Skocz do zawartości

[v-ki] xt 2009


Bagno

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Czy ktoś używa hamulców XT z 2009r? Interesują mnie opinie na ich temat. Mam zamiar wymienić swoje tektro na coś nowego.

Myślę o xt lub komplet avid sd7 2008r. Shimano wyjdą mnie taniej o tyle, że zostawiam swoje klamki deore i za 149zł mam hamulce. Komplet SD7 to koszt 219zł.

Bardziej podchodziłyby mi xt, bo mam cały osprzęt shimano ale czytałem o sporych luzach w modelu z 2008r. Myślicie że to poprawili?

xt '09 vs sd7 '08

 

 

Pozdrawiam.

Napisano

Z tego co się orientuję to nie ma modelu na 2009 - od 2008 jest cały czas model BR-M770. Luzów to to raczej nie ma gdzie łapać chyba - w sumie vki jak to vki z Shimano - dobre jak zdecydowana większość w zależności od zastosowanych klocków (w XTeku stosują seryjnie te same klocki co w Alivio).

Mi się w nich nie podobają śruby regulujące napięcie sprężyny - wymieniłem je na takie dłuższe z wejściem na imbusa z Avidów SD5R - regulacja teraz jest o wiele przyjemniejsza.

Napisano

Jak już to zostało napisane - nie ma modelu '09, to co jest w sprzedaży to model '08 - poprawiony w stos. do wcześniejszych, bo klasyczny (bez równoległego prowadzenia kocków jak to ma jeszcze miejsce w XTRach).

 

Mam taki zestaw od zeszłego roku: szczęki XT BR-M770 + klamki AVID FR-5 + linki i pancerze Clark's CLIM8 + fajki z dziwnym zakończeniem (coś jak modulator siły hamowania Shimano) i mi styka. Zablokować przednie koło się da jak ktoś chce, a tak normalnie modulacja jest. Nie wiem na ile to załuga szczęk, na ile linek i pancerzy, a na ile tych dziwnych fajek.

 

W tym roku mam zamiar pokombinować z okładzinami ... chodzą mi po głowie Koolstop-y, prawdopodobnie w marcu podjadę do Cultu i kupię, choć rozważam tez inne opcje.

Napisano

Dzięki za odpowiedzi. Pokuszę się jeszcze i poproszę Was o porównanie XTR BR-M970 a Single Digit SL.

Warto dopłacić i wziąć zamiast powyższych czy to tylko za napis biorą?

 

Nikt już na v-kach nie śmiga..?

Napisano
  Bagno napisał:
...

Nikt już na v-kach nie śmiga..?

Taka moda :) teraz to i jeżdzący po szosie muszą koniecznie mieć tarcze :)

 

Co do XTRów to przemyśl to - równoległe prowadzenie klocków ma zalety (łatwiej ustawićć klocki i mają większą siłę docisku) oraz wady (cieżar i te słynne luzy które mogą się pojawić szybko - nie wiem od czego to zależy bo nie miałem takich hamulców)

Napisano

A jest w ogóle jakiś sens wydawać 200zł na v-ki? Ja mam zwykłe standardowe klamki Tektro z Salamandra, szczęki Deore za 20zł i klocki Author 3CC do tego pancerz Accent Supreme i bez problemu mogę postawić maszynkę dęba. Układ sprawdza się genialnie w każdych warunkach.

Napisano

Wyższa cena to niejednokrotnie większa trwałość komponentów, lepsze fabryczne klocki oraz większa łatwość serwisowania. Jeździłem na klamkach alivio i hamulcach tektro, ich pracę uważam za bardzo fajną, kolega jeździł na no-name, sprężyny wyrobiły się w przeciągu paru tygodni a możliwości regulacyjne były... właściwie to nie istniały bo kręcenie śrubkami nie zmieniało pozycji szczęków hamulca. Klamki też robią różnicę, wybierzesz dobrze to wystarczy korzystać z 2 palców aby zatrzymać rower, wybierzesz źle to będziesz musiał ściskać hamulec wszystkimi palcami, tracąc chwyt na kierownicy. Z pewnością można wybrać tani sprawny zestaw, co do tego nie mam wątpliwości.

Napisano
  Gal napisał:
A jest w ogóle jakiś sens wydawać 200zł na v-ki?

 

Miałem najtańsze Shimano i było OK, w sumie dla "bajeru" kupiłem komplet Avid SD 7 i nie liczyłem na to że będzie lepiej, bo różnicy w budowie i działaniu za bardzo nie widziałem... Ale różnica jest znaczna, klamki dużo dają, ale same szczęki też - dużo lepiej odbijają i się mniej rozregulowują, mam do nich duże zaufanie. Nie ma problemu z blokowaniem koła nawet w mokrych warunkach (aczkolwiek trzeba użyć sporo większej siły), modulacja przy klamkach Avida jest świetna (jak na v-ki).

 

Aktualnie mam z przodu wspomniane Avidy SD7 a z tyłu właśnie XT 2008 (został jeszcze sprzed kupna Avidów) i sprężyna gorzej odbija, aczkolwiek ogólna jakość jest dobra, po wyregulowaniu hamują też świetnie. Porównując jednak SD7 vs XT 2008 jestem za SD7.

Napisano

Ja wczesniej mialem jakies no name v-ki i hamowaly dobrze jak myslalem, ale gdy kupilem sd7 tego nie dalo sie nazwac jak to hamuje :D i kilka razy bym OTB zrobil przez te hamulce na poczatku, bo tak zatrzymywaly kolo....

Napisano

Ja miałem Tektro z klamkomanetkami Shimanowskimi...kupiłem SD-7 i nie wymieniłbym ich na żadne inne v-ki.

Niecałe 200zł to wg mnie nie jest dużo za coś co jest trwałe, ma bardzo dobrą modulację i bajecznie prostą regulację, o sile hamowania nie wspomnę.

 

Gal, jeździłeś na jakiś innych (lepszych) v-kach niż na swoich ?

Napisano

artwar zgadzam się ale myślę, że siła z jaką trzeba nacisnąć klamkę zależy przede wszystkim od pracy linki i sztywności pancerza.

 

Skiba_TG uważasz, że warto było wydać te 200zł? :P

 

Wax jeździłem :) Myślę, że wszystko to kwestia bardzo indywidualna. Jak ktoś jest cięższy, to potrzebuje czegoś innego niż lekki biker. Kwestia też pewnego podejścia do sprawy. Mam coś co działa bezawaryjnie, sprawnie i zapewnia mi komfort psychiczny i fizyczny mogę to wymienić na coś nowszego z lepszych materiałów i droższego, tylko czy jest racjonalny sens?

Napisano

Jeździłeś i co ?

 

Ja ważę 60kg i cenie sobie to jak SD-7 zachowują się w lesie, błocie, deszczu czy też po prostu w mieście. Jeśli Tobie wystarczają Deorki i klamki Tektro to ja nie będę Cię zmuszał czy przekonywał. Ja gdy przejechałem się na obcych Avidach stwierdziłem, że jest to sprzęt dla mnie, nie byłem zadowolony z poprzednich v-ek a z tych jestem mega zadowolony.

Jeśli ktoś mi zadaje pytanie: XT 2008 czy SD-7 mówię w ciemno SD-7.

 

Aaa i jeszcze jedno, są też niższe Single Digity, mowa tu o 5...

Napisano

Właśnie, intersuje mnie porównanie SD5 i SD7. Miałem w planach zakup SD7, ale zakupiłem okazyjnie od kolegi z forum SD5. W porównaniu do starych hamulców(jakieś APSE) Avidy hamują rewelacyjnie, pojawiła się dodatkowa opcja - modulacja ;). Jestem ciekaw, czy są duże różnice, poza wagą i mocowaniem linki?

 

pozdr

Napisano

@Gal uwazam ze dla tych hampli warto choc ja sam jezdzilem na tych hamlulcach z klamkiami deore i hamowaly wysmienicie, teraz bede miec klamki FR5 i sie okaze jak bedzie ale pewnie jeszcze lepiej ;)

Napisano

serwus :D

 

jestem na etapie montażu tarcz, ale do teraz uzywałem zeszłego lata AVIDA SD7 i XT 2008, glownie sd 7 na przodzie , xt na tyl, pozniej zmienilem na odwrot z ciekawosci. Moim zdaniem SD7, okładziny RW 2 są w moim odczuciu twardsze i precyzyjniej czułem punkt blokowania koła, XT za to szybciej hamowały juz na minimalnym styku z obręczą. Generalnie hamulce bardzo porownywalne, aczkolwiek SD7 tansze : http://centrumrowerowe.pl/index.php?s=7120...skid=1&l=pl , jeszcze co mi sie przypomnialo, nie wiem dlaczego ,ale SD7 lepiej dalo sie dopasowac / wyregulowac do obreczy, a i co wazne, XT posiadaja dosc slaba w porownaniu do SD 7 sprezyne, jak maksymalnie dokrecam srobke w SD7 to hamulce b. mocno odbija, zakres regulacji jest b.duzy, XT kupilem pozniej i bylem zaskoczony slaba sprezyna, choc w czasie jazdy wiele znaczenia to nie mialo.

 

Pozdrawiam

Wojtek

Napisano
  Cytat
XT posiadaja dosc slaba w porownaniu do SD 7 sprezyne, jak maksymalnie dokrecam srobke w SD7 to hamulce b. mocno odbija, zakres regulacji jest b.duzy, XT kupilem pozniej i bylem zaskoczony slaba sprezyna

Tutaj nie o słabą sprężynę chodzi tylko o krótkie śruby regulujące. Zauważyłem to samo i dlatego zmieniłem śruby regulujące sprężyny na te z Avida (przy Avidach są dłuższe) - i teraz XTeka reguluje się o wiele przyjemniej.

Napisano

Co nie zmienia faktu, że Avidy są łatwiejsze do regulacji między innymi przez te właaśnie śrubki :D

 

Jedyne co w Avidach mi nie pasuje to oryginalne klocki RM2, jakoś szybko schodzą, piszczą, skrzypią...ale to na mokrym tylko :D

Napisano

dlatego ja założyłem clarks'y. W zimę jeżdżę na czerwonych i jest OK. Co prawda dzisiaj w lesie przód szybko się zapychał, ale śniegu było po osie i przecieraliśmy ścieżki :P. Chociaż koło blokowało się nawet przy lekkim hamowaniu.

Napisano

Tylko bierz wymienne. Te zwykłe duuużo trudniej ustawić na obręczy, poza tym masz 2 komplety okładzin. Ja mam jedne i drugie, więc mam porównanie. Chociaż to też zależy od wysokości obręczy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.