaj jadę po nową linkę i pancerze, wymienię je i zrobie mocowanie linki takie, jak doredził mi Pixon, ponieważ właśnie z odpowiednim zamocowaniem linki miałem największe problemy :/

Dodam jeszcze, że przerzutka jest kompatybilna z korbą, gdyż jej zakres wynosi 48T więc moja korba, która ma 42T mieści się w granicach użytkowania.

Poczytam jeszcze w inncyh poradnikach niż dotychczas, dotyczących regulacji przerzutki przedniej i może tam znajdę cenne wskazówki :icon_mrgreen:

 

suport Octalinowski faktycznie nie posiada specjalnych podkładek...

Może ktoś mi jeszcze wytłumaczyć sposób działania śrubek L i H?? W L zauważyłem, że krecąc nią wózek się przesuwa w zależności od kierunku kręcenia śrubokretem, ale w przypadku H nie zauważyłem nic... a co się stanie, gdy całkowicie wykręciłbym śrubkę H??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Śrubki te odpowiadają za skrajne wychylenie przerzutki góra/dół. Wkręcając śrubkę H ograniczasz wychylenie przerzutki na zewnątrz żeby zapobiec zrzuceniu łańcucha za blat. Analogicznie z drugą śrubą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śrubki te odpowiadają za skrajne wychylenie przerzutki góra/dół. Wkręcając śrubkę H ograniczasz wychylenie przerzutki na zewnątrz żeby zapobiec zrzuceniu łańcucha za blat. Analogicznie z drugą śrubą.

 

Aha... czyli z tego wynika, że powinienem mieć dość trochę wykręconą śrubę H... a co się stanie, jeżeli wykręce ją całkowicie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak szczeRZe...to najlepiej idz do serwisu... Jak trafisz na miłego serwisanta to zrobi ci to za 5 zł a roboty duzo mniej... Jest to koszt max 10zł... a przy okazji nauczysz sie mniej wiecej jak to robi patrza co i jak... (ja miałem znajomego mechanika i podczas składania mojego rowerU nauczyłem sie cały rower robic i teraz pomagam czasami w sportowym jako serwisant)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grynio trzeba uczyć się na własnych błędach, a do serwisu chodzić w ostateczności... przynajmniej ja tak uważam <_<

Okey. Po poł godziny zabawy udało mi się w końcu wyregulować przerzutkę tak, że chodzi niemal idealnie Koniecznością okazało się wykręcenie całkowite śrubki H.

Mimo to łańcuch leciuteńko obciera o zewnętrzną blaszke prowadnika, ale wydaje mi się, że z tym defektem juz nic nie da się zrobić, bo śrubka H jest wykręcona, a mimo to obciera :/

Może macie jakieś pomysły żeby temu zaradzić ??

 

A i jeszcze jedno... jak obciąć linke bez specjalnych narzędzi tak, żeby się nie postrzępiła ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeżeli nadal minimalnie obciera, to możesz przy manetce odkręcić baryłke odpowiedzialną za napięcie linki.

Linkę najlepiej jest obcinać jakimis szczypcami, ważne żeby podczas obcinania nie trzeba było za nią szarpać etc. wtedy nie powinna się postrzępić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

A jak w wcześniejszym Twoim temacie pisałem żeby kupić korbę w komplecie z wkładem, albo dopasować wkład do niej to się nie posłuchałeś :D.

A teraz już widzisz dlaczego dobiera się długość suportu do korby, i dlaczego nie można sobie brać części pierwszych z brzegu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...