krzysiekmz Napisano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 (edytowane) Wax, dobrze kombinujesz z tarczami i na pewno bedziesz zadowolony. Jesli chodzi o adaptery to moze warto podac koledze cene za szt. zanim bedzie smarowal wiadomosci z zaptaniem o nie? Kola chwilowo beda po kosztach, a adaptery po 50e szt.? Jesli juz to R1 z jakim mocowaniem bierzesz? Raczej adapter tylko na tyl potrzebujesz. Pozdrawiam. Edytowane 15 Kwietnia 2010 przez krzysiekmz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sorcerer Napisano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 no wlasnie, jak z cena ;p Bo nie tylko on zainteresowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 15 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 (edytowane) Krzysiekmz - biorę taką samą jaka jest u PL dystrybutora, więc to PM. W SiD'dzie mam IS i w ramie też, także 2 adaptery potrzebuję - jeśli dobrze myślę. Adapter kosztuje 50E !? Jeśli tak jest to zawita na początek u mnie jakiś skromny Avid, albo cokolwiek innego Edytowane 15 Kwietnia 2010 przez Wax Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2010 Adaptery tył, 160mm co prawda: Shimano: http://picasaweb.google.com/lh/photo/U0nZXPlpw61Ww6pTdj8dMA?feat=directlink Formula Oro: http://picasaweb.google.com/bloomgold/CenturionBackfireLight2009Projekt#5443804947673768402 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FUNKYKOVAL Napisano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2010 Ten adapter Shimano 160 tył pasuje do R1 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 16 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2010 Wg mnie tak, bo R1 ma PM, a ja w ramie mam IS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FUNKYKOVAL Napisano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2010 Wg mnie tak, bo R1 ma PM, a ja w ramie mam IS. To na pewno zastanawiam się tylko czy zacisk z tym adapterem (rozstaw śrub i położenie )pasują względem tarczy dla R1-ek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 22 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2010 R1 już w domu . Wrocław przejeżdżam jeszcze na v-kach, w przyszłym tygodniu kupuje koła i tarcze. Niedocięte hample ważą przód - 174g/tył - 188g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 28 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2010 (edytowane) Wklejam świeżą rozpiskę po kilku dość znaczących zmianach. Wax wreszcie przeszedł na tarcze Na tarcze hamulcowe i koła jeszcze czekam, mają być pod koniec tego tygodnia albo na początku przyszłego (podkreślenie). Co do wagi hamulców - tak będą poddawane tuningowi śrubkowemu - muszę jedynie odetchnąć lekko finansowo. Bar Ends: (Rogi) - brak Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - BOPlight 2 Brake (Front): (Hamulec przedni) - Formula R1 + adapter IS/PM + stalowe śruby 207 Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Formula R1 + adapter IS/PM + stalowe śruby 224 Cables: (Pancerze i linki) - Nokon Konkavex 84 Cassette: (Kaseta) - Shimano Deore XT CS-M770 11/32 252 Chain: (Łancuch) - Shimano CN-7701 259 Crankset: (Korby + Suport) - Shimano Deore XT FC-M770 44/32/22 + śruby tytanowe ProBolt 862 Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano Deore XT FD-M770 Top Swing + alu śrubki 146 Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano Deore XT RD-M772 Shadow SGS + alu śrubki 221 Fork: (Widelec + gwiazdka) - Rock Shox SiD Race '07, rura 18cm, plastikowe zaślepki 1255 Frame: (Rama + hak + 2 alu śrubki ) - Giant XtC S' 1449 Grips: (Gripy) - Bontrager XXX Lite cut 8 Handlebar: (Kierownica) - BOPlight Team XL 150 Headset: (Stery + miski w ramie + bieżnia) - Cane Creek VP-A45AC 93 Pedals: (Pedały) - Shimano SPD XTR PD-M970 326 Rotors: (Tarcze hamulcowe) - Dartmoor Nano 160/140mm 154 Seat: (Siodło) - Tune Speedneedle w/alcantara 90 Seatpost: (Sztyca) - Luxtech Light Carbon 30,9mm/350mm + śruby Ti 125 Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - KCNC Road PRO SC-9 34,9mm 13 Shifters: (Manetki) - Microshift Nobu 100 Skewers: (Zaciski koł) - Dartmoor Bolt-On w/o springs 65 Spacers: (Podkładki pod mostek) - KCNC 5mm 5 Stem: (Mostek) - BOPlight Team XL 90mm 104 Tire (Front): (Opona przednia) - Maxxis MaxxLite 285 2.0 286 Tire (Rear): (Opona tylna) - Maxxis MaxxLite 285 2.0 283 Top Cap: (Top cap) - Giant (tuned) + alu śrubka 3 Tubes: (Dętki) - Schwalbe XX Light Presta 199 Wheel Front: (Koło przednie) - Mavic Crossride 6śr. 885 -Rim tape: (Opaska) 4 Wheel Rear: (Koło tylne) - Mavic Crossride 6śr. 1020 -Rim tape: (Opaska) 4 Misc : (Inne) Licznik Cateye Micro Wireless 50 Neopren BBB 15 8943g. Ktoś tam miał wątpliwości co do mojej kasety. Tak na zdjęciu jest założona 11-34 z tego względu, że mam poważne problemy z kolanami to raz, a dwa, że 11-32 leży na drugim mieszkaniu i zakładam ją okazyjnie. Edytowane 28 Kwietnia 2010 przez Wax Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sorcerer Napisano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2010 (edytowane) Wax lecisz na oryginalnych klockach? Daj znac jak sie spisuja z tarczami. Ja bede testowac metale i pol-metale ashimy na tyle. Tylko zebym dostal kola... Edytowane 28 Kwietnia 2010 przez Sorcerer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 28 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2010 Tak, na początku polatam na oryginalnych klockach - tylko żebym dostał koła Jestem lekki, nie mam kasy już i nawet najgorsze klocki na Świecie mnie zadowolą, bo v-ki, a nie ukrywajmy topowe hydrauliki to ogromny skok do przodu. Może dzisiaj wsiądę na rower na pożyczonych kołach i tarczach to napiszę pierwsze wrażenia. R1 idą jeszcze do docięcia, bo teraz to aż się zawijają o siebie - takie długie są Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 29 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2010 Tak to wygląda teraz, na pożyczonych Nawrotkowych kołach i tarczach - Jak widać, przewody hamulcowe są o wiele za długie i tutaj też będzie jakiś zysk wagowy. Docinanie będzie na weekend. Dostawa tarcz hamulcowych się opóźni, więc myślę, że na moich kołach i tarczach rower będzie stał we wtorek/środę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumac Napisano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2010 Ktoś tam miał wątpliwości co do mojej kasety. Tak na zdjęciu jest założona 11-34 z tego względu, że mam poważne problemy z kolanami to raz, a dwa, że 11-32 leży na drugim mieszkaniu i zakładam ją okazyjnie. W pełni rozumiem problemy z kolanami bo sam się z nimi borykam. Jednak umieszczanie w rozpisce części, której się nie używa lub używa okazjonalnie mija się z sensem tworzenia samej rozpiski. Logika mówi, że idąc dalej Twoim tokiem rozumowania można by umieścić w tej rozpisce dajmy na to carbonową ramę 14" cali o masie ok. 1 kg ale zaznaczyć, że jeżdżąc na niej ma się problemy z kręgosłupem i stosuje się ją tylko od czasu do czasu a na co dzień używa się Gianta XtC. Nie chcę abyś traktował to jako czepialstwo z mojej strony ale wydaje mi się sensowne to co napisałem. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 29 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2010 (edytowane) Tak tylko przełożyć ramę z gratami, a kasetę z łańcuchem to chyba różnica prawda ?! - troszkę niefortunny przykład podałeś, zwłaszcza że projekt roweru = konkretna rama. Jeśli składam XtC to waga jest dla XtC, a nie dla ramy carbonowej w rozmiarze 14 (?!) Druga sprawa jest taka. Posiadam teraz 3 komplety opon z czego jeden to najlżejsze na świecie opony do XC - Maxxis MaxxLite 285 - na tej zasadzie co Ty opisałeś połowa użytkowników by miała inne wagi niż w rozpisce. Jeśli posiadam lżejsze opony niż komplet powiedzmy RacingRalph + RacingRalph - to dlaczego miałbym ich nie wrzucać do rozpiski wagowej jako najlżejszy set ? Jedni używają od czasu do czasu rogów - powiedzmy na wyścigi, a inni przekładają kasety, bo mają lateralizację rzepek obydwu - proste ? proste jak *** no właśnie. Sprawa z moimi kolanami "urodziła" się w lutym i nie muszę się tłumaczyć, ci co wiedzą co mi jest to wiedzą. Edytowane 29 Kwietnia 2010 przez Wax Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumac Napisano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2010 No i własnie z takim rozumowaniem się nie zgadzam. Ludzie chwalą się składaniem najlżejszych rowerów umieszczając w rozpiskach części które w prawdziwych, górskich warunkach zupełnie by się nie sprawdziły. Wspomnisz moje słowa gdy podczas wyścigu xc albo maratonu (a przecież jak sam napisałeś do tego zostały stworzone Twoje nowe, super lekkie, na maxa pewnie drogie, kapitalnie wyglądające w rozpisce i łechtające Twoje ego oponki) nagle warunki pogodowe zmienią się na ulewny deszcz i polegniesz w błocie bo praktyczny brak bieżnika pozwoli Ci tylko zarzucić Twój lekki rower na plecy i pomaszerować do mety Ale grunt że masa w rozpisce niziutka i jest się czym na forum pochwalić Jeśli jeszcze nie zrozumiałeś o co mi chodzi to wyłożę kawę na ławę: ludzie bardzo często tworzą rowery górskie wylajtowane do tego stopnia, że całość zatraca swój pierwotny charakter i przeznaczenie. Nikt Ci nie kazał tłumaczyć się ze "sprawy z kolanami" Poza tym nie spinaj się tak gdy ktoś ma inne zdanie niż Ty tylko dyskutuj. "Proste ? Proste jak ***" Był już na tym forum koleś o ksywie Wilqu89 czy jakoś tak. Reagował podobnie do Ciebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fotobiker Napisano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2010 (edytowane) Lumac - ale chyba o to chodzi, że tacy ludzie składają lekkie rowery nie do startów, tylko w wiekszym stopniu dla lansu Poza tym Wax raczej nie kupił Maxxisów po to żeby startować na nich w błotnistym maratonie Edytowane 29 Kwietnia 2010 przez fotobiker Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumac Napisano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2010 Lumac - ale chyba o to chodzi, że tacy ludzie składają lekkie rowery nie do startów, tylko w wiekszym stopniu dla lansu Poza tym Wax raczej nie kupił Maxxisów po to żeby startować na nich w błotnistym maratonie Lans - sam bym tego lepiej nie ujął Co do "błotnistego maratonu" - napisałem o nagle zmieniających się warunkach. W XC chyba trzeba sie z nimi liczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lextalionis Napisano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2010 Pozwolę się wtrącić... Właściwie w XC nie trzeba się liczyć ze zmiennymi warunkami... Ile trwa wyścig XC? Godzina do półtorej więc warunki w trakcie trwania wyścigu drastycznie się nie zmienią i można je z góry przewidzieć - i założyć odpowiedni komplet opon, których jak napisał wyżej Wax posiada 3... Na co dzień używa np Maxxisów a cięższe gumy zakłada kiedy warunki do tego zmuszają... To samo jest z kasetą... Na zawody montuje 11-32 i wtedy wszystko się zgadza... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 29 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2010 (edytowane) No i własnie z takim rozumowaniem się nie zgadzam. Ludzie chwalą się składaniem najlżejszych rowerów umieszczając w rozpiskach części które w prawdziwych, górskich warunkach zupełnie by się nie sprawdziły. Wspomnisz moje słowa gdy podczas wyścigu xc albo maratonu (a przecież jak sam napisałeś do tego zostały stworzone Twoje nowe, super lekkie, na maxa pewnie drogie, kapitalnie wyglądające w rozpisce i łechtające Twoje ego oponki) nagle warunki pogodowe zmienią się na ulewny deszcz i polegniesz w błocie bo praktyczny brak bieżnika pozwoli Ci tylko zarzucić Twój lekki rower na plecy i pomaszerować do mety Ale grunt że masa w rozpisce niziutka i jest się czym na forum pochwalić Jeśli jeszcze nie zrozumiałeś o co mi chodzi to wyłożę kawę na ławę: ludzie bardzo często tworzą rowery górskie wylajtowane do tego stopnia, że całość zatraca swój pierwotny charakter i przeznaczenie. Nikt Ci nie kazał tłumaczyć się ze "sprawy z kolanami" Poza tym nie spinaj się tak gdy ktoś ma inne zdanie niż Ty tylko dyskutuj. "Proste ? Proste jak ***" Był już na tym forum koleś o ksywie Wilqu89 czy jakoś tak. Reagował podobnie do Ciebie Nie musisz się z nim zgadzać, ale tak jest. Nie mam najlżejszego roweru i nie muszę się nim chwalić by sprawiał mi radość, satysfakcję z ciężkiej pracy jaką włożyłem w zbudowanie takiego właśnie roweru. Nie ma aktualnie części w moim rowerze, która się nie sprawdziła. Byłem na maratonie we Wrocławiu i ludzie na S-Worskach i Scott'ach za 15 tysięcy złotych po 10km stali na poboczu i zmieniali dętkę, regulowali przerzutki i inne takie rzeczy, u mnie się nic nie działo i przejechałem maraton bez usterek. Mostek - który sam nawiercałem, szlifowałem i poddałem piaskowaniu też jest cały i zdrowy - mimo, że urwałem z niego 16g i jest dosyć anorektyczny. Twoich słów nie będę wspominał, bo nie jesteś moim mentorem ani medium, sam wiem, że opony o wadze 285, 330, 400 itd. są potencjalnie zawodne i tego mi tłumaczyć nie musisz, a to gdzie ja będę swoich opon używał i w jaki sposób to jest moja inwencja twórcza. Co do ceny moich super lekkich, łechtających moje ego opon to cię kolego rozczaruję, bo kosztowały mniej niż komplet nowych Racing Ralphów w wersji Evo, a jeśli nawet by kosztowały 280zł za sztukę to co tak naprawdę tobie do tego ? - patrz się na swój sprzęt i jeśli jeździsz na oponach za 40zł, czy na oponach za 400zł sztuka to ja Ci życze szerokiej drogi, a z ciebie wychodzą kompleksy i kiepska samoocena. Nie zrozumiem o co ci chodzi bo bredzisz. Ludzie mają rowery górskie po 6,5kg i jeżdżą i nie płaczą, ja ledwie 8,9kg wyciągam a ty mi tu z lansiarstwem wyskakujesz, bo wziąłem sobie R1 na raty, chłopie... Co do zatracania pierwotnego charakteru - gdzie przy 9kg w moim rowerze zatracony jest charakter roweru ?! Poczytaaj ten temat i zobacz jak pisałem, dla mnie sprzęt ma przede wszystkim jeździć i działać. Jestem lekką osobą i nie boję się lekkich sztyc, kół, kierownic i mostków, a to że mam opony których komplet wazy nie całe 600g to nie znaczy, że to już nie rower... . Nie ogarniasz troszkę widzę. Lookas46 - mając takie same opony też zatracił pierwotny charakter roweru ?! Lumac - ale chyba o to chodzi, że tacy ludzie składają lekkie rowery nie do startów, tylko w wiekszym stopniu dla lansu Poza tym Wax raczej nie kupił Maxxisów po to żeby startować na nich w błotnistym maratonie Nie kupiłem Maxxisów po to, żeby jeździć na błoto czy na kamieniste zjazdy z Sowy czy skądinąd. Kupiłem je bo pojawiła się okazja i myślę, że wielu light-bikerów by z niej skorzystało mając wolne pieniądze w portfelu. Jak mi się będzie chciało to pojade sobie na nich Poznań, czy Wieluń czy lokalne XC w Bielawie. Lans - sam bym tego lepiej nie ujął Co do "błotnistego maratonu" - napisałem o nagle zmieniających się warunkach. W XC chyba trzeba sie z nimi liczyć Twoje od dzisiaj ulubione słowo lans do czego się odnosi ?! Bo nie rozumiem ? Do opon 600g czy do tego, że mam rower 9kg ? Jest 9kg i jeździ, ma się super, z każdym tygodniem coraz lepiej. XC to 60min jazdy - jak jest 22 stopnie i świeci słońce to jadę na 285 a jak zapowiadają i widać że będzie padało to zakładam Rocket Rony - chłopie, w czym problem ?! Lumac - dyskutuję - dla mnie to przyjemność. Do Wilka mnie nie porównuj bo chłopak nie wiedział jak koło napompować. Swoją drogą - pokaż swój rower - chętnie się wypowiem w kilku kwestiach, nie widzę problemu. Lextalionis - otóż to, jak widać dla Ciebie, dla mnie i dla paru innych osób się zgadza, ale są ludzie którzy tego nie pojmują. To jest wciąż ich problem... Edytowane 29 Kwietnia 2010 przez Wax Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumac Napisano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2010 (edytowane) Lumac - dyskutuję - dla mnie to przyjemność. Do Wilka mnie nie porównuj bo chłopak nie wiedział jak koło napompować. Swoją drogą - pokaż swój rower - chętnie się wypowiem w kilku kwestiach, nie widzę problemu. Żaden problem, mój rower również jest dostępny na tym forum w związku z czym czekam na komentarze, wystarczy poszukać. Pokazana jest nawet cała ewolucja trwająca 4 lata. A konstruktywna krytyka zawsze mile widziana Daleko mi do wagi na poziomie 9 kg ale również włożyłem mnóstwo serca w jego budowanie. Edytowane 29 Kwietnia 2010 przez Lumac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 29 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2010 Widzę, że dyskutować się odechciało, bo odpowiedź tylko na ostatnie pytanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumac Napisano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2010 Widzę, że dyskutować się odechciało, bo odpowiedź tylko na ostatnie pytanie. Widzę że szukać się odechciało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 29 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2010 (edytowane) Widzę na monitorze twój rower - nie uważasz, że korba XT-ka to zbytni lans ? Z XTR-em na tyle to grubo przesadziłeś...nie odrywa Ci się tylne koło od podłoża na zjazdach ? Jesli daleko Ci do 9kg to pozwól ludziom budować lżejsze rowery niż twój, którzy cieszą się z nich równie mocno jak ty albo bardziej. Edytowane 29 Kwietnia 2010 przez Wax Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lextalionis Napisano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2010 Panowie... Proponuje zejść na tematy bliżej związane z rowerem Wax'a bo niebezpiecznie dyskusja zbliża się do niegrzecznej pyskówki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumac Napisano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2010 Widzę na monitorze twój rower - nie uważasz, że korba XT-ka to zbytni lans ? Z XTR-em na tyle to grubo przesadziłeś...nie odrywa Ci się tylne koło od podłoża na zjazdach ? Jesli daleko Ci do 9kg to pozwól ludziom budować lżejsze rowery niż twój, którzy cieszą się z nich równie mocno jak ty albo bardziej. Niczego nie śmiałbym Ci zabronić, chodziło mi tylko o rzetelność (w przypadku kasety). Wystarcza mi że części które są w mojej rozpisce są faktycznie tymi, których używam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi