author0928 Napisano 13 Czerwca 2009 Autor Napisano 13 Czerwca 2009 Widze, że dawno mnie nie było, a rozpisaliście się na mój temat heheh Jestem chyba najdłużej użytkownikiem firsta bo od kwietnia 2008 więc może podziele się opinią o nim Nie miałem wcześniej licznika więc nie wiem ile ma najechane, ale jakieś 2 miechy temu kupiłem i średnio na tydzień robie ok 200 km w cyklu mieszanym z przewagą w terenie. Na zjazdach wcale go nie oszczędzam, a wręcz daje mu solidny wycisk. Ważę ponad 90 kg i z przodu mam zamontowaną tarczę 180mm (hampel - stroker carbon). Amorek do dziś spisuje się jak nowy.. Nie złapał żadnych luzów, blokada działa bez problemu a i regulcja tłumienia tak samo. Ostatnio zauważyłem że zeszło mi z niego troche powietrza (z 9 do 5 atmosfer po roku), ale dopompowałem i jest ok już ponad 2 miechy więc ładnie trzyma. Oczywiście naklejki to porażka, mycie myjką ciśnieniową spowodowało, że zaczęły zchodzić, ale jakoś się trzymają. Jedynym defektem jaki zauważyłem to to iż na goleniu od strony tarczy jest smarowniczka, która wywala mi delikatnie jakiś niebieski gęsty smar i nie wiem jak to uszczelnić, ale na razie się tym nie przejmuje ponieważ jest to tylko delikatny wyciek. Simeringi trzymają jak nowe i nic nie leje. Praca nadal jak po zakupie. Reasumując wszystko, jestem nadal zadowolony z amorka, a ostatnio miałem okazje pojeździć na kilku sezonowym sidzie, który dla mnie jest jedną wielką porażką... Stuka, luzuje się i leje olejem na prawo i lewo mimo iż kolega zmieniał w nim uszczelnienie w serwisie. Jak szybko go kupił tak szybko go sprzedał i przesiadł się na nowego RS Recon z 2008 roku, który swoją pracą bardzo przypomina mi firsta . First oczywiście nie ma regulacji skoku, ale jeśli chodzi o pracę i tłumienie to bardzo podobnie wypadają przynajmniej moim skromnym zdaniem Jeśli ktoś jest z Nowego Sącza, Gorlic lub okolic, a jest zainteresowany tym amorkiem to zapraszam na jazdę próbną
tomeks Napisano 13 Czerwca 2009 Napisano 13 Czerwca 2009 ostatnio miałem okazje pojeździć na kilku sezonowym sidzie, który dla mnie jest jedną wielką porażką... Stuka, luzuje się i leje olejem na prawo i lewo mimo iż kolega zmieniał w nim uszczelnienie w serwisie to chyba troche tych sezonow bylo albo najzwyczajniej w swiecie kolega nie dbal zbytnio o amortyzator Sid regularnie serwisowany odwdziecza sie swietna praca. Chetnie bym przetestowal tego firsta tak z czystej ciekawosci, ale i tak teraz kupilem rebe
ulvgar Napisano 13 Czerwca 2009 Napisano 13 Czerwca 2009 4 znajomych ujeżdża F1RST'y (w różnych wersjach) ale o kulturze pracy tych amorków niewiele mogę z nich wydusić bo jeżdżą w 90% na zablokowanym, cały czas im truje że skoro tak to niech na carbonowe widelce się przesiądą
bencol Napisano 15 Czerwca 2009 Napisano 15 Czerwca 2009 A jak ten rst pracował by pod wagą ok. 130kg (obecnie RST Capa ML w moim ebs1 musi wytrzymać). Dał by radę, czy jednak musiałbym rozglądać się za czymś innym.
Huhu Napisano 15 Czerwca 2009 Napisano 15 Czerwca 2009 Przy takiej wadze to bym jednak czegos innego szukał. Tora ma szersze golenie i chocby z tego powodu powinna byc rozsadniejsza propozycją.
bencol Napisano 19 Czerwca 2009 Napisano 19 Czerwca 2009 jakiś bomber? są dość solidne Tak jak piszesz, wybór padnie najprawdopodobniej na BOMBER-a MX PRO. Zobaczymy jak będzie się sprawował pod moim tyłkiem. Sory za OT w tym temacie
marsman Napisano 20 Czerwca 2009 Napisano 20 Czerwca 2009 Nie pamiętam teraz dokladnie,ale moj First wazy ok 1800g 1810g amor sklepowy, zeszłoroczny. niedocięta sterówka, niedocięta troche przydługawa linka/pancerz, instrukcja obsługi przytroczona do goleni jakąś gumką
Pulse Napisano 22 Czerwca 2009 Napisano 22 Czerwca 2009 ten widelec jest ciekawa propozycja glownie ze wzgledu na cene. Czy mial ktos okazje porownac jego prace do tory 138 air badz reby?
Artro Napisano 22 Czerwca 2009 Napisano 22 Czerwca 2009 A ja bym za tego amora nie dal takiej kasy. Za te pieniadze to tora, ciezsza ale tez sztywniejsza. http://www.forumrowerowe.pl/viewtopic.php?f=58&t=13537 Polecam poczytac, swoja droga czemu na tym forum nie ma takiego tematu???
premier2 Napisano 22 Czerwca 2009 Napisano 22 Czerwca 2009 Ja bym jednak wolał First'a. Na cholerę mi sztywny kloc, jak waży po prostu za dużo? Waga Tory to dla mnie nieporozumienie, jedyną alternatywą może być Recon, dodatkowo ma anodę na goleniach. W tej chwili ujeżdżam Black'a Elite, który wg tej tabeli jest mega sztywny, lżejszy od Tory(mój waży około 1850g), a porównywałem go z Reconem na zwykłej sprężynie(nie SoloAir) i pracuje przyjemniej. Jeżeli będę zmieniał, to First będzie brany pod uwagę, chyba że fundusze pozwolą na Rebę.
wdj40 Napisano 11 Sierpnia 2009 Napisano 11 Sierpnia 2009 A u mnie ten amor od nowości ma minimalny luz
Killer206 Napisano 15 Sierpnia 2009 Napisano 15 Sierpnia 2009 (edytowane) Odwieze nieco temat A wiec cena F1RSTa wzrosla i wynosi 800zl i oplacalnosc spadla... Premier2 moze dla kogos kto jest lekki wybierze RST, a raczej Manitou R7 ale ktos kto wazy powiedzmy 85-90kg wybierze Tore bo: Tora ma stalowa rure sterowa a F1RST aluminiowa, a jak wiadomo stal o niebo lepiej tlumi drgania i jest duuuzo trwalsza Lagi 32mm w Torze zamiast 30mmm, a wiec lepsza sztywnosc Wiecej punktow serwisowych i gwarancyjnych RS Kwestie wizualne (trwalsze lakierowanie proszkowe Tory i lepsze naklejki, niz odklejajacy sie napis F1RST) Dostepnosc uszczelek do amortyzatorow RS Manual na stronie SRAMA jak serwisowac amory RS + oficjalne filmy na YT Kiepskiej jakosci manetka blokady skoku w F1RSTcie Edytowane 15 Sierpnia 2009 przez Killer206
DominikM Napisano 15 Sierpnia 2009 Napisano 15 Sierpnia 2009 Killer206 trochę cię poniosło - ktoś ważący 85-90kg wybierze sobie Foxa/Rebę albo Minute, na pewno nie Torę
Patryke Napisano 17 Sierpnia 2009 Napisano 17 Sierpnia 2009 Nie no DominikM ale Reba też ma aluminiową rurę sterową więc raczej odpada A dlaczego wnioskujesz, że malowanie RST w tym modelu jest mniej trwalsze? Naklejki, jak to naklejki - różnie z nimi bywa
DominikM Napisano 17 Sierpnia 2009 Napisano 17 Sierpnia 2009 Patryke wszystkie lepsze widelce nawet te ze 150 skoku mają aluminiowe rury sterowe - stal jest używana tylko dla zbicia kosztów lub tam gdzie jest niezbędnie konieczna ze względu na obciążenia w niektórych amortyzatorach do DH/FR.
Patryke Napisano 17 Sierpnia 2009 Napisano 17 Sierpnia 2009 Dokładnie Ciebie rozumiem, to była tylko taka mała ironia odnoście posta Killer206 jakby w tym wypadku faktycznie stal była lepsza
swierzak1 Napisano 14 Sierpnia 2010 Napisano 14 Sierpnia 2010 Jak się mają wasze First-y bo mam zamiar aby się w niego okupić?
swierzak1 Napisano 17 Sierpnia 2010 Napisano 17 Sierpnia 2010 Chyba pytam bez skutku^^ Nie będę zakładał nowego tematu a mam jeszcze jedno pytanie co będzie lepszy wyborem RST First Air D czy Rock Shox Recon XC 100mm Solo Air (bez MC)? Obawiam się pracy Rock Shoxa bez MC. Jak wypadają te 2 amory w stosunku do siebie? Wagowo RST wypada lepiej i czytając wasze opinie o nim mam wrażenie że te amorki będą chodzić podobnie. Dzięki za pomoc.
marsman Napisano 17 Sierpnia 2010 Napisano 17 Sierpnia 2010 no mój First po kilkuset km i kilku maratonach używany z tarczówką działała tak jak działał. luz jest ale za mały by mi się chciało w sezonie coś z tym robić. też po sezonie będę próbował go tuningować. znaczy jego działanie. nie mogę porównać z RS ale pmprzedni amor na jakim jeździłem czyli bomber uginał się zdecydowanie przyjemniej. uginał się liniowo utwardzając pod koniec skoku. pozwalał wykorzystać praktycznie cały skok ale bez dobicia. First twardnieje za wcześnie i pozwala korzystać z jakichś 3/4 skoku
100kg Napisano 28 Sierpnia 2010 Napisano 28 Sierpnia 2010 Jak się mają wasze First-y bo mam zamiar aby się w niego okupić? Ano tak się mają. LINK
Kamil515 Napisano 29 Sierpnia 2010 Napisano 29 Sierpnia 2010 (edytowane) Jak się mają wasze First-y bo mam zamiar aby się w niego okupić? Nie kupuj tego widelca ! Mam koszmarne luzy po roku jeżdżenia ( F1RST Platinum ). Pracą nie powala ( przy rebie, która jest 100zł droższa ). Tak wyszło, że gwinty od mocowania hamulca nie wytrzymały i zastanawiam się kiedy mój hamulec odpadnie... Powietrze ucieka z komory. Bardzo powoli, ale cieknie mi olej od pokrętła tłumienia kompresji. Jeżeli ktoś będzie chciał dokręcać śrubę na dole widelca to uwaga. Jest tam odwrotny gwint... w taki sposób ukręciłem tą śrubę i płaciłem 100zł za coś tam...Kupujcie rebę ! Edytowane 29 Sierpnia 2010 przez Kamil515
hheniek1987 Napisano 29 Sierpnia 2010 Napisano 29 Sierpnia 2010 Mam jakiś uraz do amortyzatorów RST, ale kiedyś miałem bo tak i już, teraz bo widuję je na co dzień. Kamil515, rozumiem że amorek miałeś fabrycznie w Kellysie? W takim razie oddaj na gwarancję, wymienią cały dół i luzy znikną, Kellys musiał dostać jakąś wadliwą partię bo już po miesiącu Firsty lubią mieć luz, wiele już odsyłalem do Kellysa w ramach reklamacji , oni dalej do Velo i wracał sprawny. Kolega ponad rok temu też kupił sobie Firsta(platinum chyba czy jakiś taki niby lepszy z Firstów), jego amor też niedawno był u Velo... A luzy miał już widoczne gołym okiem, ok roku jazdy przy wadze ok 60kg... Dla mnie porażka.
Kamil515 Napisano 30 Sierpnia 2010 Napisano 30 Sierpnia 2010 Dokładnie. Porażka na całej linii. Mój rower już nie ma gwarancji. Dziś zamówiłem pięknego, czarnego sida
Kamil515 Napisano 14 Września 2010 Napisano 14 Września 2010 Zważyłem dziś RST F1rst platinum air . Waży dokładnie 1525g, więc mało. Mniej niż mój sid
Rekomendowane odpowiedzi