Skocz do zawartości

[Kaseta] Jaka kaseta i łańcuch do korby LX i FC-M582


Greg00

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Muszę kupić kasetę i łańcuch

Jaka będzie lepsza kaseta i łańcuch do korby LX i FC-M582 i przerzutki SHIMANO Deore LX(07) M581 manetki slx, ogólnie do XC.

SLX czy XT, czy warto dopłacać kilkadziesiąt złotych do XT?

Głownie zależy na niezawodności kompatybilności i trwałości a waga jest drugoplanowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem czy warto. Różnica pomiędzy kasetą Xt a SLX to około 40-50 zł kosztem 20 g....i czegoś jeszcze?

 

Pozdrawiam

Różnią się jeszcze ilością liter :)

Wiele komponentów różni się właśnie ceną i nieznaczne wagą (ew. wyglądem, no i zmierzą w laboratorium sztywnością o kilka %) - ofertę trzeba zróżnicować, a produkcja odmiennych konstrukcyjnie komponentów się nie opłaca. Wystarczy dać inne literki, odchudzić o kilkanaście gram, cena do góry i już mamy nowy produkt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem czy warto. Różnica pomiędzy kasetą Xt a SLX to około 40-50 zł kosztem 20 g....i czegoś jeszcze?

 

Pozdrawiam

Nikt tu nie mówi o wadze, bo tą ciężko urwać nie tracąc na wytrzymałości.

XT ma 5 koronek na pająku, a SLX tylko 3 więc sam sobie odpowiedz co prędzej potnie bębenek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!.

Mam cały napęd XT ( wprawdzie przejechane dopiero ok 700km ) tak więc można powiedzieć, że się jeszcze dociera. Ale spisuje się naprawdę zawodowo. Wąski łańcuch gwarantuje naprawdę szybkie i precyzyjne przełożenia. GORĄCO POLECAM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moim zdaniem zdecydowanie nie warto!

Ile takich pociętych bębenków widzieliście i po jakich przebiegach?

Różnica w cenie 50zł daje nam łańcuch LX do kasety. Trwałość sądze że na samej kasecie bedzie bardzo zbliżona do XT a wspomniana laboratoryjna sztywno hmm ilu z nas jest w stanie to wyczuć?

 

Pozdrawiam!

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt tu nie mówi o wadze, bo tą ciężko urwać nie tracąc na wytrzymałości.

XT ma 5 koronek na pająku, a SLX tylko 3 więc sam sobie odpowiedz co prędzej potnie bębenek.

Jeśli miałbym kasetę alu to każda mi potnie (jeżdżę głównie na najmniejszych z tyłu ;)

W piaście mam bębenek stalowy (stary Onyx o bliżej nieokreślonym pięciocyfroym przebiegu), kasetę w postaci pojedynczych koronek (sramowska ósemka) i na bębenku są może delikatne zarysowania, jakichkolwiek wgłębień brak, tak więc istnienie czy nieistnienie pająka nie ma dla mnie znaczenia, za wyjątkiem masy (chociaż na swoją bezpająkową 200g 12-26 nie mogę narzekać ;) ), jakbym korzystał z kasety kończącej się na 32 czy 34 to rzeczywiście pająk ma znaczenie - ponad 100g różnicy w wadze to już nie jest mała różnica.

 

Aż dziwne że jeszcze żaden producent nie wprowadził 'wstawek' stalowych na bębenku, o które mogłaby się oprzeć kaseta, nawet bez pająka, nie niszcząc przy tym bębenka - koszt pewnie niewielki, wzrost masy także niewielki, a ile korzyści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeździł tu ktoś na SLXie? Podobno kaseta zerżnięta z XT.

A jak ktoś się boi o bębenek (ja w życiu nie widziałem pociętego) to niech inwestuje w Kozaka.

http://soul-kozak.istore.pl/pl,product,350...owa,32,11t.html

Tam już nie ma pająka tylko zębatki wycięte z jednego kawałka aluminium. Co za tym idzie mniejsze naciski na wielowypust w kasecie.

Jeśli rozpatrywać żywotność kasety to warto wyłożyć kasę na XTRa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja widziałem pocięte bębenki - z czego jestem posiadaczem takich dwoch. piasta dt 240 i reborn. na rebornie była kaseta alivio która ponacinała cały bębenek na dt mam kasetę na pająku, ale oczywiście i tak w miejscu zamontowania małych koronek luzem bębenek jest naciety.

 

co do żywotności kasety xtr - jest taka sama jak kaset niższych grup. gdybym nie chciał odchudzić roweru tam gdzie to możliwe a cena nie byłaby nęcąca - pozostałbym przy xt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich doświadczeń (nie miałem XTRa ale za to XT, LX, Deore) i doświadczeń mniej lub bardziej znajomych bikerów (którzy mieli również XTRa) wynika że XTR żyje zdecydowanie najdłużej.

Te cięcie kasety to chodzi wam o ślady na bębenku czy jakieś prawdziwe nacięcia? Bo ślady to i ja mam. Ale nacięć żadnych po kasecie nie widziałem mimo że trochę piast różnych klas już użytkowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te cięcie kasety to chodzi wam o ślady na bębenku czy jakieś prawdziwe nacięcia? Bo ślady to i ja mam. Ale nacięć żadnych po kasecie nie widziałem mimo że trochę piast różnych klas już użytkowałem.

Chodzi o wgłębienia na tych 'wypustkach' w bębenku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro mowa o kasecie SLX. Mam pytanie odnośnie wersji 9rz 11-28. Czy ktoś jeździł na takiej kasecie i może podzielić się wrażeniami z jazdy?.

 

Kaseta taka sama technologicznie jak reszta kaset SLX. Tylko rozstaw jest inny. Jak dla mnie 28 jest za mało, więc wybrałem wersję 11-32. Ale waga kusi. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...