Skocz do zawartości

[zawieszenie] czym jest I-drive od GT?


foxiu

Rekomendowane odpowiedzi

Jak dla ciebie GT to jednozawias to ja nie mam pytań. ;) Kup sobie hardtaila jak nawet nie rozróżniasz zawieszeń.

Ale jak nie chcesz słuchać jak koledzy dobrze radzą kupno gotowego bika z wirtualem, to sobie kup tą ramę Blura, postaw na kanapie i podziwiaj bo na resztę osprzętu ci niestarczy.

 

po za tym że masz racje w drugiej części wypowiedzi, to weź sobie pooglądaj dokładnie ramę GT. ID to jednozawias ze sprytną modyfikacją, ale jakby to ustrojstwo odkręcić to cały wahacz trzymałby się ramy na tylko jednej osi obrotu. Macałem dokłądnie I-Drive z 2001 roku, z 2007, i Force z 2008. Każdy jest zawieszony tak samo, różnią się szczegółami dotyczącymi przypięcia suportu do reszty ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie denerwuję tylko po co się radzisz jak wiesz lepiej, że GT to jednozawias. Ja najpierw szukam informacji o nieznanej ramie a później wyrażam sądy. Tak się składa, że GT od niepamiętnych czasów kombinuje z różnymi koncepcjami wielozawiasu.

ten dalej swoje ;) Kombinować kombinowało - STS i jemu podobne. Ale I-Drive, i teraz ID to jednozawiasy!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Ale I-Drive, i teraz ID to jednozawiasy!!

 

Można powiedzieć, że głupoty wypisujesz, doucz się trochę, a potem udzielaj :

 

http://www.bikeboard.pl/index.php?d=sprzet...=1022&str=3

 

chyba że obrzydliwy z wyglądu i średni z pracy reign/anthem to twoja relikwia i się modlisz do niej

A tobie nie zaszkodziła miłość do GT ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można powiedzieć, że głupoty wypisujesz, doucz się trochę, a potem udzielaj :

http://www.bikeboard.pl/index.php?d=sprzet...=1022&str=3

świetnie że dałeś tego linka. Popatrz na to zdjęcie http://download.bikeboard.pl/foto3/turysta_gt_id_5_2902.jpg i znajdź mi na nim DWA zawiasy mocujące wahacz do przedniego trójkąta.

 

Ja tam widzę JEDEN zawias łączący obie części ramy.

 

Drugi zawias jest tylko i wyłącznie dla mufy suportu, nie ma wpływu na pracę zawieszenia - jedynie na izolację napędu od tejże pracy. Jak jeszcze nie rozumiesz to ci strzałki na zdjęciu namaluję i opiszę.

 

I nie wyskakuj mi z tekstami "doucz się", bo wyraźnie widać, ze jednak nieco więcej się musisz douczyć niż ja.

 

EDIT: na tym zdjęciu: http://download.bikeboard.pl/foto3/turysta_gt_id_5_2904.jpg macie wahacz w całości. Ile jest zawiasów między przednim trójkątem na osią koła?

 

polecam też lekturę o i-drive: http://rower.com/porady-gt-i-drive.asp

Miłego czytania :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a poczytaj niżej - "Wahacz (tylny trójkąt ramy) obraca się na jednej osi obrotu". Nieścisłość? Owszem. Na schematycznym rysunku nie znajdziesz także więcej zawiasów niż jeden. Uwadze polecam też pdfa: http://www.bikecentrum.cz/dld.php?id=15

W sekcjach Exploded View, oraz na dużym zdjeciu na końcu wyraźnie widać, że wahacz jest przyczepiony do głównego trójkąta bez żadnych złączek, charakterystycznych dla TPO, oraz że składa się z jednego kawałka a nie wielu - co z kolei jest charakterystyczne dla wielo (w tym cztero) zawiasów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W katalogu Bike Board pisze o iDrive tak:

 

Na pierwszy rzut oka jak żywo przypomina zawieszenie jednoosiowe z wysoko umieszczoną osią obeoru. Jednak sercem układu jest bardzo sprytna przystawka BB Link. Potem pisze co daje takie rozwiązanie. Pod koniec pisze. Iso Drive to system siostrzany i choć nieco różni się konstrukcyjnie to pod względem zasady działania jest identyczny.

 

Moim zdaniem to jest jednozawias.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W różnych katalogach rowerowych przy okazji klasyfikacji sysytemów zawieszenia różni ludzi się nad tym głowili i nic nie wymyślili, a wy chcecie wyważać otwarte drzwi.

I-Drive zawsze był klasyfikowany jako odrębny system zawieszenia, często charakteryzowany jako połączenie jednozawiasa z URT. Wahacz jest faktycznie wykonany z jednego kawałka i zamocowany za pomocą jednego zawiasu do trójkąta głównego. BB-Link nie wpływa w ogóle na trajektorię jego ruchu, no bo niby jak? Dlatego pod tym względem jest to jednozawias.

Ale za to wpływa znacznie na pracę zawieszenia, tak więc trudno umieszczać I-Drive w jednym worku z jednozawiasami, nawet tymi z punktami pośredniczącymi, bo I-Drive nie posiada ich wad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz tam flexbone i BB-link? Masz w jednozawiasie takie rozwiązania? Ano nie masz i dlatego i-drive nie pracuje jak jednozawias.

"Nie pracuje" nie jest tożsame z "Nie jest" :whistling:

 

I-Drive zawsze był klasyfikowany jako odrębny system zawieszenia, często charakteryzowany jako połączenie jednozawiasa z URT. Wahacz jest faktycznie wykonany z jednego kawałka i zamocowany za pomocą jednego zawiasu do trójkąta głównego. BB-Link nie wpływa w ogóle na trajektorię jego ruchu, no bo niby jak? Dlatego pod tym względem jest to jednozawias.

Ale za to wpływa znacznie na pracę zawieszenia, tak więc trudno umieszczać I-Drive w jednym worku z jednozawiasami, nawet tymi z punktami pośredniczącymi, bo I-Drive nie posiada ich wad.

no Bodziek, nareszcie :) Pod względem pracy oczywiście że trudno, pod względem zasady działania można jak najbardziej. Skończmy już tę akademicka dyskusję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość R3surrection

z racji tej dyskusji mógłby ktoś kto się na tym zna zestawić kilka fotek i opisow typów zawieszeń, sądzę ze wszystkim przyda się poszerzenie wiedzy na ten temat :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe jeszcze można rozważać względem którego punktu ramy mamy rozważać ruch osi koła :) Bo wtedy gdyby takim punktem ruchomą oś suportu mamy już komplikacje :P To teraz niech ktoś naszkicuje tor ruchu osi koła odniesiony do tego punktu :)

nie pisz tak późno bo ciężko zrozumieć :) Koło rusza się względem punktu w którym jest przyczepiony do ramy wahacz - widać go na zdjęciu roweru które masz w stopce. Cała reszta łożysk i łączników jest tylko po to aby odizolować pracę zwieszenia od napędu - i na kinematykę zawieszenia nie mają wpływu. Linia po której poruszać się będzie koło to wycinek okręgu i nie da się tu wiele wykombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz "cała reszta łożysk i łączników jest tylko po to aby odizolować pracę zwieszenia od napędu" a czy to właśnie nie to (i w drugą stronę) jest podstawowym celem tych wszystkich zawieszeń bardziej zaawansowanych od klasycznego jednozawiasa? I wypadku gdy suport nie jest na stale połączony z przednim trójkątem, powinno się chyba rozważać ruch tylnej osi względem suportu bo wpływ zawieszenia na skracanie łańcucha będzie inny niż w zwykłym jednozawiasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe no fakt :P Późno było i wietrznie :P

 

Co by nie powiedzieć o Independent Drivetrain -ja tam jestem z niego zadowolony. Najbardziej chyba z czułości :D Co do "bujalności", to każdy, kto ma fulla wie, że jakby się uparł to każdy będzie bujał. Tak samo każdy wie, że jak dojdzie się do wprawy to można tak jeździć, że i jednozawias (zakładając że mój rower ma ten typ zawieszenia jednak :P ) nie będzie bujał. Kopanie korb jest zapewne równie niewygodnym zjawiskiem które ciężej jest "techniką jazdy" zwalczyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...