Skocz do zawartości

[12975g] Author A-Gang PM


siwy84

Rekomendowane odpowiedzi

Author A-Gang PM by Siwy:

 

Weźmy to:

72f4d35421e37349m.jpg

dodajmy to:

89832ea86fc5613fm.jpg

i to:

e484422aca3c1ae4m.jpg

,trochę tego:

9ab063c1409b1fc0m.jpg

oraz tego:

d3e2c89e0d352a20m.jpg

i dostaniemy to:

e9473795bcdc1457m.jpg

 

A teraz do rzeczy :) Szczegóły przedstawiają się nastęująco:

 

Bottom Bracket (suport): Shimano LX 93g

Brake (Front) (Hamulec Przedni): Formula K24 + tarcza Avid 185mm

* zacisk Formula K24 239g

* tarcza Avid Polygon 185mm 149g

* śruby do tarczy 6 szt. 12g

* adapter Avid 185mm + śruby 52g

Brake (Rear) (Hamulec Tylny): Formula K24 + tarcza Avid 160mm

* zacisk Formula K24 253g

* tarcza Avid G2 Clean Sweep 160mm 106g

* śruby do tarczy 6 szt. 18g

* adapter Accent 160mm + śruby 54g

Cables (Pancerze i Linki): 69g

Cassette (Kaseta): Shimano Deore XT CS-M770 252g

Chain (Łańcuch + spinka): Shimano Deore XT CN-HG93 267g

Crankset (Korby): Shimano Deore LX FC-M582 805g

Derlr. (Front) (Przerzutka przednia): Shimano Deore 133g

Derlr. (Rear) (Przerzutka tylna): Shimano Deore XT RD-M750 251g

Fork (Front) (Amotyzator): SR Suntour Duro 130mm (+ bieżnia sterów) 2180g

Frame (Rama): Author A-Gang PM 19" (+ hak) 2339g

Grips (Gripy): Tioga Eyeball Grip 87g

Handlebar (Kierownica): Kalloy Uno 620mm 318g

Pedals (Pedały): Shimano PD-A530 382g

Seat (Siodło): no name 366g

Seatpost (Sztyca): Ike 302g

Seatpost Clamp (Zacisk sztycy): Author 49g

Shifters (Manetki): Shimano SL-M510 272g

Skewers (Zaciski kół): Novatec/no name 100g

Stem (Mostek): Tioga O-Bone 90mm 125g

* top cap (koreczek mostka + śruba) Cane Creek 17g

* podkładka dystansowa no name / 5mm 5g

Headset (Stery): FSA The Pig (łożyska bez misek) + Top cap 61g

Tire (Front) (Opona przednia): Kenda Komodo 2.1 669g

Tire (Rear) (Opona tylna): Dębica 1.95 879g

Tubes (Dętki): Maxxis Ultralight 2szt. 259g

Wheel Front (Koło przednie):

* Hub (Piasta): Novatec Disc 216g

* Rim (Obręcz): Alexrims DP20 530g

* Spokes (Szprychy): DT Champion 2.0 silver 287g

* Nipples (Nyple): DT (waga doliczona do szprych)

* Rim Tape (Opaska): Schwalbe 21g

Wheel Rear (Koło tylne):

* Hub (Piasta): Formula Disc (waga=piasta+szprychy+nyple) 761g

* Rim (Obręcz): Alexrims DP20 530g

* Spokes (Szprychy): DT Champion 2.0 silver

* Nipples (Nyple): DT

* Rim Tape (Opaska): taśma izolacyjna x2 15g

Licznik 41g

SUMA: 13564g

 

add.1. nie ma wagi linek do przerzutek bo przy demontażu okazało się, że są do wymiany z powodu kilku pękniętych żyłek

 

Oto moja enduro maszyna. Zdaję sobie sprawę, że potencjał odchudzania jest ogromny. Zważyłem go żeby wiedzieć co zmieniać, aby za rozsądne pieniądze uzyskać jak najlepszy wynik wagowy. Na pewno pierwsze na odstrzał idą opony i siodło. Kolejny będzie, mam nadzieję, amortyzator, chociaż prawdę powiedziawszy o ile duro pracą nie zachwyca, o tyle zdziwiła mnie jego dość niska waga. Koła troszkę klockowate, ale na razie zostają bo dopiero je złożyłem, a dobre, mocne i lekkie koła to spory wydatek. Te są proste, wytrzymałe i dobrze się toczą.

Wszelkie opinie i uwagi mile widziane. Mam nadzieję, że wam się podoba, chociaż trochę :D Mnie ta maszyna daje dużo radości frajdy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą blisko 900 gramową Dębicę mógłbyś zastąpić czymś o wiele lżejszym...co już sam zauważyłeś.

Hamulce które chętnie bym widział u siebie :D Gdybyś resztę złożył na podobnych klasowo do hamulców częściach to byłby super sprzęcik !

Skiba_TG, wagę suportu masz na 1 miejscu w rozpisce.

 

Mimo to nie jest źle :) Jakość i odczucia z jazdy są najważniejsze :)

Ile masz wzrostu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skiba - jak już Wax zauważył waga suportu podana jest na 1-szym miejscu. Waga korby to waga samych ramion i blatów.

 

Wax - wiem, rowerek jest trochę "nierówno" złożony, ale to ze względu na fundusze jakimi dysponowałem. Hamulce to moja duma :), a odczucia z jazdy są świetne pomimo iż sprzęcior waży swoje. Wiadomo durex nie daje może zbytniego komfortu, ale co większe korzenie i krawężniki wybiera. Stuningowałem go troszkę i na razie daje radę. A co do dębicy to...aż mnie zamurowało jak zobaczyłem wskazanie wagi. Myślałem, że pokaże coś koło 700-750g... Generalnie się cieszę, że są takie ciężkie bo bardziej odczuję różnicę jak przesiądę się na lżejsze oponki :P

Wzrostu mam 184cm czyli ta 19" jest taka akurat. Jakby była 18" to bym się nie obraził, ale przekrok jest ok więc nie narzekam.

 

Madek - nad oponkami rozmyślam. Póki co mam dwa typy albo nobby nic albo mountain kingi super sonic w rozmiarach 2.2-2.4 ewentualnie coś innego jak wydumam :) A z tym revelationem to żeś trafił w 10! Właśnie ten widelczyk bym najchętniej zakupił. Ewentualnie minute. Tylko zastanawiam się czy przechodzić na 20mm oś z przodu czy zostać przy 9mm.

Generalnie cel jest taki, że jak rowerek obrośnie w więcej dobrych części to przesiądę się na fulla dlatego chcę amorka z regulacją skoku tak żeby teraz mieć te 120-130, a później rozkręcić na 140.

 

Tak poza tym to kierownica jest strasznym kowadłem bo 680mm easton EA70 waży około 250g... Sztyca też pomimo tego iż przyciąłem jej nadmiar. Także roboty jest sporo, ale wydaje mi się, że już w tej postaci rowerek jest całkiem sensowny jak za te pieniądze, które za niego dałem.

 

Cieszę się, że Wam się podoba :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe wiem Łuki :) To siodło było jedynym siodłem w mojej piwnicy, które pasowało do sztycy jaka przyszła z ramą zaraz po jej kupnie i tak jakoś zostało do tej pory. Zawsze były ważniejsze rzeczy. Teraz można je wymienić. Zastanawiam się nad fizi:k zea:k, spodobało mi się i wydaje się być komfortowe. Żadnej deski tu nie wrzucę. Miałem okazję pojeździć jakiś czas na SKN-ie i moje 4-ry litery nie mogły go zdzierżyć :D Ewentualnie jakie inne siodełka proponujecie? Cena do 200zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W lecie tak, w zimie nie bo nie mam takowego, dobrego ubioru.

To siodło, o którym mówisz madek wygląda bardzo fajnie, mówisz, że jest wygodne? Tylko, że na alledrogo chodzi po 213 i więcej co lekko przekracza mój zakładany budżet, ale z drugiej strony większa różnica na masie by była...ciężka sprawa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wax no niby nie dużo, ale 13 zł tu, 13 zł tam...poza tym do ceny siodła doliczyć trzeba cenę wysyłki. Póki co nie mówię nie, bo nie wiem jak będę finansowo wyglądał.

 

madek - no nie? SKN jest tragiczny, nawet w pampersie :P

 

bendus wiem, stery też mam na uwadze i pamiętam jak mi o nich mówiłeś już dawno. Tylko, że póki co są i działają, a zysk 100 czy 120 gram nie jest jakimś strasznym zyskiem w porównaniu z oponami czy siodłem, które po prostu śmiesznie wygląda w tym rowerze. Stery pójdą do wymiany zaraz po tych najważniejszych rzeczach.

Co do DP20 to tak, przednia waży na 200% 530 gr bo sam ją ważyłem. Tylnej niestety nie jestem pewien bo kupiłem i od razu zostawiłem ją do zaplecenia, a pan w sklepie nie miał wagi <sic!> i to w sklepie na piotrkowskiej, ten co ma GT bodajże, kojarzysz?

Emil mówił, że jego DP20 ważyły chyba nawet mniej więc może mnie się trafiły jakieś z innej partii/serii i dlatego 530g. Generalnie uważam, że do enduro i jakichś mniejszych skoków są to fajne i tanie obręcze. Można by było złożyć lżejsze koła inwestując w lepsze szprychy, no ale nie miałem wtedy aż tyle kasy. W razie czego kiedyś te kółka trafią do zimówki albo na allegro :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Stało się! Rower schudł i to niemało bo aż 598g! Zmianie uległy oponki. Poczciwe i ciężkie druciaki zastąpiły leciutkie Kendy Karmy w wadze 475g szt. Zmiana oczywiście mocno odczuwalna. Rower po prostu lata :) Przyspieszenie wzrosło drastycznie, a średnia prędkość poprawiła się na moje oko o jakieś 5-7 km/h Przede wszystkim czuć lekkość kół i nogi się tak nie męczą - piękna sprawa :P

Kolejne zmiany obejmą prawdopodobnie siodło i w miarę możliwości "orurowanie" roweru B)

 

PS. Prosiłbym moda o zmianę wagi roweru w tytule tematu i wagi opon w pierwszym poście bo w rankingu pozostanie chyba bez zmian na ostatnim miejscu :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Rowerek znowu schudł, nie wiem dokładnie ile, ale katalogowo 27g :( Wymieniłem siodło na Selle Royal Viper - nie jest to jakiś rarytas, ale lepsze od poprzedniego, lepiej wygląda no i nie dałem za nie ani grosza :) Bardzo powoli zbliżam się do granicy 12 kg :P;)

 

5bbec6947ac98baa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny rower, kiedyś przerabiałem coś podobnego, tyle że na Leader Fox Cocaine i stuningowanym Duro 150mm.

 

Niestety właściwości jezdne takich zestawów są średnie, przednie koło jest mało obciążone oraz kąt główki jest płaski, przez co rower jest bardzo mułowaty, a przy szybkiej jeździe gwałtowne skręty są niebezpieczne, bo koło zamiast skręcać, uślizguje się. Ale już taki urok ram enduro.

Plusem jest to, że świetnie się zjeżdża na takim rowerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ale muszę się z większością tego co napisałeś zgodzić ;) Myślałem nawet nad zmniejszeniem skoku durexowi do 120 albo 110 żeby uzyskać nieco lepsze właściwości jezdne. Mam już odpowiednie tulejki i przy okazji kolejnego serwisu chyba mu je zaaplikuję. No i wymiana mostka na dłuższy mocno poprawiła sprawę ze skręcaniem.

Zgadzam się również, że zjeżdża się bajecznie :w00t: Zwłaszcza w połączeniu z nieco może klockowatymi, ale wytrzymałymi kołami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te koła nie są jakoś szczególnie klockowate, mam takie same i naprawdę nie mam powodów do narzekań. Nigdy ich nie centrowałem ;)

 

Przesuń siodełko do przodu o 5mm. To bardzo dużo daje.

 

Zauważyłem, że w zakrętach pomaga lekkie hamowanie tyłem - wtedy ciężar przenosi się na przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ustawianiem siodełka jeszcze nie powiedziałem ostatniego słowa :)

Z hamowaniem się nie zgadzam. Czasami dohamowuję tyłem i bardzo często zdarza mu się "uciec". Nie wiem czego to kwestia bo staram się to robić delikatnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zaszły ostatnio pewne zmiany, które wypadałoby odnotować ;) Rowerek zgubił parę gramów i kilka gramów przybyło - ubyło 24 gramy po zmianie przerzutki z XT 750 na XT 772 co daje wynik 12915 :unsure: Niestety przybyło nieco więcej - zamontowałem koszyk na bidon Zefal i uchwyt na pompkę. Z racji tego, że rama nie posiada dziurek pod takie rarytasy musiałem sobie inaczej poradzić. Z pomocą przyszła obejma skręcana śrubokrętem. Ciężkawa, ale lepsza niż popularne "zipy" bo zapewnia lepszy ścisk dzięki czemu mocno usztywniła połączenie koszyk+bidon z ramą. W efekcie tego zabiegu rower przytył o 81 gram.

Podsumowując po tych zmianach rower waży 12996g. Parę gram więcej, ale zyskał na użyteczności. W końcu nie muszę targać ze sobą plecaka żeby schować picie czy choćby pompkę.

 

Poza tym do mojego wyposażenia rowerowego dołączyła torebka "nerkówka" Ferrino mba 3 - bardzo sprytny wynalazek. Myślę, że się z nią bardzo polubię. Zwłaszcza, że moja aktualna koszulka rowerowa niestety nie posiada kieszonek na plecach. Poza tym do "nerki" właduję więcej rzeczy np. geterki na wieczorny powrót czy też kurtkę przeciwdeszczową albo banana :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Parę zmian zaszło więc aktualizuję temat.

 

Nowa zmieniarka przednia. Stara deorka dostała potwornych luzów i nadszedł czas żeby się z nią pożegnać. W jej miejsce pojawiła się nieco cięższa <sic!>, ale mam nadzieje duuużo lepsza xt 771.

 

Pojawiła się również "nowa" tarcza z przodu. Odstąpiona przez kolegę za przysłowiowe piwo avid g2 clean sweep. Całe 3 gramy lżejsza od polygona :D, ale tak naprawdę nie o zrzucenie wagi tu chodziło. Polygon ze względu na swoją dziwną, falowaną krawędź nieco szarpał przy hamowaniu. Także na niego przyszedł czas. Może znajdzie nowego właściciela na allegro jeśli z nową tarczą się polubimy.

 

Zniknął też, ale chyba tylko chwilowo, uchwyt na pompkę. Pompkę beto - model z manometrem i podwójną głowicą, baaardzo kiepską, zastąpił Rookie XL. Póki co sprawuje się o niebo lepiej od tego szajsu beto, ale niestety nie ma manometru. Pół biedy, że mam wentylki samochodowe więc ciśnienie kontroluję na stacjach benzynowych, a pompka jest tylko "dojazdowa".

 

W efekcie zaistniałych zmian waga kreuje się na poziomie 12994 gram bez uwzględnionej wagi neoprenu.

 

EDYTA: No i zapomniałbym o najfajniejszej rzeczy - "nowy", całkiem niebieski :)zoom_lipLock.jpg zacisk podsiodłowy Salsa. Waga znaleziona w necie to 30 gram. Czyli urwane 19 gram względem starego. Nie chce mi się lecieć do sklepu i ważyć bo pada. Może kiedyś przy okazji.

Czyli waga wynosi 12975g ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Taki jest plan :) Póki co zaciski dartmoor'y bolt-on'y i gripy lock-on oczywiście wszystko to z niebieskimi elementami. Kolejnym krokiem będzie przemalowanie ramy na biało i zrobienie niebieskich napisów :D To tak w najbliższej przyszłości, a później może coś jeszcze w kierunku customizacji ^_^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...