Skocz do zawartości

[obręcz]ace18 dm18 czy xm117


Umil

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Szukałem dobrej obręczy. Byłem już przekonany, że wybiorę dm18 ale ostatnio zaciekawiłem się wagą rowerów i spojrzałem na wagi obręczy. Wynik trochę mnie zmartwił.

Alexrims DM18 600g

Alexrims ACE18 460g

Mavic XM117 440g

Ważę 70kg i jeżdżę w lekkim XC.

Z tego co wiem 200g na kołach ciąży tyle samo co 600g na innej części.

Wszystkie te obręcze są po V. Mavic nie jest kapslowany ale jest najlżejszy. Najbardziej byłbym za ACE18 po tym jak ujrzałem wagę DM18, jest lekka i kapslowana. Oczekuję na dużo postów :thumbsup:

Napisano

Jeśli już Alexy to DH19: http://cyklotur.pl/x_C_Sz2.html?PT=5302915...ZTA=8&HNT=T realnie ma to ok. 540g ale jest wręcz absurdalnie mocne dzięki nietypowemu profilowi. Żeby ją pogiąć w XC trzeba by... mieć 90kilo, jeździć nie-XC lub usunąć kilka szprych ;) Tylko jedno - może nie za tę cenę. Choć dolar szaleje i nie wiem czy czasy 60zeta prędko wrócą...

 

ACE18 - opona 1,95 to max co obejmie i to po długiej regulacji. Choć poza tym jest sztywna i godna polecenia, ale oczywiście tylko w wersji CNC.

DM18 - nie polecam (od razu zaznaczam - miałem wszystkie trzy)

 

Mavic - jeździ na tym masa ludzi, poszukaj opinii.

 

Ale jeśli obręcz to TYLKO kapslowana, bez tego nie ma sensu chyba że jesteś 50kg babcią jeżdżącą po bułeczki :D

Napisano

Myślałem, że o DM18 usłyszę coś dobrego no ale trudno. Nie kombinowałem jeszcze z kołami ale tak sobie przemyślałem, że chyba faktycznie niekapslowanej to nie ma co. myślę, że jednak sobie dozbieram i kupie te XM317.

Napisano

Ace18 na rowerowa waga widziałem są dwie wersje - jedna 460, druga 420 gram

Ja jeżdżę na ace19 i są nie do zajechania, ale waga ciut wyższa - 470g

Napisano

Dozbieraj grosza i kup 317 Mavica, nie pożałujesz. Konkretna kapslowana obręcz marki, która wie co robi. Nie ważysz dużo i połącz tą obręcz z jakimiś szprychami DT (np. Comp) i jakąś w miarę dobrą piastą (tylko nie XT 2008-padają bębenki i zapadki) i masz koła w sam raz.

Ja ważę 60kg w sezonie, szaleje na takich i nic, kontrolne dociągnięcie szprych po tygodniu jeżdżenia (normalny zabieg po złożeniu kół)

Takie moje zdanie.

 

Gromosmok, fajnie że na takich jeździsz, ale kolega potrzebuje porady, nie kupi Ace19 tylko dlatego że Ty na niej jeździsz, podaj jakieś argumenty....jakiekolwiek :P

 

PZdr.

Napisano

Na razie nie potrzebuje aż takich luksusów. Koło złożę na 317, novatecu albo tej najtańszej deorce i jazda.

O novatecu wiara nie ma aż tak złego zdania. Jak na maszynę za 70 czy tam 80zł warto wydać nawet jak się coś tam psuje. Wiadomo, że maszyna za 80zł to nie to samo co maszyna za 5 baniek. Budżet mam raczej mocno ograniczony :P

Napisano

Ja wróżką nie jestem nie wiem czy masz dużo na reszte czy nie. Pisałem o XT żebyś wiedział w razie czego że nie są warte swojej ceny, a tym bardziej uwagi.

Sam jeżdżę na Novatecu z tyłu po tym jak mi padła XT.

Napisano

Tylna piasta na 4 łożyskach...od marca chodzi jakby była nowa :P Jak na razie bez problemowo się toczy :P

Nie jest to szczyt moich marzeń ale z braku kasy i chęci nie wymieniam jej. Niedługo będę składał chyba nowe koła pod tarczę także nie opłaca mi się inwestować w te.

Napisano

A AlexRims jest marką, która nie wie co robi? Może myślą, że produkują papierowe ręczniki, a wychodzą im aluminiowe obręcze. Cuda na kiju.

Opiekuje się kołami na Alexach DH19, XM117, XM317 i jeszcze kilkoma innymi, ale raczej pod tarcze. Te drugie obręcze to niestety porażka. Łatwo się centrują przy nieagresywnej i raczej trekkingowej jeździe klienta. Bardzo szybko obręcz z tylnego koła poszła w odstawkę na rzecz 317. Ta obręcz ma się dużo dużo lepiej i jest z nią jak z Alexem. DH 19 raz w sezonie wymaga lekkiego podcentrowania. Dosłownie 2 minuty podkręcenia odpowiednich szprych. Choć jeżdżona przez 20kg cięższego towarzysza podróży wyżej wymienionego. Więc jeśli miałbym wybierać z wyżej wymienionych to wybrałbym 317, albo DH 19. Z ACE 18 miałem tylko przelotny kontakt i ciężko cokolwiek mi powiedzieć.

Napisano

Wszystko zależy od ceny obręczy.

Mam akurat u siebie ACE 18 na przodzie i XM 317 na tyle.

Mavic ma całkowicie płaskie ścianki boczne, jest niby 20g lżejszy.

Po roku czasu mavic u mnie jest minimalnie bardziej zużyty niż Alexrims.

 

Jakbym miał wybierać to patrzyłbym jak napisałem wyżej jednak na cenę, bo jakość jest zbliżona.

 

 

Pozdrawiam.

Napisano

A którego hamulca częściej używasz, bo jeśli częściej przedniego (lub tyle samo, w końcu jest bardziej obciążony) to szybsze zużywanie Mavic'a na tyle jest raczej średnio ciekawym symptomem. Niemniej jedna ma to znaczenie tylko wtedy, jeśli Umil szuka kółek na kilka ładnych lat. W końcu jakie ma znaczenie zużycie obręczy jeśli zmieni się ją z chęci posiadania czegoś nowego, a nie dlatego, że się zużyła.

Napisano

Raczej używam przedniego, ale jak klocki są brudne i obręcze zużywają się dużo szybciej.

Od siebie powiem tak a 100zł. XM 317 bym nie kupił.

Ja nabyłem całe tylne piasta Aceralub Alivio szprychy sapim, 36 i XM317 złożone, wycentrowane z zaciskiem, za 129zł. (nowe).

Kupiłem je od użytkownika olimpik ponad rok temu, a teraz ma takie wystawione http://www.allegro.pl/item552927084_kolo_2...zczelniana.html

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...