silvanna Napisano 6 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2009 Witam, Po przebiciu sie przez informacje w necie wybralem sobie 2 modele opon w miare uniwersalnych (50% asfalt 50% lekki teren lasy, bezdroza etc): Kenda SBE Schwalbe Smart Sam Kenda jest troche drozsza ale mniej wazy i jest zwijana (nigdy jeszcze nz zwijanych nie jezdzilem:)). O obydwu modelach naczytalem sie wiele dobrego, wiec trudno mi wybrac, roznice w cenie nie jest wielka wiec nie chce sie sugerowac cena. Ktora byscie wzieli i dlaczego? pozdr S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gal Napisano 6 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2009 Wziął bym Kendę SBE: - bardzo szybka oponka na ubitym. Idealna na suche i w miarę suche warunki. - guma nie ściera się tak szybko mimo dużej ilości asfaltu, więc posłuży jakiś czas. - lekka Pozdrawiam! P.S. A rozważałeś oponkę Kenda Karma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbrozin Napisano 6 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2009 Witam, w zeszłym roku zakupiłem Kendy SBE 1,95" i powiem szczerze że nie żałuję. Pod uwagę brałem jeszcze opony Maxxis Larsen TT, ale krążyły opinie że się szybko ścierają. Przejechałem na nich w sumie około 2000km (40% - asfalt, 40% - ubite ścieżki, 20% - piach, żwir, kamienie) głównie w suchych warunkach. Ciśnienie zazwyczaj 60psi stąd najbardziej zużyła się środkowa warstwa klocków, ale nie wiem czy słowo "zużyła" w przypadku moich opon jest prawidłowe Opona słabo spisuje się na błocie, które trudno jest zgubić przez długi czas z bieżnika, ale jej przeznaczenie to sucha nawierzchnia. Na mokrym asfalcie można się poślizgnąć, ale myślę że to cecha każdej opony z dużym ciśnieniem. Z kolei na suchej nawierzchni uważam, że jest rewelacyjna, przekonałem się o tym najlepiej w zakręcie na chodniku posypanym grubą warstwą piachu, gdzie faktycznie rower który leciał już bokiem wrócił do stanu "normalności" i jestem przekonany że to za sprawą bocznych klocków opony. Pokonuje znakomicie piach, luźną ziemię, drobne kamienie, szutry etc. Wszystko co jest suche z pewnością dla tej opony nie stanowi większego wyzwania. Jak wygląda po mojej jeździe możesz się przekonać patrząc na zdjęcia. Opony nie były przekładane z tyłu na przód ani razu. Uważam że to był dobry zakup i niezapomniane są wrażenia słuchowe, które dostarcza podczas jazdy po twardej nawierzchni Pozdrawiam PRZÓD TYŁ 1 TYŁ 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
silvanna Napisano 6 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2009 Dzieki za szczegolowe i konkretne odpowiedzi. Nad Kenda Karma zastanawialem sie rowniez - ale wydaje mi sie ze bieznik troche za bardzo agresywny, dlatego ostatecznie zostalem przy SBE. Odnoszac sie do tego co napisal zbrozin - byc moze lepiej by sobie poradzila w blocie Karma ale ja po blocie i na mokrym jezdze bardzo rzadko, wiec nie bedzie to problemem. Chyba sie zdecyduje na SBE, beda to moje pierwsze kevlary;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benek Napisano 7 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2009 Masz tego samego "dylemata" co ja rok temu na na przełomie wiosna/lato Wybrałem SBE bo tańsze - brałem pod uwagę tylko zwijane Ja mam 2.10 i ważyły na początku (o ile pamiętam) coś koło 600-610g. W tym roku biorę 1.95, zawsze to jakieś -200g na obu oponach. Co do walorów użytkowych - bardzo uniwersalne, lekkie problemy w sypkim piachu, lekkie uślizgi na korzeniach i mokrych liściach, po śniegu na nich nie jeździłem. Jak dla mnie to takie bezpieczniejsze (przebicia) i cięższe "semislicki" A tak wyglądają po przebiegu ponad 2700 km tył przód Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
silvanna Napisano 7 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2009 Jak dla mnie to takie bezpieczniejsze (przebicia) i cięższe "semislicki" No wlasnie o cos takiego mi chodzi:) Mam author Slick Road, na asfalt sa swietne, w terenie juz nie. Jezdze tak srednio 50% teren (w tym 95% suchy bez blota) 50% asfalt, wiec szukam czegos o mocniejszym biezniku, ale nie zabardzo agresywnym:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Huhu Napisano 7 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2009 Możecie jeszcze zobaczyc oponę WTB Nano Raptor. http://www.rowersport.pl/produkt/2056_nano_raptor_comp Ma niskie opory toczenia i dobrze daje radę w suchym lekkim terenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filia Napisano 11 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2009 Polecam jednak Karme. Wbrew pozorą to karma ma mniejsze opory toczenia i na asfalci i na szutrach.. Klocki w SBE trochę zamulają. Tylko nie wiem czy "normalna" karma tj. oplot 120 TPI jest do dostania w sklepach czy na allegro. Na allegro widziałem tylko z oplotem 60, a to już się robi całkiem inna opona. Karma DTC czy L3R doskonale sobie radzi na każdej trasie. Tylko trzeba pamiętać że umiejętności biker'a też się liczą http://www.kendausa.com/bicycle/mountain.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madek Napisano 11 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2009 Nie wiedzilem jeszcze u nas 120TPI. Strona ktora podales jest w koncu na ameryke, a nie europe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filia Napisano 11 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2009 Wszystkie modele kendy jakie dostaje ze swojego klubu mają 120 TPI :] Można? Można! Trzeba tylko wiedzieć jak i skąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speed565 Napisano 16 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 Ja polecam Smart Sam. Jeżdżę na nich od zeszłego sezonu - 2.1 cala drut. Moje maja już koło 3 tys. i prawie żadnego zużycia. Ładnie się toczą bo asfalcie. A jak byłem w górach to o dziwo bardzo fajnie się spisywały również w błocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toomp Napisano 16 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 Ja również polecam oponki Schwalbe Smart Sam. Na asfaltach mają bardzo małe opory toczenia, a w terenie również bardzo dobrze sobie radzą jak na opony uniwersalne. Po przejechaniu na nich około 15000 km tak wyglądają W tym roku będę je już musiał wymienić i kupuję ponownie Smart Samy. Od tego roku Schwalbe Smart Sam są też zwijane i przy szerokości 2,10 ważą 520g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Niedzwiedz1 Napisano 16 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 SBE to raczej opona na suche warunki, lekko się toczy, ale jak jedzie się ostrożnie to da radę w błocie i śniegu (oczywiście nie jest to "jazda na maxa"). Moje SBE 1,95 mają przejechane 1460km i przednia wygląda jak nowa, na tylnej widać, że bieżnik już nieco niższy jednak wygląda dużo lepiej niż te przedstawione przez kolegów we wcześniejszych postach . Około 50% teren i 50% asfalt, ale wynika to tylko z długich dojazdów do lasów, jakbym miał jeździć na tych oponach na asfaltowe wyprawy to skończyłyby się bardzo szybko Warto do nich dokupić wąskie slicki - ja wybrałem Author Slick 1,5 i zasadniczo jestem z nich zadowolony poza jedną wywrotką na mokrym jak nawet nie zauważyłem, że przód zaczął uciekać i już leżałem Generalnie to Kendy polecam. @Toomp na pewno 15 000km ? a nie 1 500? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg00 Napisano 17 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2009 Orientuje sie ktos czy mozna kupic w Polsce nową opone Schwalbe Smart Sam w wersji kevlar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toomp Napisano 23 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2009 @Toomp na pewno 15 000km ? a nie 1 500? Nie pomyliłem się przejechałem na tych oponkach około 15 000 km przez dwa sezony. Sam się zdziwiłem, że tyle wytrzymały i dlatego ponownie w tym roku kupuję Smart Sam-y . A na jazdę po samym asfalcie zakładam slicki. Greg00 http://centrumrowerowe.pl/08710075031/Schw...na/Produkt.aspx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Niedzwiedz1 Napisano 23 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2009 Chyba rozważę zakup tej opony, skoro taka trwała. Szkoda tylko, że zwijana taka droga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
senjiro Napisano 14 Maja 2009 Udostępnij Napisano 14 Maja 2009 mam pytanko co do Kendy SBE. czy boki tej opony sprawiają wraznie wytrzymałych czy papierowych? chce ta oponke stosowac z systemem no tubes i zastanawiam sie czy pod tym wzgledem przewyzsza Schwalbe:) z góry dzieki za odpowiedz:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 14 Maja 2009 Udostępnij Napisano 14 Maja 2009 A właśnie, uważacie SBE za oponę lepiej nadającą się na przód czy na tył? Ja kupiłem tego kapcia z zamiarem założenia na przód {większe podparcie do nawierzchni, a z tyłu był RR 2008} i dobrze się spisywał. Teraz mam ją na tyle i większych różnic nie zauważyłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slash Napisano 21 Maja 2009 Udostępnij Napisano 21 Maja 2009 Cześć Ja również jestem na etapie zmiany opon. Mam jedno naprawdę głupie pytanie Mianowicie na czym polega różnica pomiędzy oponami zwijanymi a drucianymi oprócz różnicy w wadze oraz w tym że zwijaną się łatwiej zakłada. Czy jest jakaś różnica w ich wytrzymałości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
creative1989 Napisano 21 Maja 2009 Udostępnij Napisano 21 Maja 2009 Ja również jestem na etapie zmiany opon. Mam jedno naprawdę głupie pytanie Mianowicie na czym polega różnica pomiędzy oponami zwijanymi a drucianymi oprócz różnicy w wadze oraz w tym że zwijaną się łatwiej zakłada. Czy jest jakaś różnica w ich wytrzymałości? Z łatwością nakładania to różnie bywa. Co do pytania- tak, są wytrzymalsze- wytrzymałość wyrażana w "TPI" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 21 Maja 2009 Udostępnij Napisano 21 Maja 2009 W wersji zwijanej nie występuje drut jako wzmocnienie, tylko kevlar. Ścianki boczne są cieńsze, a oplot zazwyczaj(nie zawsze) jest gęściejszy, co przekłada się na większą wytrzymałość i odporność na przebicia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quattro Napisano 23 Maja 2009 Udostępnij Napisano 23 Maja 2009 Może komuś się przyda. Z ciekawości zważyłem swoje Smart Samy przy wczorajszej zmianie opon, więc Smart Sam 2.1 drut - jedna waży 600g, druga 660g. Także widać rozrzut trochę duży i o dziwo więcej waży ta bardziej zdarta (tylna). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dejf86 Napisano 29 Maja 2009 Udostępnij Napisano 29 Maja 2009 Mógłby ktoś wrzucić fotki roweru z założonymi Kendami SBS najlepiej 26x2.1? Chciałbym zobaczyć jak komponują się te oponki z rowerem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 29 Maja 2009 Udostępnij Napisano 29 Maja 2009 Ja mam tylko na przodzie : http://img155.imageshack.us/my.php?image=dsc06597ai2.jpg / http://img187.imageshack.us/my.php?image=dsc06593dj4.jpg http://img373.imageshack.us/img373/4656/cu...rzdziakana8.jpg Rowery Gianta mają te oponki, zobacz sobie na stronie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dejf86 Napisano 29 Maja 2009 Udostępnij Napisano 29 Maja 2009 Dzięki za fotki. Gianty to z tego co widzę, dopiero modele XTC mają Karmy SBE 26x2.1. Całkiem ładnie prezentuje się ta opona . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.