Wax Napisano 17 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2009 W sumie ja nie zwracałem na to uwagi czy mam czy nie, wcześniej miałem i teraz też mam, a "setback" dla mnie to było zawsze odgięcie całej sztycy do tyłu o kilka stopni. Ty mi tu nie spamuj, tylko rower oceniaj ?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 26 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2009 Przyszedł neopren BBB, waga - 15g Obecna waga roweru - 10.505g Ale idą nie wielkie zmiany także lekko jeszcze zejdę. Na grube inwestycje muszę niestety poczekać.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek123 Napisano 26 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2009 Wagowo juz calkiem niezle, jeszcze tylko tarcze. Rama super ale nie w tym rozmiarze, jakos nie podobaja mi sie takie malutkie ramy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 26 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2009 Obecna waga mnie ani trochę nie satysfakcjonuje dlatego będą zmiany Tarcze będą jak będą koła... Właśnie siedzę na necie i "składam" koła, a raczej robię wstępną analizę rynku, porównuje wagi i ceny. Póki co mam 2 komplety kół (składaki) na oku, ale to pewnie się jeszcze zmieni ze względu na to że tanio nie wychodzi. Waga kompletu jest dla mnie ważna, bo jestem lekki i nie muszę się bać DT Revo czy jakiś lekkich piast. Jak ktoś ma jakieś ciekawe pomysły to zapraszam A co do rozmiaru ramy to właśnie małe mi się podobają, a dwa że nie wezmę 19 bo jestem za niski. Mimo że poprzednia rama (Rincon) była 19, to miała w miarę mały przekrok... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 26 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2009 określi budżet na koła, to podpowiemy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 26 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2009 Póki co to będę chciał przeznaczyć około 2000zł, z biegiem czasu ta suma może się zwiększyć - myślę że 2.400zł to max. Myślałem o SLRach, ale nie wiem czy chce gotowce... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeks Napisano 26 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2009 Ja osobiście preferuje składane, lżej, taniej i ładniej Za tą kase już coś ciekawego można poskładać. Szkoda tylko, że teraz wszystko takie drogie :/ Ja proponuje dt revo/ nyple dartmoor/ obrecze dt 4.2d i do tego piasty hope pro 2, ewentualnie na przód coś innego, bo hope troche przyciężkawa. Z takim budżetem można nawet kupić dt 240s Aczkolwiek wariant na hope też byłby super i do tego taniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 26 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2009 Hope Pro 2 bądź coś od Krzyśka, chociaż na przód to można Rotaza bądź Boplighta, nyple darmoor, Revo i do tego ZTR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 26 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2009 Obręczy DT 4.2d nie chcę, myślę o takim zestawiku : ZTR 355 ew. M717 + DT Revo + nyple DT + DT 240 ew. FRM Co do piast to wolałbym żeby były czarne, albo coś ze srebrnym ew. czerwonym. 240 byłby idealne, ale są cholernie drogie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 26 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2009 http://cgi.ebay.pl/Powerway-Disc-MTB-Hubs-...id=p4634.c0.m14 Może takie coś? http://cgi.ebay.pl/Novatec-D711SB-D7122SB-...id=p4634.c0.m14 http://cgi.ebay.pl/RIVAL-MTB-Disc-Hubs-Ano...id=p4634.c0.m14 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 26 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2009 Ładne, ale tylko te Novatecki bym brał pod uwagę. Wolałbym coś pewniejszego i trwalszego. Jak nie starczy mi na 240 to myślałem nad Onyxami. To mają być porządne koła pod tarcze dla lekkiej osoby-60kg. Wole nie anodowane piasty, byle by były pewne. Żeby nie było, to ja jeszcze nie kupuje kół, chce się rozglądnąć i poczytać trochę opinii. Ostatnio właśnie skłoniłem się ku ZTR 355/Olympicom... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 26 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2009 Wole nie anodowane piasty, byle by były pewne. Praktycznie wszystkie piasty są anodowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 26 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2009 Miałem na myśli nie kolorowe (czerwone, niebieskie, złote...). Novatec'a mam teraz na tyle, w kołach za około 2000zł wolałbym mieć coś lepszego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 26 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2009 Większość części i tak jest robionych w jednej fabryce pod inną nazwą, patrz na przykład Kalloya który robi rurki dla Ritcheya i to samo z piastami (nie mówię tu o CK, Hope, DT) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeks Napisano 26 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2009 Obręcze ztr opłacało się kupować jak były po 200-250zł, teraz kosztują około 300-350zł. Imo średnio sie opłaca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 26 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2009 Jak będę miał na to kasę to się nie będę patrzył czy się opłaca czy nie. Wole zainwestować i mieć spokój. Może wtedy jak już będę je kupował to ceny pójdą trochę w dół, a jak nie to się nie pochlastam. ZTR Olympic kosztuje około 430zł. Fifi, dlatego właśnie wolę DT niż np. BOP czy coś innego... Nie mam zamiaru przeprowadzać na sobie samym testów czy taka a nie inna piasta jest dobra. Po przygodach z XT 08' od piast wymagam bezawaryjności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rendzik Napisano 26 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2009 Jeśli chcesz koła na lat parę lat to uzbieraj i zainwestuj w dt 240, jedna z lepszych piast wprost nie do zajechania A na przód daj Bop'a albo Rotaza Naprawdę dobrze się spisują ja i kolega mamy i nie ma najmniejszych problemów i bardzo dobrze się kręcą (zwłaszcza kolegi xD) A jeśli DT za Drogi zainwestuj w XTR 2 pewne Piasty Ale DT oczywiście lepsza Jeśli nie jesteś maniakiem wagi to nie wykluczał bym z góry Obręczy DT 4.2d są to jedne z lepszych wyścigowych obręczy, które nie powinny cię nigdy zawieść A jeśli jesteś To jeszcze długa droga przed Tobą żeby zejść chodź do 9kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 26 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2009 Jestem maniakiem wagi, ale nie pokroju ludzi z LB. Lubię lekko, ale nie za cenę wytrzymałości i jedzenia chleba ze smalcem przez 2 lata tylko dlatego że mam rower 8kg Plan na ~9kg z Rebą już mam w Excel'u Także o to bym się nie martwił 1kg z obecnej wagi spokojnie zejdę. Ale to będzie wymagało czasu, bo mam inne wydatki. Dlatego właśnie wolałbym mieć (przynajmniej na tyle) 240s ewentualnie starsze Hugi. Poszperałem trochę i rozważałbym jeszcze Hope'y Przednia piasta to nie problem. 4.2d odpada z góry póki co będzie to ZTR 355 albo Olympic a jak nie to 717. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 27 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2009 To może i ja dopowiem swoje 3 grosze Nie rozumiem proponowania w kołach za 2000zł piast typu Rotaz, Boplight etc. bo niedługo to skończymy na Accencie - w końcu z tej samej fabryki Zdecydowanym faworytem są piasty DT - praktycznie nie do zajechania, cena jest wprost proporcjonalna do jakości. Gdy XTR po 15-20tyś km będzie kończył swój żywot, Ty wymienisz łożyska i piasta będzie chodzić jak nowa. Przebiegi rzędu 50tyś km są jak najbardziej realne w wypadku Hugi. Wybór sprowadza się do 2 modeli: 240s, przy których musiałbyś zrezygnować z super obręczy oraz do nieco cięższych ale tak samo wspaniałych 340s. Do tego są o wiele tańsze - komplet masz w cenie tylnego 240s. Imho waga piast nie ma takiego znaczenia, tutaj priorytetem jest wytrzymałość. Mamy jeszcze Hope'y które są fajne bo...kolorowe i wytrzymałe oraz wyroby polskiej manufaktury zwanej Sou...nie nie, mowa o Macku Piasty pod względem wykonania to po prostu bajka, ale jak dla mnie wygrywa DT ze swoim unikalnym systemem zapadkowym. Obręcze - przy 340s możesz sobie pozwolić na Olimpici, ogromy plus w porównaniu do XC717 to kompatybilność UST. Szprychy - najlepszym wyborem będą Revo, można wziąć Sapimy Laser o podobnej wadze, cieniowaniu 2.0-1.8 i cenie 2.5zł/szt. Na Pillary czy CX-Ray chyba nie starczy funduszy Nyple - Dartmoor, lub ciut lżejsze Prolock'i od DT. Przy 340s (900zł) + ZTR Olimpic (700) + Revo (200) + Prolock (64zł) wychodzi całkiem przyzwoite 1864zł i 1450g, przy 240s musiałbyś dołożyć jakieś 400zł ale waga spada do 1300g Sam sobie odpowiedz czy warto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz1974paszek Napisano 27 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2009 Sapim Laser ma 2-1,5 -2 mm. 2-1,8 mają Sapim Race -które dostępne są też w czarnym kolorze w przeciwieństwie do Laser. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 27 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2009 Miskov17, dokładnie oto chodzi. Rotazy i BOPy...itd. to trochę nie porozumienie. O piastach XTRa nie myślę nawet, wrażenia na mnie nie robią. Właśnie dlatego upierałem się przy ZTRach, lekkie (masa rotująca) + UST. W połączeniu z Revo powinno być ok. Osobiście myślę że warto dołożyć do 240s, tak jak pisałeś sprzęt b. ciężko zajechać. Zwłaszcza że waga wtedy będzie dość ciekawa Na dzień dzisiejszy skłaniał bym się ku 240s, ale czy fundusz w przyszłości pozwoli to się okażę. Póki co secik jest taki: DT 240s/ ZTR Olympic Disc/ DT Revo/ DT Pro-Lock . Vielen Dank Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 27 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2009 Gdy XTR po 15-20tyś km będzie kończył swój żywot, Ty wymienisz łożyska i piasta będzie chodzić jak nowa. Przebiegi rzędu 50tyś km są jak najbardziej realne w wypadku Hugi. Na pewno poparte własnym doświadczeniem. Mamy jeszcze Hope'y które są fajne bo...kolorowe i wytrzymałe Do tego dźwięk jest fantastyczny. które dostępne są też w czarnym kolorze w przeciwieństwie do Laser. Czarne Lasery są niedostępne tylko w naszym pięknym kraju raju. :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 27 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2009 Na pewno poparte własnym doświadczeniem Gdyby nie była to pewna i potwierdzona informacja nie podawałbym jej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 27 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2009 Nie ma się co rozwodzić teraz czy XTR pada po 15 czy po 150tys. Nie biorę tych piast pod uwagę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 5 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2009 Przyszły alu śrubki, zamontowane i jest pięknie - zdjęcia jutro. Nowa rozpiska, na czarno części zmiany: Bar Ends: (Rogi) - BOPLight + alu śrubki 54 Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - BOPlight 2 Brakes: (Hamulec przedni i tylny) - Avid Single Digit 7 + fajki + alu śrubki 356 Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - Avid SD7 + alu śrubki 173 Cables: (Pancerze i linki) - Clark's Competition - 138 Cassette: (Kaseta) - Shimano Deore XT CS-M770 11/32 252 Chain: (Łancuch) - Shimano CN-HG-93 280 Crankset: (Korby + Suport) - Shimano Deore XT FC-M770 44/32/22 + śruby KCNC ALU7075 864 Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano Deore XT FD-M770 + alu śrubka 146 Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano Deore XT RD-M771 Top Normal SGS 234 Fork: (Widelec + gwiazdka + manetka + pancerz) - Rock Shox Reba SL + PushLock 1703 Frame: (Rama + hak + 2 aluminiowe + piwoty ) - Giant XtC S' 1469 Grips: (Gripy) - Ritchey WCS 43 Handlebar: (Kierownica) - BOPlight Team XL 150 Headset: (Stery + miski w ramie) - Cane Creek VP-A45AC 85 Pedals: (Pedały) - Shimano SPD XTR PD-M970 326 Seat: (Siodło) - Selle Italia SLR XP 176 Seatpost: (Sztyca) - BOPlight Team 350mm 27,2mm + tuleja redukcyjna Giant 247 Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - BBB Carbonstrangler 24 Shifters: (Manetki) - Shimano Deore XT Rapid Fire Plus bez monitorków + alu śrubki 229 Skewers: (Zaciski koł) - Dartmoor Bolt-On 67 Spacers: (Podkładki pod mostek) - KCNC Spacer 5 Stem: (Mostek) - BOPlight Team XL 90mm 115 Tires (Front & Rear): (Opona przednia i tylna) - Continental Explorer 2.1 1171 Top Cap: (Top cap) - Giant + alu śrubka 9 Tubes: (Dętki) - Geax Titanium Presta 226 Wheel Front: (Koło przednie) 849 Wheel Rear: (Koło tylne) 1011 Misc: Licznik Sigma BC 1200 + uchwyt + kabel z magnesem + gumka 37 Neopren BBB 15 Razem daje to wage - 10.456g Wszystkie poprawki z poprzednich postów zawierają się w tej rozpisce, błąd wagi ramy też. W najbliższym czasie będę ćwiczył coś z chytami , Nokonem (?) i oponami (Schwalbe vs. Conti). Wymiana opon i jestem bliski granicy 10kg Chętnie zapoznam się z ewentualnymi pomysłami, propozycjami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi