Dornif Napisano 13 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2009 Zdaj relację, jak pojeździsz z nimi w błocie. Bo o to w super-lekkich tarczach się przede wszystkim rozchodzi. Na blade'ach nowych klocków nie miałem po ~35km zeszłorocznego maratonu w Istebnej. Beskidzkie błocko po osie i deszcz... A przyznam, że jestem ciekaw, bo akurat u mnie na hamulcach jest duży potencjał do zrzucenia kilkudziesięciu gram. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 19 Maja 2009 Udostępnij Napisano 19 Maja 2009 aerisy nie lubią się z formulami - tak jak accenty blade. przy hamowaniu czuć szarpanie. tunig tarczowy w moim przypadku się nie powiodł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 20 Maja 2009 Udostępnij Napisano 20 Maja 2009 sporo lzejsze od aligatorow: http://www.scrubcomponents.com/html/scrub_...60mm_rotor.html chociaz co do pracy z formulami juz tak rozowo nie jest: http://weightweenies.starbike.com/forum/vi...la&start=30 no i cena ok £115 sztuka chyba najrozsadniejszym bylby wybor hope cena/waga/wyglad/dzialanie, z tego co ludzie pisza to 76g 160mm lzejsze od r1 alu i teraz w b. dobrej cenie £28 na wiggle sam sie zastanawiam nad nimi, chociaz cenowo to nie bedzie az taka rewelacja (w porownaniu do r1) jak sie doda koszt adaptera + ti sruby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dornif Napisano 3 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 (edytowane) Na nowy rok - nowa edycja mojego blura Mały face-lifting, trochę pracy własnej, trochę nowego szpeju... To na razie jest tylko taki "teaser" ;P poza tym chcę popytać o parę rzeczy. Na pewno będzie <10kg, wg moich wstępnych szacunków ~9.8, ale na lekkich oponkach. Na maratony planuje set czegoś tubeless/tubeless ready, więc wydanie "wysokogórskie" dalej będzie pewnie minimalnie powyżej dychy. Set "papierowy" będzie na ŚLR i inne nizinne wyścigi. Lecą pedały, quartz'e są w miarę ok, ale szczerze - bywa, że się wypinają. W cholernie niewłaściwych momentach... Będzie nowa sztyca - albo thomson, albo kcnc. Zastanawiam się, czy za "kult" warto dźwigać ~35g więcej Hamulce przechodzą tuning, będą też inne tarcze. Jest nowa kiera, pro się połamało (w ten sam sposób, co i tioga, pechowo...) Dużo tuningu "wiertarkowego", min. topcap ze śrubą <2g, rogi pro w mojej wersji, jeszcze nie zdradzam, do ilu doszedłem I wiele innych drobiazgów, jak np. self-made tytanowe zaworki UST To be continued... Edytowane 3 Lutego 2010 przez Dornif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość R3surrection Napisano 4 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 super rower, czekam na fotki!! po ugradzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mendoza Napisano 7 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2010 (edytowane) Orientowałem się w sprawie quartzów u przedstawiciela w sprawie wypinania. On twierdzi że były problemy z pedałami z rocznika 2007. Teraz podobno jest oks. Mi się nie wypieły no ale w zasadzie to mam je od wrzesień/pazdziernik 2009 także wszytsko przedemną Edytowane 7 Lutego 2010 przez Mendoza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 7 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2010 Będzie nowa sztyca - albo thomson, albo kcnc. Zastanawiam się, czy za "kult" warto dźwigać ~35g więcej Jak mowisz o masterpiece to mozna z niego zrobic 149g. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sorcerer Napisano 7 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2010 (edytowane) Orientowałem się w sprawie quartzów u przedstawiciela w sprawie wypinania. On twierdzi że były problemy z pedałami z rocznika 2007. Teraz podobno jest oks. Mi się nie wypieły no ale w zasadzie to mam je od wrzesień/pazdziernik 2009 także wszytsko przedemną Na MTBR w/g userow i wielu serwisach problem z quartzami wynika z - zle dobranych podkladek do blokow - nie wszystkie buty wspolpracuja z quartzami Czym sztywniejsza podeszwa tym lepiej z quartzami. Organoleptycznie bede testowac w kwietniu. Pytanie jest zasadnicze o nowe quartze - podobno na 2010 pojawily sie quartze z 2 kompletami blokow w zestawie. 15 i 20*, ale do tej pory widzialem tylko 1 taka pare. Edytowane 7 Lutego 2010 przez Sorcerer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rzadzu Napisano 7 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2010 Co do Quartzów: po przekopaniu całego internetu przed kupnem znalazłem wzmiankę, że "stara" wersja wypinała się znacznie częściej. Nową wersję można poznać po dodatkowym "pręcie" zaznaczonym na granatowo na zdjęciu: I tak jak już zostało wspomniane wcześniej: im sztywniejsza podeszwa tym lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dornif Napisano 7 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2010 Niemniej wędrują już do mnie exustar ti, tu jeśli dla odmiany potwierdzi się ich rzekoma awaryjność i np rozlecą się po 3kkm, to może zaryzykuję znowu z quartzami W quartzach jest taka dziwna rzecz, że pręt ruchomy jest z przodu, a nie z tyłu, jak w większości znanych przez mnie cliplessów. Dlatego np dohamowując w zakręcie, jak ciężar ciała przesuwa się do przodu, a noga wystawiona na bok, zdarzało się, że uczucie było co najmniej niepewne, a kilka razy buty się wypięły. I to w ustawieniu bez podkładek, czyli teoretycznie najciaśniejszym i najmocniej trzymającym. Jeżdżę w sidi eagle, więc miękkie buty to nie są... Nie mówię, że to częste zjawisko - o nie, na przejeżdżony cały sezon (quartze miałem tylko w startowym, czyli jakieś 6kkm) zdarzyło się to może kilkanaście razy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sorcerer Napisano 7 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2010 (edytowane) I to w ustawieniu bez podkładek, czyli teoretycznie najciaśniejszym i najmocniej trzymającym. Jeżdżę w sidi eagle, więc miękkie buty to nie są... Jedynie bede wypowiadal sie jako teoretyk z tego co przeczytalem na temat quartz'a. Moze wlasnie bylo za ciasno w takim ustawieniu, przez co przy zmianie rozlozenia masy, czesc buta ktora opiera sie na pedale naciskala zbyt mocno wzgledem docisku bloku do klatki powodujac ze blok wyskakiwal? Edytowane 7 Lutego 2010 przez Sorcerer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dornif Napisano 7 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2010 Nie. Uwierz mi, że mając te pedały prawie półtora roku, a nie tydzień, przetestowałem chyba wszystkie możliwe ustawienia. Również, dla testu na innych moich butach, miękkich-turystycznych i sportowych, ale z inną podeszwą (Diadory). Ustawienie bez podkładek było najciaśniejsze i najpewniej trzymało. A wracając do mojego pierwszego podpunktu - znacie inne systemy pedałów, gdzie ruchoma część "wiązania" byłaby z przodu? Rzadko się "wypycha" rower do tyłu, natomiast do przodu nader często, więc moim zdanie to jest największa wada systemu quartz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dornif Napisano 9 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 A ile da się z elite'a wyciągnąć? Po karbonowym jarzemku i ti śrubach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 9 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 Na masterpiece 31.6 350mm 188g, finalna wersja 149g co daje ok 40g. Nie wiem ile wazy jarzemko elite, patrzac na cene tej czesci jest ok 40% tansza od masterpiece wiec zakladam ze i tu bedzie roznica w wadze. W najgorszym wypadku zakladajac porownywalny elite 31.6 367mm masz max 180g sztyce. Zwaz swoje mocowanie i porownaj Standardowe mocowanie masterpiece Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dornif Napisano 11 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 (edytowane) Bar ends (rogi ) - PRO + ingerencja ;P - 47g Brakes (Front&Rear)): (Hamulec przedni i tylny) - Formula ORO, Tarcze Hope 160mm +adapter – 707g Cassette: (Kaseta) - XTR07, 11-34 – 231g Chain: (Lancuch) - XT - 274g Crankset: (Korby) – truvativ noir, śrubku kcnc – 808g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - XT750 – 119g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) – X0 '06, kółka kcnc – 201g Fork: (Widelec) – Fox F100RLC – 1522g Frame: (Rama) – Santa Cruz Blur XC 2008 17,5” ano – 2260g Grips: (Gripy) - Author cut + korki – 18g Handlebar: (Kierownica) – pro mtb carbon 106g Headset: (Stery) - chris king red - 95g Misc option ( inne ) - podkładki 10mm + 5mm carbon, uszczelniacz – 63g Pedals: (Pedaly) - Exustar ti - 213g Seat: (Siodlo) - Selle Italia slr xp - 177g Seatpost: (Sztyca) – ritchey wcs 30,9 x 350mm - 221g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) – kcnc – 22g Shifters + Cables: (Manetki i pancerze) - Sram X0 + Alligator – 239g Skewers: (Zaciski kol) – kcnc ti – 45g Stem: (Mostek) – Syntace F99 – 109g Tire (Front): (Opona przednia) - Schwalbe NN 2.1" - 457g Tire (Rear): (Opona tylna) - Schwalbe NN 2.1" - 454g Wheel Front: (Kolo przednie) – Mavic Crossmax SL 770g Wheel Rear: (Kolo tylne) - -||- 915g Suma 10073g... Jeszcze sztyca, może siodło (na slr tt?) i parę drobiazgów PS. Ile kosztuje tuning thomsona? Edytowane 11 Lutego 2010 przez Dornif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 11 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 Czyli na papierach wychodzi ci w okolicach 9,7 kg. Nie myślałeś o jakiś innych kołach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 11 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 Lodeczka karbonowa ok 70zl, moze taniej Sruby ti to zalezy jakie i gdzie Waleczki Macka ok 50zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dornif Napisano 11 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 Ew. jako drugi zestaw... Crossmax SL bardzo mi się podobają, i pasują do srebrnej anody ramy. Poza tym nie boję się na nich puścić klamek. Natomiast porządne koła, przy wadze ~1500g to spory wydatek. A nie wcisnę tu szajsu, bo się będzie gryzło choćby wizualnie. Sesja zdjęciowa może w weekend Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 11 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 Ja za śruby Ti z ProBolta płaciłem 23zł/szt. - jedna M5/40 a druga M5/45. Z tego co wiem to Henio z LB nie robi już łódeczek, ale SMUD-Carbon owszem. SL-ki mi tu pasują, ale ważą koszmarnie, ja bym tu składaki robił. Poniżej 1500g spokojnie da rade wytargać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 11 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 Masz racje sl sa bardzo wytrzymale ale sztywnoscia boczna nie grzesza i waza tone. Mozna poskladac duzo ciekawsze i rownie mocne kola. I jak zwykle polskie ceny dla bogaczy Pro-bolty w tym rozmiarze tansze na wyspach. Szkoda ze Henio sie zrazil, bo zrobil kawal dobrej roboty, jezdze na jego lodce i jest super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 11 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 (edytowane) Smud robi i nie ma problemu, gadałem z Ignistim - też robi. No ja brałem od Sime'go. Ceny nie są złe, zwłaszcza że to jedyny poważny dystrybutor porządnych śrub jakimi są te z ProBolt'a. Dornif - koła won ! Ja już też się zbieram do wymiany bo moje to też koło tony ważą. Edytowane 11 Lutego 2010 przez Wax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nawrotek Napisano 11 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 Moje 950kg, też czeka je złomowisko _ Co do rowerku, to kolejny full ponizej 10kg na forum się szykuje Aż siara się z moim ht pokazywać tutaj...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyasg Napisano 11 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 Pro-bolta oferuje jeszcze vincere, niestety jak na razie tylko alu. Fajna maszynka a te SLe idealnie komponują się z ramką. Ważyłeś całość na wadze wiszącej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dornif Napisano 11 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 Ostatnio nie. Jak ważył w teorii 10.3, to na wadze było 10.4, ale z bajerami typu magnes, czujnik, mocowanie pompki, licznika... Także mniej więcej teoria z praktyką się pokrywa Co do kół: Pierwsza sprawa - kwestia wizualna. Tu np ztr'y mi nie pasują. Jedyne w miarę lekkie srebrne obręcze, to mavic'i 717, a wagą wcale nie takie drobne 395g. Chyba, że ktoś ma lepszy pomysł? Druga kwestia - cena. Nie kupię kompletu 240', bo nie mam "do wyrzucenia" 2000zł, Hope'y to niby tylko połowa tego, ale lekkie nie są, a boplighty mają opinię rozlatujących. Chyba, że srebrne novateki? Chciałbym srebrne lub czerwone Szprychy i nyple kwestią nie są, bo cx-ray nie będzie Myślałem nad budżetowym zestawem, np allegro - mavic 317 do tego czerwone boplighty, revo, jakieś czerwone nyple. Wyjdzie ~1530g? Za jakieś 900zł. Tylko czy się nie rozleci, szczególnie piasty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 11 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2010 (edytowane) Jest też Soul_Kozak (czarne) - na 2010 nowa przednia piasta wyszła, póki co tylnej nie ma. Jest też Novatec (czarne i chyba w kolorze tytanu/srebra), komplet piast za nie całe 500zł lekkie jak na takie piasty - alles na Allegro. Szprychy ?! - Sapim Laser (nyple zintegrowane), albo Revo, od kasety coś mocniejszego. Vincere ma kiepskie śruby - nie oszukujmy się, te nie z ProBolt'a mają problemy z jakością wykonania. Pisząc do Sime'go mamy każdą śrubę, która jest na stronie ProBolt'a - jeśli nie "na już" to do ściągnięcia z UK. Zamawiałem u niego komplet alu na cały rower, śruby Ti do sztycy + śruby Ti do korby (koronek) - lepszych nie widziałem. Edytowane 11 Lutego 2010 przez Wax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.