foxiu Napisano 18 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2009 Jak dla ciebie GT to jednozawias to ja nie mam pytań. Kup sobie hardtaila jak nawet nie rozróżniasz zawieszeń.Ale jak nie chcesz słuchać jak koledzy dobrze radzą kupno gotowego bika z wirtualem, to sobie kup tą ramę Blura, postaw na kanapie i podziwiaj bo na resztę osprzętu ci niestarczy. po za tym że masz racje w drugiej części wypowiedzi, to weź sobie pooglądaj dokładnie ramę GT. ID to jednozawias ze sprytną modyfikacją, ale jakby to ustrojstwo odkręcić to cały wahacz trzymałby się ramy na tylko jednej osi obrotu. Macałem dokłądnie I-Drive z 2001 roku, z 2007, i Force z 2008. Każdy jest zawieszony tak samo, różnią się szczegółami dotyczącymi przypięcia suportu do reszty ramy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 18 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2009 Ja się nie denerwuję tylko po co się radzisz jak wiesz lepiej, że GT to jednozawias. Ja najpierw szukam informacji o nieznanej ramie a później wyrażam sądy. Tak się składa, że GT od niepamiętnych czasów kombinuje z różnymi koncepcjami wielozawiasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
foxiu Napisano 18 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2009 Ja się nie denerwuję tylko po co się radzisz jak wiesz lepiej, że GT to jednozawias. Ja najpierw szukam informacji o nieznanej ramie a później wyrażam sądy. Tak się składa, że GT od niepamiętnych czasów kombinuje z różnymi koncepcjami wielozawiasu. ten dalej swoje Kombinować kombinowało - STS i jemu podobne. Ale I-Drive, i teraz ID to jednozawiasy!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 18 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2009 . Ale I-Drive, i teraz ID to jednozawiasy!! Można powiedzieć, że głupoty wypisujesz, doucz się trochę, a potem udzielaj : http://www.bikeboard.pl/index.php?d=sprzet...=1022&str=3 chyba że obrzydliwy z wyglądu i średni z pracy reign/anthem to twoja relikwia i się modlisz do niej A tobie nie zaszkodziła miłość do GT ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 19 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2009 Ale I-Drive, i teraz ID to jednozawiasy!! I twój Reign to też jednozawias w takim razie. Wszyscy jeździmy na jednozawiasach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkamil Napisano 19 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2009 O kurde... to moj tez??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
foxiu Napisano 19 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2009 Można powiedzieć, że głupoty wypisujesz, doucz się trochę, a potem udzielaj :http://www.bikeboard.pl/index.php?d=sprzet...=1022&str=3 świetnie że dałeś tego linka. Popatrz na to zdjęcie http://download.bikeboard.pl/foto3/turysta_gt_id_5_2902.jpg i znajdź mi na nim DWA zawiasy mocujące wahacz do przedniego trójkąta. Ja tam widzę JEDEN zawias łączący obie części ramy. Drugi zawias jest tylko i wyłącznie dla mufy suportu, nie ma wpływu na pracę zawieszenia - jedynie na izolację napędu od tejże pracy. Jak jeszcze nie rozumiesz to ci strzałki na zdjęciu namaluję i opiszę. I nie wyskakuj mi z tekstami "doucz się", bo wyraźnie widać, ze jednak nieco więcej się musisz douczyć niż ja. EDIT: na tym zdjęciu: http://download.bikeboard.pl/foto3/turysta_gt_id_5_2904.jpg macie wahacz w całości. Ile jest zawiasów między przednim trójkątem na osią koła? polecam też lekturę o i-drive: http://rower.com/porady-gt-i-drive.asp Miłego czytania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkamil Napisano 19 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2009 Cytat z tego ostatniego linka "I Drive to niezwykle scalony i kompaktowy układ czterozawiasowy." Wiec? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
foxiu Napisano 19 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2009 a poczytaj niżej - "Wahacz (tylny trójkąt ramy) obraca się na jednej osi obrotu". Nieścisłość? Owszem. Na schematycznym rysunku nie znajdziesz także więcej zawiasów niż jeden. Uwadze polecam też pdfa: http://www.bikecentrum.cz/dld.php?id=15 W sekcjach Exploded View, oraz na dużym zdjeciu na końcu wyraźnie widać, że wahacz jest przyczepiony do głównego trójkąta bez żadnych złączek, charakterystycznych dla TPO, oraz że składa się z jednego kawałka a nie wielu - co z kolei jest charakterystyczne dla wielo (w tym cztero) zawiasów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 19 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2009 Ja tam widzę JEDEN zawias łączący obie części ramy. Czy mamy na forum okulistę? Widzisz tam flexbone i BB-link? Masz w jednozawiasie takie rozwiązania? Ano nie masz i dlatego i-drive nie pracuje jak jednozawias. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 19 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2009 Mi sie zdaje, że ten wahacz nie jest zawieszony bezpośrednio do głównego trójkąta : http://www.mongoose.com/usa/eng/usa/newsDetail?id=617 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 19 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2009 Wahacz jest przymocowany z jednej strony do głównego trójkąta a z drugiej do BB-linka, który jest trzymany przez flexbone'a w odpowiedniej pozycji ot cała filozofia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nemo7 Napisano 20 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2009 W katalogu Bike Board pisze o iDrive tak: Na pierwszy rzut oka jak żywo przypomina zawieszenie jednoosiowe z wysoko umieszczoną osią obeoru. Jednak sercem układu jest bardzo sprytna przystawka BB Link. Potem pisze co daje takie rozwiązanie. Pod koniec pisze. Iso Drive to system siostrzany i choć nieco różni się konstrukcyjnie to pod względem zasady działania jest identyczny. Moim zdaniem to jest jednozawias. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziekk Napisano 20 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2009 W różnych katalogach rowerowych przy okazji klasyfikacji sysytemów zawieszenia różni ludzi się nad tym głowili i nic nie wymyślili, a wy chcecie wyważać otwarte drzwi. I-Drive zawsze był klasyfikowany jako odrębny system zawieszenia, często charakteryzowany jako połączenie jednozawiasa z URT. Wahacz jest faktycznie wykonany z jednego kawałka i zamocowany za pomocą jednego zawiasu do trójkąta głównego. BB-Link nie wpływa w ogóle na trajektorię jego ruchu, no bo niby jak? Dlatego pod tym względem jest to jednozawias. Ale za to wpływa znacznie na pracę zawieszenia, tak więc trudno umieszczać I-Drive w jednym worku z jednozawiasami, nawet tymi z punktami pośredniczącymi, bo I-Drive nie posiada ich wad. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
foxiu Napisano 20 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2009 Widzisz tam flexbone i BB-link? Masz w jednozawiasie takie rozwiązania? Ano nie masz i dlatego i-drive nie pracuje jak jednozawias. "Nie pracuje" nie jest tożsame z "Nie jest" I-Drive zawsze był klasyfikowany jako odrębny system zawieszenia, często charakteryzowany jako połączenie jednozawiasa z URT. Wahacz jest faktycznie wykonany z jednego kawałka i zamocowany za pomocą jednego zawiasu do trójkąta głównego. BB-Link nie wpływa w ogóle na trajektorię jego ruchu, no bo niby jak? Dlatego pod tym względem jest to jednozawias.Ale za to wpływa znacznie na pracę zawieszenia, tak więc trudno umieszczać I-Drive w jednym worku z jednozawiasami, nawet tymi z punktami pośredniczącymi, bo I-Drive nie posiada ich wad. no Bodziek, nareszcie Pod względem pracy oczywiście że trudno, pod względem zasady działania można jak najbardziej. Skończmy już tę akademicka dyskusję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość R3surrection Napisano 20 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2009 czyli ja też mam jednozawias to rama na allegro i trzeba kupić coś innego xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 20 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2009 Bez żadnej dyskusji, w obecnym rozwiązaniu Mongoose Canaan, zawias nie jest bezpośrednio połączony z ramą - co widać na załączonym przeze mnie filmie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość R3surrection Napisano 20 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2009 z racji tej dyskusji mógłby ktoś kto się na tym zna zestawić kilka fotek i opisow typów zawieszeń, sądzę ze wszystkim przyda się poszerzenie wiedzy na ten temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinii Napisano 20 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2009 z racji tej dyskusji mógłby ktoś kto się na tym zna zestawić kilka fotek i opisow typów zawieszeń, sądzę ze wszystkim przyda się poszerzenie wiedzy na ten temat Moze to cos pomoze: http://www.from.okay.pl/ptaku/Brast/artyku...mortyzacji.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 20 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2009 No posprzątałem ten temat -> http://www.forumrowerowe.org/index.php?sho...47528&st=40 bo się nam niezły OT narobił. Dalszą dyskusję na temat zawiasu sugeruje toczyć tutaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dejot Napisano 20 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2009 Hehe jeszcze można rozważać względem którego punktu ramy mamy rozważać ruch osi koła Bo wtedy gdyby takim punktem ruchomą oś suportu mamy już komplikacje To teraz niech ktoś naszkicuje tor ruchu osi koła odniesiony do tego punktu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
foxiu Napisano 21 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2009 Hehe jeszcze można rozważać względem którego punktu ramy mamy rozważać ruch osi koła Bo wtedy gdyby takim punktem ruchomą oś suportu mamy już komplikacje To teraz niech ktoś naszkicuje tor ruchu osi koła odniesiony do tego punktu nie pisz tak późno bo ciężko zrozumieć Koło rusza się względem punktu w którym jest przyczepiony do ramy wahacz - widać go na zdjęciu roweru które masz w stopce. Cała reszta łożysk i łączników jest tylko po to aby odizolować pracę zwieszenia od napędu - i na kinematykę zawieszenia nie mają wpływu. Linia po której poruszać się będzie koło to wycinek okręgu i nie da się tu wiele wykombinować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koen Napisano 21 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2009 Piszesz "cała reszta łożysk i łączników jest tylko po to aby odizolować pracę zwieszenia od napędu" a czy to właśnie nie to (i w drugą stronę) jest podstawowym celem tych wszystkich zawieszeń bardziej zaawansowanych od klasycznego jednozawiasa? I wypadku gdy suport nie jest na stale połączony z przednim trójkątem, powinno się chyba rozważać ruch tylnej osi względem suportu bo wpływ zawieszenia na skracanie łańcucha będzie inny niż w zwykłym jednozawiasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 21 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2009 Drugim głównym celem konstruowania skomplikowanych zawieszeń jest wyeliminowanie wpływu hamowania na pracę zawieszenia, jak na razie tylko Horst Link jest całkowicie "nie wrażliwy" na hamowanie, (nie licząc systemów z tzw. "pływającym zaciskiem") Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dejot Napisano 21 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2009 Hehe no fakt Późno było i wietrznie Co by nie powiedzieć o Independent Drivetrain -ja tam jestem z niego zadowolony. Najbardziej chyba z czułości Co do "bujalności", to każdy, kto ma fulla wie, że jakby się uparł to każdy będzie bujał. Tak samo każdy wie, że jak dojdzie się do wprawy to można tak jeździć, że i jednozawias (zakładając że mój rower ma ten typ zawieszenia jednak ) nie będzie bujał. Kopanie korb jest zapewne równie niewygodnym zjawiskiem które ciężej jest "techniką jazdy" zwalczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.