Tosh Napisano 11 Lutego 2009 Napisano 11 Lutego 2009 Kupiłem Scotta Aspect 20, w nim amortyzator Rock Shox Dart 2, i zastanawiam się, czy pokrętło z napisem PRELOAD (Co się nim reguluje?) powinno się kręcić, bez żadnej wartości szczytowej? Mogę nim kręcić do woli (właściwie to ojciec, ja nie mam tyle "pary" ), chociaż chodzi bardzo ciężko, ale jako takiej zmiany, naciskając amortyzator nie wyczuwam. A czy blokada amortyzatora może wyłączyć go całkowicie? Po zablokowaniu, amortyzator ciężej jest nacisnąć, ale mimo wszystko, da radę. I nie wiem, czy jechać z tym do serwisu, czy tak ma być. Jeśli mój problem jest błachy, wybaczcie, jest to mój pierwszy "poważny" rower, i takie zachowanie wydaje mi się niepokojące.
arroyo Napisano 11 Lutego 2009 Napisano 11 Lutego 2009 Dart2 to twardy sprężynowiec, z tego co opisujesz wynika, że działa sprawnie. Pokrętło z napisem preload służy do regulacji naprężenia wstępnego, w praktyce rozbiega się o to, aby amortyzator uginał się o 20% skoku kiedy wsiadasz na rower. To znaczy, sprawdź, czy wsiadając na rower górne golenie amortyzatora chowają się na głębokość 2cm w golenie dolne. Jeśli tak się nie dzieje, to możesz pokręcić tym całym "preload'em", ale z doświadczenia wiem że nie należy spodziewać się rewelacji. Natomiast co do blokady... po jej włączeniu amortyzator wciąż powinien uginać się na jakieś 5-10mm. Jeśli możesz wcisnąć go głębiej, to najprawdopodobniej coś jest nie tak.
Sel Napisano 12 Lutego 2009 Napisano 12 Lutego 2009 Nie pociesze Cię ale rocznik 2008 Darty "ładowane" do Scottów miały problemy z blokadą, kolega oddał do serwisu i dali mu nowego Darta bez problemu - tyle że mu blokada po czasie całkowicie padła, tj. nie mógł jej wyłączyć.
ladybird Napisano 12 Lutego 2009 Napisano 12 Lutego 2009 Witam...u mnie od jakiegoś miesiąca RS 2 też jakoś dziwacznie chodzi...blokuję skok a mimo to amor ugina się tak samo jakby był odblokowany ...po kilku próbach sprawdzenia go już sama nie wiem czy to on czy ja "zgłupiałam"...ale widze że pewnie coś w nim padło jak czytam wasze opinie...pozostaje zainwestować w coś lepszego..
Tosh Napisano 12 Lutego 2009 Autor Napisano 12 Lutego 2009 Po zablokowaniu go, ten skok jest znacznie mniejszy niż bez blokady, ale wydaje mi się, że jest to odrobinę więcej jak te 5-10mm, ciężko mi jest to ocenić na oko.
Mod Team bogus Napisano 12 Lutego 2009 Mod Team Napisano 12 Lutego 2009 Najlepiej weź opaskę zaciskową załóż na goleń i usiądź na rowerze. Zablokuj go, potem naciśnij ile możesz na kierownicę i zobaczysz ile się ugiął.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.