Skocz do zawartości

[amortyzator] 500-600pln do ramy giant atx


tomuch

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

mam rame giant atx (2001r), obecnie amortyzator suntour mg91 75 mm(moze ktos wie ile on wazy?) , jego wyskosc to 460 mm (od oski do miski sterowej)

chcialbym zakupic nowy amortyzator, myslalem nad suntour epicon (100mm), manitou sliver(80mm)

moze ktos ma inne propozycje w tym zakresie cenowym?

nie chce zeby okazalo sie ze gorzej bedzie mi sie podjezdac na amortyzatorze 100mm

moge skrocic rure sterowa i przez to obnizy mi sie kokpit jesli zaloze wyzszy amorek

czy to jednak nie zmini znaczaco geometrii?

jak to bedzie dzialac?

pozdarwiam i czekam na wasze opinie

Napisano

Ja bym chyba wolał 80mm .. Ale mam jeszcze inne pytanie .. skoro rama jest z 2001 roku to nie masz przypadkiem główki 1 cal ?? Bo jeżeli tak to nici z tych amorków

Napisano

Jeśli dobrze pamiętam to główka jest na 1 i 1/8". A jeśli by była jakimś cudem na 1" to na ebay'u ostatnio widziałem na sprzedaż Marcoka MXa PRO ETA z rurą 1".

Jeśli chodzi o skrócenie rury... Generalnie da Ci to mało. Chyba że jeździłeś z nie wiadomo iloma podkładkami pod mostkiem do tej pory. Ale tu chodzi o uniesienie główki ramy. Będziesz miał mniej miejsca nad górną rurą jak staniesz nad nią, zmieni się kąt główki (będzie bardziej płaski) co powinno zmienić trochę prowadzenie roweru.

  • Mod Team
Napisano

Epicon jest wysoki, bo ma 500 mm wysokości.

Więc dla spróbowania możesz podłożyć sobie 4 cm np. desek pod przednie koło to będziesz już widział mniej więcej co i jak.

Napisano

tak wiec geometria ramy jak zaloze 100mm amortyzator zmieni sie znazcaco ? do tej ramy moge zalozyc jedynie amortyzator 80 mm o wysokosci oikolo 460 mm? zaden wyzszy nie wchodzi w gre. czytalme ze epicon ma ponoc 485 mm . czyli jak dobrze rozumiem jestem skazany na max 80mm przy tej ramie ?

  • Mod Team
Napisano

Ja może powiem tak: mam Raidona w wersji 100 mm i podają że ma 500 mm wysokości,

a Epicona z tym samym skokiem 485 mm, według mnie ich wysokości powinny być takie same,

bo to przecież bliźniacze konstrukcje, ich baza jest taka sama, różnica tkwi w rurze sterowej.

 

P.S. Teraz mierzyłem swojego raidona i zależnie od sposobu pomiary wychodzi 485 mm lub 500 mm.

Napisano

dzieki za cenne info, ale nawet jesli byloby to 485mm to i tak geometria znaczaco sie zmieni ? takze praktycznie odpadaja amorki o skoku 100mm i musze szukac czegos o skoku 80 mm?

  • Mod Team
Napisano

Ciężko powiedzieć.

 

Na przykład RS Dart w wersji 100 mm ma wysokość 471 mm,

więc mało, wersja 80 mm ma jeszcze mniej niż ty teraz, bo 451.

 

Według nie ten 1 cm - 2 cm nie zmieniają znacząco geometrii.

Napisano

a jakie jescze inne amorki moglyby pasowac ? rs dart nie chce, wolabym cos lepszego, tzn lzejszego i lepszego w dzialaniu

  • Mod Team
Napisano

Szczerze mówiąc to wypadałoby szukać jakichś używek.

Albo iść na jakiś kompromis.

 

Ewentualnie zaryzykować z nieco wyższym amorkiem.

Napisano

To wszystko zależy jaki z ciebie biker jest. Niektórzy czują różnicę zakładając większe stery (po założeniu sterów ze sporo większą miską na dole u mnie się dało wyczuć różnicę w prowadzeniu). Inni zakładaja widelec ze skokiem dwa razy większym niż mieli i twierdzą że się dobrze jeździ i nie czują różnicy mimo że ich rower to coś bardziej w stylu choppera.

Napisano

jezdze cos w rodzaju xc, troche szosy, troche terenu, zdarza sie pzrejechac ponad 100km dziennie. dlatego odpada wlasnie chopper, mysle ze ciezko by bylo na podjazdach i dluzsza jazda bylaby meczaca. zdarza mi sie jezdzic rowniez po gorach i tam moj amortyzator niedomaga, kamienie i korzenie to nie jest to co on lubi najbardziej. nie wiem wlasnie czy 80 mm starczyloby ? upatrzylem cos takiego , wyglada na dosyc wiotki http://extreme-shop.nazwa.pl/shop/product_...roducts_id=1136

  • Mod Team
Napisano

W tej kwocie ciężko znaleźć coś lekkiego i dobrze pracującego.

 

Ja stawiałbym na lekko używane R7,

skoro takie masz wymagania.

 

P.S. W moim Raidonie wraz ze zmniejszeniem ciśnienia w komorze amorek nieco się zapada.

Np. teraz mam 55 psi i golenie wystają na 10,5 cm, a przy trzy razy większym ciśnieniu było to 11,5 cm.

Ale to tylko taka mała dygresja. :)

Napisano

ale taki raidon/epicon jest bardzo zly? z uzywanym to tez tzreba znalezc z odpowiednia dlugoscia rury sterowej, zeby nei byla za krotka. nie wiem czy manitou robi dobrej klasy amorki, a reba jest dosyc droga. tzreba znalezc jakis kompromis

 

ale taki raidon/epicon jest bardzo zly? z uzywanym to tez tzreba znalezc z odpowiednia dlugoscia rury sterowej, zeby nei byla za krotka. nie wiem czy manitou robi dobrej klasy amorki, a reba jest dosyc droga. tzreba znalezc jakis kompromis

Napisano

Najlepiej pożycz od kogoś amor z setką skoku, czy po prostu wyższy i zobacz, czy odczujesz znaczną różnicę.

Zmiana z 460mm na 485mm to o około 5%, więc kąty zmienią się o porównywalną wartość. W teorii to dosyć sporo, bo np z 71* na 74,5*, ale musisz to sprawdzić empirycznie.

Napisano

No to niestety jak chcesz być pewien na 100% czy 100 czy 80mm to trzeba trochę poświęcić czasu i energii.

Myślę, że przełożenie amortyzatora to góra 15 min...także bez przesady.

 

Pomyśl też o tym że do głowy Ci przyjdzie zmiana ramy, a teraz w XC standardem jest raczej 100 niż 80mm i nie mówię że ta druga wielkość nie występuje...

 

Poszukaj, pogadaj, przełóż i się dowiesz i na pewno nie będziesz potem żałował że czegoś w tym kierunku nie zrobiłeś.

Powodzonka.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...