tomuch Napisano 31 Stycznia 2009 Napisano 31 Stycznia 2009 mam rame giant atx (2001r), obecnie amortyzator suntour mg91 75 mm(moze ktos wie ile on wazy?) , jego wyskosc to 460 mm (od oski do miski sterowej) chcialbym zakupic nowy amortyzator, myslalem nad suntour epicon (100mm), manitou sliver(80mm) moze ktos ma inne propozycje w tym zakresie cenowym? nie chce zeby okazalo sie ze gorzej bedzie mi sie podjezdac na amortyzatorze 100mm moge skrocic rure sterowa i przez to obnizy mi sie kokpit jesli zaloze wyzszy amorek czy to jednak nie zmini znaczaco geometrii? jak to bedzie dzialac? pozdarwiam i czekam na wasze opinie
LeeS Napisano 1 Lutego 2009 Napisano 1 Lutego 2009 Ja bym chyba wolał 80mm .. Ale mam jeszcze inne pytanie .. skoro rama jest z 2001 roku to nie masz przypadkiem główki 1 cal ?? Bo jeżeli tak to nici z tych amorków
wastedqba Napisano 1 Lutego 2009 Napisano 1 Lutego 2009 Jeśli dobrze pamiętam to główka jest na 1 i 1/8". A jeśli by była jakimś cudem na 1" to na ebay'u ostatnio widziałem na sprzedaż Marcoka MXa PRO ETA z rurą 1". Jeśli chodzi o skrócenie rury... Generalnie da Ci to mało. Chyba że jeździłeś z nie wiadomo iloma podkładkami pod mostkiem do tej pory. Ale tu chodzi o uniesienie główki ramy. Będziesz miał mniej miejsca nad górną rurą jak staniesz nad nią, zmieni się kąt główki (będzie bardziej płaski) co powinno zmienić trochę prowadzenie roweru.
Mod Team bogus Napisano 1 Lutego 2009 Mod Team Napisano 1 Lutego 2009 Epicon jest wysoki, bo ma 500 mm wysokości. Więc dla spróbowania możesz podłożyć sobie 4 cm np. desek pod przednie koło to będziesz już widział mniej więcej co i jak.
tomuch Napisano 1 Lutego 2009 Autor Napisano 1 Lutego 2009 to taka rama http://i194.photobucket.com/albums/z157/ri...ant_atx_860.jpg , glowka jest oczywiscie 1 1/8'' . no to epicon jak jest taki wysoki to odpada chyba. mam 2 podkladki cos 17 mm. mozna by je chyba zlikwidowac ? . rozmiar ramy to m - taka mala 19.
wastedqba Napisano 1 Lutego 2009 Napisano 1 Lutego 2009 Można je zlikwidować oczywiście ale żeby zmienić pozycję na rowerze a nie geometrię ramy.
tomuch Napisano 1 Lutego 2009 Autor Napisano 1 Lutego 2009 tak wiec geometria ramy jak zaloze 100mm amortyzator zmieni sie znazcaco ? do tej ramy moge zalozyc jedynie amortyzator 80 mm o wysokosci oikolo 460 mm? zaden wyzszy nie wchodzi w gre. czytalme ze epicon ma ponoc 485 mm . czyli jak dobrze rozumiem jestem skazany na max 80mm przy tej ramie ?
Mod Team bogus Napisano 2 Lutego 2009 Mod Team Napisano 2 Lutego 2009 Ja może powiem tak: mam Raidona w wersji 100 mm i podają że ma 500 mm wysokości, a Epicona z tym samym skokiem 485 mm, według mnie ich wysokości powinny być takie same, bo to przecież bliźniacze konstrukcje, ich baza jest taka sama, różnica tkwi w rurze sterowej. P.S. Teraz mierzyłem swojego raidona i zależnie od sposobu pomiary wychodzi 485 mm lub 500 mm.
tomuch Napisano 3 Lutego 2009 Autor Napisano 3 Lutego 2009 dzieki za cenne info, ale nawet jesli byloby to 485mm to i tak geometria znaczaco sie zmieni ? takze praktycznie odpadaja amorki o skoku 100mm i musze szukac czegos o skoku 80 mm?
Mod Team bogus Napisano 3 Lutego 2009 Mod Team Napisano 3 Lutego 2009 Ciężko powiedzieć. Na przykład RS Dart w wersji 100 mm ma wysokość 471 mm, więc mało, wersja 80 mm ma jeszcze mniej niż ty teraz, bo 451. Według nie ten 1 cm - 2 cm nie zmieniają znacząco geometrii.
tomuch Napisano 3 Lutego 2009 Autor Napisano 3 Lutego 2009 a jakie jescze inne amorki moglyby pasowac ? rs dart nie chce, wolabym cos lepszego, tzn lzejszego i lepszego w dzialaniu
Mod Team bogus Napisano 3 Lutego 2009 Mod Team Napisano 3 Lutego 2009 Szczerze mówiąc to wypadałoby szukać jakichś używek. Albo iść na jakiś kompromis. Ewentualnie zaryzykować z nieco wyższym amorkiem.
Wax Napisano 3 Lutego 2009 Napisano 3 Lutego 2009 Ja tam jeździłem na Bomberze 105mm, a miałem Rincona 06' i nie pękałem. Oryginalnie w tej ramie był SR Suntour XC-60 75mm skoku...więc geo się zmieniła i to mocno. Zdjęcie : http://www.pinkbike.com/photo/1968936/ Myślę że 100mm możesz pakować wtedy gdy na 80mm nic konkretnego i zadowalającego nie znajdziesz.
wastedqba Napisano 4 Lutego 2009 Napisano 4 Lutego 2009 To wszystko zależy jaki z ciebie biker jest. Niektórzy czują różnicę zakładając większe stery (po założeniu sterów ze sporo większą miską na dole u mnie się dało wyczuć różnicę w prowadzeniu). Inni zakładaja widelec ze skokiem dwa razy większym niż mieli i twierdzą że się dobrze jeździ i nie czują różnicy mimo że ich rower to coś bardziej w stylu choppera.
tomuch Napisano 4 Lutego 2009 Autor Napisano 4 Lutego 2009 jezdze cos w rodzaju xc, troche szosy, troche terenu, zdarza sie pzrejechac ponad 100km dziennie. dlatego odpada wlasnie chopper, mysle ze ciezko by bylo na podjazdach i dluzsza jazda bylaby meczaca. zdarza mi sie jezdzic rowniez po gorach i tam moj amortyzator niedomaga, kamienie i korzenie to nie jest to co on lubi najbardziej. nie wiem wlasnie czy 80 mm starczyloby ? upatrzylem cos takiego , wyglada na dosyc wiotki http://extreme-shop.nazwa.pl/shop/product_...roducts_id=1136
Mod Team bogus Napisano 4 Lutego 2009 Mod Team Napisano 4 Lutego 2009 W tej kwocie ciężko znaleźć coś lekkiego i dobrze pracującego. Ja stawiałbym na lekko używane R7, skoro takie masz wymagania. P.S. W moim Raidonie wraz ze zmniejszeniem ciśnienia w komorze amorek nieco się zapada. Np. teraz mam 55 psi i golenie wystają na 10,5 cm, a przy trzy razy większym ciśnieniu było to 11,5 cm. Ale to tylko taka mała dygresja.
tomuch Napisano 4 Lutego 2009 Autor Napisano 4 Lutego 2009 ale taki raidon/epicon jest bardzo zly? z uzywanym to tez tzreba znalezc z odpowiednia dlugoscia rury sterowej, zeby nei byla za krotka. nie wiem czy manitou robi dobrej klasy amorki, a reba jest dosyc droga. tzreba znalezc jakis kompromis ale taki raidon/epicon jest bardzo zly? z uzywanym to tez tzreba znalezc z odpowiednia dlugoscia rury sterowej, zeby nei byla za krotka. nie wiem czy manitou robi dobrej klasy amorki, a reba jest dosyc droga. tzreba znalezc jakis kompromis
Dornif Napisano 4 Lutego 2009 Napisano 4 Lutego 2009 Najlepiej pożycz od kogoś amor z setką skoku, czy po prostu wyższy i zobacz, czy odczujesz znaczną różnicę. Zmiana z 460mm na 485mm to o około 5%, więc kąty zmienią się o porównywalną wartość. W teorii to dosyć sporo, bo np z 71* na 74,5*, ale musisz to sprawdzić empirycznie.
tomuch Napisano 4 Lutego 2009 Autor Napisano 4 Lutego 2009 to byloby najlpesze wyjscie ale duzo z tym roboty
Wax Napisano 5 Lutego 2009 Napisano 5 Lutego 2009 No to niestety jak chcesz być pewien na 100% czy 100 czy 80mm to trzeba trochę poświęcić czasu i energii. Myślę, że przełożenie amortyzatora to góra 15 min...także bez przesady. Pomyśl też o tym że do głowy Ci przyjdzie zmiana ramy, a teraz w XC standardem jest raczej 100 niż 80mm i nie mówię że ta druga wielkość nie występuje... Poszukaj, pogadaj, przełóż i się dowiesz i na pewno nie będziesz potem żałował że czegoś w tym kierunku nie zrobiłeś. Powodzonka.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.