Bagno Napisano 10 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2009 Witam, Czy ktoś używa hamulców XT z 2009r? Interesują mnie opinie na ich temat. Mam zamiar wymienić swoje tektro na coś nowego. Myślę o xt lub komplet avid sd7 2008r. Shimano wyjdą mnie taniej o tyle, że zostawiam swoje klamki deore i za 149zł mam hamulce. Komplet SD7 to koszt 219zł. Bardziej podchodziłyby mi xt, bo mam cały osprzęt shimano ale czytałem o sporych luzach w modelu z 2008r. Myślicie że to poprawili? xt '09 vs sd7 '08 Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgud Napisano 10 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2009 tu masz dużo taniej, a pewnie da się jeszcze coś utargować: http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=...skid=1&l=pl taki komplecik jest idealny, używałem, sprawdziłem, jestem mega zadowolony łatwa regulacja, klamki złapią minimalny luz roboczy, który w niczym nie przeszkadza, okładziny bardzo trwałe, ogólnie bierz i się nie zastanawiaj pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sel Napisano 10 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2009 Brałbym sprawdzone już SD7 2008 ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 10 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2009 Z tego co się orientuję to nie ma modelu na 2009 - od 2008 jest cały czas model BR-M770. Luzów to to raczej nie ma gdzie łapać chyba - w sumie vki jak to vki z Shimano - dobre jak zdecydowana większość w zależności od zastosowanych klocków (w XTeku stosują seryjnie te same klocki co w Alivio). Mi się w nich nie podobają śruby regulujące napięcie sprężyny - wymieniłem je na takie dłuższe z wejściem na imbusa z Avidów SD5R - regulacja teraz jest o wiele przyjemniejsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benek Napisano 11 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2009 Jak już to zostało napisane - nie ma modelu '09, to co jest w sprzedaży to model '08 - poprawiony w stos. do wcześniejszych, bo klasyczny (bez równoległego prowadzenia kocków jak to ma jeszcze miejsce w XTRach). Mam taki zestaw od zeszłego roku: szczęki XT BR-M770 + klamki AVID FR-5 + linki i pancerze Clark's CLIM8 + fajki z dziwnym zakończeniem (coś jak modulator siły hamowania Shimano) i mi styka. Zablokować przednie koło się da jak ktoś chce, a tak normalnie modulacja jest. Nie wiem na ile to załuga szczęk, na ile linek i pancerzy, a na ile tych dziwnych fajek. W tym roku mam zamiar pokombinować z okładzinami ... chodzą mi po głowie Koolstop-y, prawdopodobnie w marcu podjadę do Cultu i kupię, choć rozważam tez inne opcje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bagno Napisano 11 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2009 Dzięki za odpowiedzi. Pokuszę się jeszcze i poproszę Was o porównanie XTR BR-M970 a Single Digit SL. Warto dopłacić i wziąć zamiast powyższych czy to tylko za napis biorą? Nikt już na v-kach nie śmiga..? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benek Napisano 11 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2009 ...Nikt już na v-kach nie śmiga..? Taka moda teraz to i jeżdzący po szosie muszą koniecznie mieć tarcze Co do XTRów to przemyśl to - równoległe prowadzenie klocków ma zalety (łatwiej ustawićć klocki i mają większą siłę docisku) oraz wady (cieżar i te słynne luzy które mogą się pojawić szybko - nie wiem od czego to zależy bo nie miałem takich hamulców) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinii Napisano 12 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2009 Benek, ja kupilem okladziny koolstop u Formickiego - jest taniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gal Napisano 12 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2009 A jest w ogóle jakiś sens wydawać 200zł na v-ki? Ja mam zwykłe standardowe klamki Tektro z Salamandra, szczęki Deore za 20zł i klocki Author 3CC do tego pancerz Accent Supreme i bez problemu mogę postawić maszynkę dęba. Układ sprawdza się genialnie w każdych warunkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 12 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2009 Wyższa cena to niejednokrotnie większa trwałość komponentów, lepsze fabryczne klocki oraz większa łatwość serwisowania. Jeździłem na klamkach alivio i hamulcach tektro, ich pracę uważam za bardzo fajną, kolega jeździł na no-name, sprężyny wyrobiły się w przeciągu paru tygodni a możliwości regulacyjne były... właściwie to nie istniały bo kręcenie śrubkami nie zmieniało pozycji szczęków hamulca. Klamki też robią różnicę, wybierzesz dobrze to wystarczy korzystać z 2 palców aby zatrzymać rower, wybierzesz źle to będziesz musiał ściskać hamulec wszystkimi palcami, tracąc chwyt na kierownicy. Z pewnością można wybrać tani sprawny zestaw, co do tego nie mam wątpliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artwar Napisano 12 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2009 A jest w ogóle jakiś sens wydawać 200zł na v-ki? Miałem najtańsze Shimano i było OK, w sumie dla "bajeru" kupiłem komplet Avid SD 7 i nie liczyłem na to że będzie lepiej, bo różnicy w budowie i działaniu za bardzo nie widziałem... Ale różnica jest znaczna, klamki dużo dają, ale same szczęki też - dużo lepiej odbijają i się mniej rozregulowują, mam do nich duże zaufanie. Nie ma problemu z blokowaniem koła nawet w mokrych warunkach (aczkolwiek trzeba użyć sporo większej siły), modulacja przy klamkach Avida jest świetna (jak na v-ki). Aktualnie mam z przodu wspomniane Avidy SD7 a z tyłu właśnie XT 2008 (został jeszcze sprzed kupna Avidów) i sprężyna gorzej odbija, aczkolwiek ogólna jakość jest dobra, po wyregulowaniu hamują też świetnie. Porównując jednak SD7 vs XT 2008 jestem za SD7. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skiba_TG Napisano 12 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2009 Ja wczesniej mialem jakies no name v-ki i hamowaly dobrze jak myslalem, ale gdy kupilem sd7 tego nie dalo sie nazwac jak to hamuje i kilka razy bym OTB zrobil przez te hamulce na poczatku, bo tak zatrzymywaly kolo.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 12 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2009 Ja miałem Tektro z klamkomanetkami Shimanowskimi...kupiłem SD-7 i nie wymieniłbym ich na żadne inne v-ki. Niecałe 200zł to wg mnie nie jest dużo za coś co jest trwałe, ma bardzo dobrą modulację i bajecznie prostą regulację, o sile hamowania nie wspomnę. Gal, jeździłeś na jakiś innych (lepszych) v-kach niż na swoich ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gal Napisano 12 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2009 artwar zgadzam się ale myślę, że siła z jaką trzeba nacisnąć klamkę zależy przede wszystkim od pracy linki i sztywności pancerza. Skiba_TG uważasz, że warto było wydać te 200zł? Wax jeździłem Myślę, że wszystko to kwestia bardzo indywidualna. Jak ktoś jest cięższy, to potrzebuje czegoś innego niż lekki biker. Kwestia też pewnego podejścia do sprawy. Mam coś co działa bezawaryjnie, sprawnie i zapewnia mi komfort psychiczny i fizyczny mogę to wymienić na coś nowszego z lepszych materiałów i droższego, tylko czy jest racjonalny sens? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 12 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2009 Jeździłeś i co ? Ja ważę 60kg i cenie sobie to jak SD-7 zachowują się w lesie, błocie, deszczu czy też po prostu w mieście. Jeśli Tobie wystarczają Deorki i klamki Tektro to ja nie będę Cię zmuszał czy przekonywał. Ja gdy przejechałem się na obcych Avidach stwierdziłem, że jest to sprzęt dla mnie, nie byłem zadowolony z poprzednich v-ek a z tych jestem mega zadowolony. Jeśli ktoś mi zadaje pytanie: XT 2008 czy SD-7 mówię w ciemno SD-7. Aaa i jeszcze jedno, są też niższe Single Digity, mowa tu o 5... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 12 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2009 Właśnie, intersuje mnie porównanie SD5 i SD7. Miałem w planach zakup SD7, ale zakupiłem okazyjnie od kolegi z forum SD5. W porównaniu do starych hamulców(jakieś APSE) Avidy hamują rewelacyjnie, pojawiła się dodatkowa opcja - modulacja . Jestem ciekaw, czy są duże różnice, poza wagą i mocowaniem linki? pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skiba_TG Napisano 12 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2009 @Gal uwazam ze dla tych hampli warto choc ja sam jezdzilem na tych hamlulcach z klamkiami deore i hamowaly wysmienicie, teraz bede miec klamki FR5 i sie okaze jak bedzie ale pewnie jeszcze lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekkrakow Napisano 15 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2009 serwus jestem na etapie montażu tarcz, ale do teraz uzywałem zeszłego lata AVIDA SD7 i XT 2008, glownie sd 7 na przodzie , xt na tyl, pozniej zmienilem na odwrot z ciekawosci. Moim zdaniem SD7, okładziny RW 2 są w moim odczuciu twardsze i precyzyjniej czułem punkt blokowania koła, XT za to szybciej hamowały juz na minimalnym styku z obręczą. Generalnie hamulce bardzo porownywalne, aczkolwiek SD7 tansze : http://centrumrowerowe.pl/index.php?s=7120...skid=1&l=pl , jeszcze co mi sie przypomnialo, nie wiem dlaczego ,ale SD7 lepiej dalo sie dopasowac / wyregulowac do obreczy, a i co wazne, XT posiadaja dosc slaba w porownaniu do SD 7 sprezyne, jak maksymalnie dokrecam srobke w SD7 to hamulce b. mocno odbija, zakres regulacji jest b.duzy, XT kupilem pozniej i bylem zaskoczony slaba sprezyna, choc w czasie jazdy wiele znaczenia to nie mialo. Pozdrawiam Wojtek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 15 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2009 XT posiadaja dosc slaba w porownaniu do SD 7 sprezyne, jak maksymalnie dokrecam srobke w SD7 to hamulce b. mocno odbija, zakres regulacji jest b.duzy, XT kupilem pozniej i bylem zaskoczony slaba sprezyna Tutaj nie o słabą sprężynę chodzi tylko o krótkie śruby regulujące. Zauważyłem to samo i dlatego zmieniłem śruby regulujące sprężyny na te z Avida (przy Avidach są dłuższe) - i teraz XTeka reguluje się o wiele przyjemniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 15 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2009 Co nie zmienia faktu, że Avidy są łatwiejsze do regulacji między innymi przez te właaśnie śrubki Jedyne co w Avidach mi nie pasuje to oryginalne klocki RM2, jakoś szybko schodzą, piszczą, skrzypią...ale to na mokrym tylko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 15 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2009 dlatego ja założyłem clarks'y. W zimę jeżdżę na czerwonych i jest OK. Co prawda dzisiaj w lesie przód szybko się zapychał, ale śniegu było po osie i przecieraliśmy ścieżki . Chociaż koło blokowało się nawet przy lekkim hamowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 15 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2009 I właśnie dlatego jak śniegi zlezą wreszcie to się wybiorę po Clarks'y, na przód czerwone, na tył czane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 15 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2009 Tylko bierz wymienne. Te zwykłe duuużo trudniej ustawić na obręczy, poza tym masz 2 komplety okładzin. Ja mam jedne i drugie, więc mam porównanie. Chociaż to też zależy od wysokości obręczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.