Skocz do zawartości

[amortyzator] Rst F1RST AIR RL


Rekomendowane odpowiedzi

Jeździłem na Suntourze i RST First.

 

Heh, fajnie ujęte ;)

A na jakim Suntourze? I czy na pewno? Ja rozumiem, że velo i tak dalej, ale bez przesady :)

Miałem styczność i F1rst i Epiconem - ten konkretny RST moją wagą był cokolwiek wiotki, poza tym żadnego z tych amortyzatorów nie wyróżniłbym pod kątem pracy, choć oba pracują lepiej do Axla Platinium Air czy Tory 302.

 

 

O padających tłumikach było kiedyś na bikeworldzie - przy zablokowanym widelcu potrzebne było mocne uderzenie i voila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam, kupiłem ostatnio firsta air rl za 400zł nowego (allegro ), na stronie velo jest wyprzedaż po 650 zł- nie rozumiem tutaj rad kolegów typu kup sobie rebe albo sid-a, przyglądałem się ceną amortyzatorów z 2 miesiące i jeszcze się nie spotkałem z nową rebą lub sidem za 400 zł tylko zazwyczaj z ceną 3 razy większą.Używana reba to kolo 800zł (amortyzator to jedna z bardziej pracujących części rowerowych wiec zakup używanego wiąże sie z większym ryzykiem).Firsta można porównywać do tory 302, 318 które są w zbliżonej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Szukałem ostatnio amortyzator pod v-brake a jako medium ściskane - powietrze. Jest dużo promocji na Firsta ale w większości sa to modele pod tarcze (cyklotur ma za niecałe 600zł). W moim stacjonarnym sklepie jedyne co mieli pod tą kategorię to właśnie Firsta wersja bez manetki. Z ceny 749 zeszliśmy na 700 i tu moje pytanie...

Czy za 700 zł warto kupić ten amortyzator? Znalezienie epicona w wersji pod V-brake też łatwe nie jest a dodatkowo do suntoura jakoś straciłem zaufanie (mój xcr to istna padlina).

 

 

 

Jeżdzę XC i ważę 65-70kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem warto bo w tej cenie i o tej wadze pod v`ki bardzo ciężko będzie Ci znaleźć coś sensownego. Mój First pracował całkiem nieźle i w zasadzie zbyłem się go tylko ze względów wagowych. Najlepiej będzie jak poszukasz na forum opinii na jego temat bo amorek ten często się tu przewija :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak powiecie z porównaniem RST First Platinum vs RS Recon Race Solo Air? Który waszym zdaniem lepszy? który amorek może pochwalić się lepszą pracą? I czy jest to prawda że first łapie luzy?

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W innym temacie już była na o tym mowa. RST First i First Platinium miały problemy z luzami wynikające z małej wady fabrycznej, która już zlikwidowano. Co do porównania wagowego to Platinium będzie dużo lżejszy niż Recon. Co do pracy trzeba już pytać kogoś kto jeździł na obydwu amortyzatorach, ale moim zdaniem nie powinno być wielkiej różnicy. Prędzej między Rebą, a Firstem na korzyść Reby oczywiście :icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem kiedyś przez krótki czas Skareba Super ( gdzieś tak 2003/04 ). po przesiadce na Firsta ( w międzyczasie marcok ) właśnie Skareb mi się przypomniał. działanie bardzo podobne.

z RS porównania niemam ale w porównaniu z Durinem SL wypada tak se. jednak cena robi swoje.

 

niedawno Velo wymieniło mi poprzedniego Platinum ( 2009 ) na nowego ( 2010?? inna manetka i troche większa waga samego amora ). powód-luzy. nowy miał niedokręconą śrube pod jedną z goleni.

ale za to śrubka od pokrętełka tłumienia powrotu przykręcona była na klej :)

w poprzednim była wkręcona na sucho a spotkałem się z przypadkiem że gościowi się ona odkręciła i zgubił pokrętełko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niedawno Velo wymieniło mi poprzedniego Platinum ( 2009 ) na nowego ( 2010?? inna manetka i troche większa waga samego amora )

Ta nowa manetka jest naprawdę super w porównaniu do tej jaka była poprzednio (takie plastikowe badziewie). Po pierwsze działa dużo lepiej, a po drugie dużo solidniej zrobiona :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Hej,

 

Kupiłem rower z amorkiem RST First Air RL... i się popsuła blokada na drugiej wycieczce.

 

Po zakupie wszystko było ok, wracając z wycieczki chciałem się pobawić i przypadkiem odkryłem że zaciągniecie blokady nie skutkuje. Normalnie się zapada amorek całkowicie olewając blokadę. Linka na zamorku się naciąga, widać to.

 

Macie może jakąś radę? To jakieś standardowe zachowanie? Jak to naprawić? (tak tak wiem serwis/gwarancja ale może to coś głupiego).

 

Da się w ogóle popsuć blokadę?

 

Pozdrawiam

Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza luzami padł tłumik i komora powietrzna. Odesłany na reklamację. Odpowiedź:

- tłumik naprawiony będzie na mój koszt

- komora pow. uznana

- luzów nie naprawiają, tak ma być

 

Niestety dla velo, źle trafili, bo akurat z reklamacjami mam na co dzień do czynienia i wobec uwagi o "poważnym przestępstwie handlowym polegającym na sprzedaży produktu z wadą fabryczną wiadomą dystrybutorowi, a pominiętą w opisie produktu i odmowie uznania roszczeń z tego tytułu", warunkowo (jeju - WARUNKOWO, jaka łaska mnie oświeciła) wymienią golenie ale na czarne i z piwotami... (były białe i bez). No to kolejny mail (pełen cytat)

 

"Niestety, amortyzator był dopasowywany do roweru wizualnie i biały bez piwotów stanowi z nim kompozycyjną całość. Właścicielka amortyzatora zainteresowana jest jedynie wymianą goleni na identyczne, bądź zwrotem gotówki."

 

I tu dopiero dostałem odpowiedź, że mam czekać na info kiedy przybędzie biały bez piwotów.

 

Pytanie, kiedy w końcu będziemy mogli wadliwe produkty reklamować bez nerwów i walki?

 

Sorry za lekko offtopową historię, ale może komuś się przyda samouczek co w przypadku odrzucenia reklamacji na luzy z First Air zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszesz to reklamacji Ci nie odrzucili tylko nie mają na stanie pasujących goleni, więc pewnie muszą zamówić na Tajwanie :icon_mrgreen: Ale spoko, nie jesteś odosobniony, ostatnio pisałem do bikestacji bo chciałbym zamówić pająka do mojej korby KCNC, odpisali że jak dobrze pójdzie to do końca czerwca powinna dojść jak się zdecyduję:icon_wink: Z luzami w RST niestety to trochę loteria, bo z tego co pamiętam wadliwa była tylko część, więc jedyne co może robić teraz dystrybutor to je wymieniać, albo usuwać usterki :icon_confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponowie, mam problem.

Amorek ma ~260km zrobione, dzisiaj odkreciłem koreczek chroniący wentylek do pompowania "amortyzaotra", ponieważ coś się pocił. Odkręcam a tam pełno zielono/morskiego płynu!!! Co to może byc? Chyba zaniose go wieczorem do serwisu w ramach gwarancji, co myslicie? (:bye2:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...