Skocz do zawartości

[9650g] Santa Cruz Blur XC by Dornif


Dornif

Rekomendowane odpowiedzi

Zdaj relację, jak pojeździsz z nimi w błocie. Bo o to w super-lekkich tarczach się przede wszystkim rozchodzi. Na blade'ach nowych klocków nie miałem po ~35km zeszłorocznego maratonu w Istebnej. Beskidzkie błocko po osie i deszcz...

A przyznam, że jestem ciekaw, bo akurat u mnie na hamulcach jest duży potencjał do zrzucenia kilkudziesięciu gram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sporo lzejsze od aligatorow:

 

http://www.scrubcomponents.com/html/scrub_...60mm_rotor.html

 

chociaz co do pracy z formulami juz tak rozowo nie jest:

 

http://weightweenies.starbike.com/forum/vi...la&start=30

 

no i cena ok £115 sztuka :)

 

chyba najrozsadniejszym bylby wybor hope cena/waga/wyglad/dzialanie, z tego co ludzie pisza to 76g 160mm lzejsze od r1 alu i teraz w b. dobrej cenie £28 na wiggle

 

sam sie zastanawiam nad nimi, chociaz cenowo to nie bedzie az taka rewelacja (w porownaniu do r1) jak sie doda koszt adaptera + ti sruby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Na nowy rok - nowa edycja mojego blura :whistling: Mały face-lifting, trochę pracy własnej, trochę nowego szpeju...

 

To na razie jest tylko taki "teaser" ;P poza tym chcę popytać o parę rzeczy.

 

Na pewno będzie <10kg, wg moich wstępnych szacunków ~9.8, ale na lekkich oponkach. Na maratony planuje set czegoś tubeless/tubeless ready, więc wydanie "wysokogórskie" dalej będzie pewnie minimalnie powyżej dychy.

Set "papierowy" będzie na ŚLR i inne nizinne wyścigi.

 

Lecą pedały, quartz'e są w miarę ok, ale szczerze - bywa, że się wypinają. W cholernie niewłaściwych momentach...

Będzie nowa sztyca - albo thomson, albo kcnc. Zastanawiam się, czy za "kult" warto dźwigać ~35g więcej :P

Hamulce przechodzą tuning, będą też inne tarcze.

Jest nowa kiera, pro się połamało (w ten sam sposób, co i tioga, pechowo...)

Dużo tuningu "wiertarkowego", min. topcap ze śrubą <2g, rogi pro w mojej wersji, jeszcze nie zdradzam, do ilu doszedłem :P

 

I wiele innych drobiazgów, jak np. self-made tytanowe zaworki UST :icon_wink:

 

To be continued...

Edytowane przez Dornif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientowałem się w sprawie quartzów u przedstawiciela w sprawie wypinania.

On twierdzi że były problemy z pedałami z rocznika 2007.

Teraz podobno jest oks.

Mi się nie wypieły no ale w zasadzie to mam je od wrzesień/pazdziernik 2009 także wszytsko przedemną:icon_wink:

Edytowane przez Mendoza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientowałem się w sprawie quartzów u przedstawiciela w sprawie wypinania.

On twierdzi że były problemy z pedałami z rocznika 2007.

Teraz podobno jest oks.

Mi się nie wypieły no ale w zasadzie to mam je od wrzesień/pazdziernik 2009 także wszytsko przedemną:icon_wink:

 

Na MTBR w/g userow i wielu serwisach problem z quartzami wynika z

- zle dobranych podkladek do blokow

- nie wszystkie buty wspolpracuja z quartzami

 

Czym sztywniejsza podeszwa tym lepiej z quartzami. Organoleptycznie bede testowac w kwietniu.

 

Pytanie jest zasadnicze o nowe quartze - podobno na 2010 pojawily sie quartze z 2 kompletami blokow w zestawie. 15 i 20*, ale do tej pory widzialem tylko 1 taka pare.

Edytowane przez Sorcerer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Quartzów: po przekopaniu całego internetu przed kupnem znalazłem wzmiankę, że "stara" wersja wypinała się znacznie częściej. Nową wersję można poznać po dodatkowym "pręcie" zaznaczonym na granatowo na zdjęciu:

post-120747-1265541998,71_thumb.jpg

 

I tak jak już zostało wspomniane wcześniej: im sztywniejsza podeszwa tym lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemniej wędrują już do mnie exustar ti, tu jeśli dla odmiany potwierdzi się ich rzekoma awaryjność i np rozlecą się po 3kkm, to może zaryzykuję znowu z quartzami :rolleyes:

 

W quartzach jest taka dziwna rzecz, że pręt ruchomy jest z przodu, a nie z tyłu, jak w większości znanych przez mnie cliplessów. Dlatego np dohamowując w zakręcie, jak ciężar ciała przesuwa się do przodu, a noga wystawiona na bok, zdarzało się, że uczucie było co najmniej niepewne, a kilka razy buty się wypięły. I to w ustawieniu bez podkładek, czyli teoretycznie najciaśniejszym i najmocniej trzymającym. Jeżdżę w sidi eagle, więc miękkie buty to nie są...

 

Nie mówię, że to częste zjawisko - o nie, na przejeżdżony cały sezon (quartze miałem tylko w startowym, czyli jakieś 6kkm) zdarzyło się to może kilkanaście razy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to w ustawieniu bez podkładek, czyli teoretycznie najciaśniejszym i najmocniej trzymającym. Jeżdżę w sidi eagle, więc miękkie buty to nie są...

 

Jedynie bede wypowiadal sie jako teoretyk z tego co przeczytalem na temat quartz'a.

Moze wlasnie bylo za ciasno w takim ustawieniu, przez co przy zmianie rozlozenia masy, czesc buta ktora opiera sie na pedale naciskala zbyt mocno wzgledem docisku bloku do klatki powodujac ze blok wyskakiwal?

Edytowane przez Sorcerer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Uwierz mi, że mając te pedały prawie półtora roku, a nie tydzień, przetestowałem chyba wszystkie możliwe ustawienia. Również, dla testu na innych moich butach, miękkich-turystycznych i sportowych, ale z inną podeszwą (Diadory). Ustawienie bez podkładek było najciaśniejsze i najpewniej trzymało.

 

A wracając do mojego pierwszego podpunktu - znacie inne systemy pedałów, gdzie ruchoma część "wiązania" byłaby z przodu? Rzadko się "wypycha" rower do tyłu, natomiast do przodu nader często, więc moim zdanie to jest największa wada systemu quartz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na masterpiece 31.6 350mm 188g, finalna wersja 149g co daje ok 40g.

Nie wiem ile wazy jarzemko elite, patrzac na cene tej czesci jest ok 40% tansza od masterpiece wiec zakladam ze i tu bedzie roznica w wadze.

W najgorszym wypadku zakladajac porownywalny elite 31.6 367mm masz max 180g sztyce.

 

Zwaz swoje mocowanie i porownaj

 

Standardowe mocowanie masterpiece

 

090220101042.jpg

19012010949.jpg

19012010950.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bar ends (rogi ) - PRO + ingerencja ;P - 47g

Brakes (Front&Rear)): (Hamulec przedni i tylny) - Formula ORO, Tarcze Hope 160mm +adapter – 707g

Cassette: (Kaseta) - XTR07, 11-34 – 231g

Chain: (Lancuch) - XT - 274g

Crankset: (Korby) – truvativ noir, śrubku kcnc – 808g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - XT750 – 119g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) – X0 '06, kółka kcnc – 201g

Fork: (Widelec) – Fox F100RLC – 1522g

Frame: (Rama) – Santa Cruz Blur XC 2008 17,5” ano – 2260g

Grips: (Gripy) - Author cut + korki – 18g

Handlebar: (Kierownica) – pro mtb carbon 106g

Headset: (Stery) - chris king red - 95g

 

Misc option ( inne ) - podkładki 10mm + 5mm carbon, uszczelniacz – 63g

Pedals: (Pedaly) - Exustar ti - 213g

Seat: (Siodlo) - Selle Italia slr xp - 177g

Seatpost: (Sztyca) – ritchey wcs 30,9 x 350mm - 221g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) – kcnc – 22g

Shifters + Cables: (Manetki i pancerze) - Sram X0 + Alligator – 239g

Skewers: (Zaciski kol) – kcnc ti – 45g

Stem: (Mostek) – Syntace F99 – 109g

Tire (Front): (Opona przednia) - Schwalbe NN 2.1" - 457g

Tire (Rear): (Opona tylna) - Schwalbe NN 2.1" - 454g

Wheel Front: (Kolo przednie) – Mavic Crossmax SL 770g

Wheel Rear: (Kolo tylne) - -||- 915g

 

Suma 10073g...

 

Jeszcze sztyca, może siodło (na slr tt?) i parę drobiazgów :yes:

 

PS. Ile kosztuje tuning thomsona?

Edytowane przez Dornif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ew. jako drugi zestaw...

 

Crossmax SL bardzo mi się podobają, i pasują do srebrnej anody ramy. Poza tym nie boję się na nich puścić klamek. Natomiast porządne koła, przy wadze ~1500g to spory wydatek. A nie wcisnę tu szajsu, bo się będzie gryzło choćby wizualnie.

 

Sesja zdjęciowa może w weekend ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje sl sa bardzo wytrzymale ale sztywnoscia boczna nie grzesza i waza tone.

Mozna poskladac duzo ciekawsze i rownie mocne kola.

 

I jak zwykle polskie ceny dla bogaczy :rolleyes:

Pro-bolty w tym rozmiarze tansze na wyspach.

Szkoda ze Henio sie zrazil, bo zrobil kawal dobrej roboty, jezdze na jego lodce i jest super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smud robi i nie ma problemu, gadałem z Ignistim - też robi.

No ja brałem od Sime'go. Ceny nie są złe, zwłaszcza że to jedyny poważny dystrybutor porządnych śrub jakimi są te z ProBolt'a.

 

Dornif - koła won !

Ja już też się zbieram do wymiany bo moje to też koło tony ważą.

Edytowane przez Wax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio nie. Jak ważył w teorii 10.3, to na wadze było 10.4, ale z bajerami typu magnes, czujnik, mocowanie pompki, licznika... Także mniej więcej teoria z praktyką się pokrywa :D

 

Co do kół:

Pierwsza sprawa - kwestia wizualna. Tu np ztr'y mi nie pasują. Jedyne w miarę lekkie srebrne obręcze, to mavic'i 717, a wagą wcale nie takie drobne 395g. Chyba, że ktoś ma lepszy pomysł?

Druga kwestia - cena. Nie kupię kompletu 240', bo nie mam "do wyrzucenia" 2000zł, Hope'y to niby tylko połowa tego, ale lekkie nie są, a boplighty mają opinię rozlatujących. Chyba, że srebrne novateki? Chciałbym srebrne lub czerwone :thumbsup:

 

Szprychy i nyple kwestią nie są, bo cx-ray nie będzie :woot:

 

Myślałem nad budżetowym zestawem, np allegro - mavic 317 do tego czerwone boplighty, revo, jakieś czerwone nyple. Wyjdzie ~1530g? Za jakieś 900zł. Tylko czy się nie rozleci, szczególnie piasty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest też Soul_Kozak (czarne) - na 2010 nowa przednia piasta wyszła, póki co tylnej nie ma. Jest też Novatec (czarne i chyba w kolorze tytanu/srebra), komplet piast za nie całe 500zł lekkie jak na takie piasty - alles na Allegro.

Szprychy ?! - Sapim Laser (nyple zintegrowane), albo Revo, od kasety coś mocniejszego.

 

Vincere ma kiepskie śruby - nie oszukujmy się, te nie z ProBolt'a mają problemy z jakością wykonania. Pisząc do Sime'go mamy każdą śrubę, która jest na stronie ProBolt'a - jeśli nie "na już" to do ściągnięcia z UK.

Zamawiałem u niego komplet alu na cały rower, śruby Ti do sztycy + śruby Ti do korby (koronek) - lepszych nie widziałem.

Edytowane przez Wax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...