kowalencki Napisano 1 Lutego 2009 Napisano 1 Lutego 2009 Witam serdecznie, Posiadam rower Kellys Magic 2008 http://www.kellys-bicycles.com/index.php?m...6&pID=15373 Mam problem z amortyzatorem, a mianowicie: Mimo lockout'u amortyzator mogę nadal wbić ok. 1-2cm.....czy to jest normalne?? Bradzo zalezy mi, aby amortyzator byl w peni zablokowany...czesto jezdze na szosie, i nie jest to zbyt wygodne, gdy wjezdzajac. na jakis chodnik amortyzator się lekko wbija... Rower uzywam od kilku miesiecy, przejechane niecale 1000km....i tak jak pisze, wiekszosc na szosie ...aha, a ten efekt dzieje sie juz od samego poczatku...od kupienia roweru..wiec to raczej nie zwiazane z zuzyciem roweru.... Prosze o pomoc i pozdrawiam Kowal Michal
Qba66 Napisano 1 Lutego 2009 Napisano 1 Lutego 2009 Imo kto wjeżdża z włączoną blokadą na chodnik? O_o Mam ten amorek w drugim rowerze i u mnie także nie można go zablokować na sztywno. Niby jest całkowita blokada ale jak oprę się swoją masą na kierownicy to ewidentnie się ugina. Przy jeździe po asfalcie jakiegokolwiek pompowania nie zauważam.
kowalencki Napisano 1 Lutego 2009 Autor Napisano 1 Lutego 2009 Czyli może ten model tak ma?? Ktoś jeszcze korzysta z tego amortyzatora???Jakieś inne sugestie,porady?? Dzięki za pomoc. P.S. No w czasie jazdy raczej się go rozblokować nie da....a ja na szosie jeżdzę z zablokowanym....ale mimo to, czasami wbija się lekko, ok. 1cm. W przypadku, kiedy zjeżdzam z szosy wjeżdzam na różne krawężniki itp. ....więc rozumiem, że blokada powinna działać również na nich.... Pozdro
Mod Team bogus Napisano 1 Lutego 2009 Mod Team Napisano 1 Lutego 2009 To jest zupełnie normalne. Mam zupełnie nowego SR Raidona i też na blokadzie lekko się ugina. Nie może to być całkowicie sztywny system, ponieważ szybko blokada uległaby destrukcji. Przy najechaniu nawet nieświadomym na nierówność poprostu by się zepsuła.
kowalencki Napisano 1 Lutego 2009 Autor Napisano 1 Lutego 2009 No to szczerze powiedziawszy trochę mnie Panowie zmieszaliście. Jednemu blokuje na sztywno, drugiemu już nie... Szczerze powiem, że przyczyną może być zabezpieczenie przed zniszczeniem amorka.... . Jak dla mnie to nie za dobra wiadomość...hehe, jak blokada to powinna być na full... . A może mi ktoś jeszcze powiedzieć coś o tym amorku??tzn. wiem, że to pewnie amorek z najniższej półki, ale gdyby ktoś powiedziałby mi np. po kiego gdzyba ten metalowy "wentylek" od dołu??<coś pewnie z olejem>. I po co jest druga przesuwka na drugiej goleni??W ogole nie zauwazam róznicy przy jej ustawieniu na max. skrajnosci.... . Pozdro
Sel Napisano 3 Lutego 2009 Napisano 3 Lutego 2009 U mnie robiła prawie że na sztywno widelec, uginał się po tym maksymalnie na 5mm i to po najechaniu na dużą przeszkodę, było słychać taki głuchy stukot.
Mod Team bogus Napisano 3 Lutego 2009 Mod Team Napisano 3 Lutego 2009 Jaki wentylek? Może chodzi ci o śruby na dole goleni, służą one do rozkręcenia amortyzatora. Ten regulator na lewej goleni służy do regulacji naprężenia wstępnego sprężyn. Daje on nieznaczne zmiany, gdy jest na "+" to amorek jest twardszy, a na "-" bardziej miękki. Jest to amortyzator budżetowy, ale w swojej klasie ma niewielu konkurentów. Poczytaj na forum o nim, było kilka tematów.
mikołaj Napisano 4 Lutego 2009 Napisano 4 Lutego 2009 Mój, gdy jest nieściśnięty to po zablokowaniu ugina się jakieś 5 mm. Ale gdy go najpierw nieco ugnę i zablokuję to wtedy jest całkowicie sztywny. I niższy. RST First air gdy się go ściśnie i przekręci pokrętło blokady to najpierw się rozprostuje i dopiero wtedy usztywnia.
Qba66 Napisano 6 Lutego 2009 Napisano 6 Lutego 2009 Mam prośbę do właścicieli XCRów LO 100mm. Czy mógłby ktoś zmierzyć wysokość od osi do korony tego widelca? Bo jestem aktualnie w domu a rower z tym amorkiem na działce i nie mam jak zmierzyć. Na stronce producenta czy w necie brak takowych informacji. Najlepiej gdyby to byla wysokość dla wersji z 2006 roku ale te nowsze też mogą być. Pozdrawiam
madek Napisano 6 Lutego 2009 Napisano 6 Lutego 2009 jak dobrze pamietam to 490mm... wersja 2008 100mm, ale lepiej niech ktos to sprawdzi bo XCRa juz nie mam odnosnie tej regulacji na lewej goleni. moze w czasie jazdy az tak bardzo nie czuc roznicy w skrajnych polozeniach, ale na pewno zmienia sie ugiecie wstepne amorka.
marrik Napisano 18 Maja 2009 Napisano 18 Maja 2009 No racja, po zablokowaniu minimalnie się wbija ( jakieś 5 mm) ale w serwisie powiedzieli, że to takie zabezpieczenie przez zniszczeniem. Przy podjazdach po asfalcie w ogóle tego nie czuć i w niczym to nie przeszkadza; blokowanie tak jak i odblokowanie na jeździe to żaden problem.
Lextalionis Napisano 18 Maja 2009 Napisano 18 Maja 2009 Większość producentów projektując takie blokady ma na uwadze to że jeżeli montuje się w rowerze amortyzator to nie będzie się jeździło na idealnie prostej drodze... Nawet asfalt bywa nierówny o czym w Polsce doskonale wiemy... Taka "niepełna" blokada ma na celu - jak to już niektórzy pisali - zapobiegać uszkodzeniu amortyzatora i zachowaniu dobrej trakcji przedniego koła... Ale całość to właśnie jest minimalne ugięcie rzędu kilkunastu procent co nie powoduje bujania na podjazdach czy podczas przyspieszenia i utrata energii jest nieznaczna...
13kisiel13 Napisano 19 Maja 2009 Napisano 19 Maja 2009 Mam giant terrago 3 disc 2009 od 18.05 Czy w waszych amorkach (XCR a ja mam XCT nie wiem jak jest roznica) tak samo sa luzy w tych regulacjach twardosci i blokadach tzn pokretla przy obracaniu maja pewien luz i czy tez nie widzicie roznicy miedzy ustawiniem sztywnosi na full + i na full - ? A i jeszcze jedno jak sie wezmie na full+ i przekreci do oporu to takze wystemuje takie pykniecie po ktorym sie barsziej przekrecic na + nie da?
damianste1 Napisano 23 Maja 2009 Napisano 23 Maja 2009 Ja też tak mam w sr suntotur XCR że jak zablokuje to jest luz gdzieś 5 mm a jak najade na przeszkode to jest takie głośne puk.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.