Skocz do zawartości

[mostek] wybór odpowiedniego do cube'a


lordpix

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Na różnych forach czytałem o mostkach i jakoś nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Jedni twierdzą, że dłuższy mostek ma lepszą sterowność inni odwrotnie. Już sam nie wiem jak to jest.

Lepszy rower mam niedawno i staram się coś poskładać w miarę zbiorów gotówki a, że nie jestem specem to pytam przed wyborem.

Mój rower to Cube LTD 18 cali - rama, większość części z Kellysa Madmana 2007 i tu jest problem. Wymieniłem sztycę, opony, kierownicę na trochę prostszą i krótszą i zawiesiłem się na mostku. Ten z Madmana zdaje mi się za wysoki. Chciałbym mieć mniejszy kąt. I tu moje pytanie jaki wpływ ma długość/kąt na kierowalność? Proszę o ew propozycje. Jazda głównie leśna, trochę gór.

Napisano

Generalnie czym mostek krótszy tym i rower zwrotniejszy.Dlaczego? .Ramie, mostek jest promieniem,który odpowiada za szybkość reakcji.W połączeniu z krótką prostą kierownicą rower bedzie zwrotny,ale i nerwowy.Natomiast kiera długa przy dłuższym mostku to płynniejsza i "chyba" lepsza kontrola nad rowerem.

Kąt mostka to sprawa indywidualna.Można rzecz jasna go obracać by kąt był na/+/ lub /-/.Wpływ na jazde w tym przypadku jest nieco mniejszy-choć tez nie bez znaczenia..Chodzi bardziej o walory komfortowe i odchyłki cyklozy.Bardziej sportowo-mostek /-/,turystycznie- mostek/+/.

Napisano

Ogólnie wszyscy odpowiedzą mniej więcej to co poprzednik, ale najważniejsze i tak jest ODCZUCIE SUBIEKTYWNE!

 

Jak miałem HT, jeździłem na ramie 15" z mostkiem 10cm, a mam metr siedemdziesiąt z kawałkiem i znam ludzi z moim wzrostem którym 17 cali i 11cm jest mało! Teraz przy fullu ramka to 17 (ale króciutka) i mostek 9cm...

 

Najlepiej jest pożyczyć (nawet an godzinkę) mostki od znajomych, założyć, przejechać się "dokoła bloku" i sprawdzić. Byle koło bloku były górki :)

  • Mod Team
Napisano

Nie wiem czy się ze mną zgodzicie, ale moje odczucie co do kąta wzniosu mostka jest takie:

mam dwa mostki, jeden ma wznios 17 stopni a drugi 6 stopni oba mają tą samą długość,

zauważyłem że przy mostku o mniejszym kącie bardzo poprawia się sterowność.

 

Nie wiem czy to tylko takie moje odczucie, czy może tak jest w rzeczywistości.

 

Może ktoś też ma takie spostrzeżenia?

Napisano

Dzięki za odpowiedzi.

Właśnie wróciłem z lasu po zamontowaniu kierownicy 560mm (poprzednia gięta ponad 600mm) i jakos lepiej mi się jechało więc zakup dobry:)

Co do mostka to nie mam nigdzie dokładnych danych jaki kąt ma mój mostek (ritchey comp v2 os) ale z tego co piszecie to chyba zdecyduje się na jakiś o mniejszym kącie a z długością to sam nie wiem... Może jakiś wyśrodkowany;)

 

Dodam parę fotek, może ktoś mi doradzi jakiś mostek pasujący.

http://images40.fotosik.pl/55/1a9b35acb79fa3ad.jpg

http://images42.fotosik.pl/55/d25fc675a3e02693.jpg

http://images34.fotosik.pl/448/206ef678937eaa54.jpg

Napisano

witaj, rower bardzo fajny. z tym , ze kierownica dosyc wysoko, pewnie przeszkazda ci to na podjazdach. ogolnie rzecz ujmac im mostek o wiekszym kacie (na+) i im krotszy tym rower lepiej bedzie spisywal sie na zjazach, ale prolemme moze byc podjechanie. ile masz wzrostu ? mostek mozna kupic jakis centymetr dluzszy( to zalezy jak bardzo chcesz miec wyciagnieta pozycje i ile amsz wzrostu) i i kacie mniejszym np 6 , bedziesz mogl go ewentualnie zmienic na kat minusowy jakby dalej kiera byla za wysoko. mozesz teraz sprobowac przelozyc podkladki spod mostka i sprawdzic jak by ci sie jedzilo z nizej polozona kierownica.

Napisano

Timon92 - amor może i za duży ale mnie się dość dobrze jeździ. Tyle, że ciężki. Na pewno kiedyś wymienię na 100mm ale nie teraz.

 

tomuch - mój wzrost to 180cm, waga piórkowa;)

 

Niestety nie mam możliwości przetestowania różnych mostków więc pozostaje kupno. Przeglądałem allegro i oto co znalazłem:

 

http://allegro.pl/item542249778_mostek_smi...gr_jak_wcs.html - Mostek Smica Lite Pro - +/- 8 st, dość lekki, ale jest licytacja. Nie wiem na ilu się zakończy.

 

http://allegro.pl/item540058240_mostek_wsp...bikestacja.html - KCNC ST63 - nie wiem co to za jeden. +/- 5 st, chyba wersja 110mm lub 100mm

 

http://allegro.pl/item534969313_boplight_t...d_123_gram.html - BOPLIGHT TEAM XL 5 - +/- 8st, 100/110mm, lekki

 

http://allegro.pl/item537521918_mostek_tru...super_cena.html - tu plusem jest cena, minusem waga. +/- 5st

 

http://allegro.pl/item524545609_wspornik_k...ier_gratis.html - ACCENT Viper - tu kupiłem kierownice, dobra firma, wysyłka gratis. Mostek ciężki, +/- 8st

 

http://allegro.pl/item539987163_super_hit_...0mm_31_8mm.html - Mostek Boplight Pro XL - 130mm (nie za długi?), waga ok, +/- 8 st

 

http://allegro.pl/item542002231_extra_most...2009_tanio.html - RACE FACE evolve XC - duża waga, 5 st

 

Czy któryś z nich polecacie lub odrzucacie? A może jakiś inny? Tylko nie Ritchey bo (wiem, że to głupie) mają okrutne logo z przodu:)

No i lepiej żeby nie był na 1 śrubę.

Napisano

mam podobny wzrost do twojego, rama w podobnym raczej rozmiarze (dlugosc gornej rury) i mam mostek 110 mm. mysle ze taki moglby byc odpowiedni do zastosowac jakie preferujesz. z tych co podales bardzo dobry bylby boplight, nie musisz kupowac bardzo ciezkiego mostka skoro nie masz zbytniej nadwagi jak napisales. wlasnie celowalbym w tego boplighta. ewentulanie jesli bardziej podoba ci sie to http://centrumrowerowe.pl/index.php?s=7120...skid=1&l=pl ritchey tez bylby dobry ele skoro nie przepadasz za nim no to odpada. truvativ to tansza alternatywa, tez spelni swoje zadanie. ja jednak wybralbym boplighta. zawsze mozesz zalozyc go na - 8 stopni jelsi okaze sie ze na +8 kierownica dalej za wysoko.

Napisano

Ten co podałeś linka nawet OK, tylko ma kąt +10/-10 a to już sporo.

Pójdę więc za Twą kolejną radą i kupię Boplighta team xl 5.

"110 mm ,kąt: 8 * w wersji mocowania kierownicy 31.8! Waga realna: 129 gram."

Napisano

no tak leciutki i wogole, kat 8 stopni powinien byc praktyczny zawsze mozesz pokombinowac i dac go na +8 albo - 8 , sprobujes zjak ci lepiej sie jezdzi. i jescze majatku nie kosztuje. mam nadzieje ze bedzie ci lepiej sie jezdzilo

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Witam,

 

stanąłem przed dylematem:

obecnie posiadam mostek 100mm(20st) i giętą kierę, wszystko stalowe. Zmieniam cały kokpit i zastanawiawiam się nad długością mostka. Kierownica ma być prosta, mostek +/- 6 albo 7st i planowałem długość 100mm. Czy odczuję różnice, jeżeli założę mostek o długości 90mm? Będzie najprawdopodobniej odwrócony na -. Sama zmiana o około 25st pochylenia pewnie sporo wpłynie na kierowanie, ale zastanawiam się , czy jak go obniżę, to nie dać może krótszego, bo w sumie i tak się wychylę mocniej do przodu?

Napisano

tu masz ODP:

 

http://images44.fotosik.pl/92/70f54b8fae78530c.jpg

 

Pozycja zielona to mostek 10 cm na plus duży kąt.

Pozycja czerwona, to mostek 9 cm na minus mały kąt.

 

Ciut bardziej obnizony i wyciągnięty będziesz na minus, mimo że mostek 9 cm.

 

Mostek skrócony niby pogarsza przyczepność przedniego koła na podjeździe,

ale że pozycja (śr. cięzkości) mimo wszystko idzie do przodu, to nie należy sie bac tych 9 cm.

 

to nie ma się czego bać.

Napisano

Rysunki nie załatwią sprawy, nikt nie wie jak się będzie czuł w danej pozycji póki nie spróbuje , ale na pewno plecy mui mieć nieźle rozciągnięte ;)

Co do mostka - 10 mm to wbrew pozorom dużo ...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...