KONAbiker Napisano 12 Lutego 2009 Napisano 12 Lutego 2009 Cześć. Postanowiłem, że w najbliższym czasie zapodam jakieś konkretniejsze kółka i po dłuuugim namyśle postanowiłem, że chyba najlepszym rozwiązaniem będzie zmontowanie czegoś, a nie zakup gotowców, ponieważ i szprychy będą w normalnej cenie, i serwis na miejscu, i części można wymieniać wedle uznania... A teraz konkrety - szukam czegoś do xc/maraton (moja waga 75kg) w przyzwoitej cenie i o przyzwoitej wadze. Wybór padł na obręcze dt xr4.2d, piasty xt center lock i szprychy dt revo. Sprzedawca podaje wagę kółek 1610g, czyli mniej, niż fabryczne xt'ki. Kółka mavica przy takiej wadze też sporo kosztują, w stosunku do mojego zestawu. Mam już przednią obręcz w obecnych kołach, więc reszta wyszła by mnie ok 600zł + zaplatanie + 2x tarcza xtr'a na center locka, bo teraz mam na śrubki. Jakie jest wasze zdanie na temat takiego zestawu? Opłaca się tu coś zmieniać? A może jednak jakieś gotowce? Może jest coś, o czym nie wiem ;-) Szczególnie interesuje mnie rozwiązanie piast, bo moje zdanie na ich temat jest takie, że albo są cholernie drogie, jak xtr i wtedy mogą być lekkie, albo są tanie i są klockami. Za to xt cl wagowo wypadają nie najgorzej, ale może podpowiecie coś lepszego...?
nabial Napisano 12 Lutego 2009 Napisano 12 Lutego 2009 w ogole odradzam kulki, chyba ze jestes nazbyt cierpliwy, silny i bogaty/zasobny w klucze i czas by serwisowac toto... z piast pomyslalbym nad novatekami, takimi: http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=548143151 , sa rozne wersje kolorystyczne, komplet zamyka sie do 350zl, nie mialem z nimi stycznosci, ale przerabialem komplet tych najtanszych, teraz po krotkim epizodzie z kulkami nabylem kolejny komplet novatekow z revo bym pomyslal, jesli wrzucisz jakies mocniejsze hample i spore tarcze... z tym cl, to niby fajnie tez, ale mi raz poluzowaly sie tarcze...niektorzy narzekaja ze luzy robiace sie na nitach, poza tym srubki jakby nie bylo latwiej odkrecic w warunkach polowych
hudy Napisano 13 Lutego 2009 Napisano 13 Lutego 2009 Chodzą słuchy po wsi, że obecne piasty XT to raczej średnie rozwiązanie - sypiące się bębenki, czyli ponoć to co i tanim maszynówkom dolega. Pomysł na kółka dobry, tylko z piastami problem. Komplet Novateców Light waży 666gram (ave!) - nie wiem jak XT. Novateci są fajne. Kilka osób tutaj na nich jeździ i chyba nie narzekają (sam miałem przez jakiś czas i naprawdę były spoko). Na przód mógłby być też Rotaz Disc Superlight. W końcu to tylko korpus i dwa łożyska. Ostatecznie chyba Twój problem ogranicza się do wyboru pomiędzy dwoma literkami, bo reszta jest taka sama: albo Kasa albo Masa.
wastedqba Napisano 13 Lutego 2009 Napisano 13 Lutego 2009 DT 4.2 waży 10 gram mniej niż Sun Equalizer 23 a kosztuje ponad dwa razy więcej (sun u dystrybutora 99 a w sklepach są nawet po 79). Mam go na przodzie i nic się z nim nie dzieje. Ważę 85 kg i nie jeżdżę zbyt delikatnie. Jak będę zmieniał tylne koło to 23 też się tam znajdzie. A jeśli ktoś powie że DT są wytrzymałe itd to dziś czytałem wypowiedź człowieka (na innym forum) któremu właśnie 4.2 zaczęło pękać na wentylu przy wadze 95 kg i normalnej jeździe XC. 75 na pewno wytrzyma ale to trochę narusza solidność marki. Co do piast... Przegapiłeś promocję u Kozaka. Bo tanio (nie pamiętam ceny ale poniżej 200 zł) można było mieć jedną z najlżejszych piast na przód. Dość lekkie i nie masakrycznie drogie są piasty BOPLIGHT RACE DISC przód 140g za 180zł http://lato.bikershop.pl/index.php?akcja=p...&id_pro=501 tył 234g za 320 zł http://lato.bikershop.pl/index.php?akcja=p...&id_pro=175 Nie wiem jak z ich trwałością.
KONAbiker Napisano 13 Lutego 2009 Autor Napisano 13 Lutego 2009 No właśnie, największy problem z tymi piastami:/ Czyli jednak mówicie, żeby rozejrzeć się za czymś na śrubki i na maszynach? Bo obecnie mam piasty xt, ale właśnie na śruby i to straszne klocki są, ale poza tym nie mam najmniejszych zastrzeżeń - kilkakrotnie przejeżdżałem przez strumienie i rozlewiska, że mi się rower do kiery chował i piasty nadal mają się dobrze. Myślałem nad xtr'ami, ale jednak chyba troszkę za dużo kasy. A mógłby się ktoś konkretniej wypowiedzieć o tych novatecach i boplightach? Bo szczerze mówiąc nie orientuję się w nich tak bardzo. Jeździ ktoś na tym? Nie ma żadnych problemów? Szczególnie interesują mnie te boplighty, ale z drugiej strony za w sumie niską cenę taka waga? Kolega kupił kiedyś jakąś super lekką piastę w sensownej cenie i później dymał kilkanaście km na nogach do mety na maratonie. Ale jeżeli to przetestowany towar, to chyba godny rozważenia, bo komplet 374g... niczego sobie http://www.allegro.pl/item553006693_okazja...super_waga.html A czym się różnią np te, od raceów, poza wagą? Nawet cena jest taka sama.
Wax Napisano 13 Lutego 2009 Napisano 13 Lutego 2009 Piasty XT'ka z rocznika 2008 sobie od razu odpuść, właśnie leży taka jedna (tylna) u mnie w pokoju już rok. Nie mam pomysłu co z nią zrobić. Bębenek padł po 700km, jeszcze się dobrze nie nacieszyłem a już było po niej. Ważę około 60kg. Ze starszymi XT'kami nie było problemów, a przynajmniej ja o takich nie słyszałem. Kupiłem Novateca na tył, na 4 łożyskach i chodzi (odpukać) aż miło... A co do BOP, to słyszałem że mało trwałe są, ale czy to prawda to nie wiem. Wiadomość zasłyszana.
rzymo Napisano 13 Lutego 2009 Napisano 13 Lutego 2009 A mógłby się ktoś konkretniej wypowiedzieć o tych novatecach i boplightach? Bo szczerze mówiąc nie orientuję się w nich tak bardzo. Jeździ ktoś na tym? Nie ma żadnych problemów?Szczególnie interesują mnie te boplighty, ale z drugiej strony za w sumie niską cenę taka waga? Z przodu mam Boplighta Race (136g) - z piastą nic złego się nie dzieje (bo i co miało by się dziać), mogę polecić. Tylnej Race bym nie kupił (Sport cięższy, ale podobno poprawiony i jest już ok), chociaż masa kusi Jeśli piasta ma być lekka i wytrzymała to zostaje coś droższego - DT/hope/XTR/Nuke Proof aż do Chrisa i Tune'a
KONAbiker Napisano 13 Lutego 2009 Autor Napisano 13 Lutego 2009 No właśnie poczytałem troszkę o boplightach na forum i raczej ludzie nie polecają tych piast. A ja myślę tak, że do przodu można wsadzić boplighta race'e, ale na tył nie mam pojęcia:/ W tej chwili chyba nie istnieje dobra piasta na tył pod tarcze w cenie <300zł;p No i skoro z przodu byłaby na 6 śrub, to na tył też pasowałoby coś na śruby wrzucić. A jak stoi sprawa uszczelnienia tego boplighta race'a? Bo z uszczelnienia xt jestem bardzo zadowolony, boplight pewnie wypadałby gorzej?
Ślawus Napisano 14 Lutego 2009 Napisano 14 Lutego 2009 z piast na 6 śrub, to w okolicach 350-300 zł można dorwać DT swiss 370/onyx (waga ~410g), lub lżejszy Rotaz Revolution (~240g), lecz w przypadku rotaza nie wiem jak z wytrzymałością.
KONAbiker Napisano 14 Lutego 2009 Autor Napisano 14 Lutego 2009 No ten rotaz też jest spoko, ale znowu... za taką cenę taka waga, ja bym nie narzekał, ale trzeba do sprawy podejść obiektywnie:/ Ale jeżeli to sprzęt, który się nie rozpadnie, to chętnie wezmę. Znowu poczytałem, tym razem o rotazach i znowu ludzie częściej na nie narzekają, niż chwalą i mówią, że to to samo, co boplight, american clasic... Widzę, że jednak będę musiał wziąć jakiegoś klockowatego (przy tej cenie) dt. No i komplet piast mi wyjdzie ze 550g + 800g obręcze + 2x283 szprychy=za dużo. Chyba kołka będą musiały poczekać na uzbieranie troszkę większych funduszy.
Ślawus Napisano 14 Lutego 2009 Napisano 14 Lutego 2009 wiesz, jeśli nie potrzebujesz kółek na już, to przeglądaj aukcje internetowe, oraz oferty na forumowych giełdach (nie tylko u nas, ale np. LB) i może się coś ciekawego trafi w dobrej cenie. Kto szuka ten znajdzie pare lat temu znalazłem kółko na piaście tune mag, dt competition i X517, za 400zł (fakt że było lekko używane), więc szukaj i jeśli możesz poczekaj, nie ma co na siłe zmieniać.
wastedqba Napisano 14 Lutego 2009 Napisano 14 Lutego 2009 Powiem tak. Te informacje szukałeś na naszych forach czy na zagranicznych? Bo u nas to różne głupoty piszą. Zresztą nie tylko u nas ale na międzynarodowych forach. Da się odcedzić komentarze dla jaj albo z zawiści od normalnych które są zazwyczaj rzeczowe. O DT 370 też słyszałem że są słabe. Mam na przodzie w XC i na razie jest OK. Wersje na 6 śrub ważą dość sporo. Można znaleźć lżejsze Dartmoory na sztywną oś. Z tyłu mam XT (starszy model na 6 śrub) i też jest ok. Tył DT jest jakiś dziwny, bo ma ośkę z gwintem. Poco w maszynach gwint? A właśnie skoro Dartmoor. W tym roku wprowadzili takie śmieszne piasty V-one i V-two. Z asymetrycznym kołnierzem. Waga przodu 178g (za 149 zł) waga tyłu 328g (za 269 zł). Jedyny problem to że są mocowane na śruby a nie na szybkozamykacz. Także zdjęcie koła wymaga ampula. Ale dzięki temu połączenie jest sztywniejsze. Być może da się tam zainstalować normalną ośkę. Albo wprost szybko zamykacz. Nie wiem jak to tam jest pomyślane. Waga nie jest zła. Cena też. Co do wytrzymałości. Ogólnie różne rzeczy ludzie piszą o Dartmoorze nie zdając sobie chyba sprawy że to właściwe to samo co Novatec. Z tym że z tego co wiem to bardziej wytrzymały (chyba lepszy jakościowo). Mam Free Frorce'a w fullu do FR i nic się z piastą nie dzieje. Polecił mi ją koleś który jeździł w FR na różnych piastach i dopiero Dartmoor podołał (identyczny Novatec padł i to dwa razy).
rzymo Napisano 14 Lutego 2009 Napisano 14 Lutego 2009 wiesz, jeśli nie potrzebujesz kółek na już, to przeglądaj aukcje internetowe, oraz oferty na forumowych giełdach (nie tylko u nas, ale np. LB) i może się coś ciekawego trafi w dobrej cenie. Kto szuka ten znajdzie biggrin.gif Ja tak szukam i sporo części mam taniej, a że używane to mi to nie przeszkadza - np. za tylnego Onyxa i 32 szprychy DT Comp (czarne), płaciłem 150zł Oprócz piast na 'maszynówkach' warto jeszcze poszukać XTRa - dobre kulki nie są złe (M965 ~310g i M975 ~270g). Dochodzi jeszcze kwestia kasety - większość lżejszych piast ma bębenek alu (xtr - tytan), więc kaseta na pająku staje się koniecznością.
KONAbiker Napisano 14 Lutego 2009 Autor Napisano 14 Lutego 2009 Zdecydowałem, że złoże sobie kółka na obręczach dt xr4.2d, tak jak miało być pierwotnie, szprychy dam dt revo, nyple dt, a piasty... na przód boplight race, a na tył dt swiss onyx/370. Kółka powinny wyjść w okolicach 1650g, więc chyba jeszcze w miarę... Lżejsze od fabrycznych xt'ków.
rzymo Napisano 14 Lutego 2009 Napisano 14 Lutego 2009 (...) Mam podobne koła - X317/Boplight+Onyx/DT Comp/Nyple alu/opaska-taśma - razem 1736g i jestem zadowolony (chociaż na Revo byłoby ~100g mniej), zwłaszcza że dużo nie zapłaciłem. Ważę podobnie do Ciebie (76-78kg) i jeździłem na kołach z Revo - do przedniego nie miałem zastrzeżeń, ale tylne nie było sztywne, ciężko to opisać, ale takie dziwne uczucie niestabilności koła - jednym to przeszkadza, a innym (dodatkowo ważącym więcej) nie i są zadowoleni z lekkich szprych
Klosiu Napisano 14 Lutego 2009 Napisano 14 Lutego 2009 Ze sie tak podlacze do watku, tez zamierzam skladac kola pod tarcze, mniej wiecej cos podobnego jak kolega i w zwiazku z tym pytanie: czy szprychy DT Comp wytrzymaja bez problemow wage wahajaca sie od 78 do 86? Czy lepiej brac szprychy niecieniowane? Przeznaczenie maratony, czasem jakis gorski wyjazd.
creative1989 Napisano 14 Lutego 2009 Napisano 14 Lutego 2009 DT competition, jeśli nie jeździsz "ostro", to wytrzymają spokojnie.
Klosiu Napisano 14 Lutego 2009 Napisano 14 Lutego 2009 Pytanie co to znaczy "ostro", bo na maratonach u Golonki jednak czasem sie zdarzaja katowania kola typu zjazd po kamulcach 50 km/h . Ale w sezonie waze zazwyczaj ponizej 80 kg.
KONAbiker Napisano 14 Lutego 2009 Autor Napisano 14 Lutego 2009 A jest jeszcze coś takiego jak sapim laser, ale nie wiem, gdzie to kupić i ile ważą. Może ktoś mnie naprowadzi?
rzymo Napisano 14 Lutego 2009 Napisano 14 Lutego 2009 (...) czy szprychy DT Comp wytrzymaja bez problemow wage wahajaca sie od 78 do 86? Czy lepiej brac szprychy niecieniowane? Jeśli dobrze mnie uczyli na przedmiocie o wytrzymałości materiałów to szprycha pokroju DT Comp (czyli lekko cieniowana) wytrzyma więcej niż DT Champion (niecieniowana), z jednej prostej przyczyny - jest bardziej elastyczna.
wastedqba Napisano 15 Lutego 2009 Napisano 15 Lutego 2009 Cieniowane na pewno Ciebie wytrzymają. Znam ludzi co wazą po 100kg i jeżdżą na cieniowanych 2.0-1.8. Cieńsze (1.8-1.5) mogą nie podołać. Na pewno z tyłu. Co do piasty na tył. DT jest niewiele lżejsze niż XT (410g bez szybkozamykacza). Wydaje mi się że nie ma wszystkich łożysk "maszynowych". XT ma 3 zapadki, DT 2. Cena jest sporo większa. Ja bym na Twoim miejscu przemyślał zakup tylnej piasty. Skoro już bierzesz dwie różne
rzymo Napisano 15 Lutego 2009 Napisano 15 Lutego 2009 Co do piasty na tył. DT jest niewiele lżejsze niż XT (410g bez szybkozamykacza). Wydaje mi się że nie ma wszystkich łożysk "maszynowych". XT ma 3 zapadki, DT 2. Cena jest sporo większa. Ja bym na Twoim miejscu przemyślał zakup tylnej piasty. Skoro już bierzesz dwie różne Łożyska w Onyxie - 1 waleczkowe (bębenek) i 3 'maszynówki': 2 większe, 1 małe (nie pamiętam symboli). Zapadki - sztuk 2, w moim Onyxie (~15kkm) zużycie minimalne, przeskok się jeszcze nie zdarzył.
wastedqba Napisano 17 Lutego 2009 Napisano 17 Lutego 2009 No właśnie ponoć Onyx był lepszy niż obecne 370tki. Ktoś może wyjaśnić stosowanie gwintowanej osi do łożysk zwykłych (w sensie nie skośnych)? Chyba że są tam skośne?
Qba66 Napisano 18 Lutego 2009 Napisano 18 Lutego 2009 A co powiecie o zestawie: piasta przód Dartmoor X-rolls http://www.velo.com.pl/www/produkt.php?m=3...p=%&id=1759 piasta tył Dt onyx obręcze sun rims equalizer 23 szprychy Dt competition black Dla bikera 85kg wagi do fulla 140/130mm. Zastosowanie cięższe XC i czasem troche z AM ?? Ewentualnie jakieś sugestie co do zmiany? I przy okazji pytanie ile może ważyć komplet szprych dt competition na jedno koło (tj. 32 szprychy?) P.S jakie nyple najlepiej zastosować? Czy aluminiowe czy mosiężne?
wastedqba Napisano 18 Lutego 2009 Napisano 18 Lutego 2009 Jak już na tył bierzesz onyxa to bierz też na przód. Bo przednia piasta na pewno nie będzie słabsza, a przynajmniej będzie lepiej wyglądało.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.