FredFred Napisano 8 Lutego 2009 Napisano 8 Lutego 2009 no wiec mam takie pytanie. Chodzi Mi o dętkę. Zawsze kupowałem dętki zwykłe. Od czasu jak kupiłem nowy rower zwykłe nie pasują :/ przebijają się tak co 2 tyg :| aż Mnie kur**ca bierze. Sprawdzałem już koła, opony i wszystko ok. Dętka idzie raz z przodu a raz z tyłu... nie wyrabiam. Proszę o poradę co kupić żeby było dobrze. A drugi Mój problem to szybko zamykacz tylni się łamie w pół też bardzo często. Nie skacze ani nic z tych rzeczy. rower to Hexagon v4 21' Proszę o pomoc. Pozdrawiam
creative1989 Napisano 8 Lutego 2009 Napisano 8 Lutego 2009 Może kupujesz złe rozmiarowo dętki: taki jaki masz rozmiar opony, taka musi być dętka. Ja stawiam, że to wina zbyt małego ciśnienia w oponach, że tak często ci się przebijają dętki. Co do szybko zamykacza- może za słabo ściśnięty jest?
QWEY564 Napisano 8 Lutego 2009 Napisano 8 Lutego 2009 dętka pęka od snake'ów(dwie dziurki od przygwożdżenia kiszki obręczą to asfaltu)..? może w okolicach wentyli?? jak tak to najprawdopodobniej ślizgają ci się po obręczy opony przy hamowaniu.. jakie ciśnienie ładujesz w dętki?
FredFred Napisano 8 Lutego 2009 Autor Napisano 8 Lutego 2009 może i jestem amatorem ale no rozmiar dętki umiem dopasować. Powietrza ładuje na oko ale zawsze tak ładowałem i było dobrze. dętka pęka od snake'ów(dwie dziurki od przygwożdżenia kiszki obręczą to asfaltu)..? - tego to nie czaje zupełnie Wszędzie w okolicach wentyli to chyba raczej nie. samo zamykacz - myślę że dobrze to robie, z resztą nie tylko ja a nawet serwisant kilka razy Mi wymieniał i też się dziwił.
madek Napisano 8 Lutego 2009 Napisano 8 Lutego 2009 no to proponuje na oko nie pompowac bo cisnienie moze byc duzo za male. napompuj na minimum 2,5 albo i 3 atm i poejzdzij. zobacz czy opaski na obreczach dobrze leza. wsyp troche talku miedzy detke a opone. a wczesniej wyczysc porzadnie wnetrze opony jak i obrecz od srodka
creative1989 Napisano 8 Lutego 2009 Napisano 8 Lutego 2009 Na oko to różnicy między 1.5, a 3.5bara nie zauważysz
Klosiu Napisano 8 Lutego 2009 Napisano 8 Lutego 2009 Nie zauwazysz, ale jak nie jezdzisz ostro w terenie, to nie ma znaczenia, czy masz 1,5 bara, czy 4, bo snake'a i tak nie zlapiesz, chyba ze najezdzajac z duza predkoscia na kraweznik. Kiedys jak rozerwalem opone to napompowalem ponizej jednego bara, zeby detka nie wylazila i przejechalem tak 150 km. Cos musi byc albo z opaskami, albo z oponami (moze cos w nich siedzi?). Gdzie te detki lapia dziury? Od zewnetrznej strony, wewnetrznej, roznie, czy caly czas w podobnym miejscu? Ja bym posciagal wszystko z kola, obejrzal, i na spokojnie zlozyl z powrotem.
Mod Team Puklus Napisano 24 Lutego 2009 Mod Team Napisano 24 Lutego 2009 Ja by zaczą od zdjecia opony i dokładnego sprawdzenia czy nie ma w niej niespodzianek. Sam wiem z doświadczenia ze zwykła detka taka tania ze sklepu to badziew kiedys kupilem to po mimo szczelnosci układu powietrze mi spierniczało . Zdenerwowałem sie u kupilem sobie grube wrecz pancerne detki Continental, i od tamtego czasu problem z detkami przestał mnie niepokoić. Dodam ze rozmiar obu moich koł to powyrzej 2, przod 2.15 a tył 2.25 chyba. i jezdze w ciekim terenie raczej.
skjaatel Napisano 24 Lutego 2009 Napisano 24 Lutego 2009 Ja dostałem do sklepu partię dętek z hurtowni Al-Mot - co druga przepuszcza powietrze już w 5 min od napompowania. Uwaga na dętki no name w zielonych pudełkach Ze zwykłych dętek to nie miałem nigdy problemów z Accentami i Authorami za ok 10 zł.
wiktorsam Napisano 25 Lutego 2009 Napisano 25 Lutego 2009 Ja dętki używałem kendy zwykłe - zero problemów, teraz założyłem maxxis ultralight i jak na razie ok. Moim zdaniem może być to wina opon, lub za niskiego ciśnienia. Snake robi się gdy masz niskie ciśnienie i dobijesz oponę do felgi. wtedy krawędzie felgi przyszczypują dętkę z dwóch stron więc robią się dwie dziurki jak gdyby dętkę ugryzł wąż. Zobacz czy u Ciebie nie robią się właśnie po dwie dziury. Mój kolega miał właśnie taki problem kiedyś, że snake robiły mu się non stop, mimo wydawało by się dobrego ciśnienia. Dopiero wymiana opony pomogła.
Greg00 Napisano 25 Lutego 2009 Napisano 25 Lutego 2009 miał ktoś do czynienia z dętką MAXXIS WELTER WEIGHT 26 x 1.9/2.125 ? http://www.allegro.pl/item564817242_detka_..._1_9_2_125.html wg opisu "Tania, lekka i odporna na przebicia dętka do kół o rozmiarze 26 x 1.9/2.125". Bardzo mocna dętka o grubycg ściankach polecana przez naszych klientów. Masa rzeczywista 160-170 gram " wydaje się być sensowna do XC - waga / cena / odpornośnć na przebicia
sirspider Napisano 3 Marca 2009 Napisano 3 Marca 2009 FredFred napisz jakie masz opony. Nie rozmiar tylko dokładną firmę i model oraz ile je czasu masz. Ja staram się jeździć na świeżych oponach i tak naprawdę to łapie może 1-2 razy kapcia na powiedzmy 2000km. Większość zrobionych w lasach. Albo sprawdź czy nie masz porysowanej obręczy od środka. Czy nie przebija sie jakaś szprycha i czy masz tę opaskę na obręczy.
Patriota Napisano 3 Marca 2009 Napisano 3 Marca 2009 170 gram to klocki taniej i lżej : http://www.rower.com.pl/index.php?main_pag...ducts_id=272261 najelpiej: http://www.rower.com.pl/index.php?main_pag...ducts_id=272259
neverBF Napisano 3 Marca 2009 Napisano 3 Marca 2009 Ja używam Michelin C4, nie przebita ani razu przez prawie cały sezon, wymieniałem z cheng shin tube [lol] które były seryjnie wrzucone i się przetarły.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.