Skocz do zawartości

[rower] Kross Level a10


Artro

Rekomendowane odpowiedzi

a co ma do rzeczy fotograf, zrobił zdjęcie gotowego produkty z fabryki...

to co naklejają na ramę to z reguły prawda, no nigdy nic nie wiadomo...

myślę, że lepiej jak napiszesz do producenta i się dowiesz to będzie najpewniejsze info, chyba, że ktoś z forum pracuje w krossie

 

a w Polsce to najlepiej wierzyć chyba Panu K., bynajmniej do nabliższej zmiany :)

 

P.S. wg mnie temat do kosza, ale to tylko moje prywatne zdanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co ma do rzeczy fotograf, zrobił zdjęcie gotowego produkty z fabryki...
To akurat nie takie oczywiste, bo u Krossa nieraz się zdarzało przeinaczanie zdjęć, oraz prezentowanie w specyfikacjach, malowaniach, wersjach odmiennych od produkcyjnych.
to co naklejają na ramę to z reguły prawda, no nigdy nic nie wiadomo
Z naciskiem na to 2. Ja mam ramkę A4 19" z naklejką 21", a mój najlepszy kumpel na Signie Ds "full suspension" :)

A co zdjęcie pokazuje, bo mi na stronie Krossa nawet to powiększenie nie działa, że niby tylne widły nie wyglądają na karbon? Czy co tam jest zaznaczone?

lepiej jak napiszesz do producenta i się dowiesz to będzie najpewniejsze info
Z kontaktem z producentem bywają problemy, ale warto spróbować, bo pomacać tych rowerów i tak nie będzie gdzie..
bynajmniej do nabliższej zmiany
Litości ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jest to mała pomyłka twórców strony. Po prostu przy opisie ramy A10 kierowali się tym co jest przy innych Level'ach:)

A10 jest raczej z 6061 - może dlatego, że ten stop jest mniej sztywny od 7001 i lepiej współgra z karbonowym tylnym trójkątem?

 

Ogólnie to ciekawy sprzęt. Ciekawe jak się sprawuje ta ramka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby w tym modelu liczyła się przede wszystkim sztywność i przenoszenie energii to myślę, że nie byłoby tam karbonu.

Może zamierzeniem konstruktorów Kross'a było zorientowanie tego modelu bardziej w stronę maratonów? Gdzie komfort odgrywa już jakaś rolę. Właśnie poprzez wykorzystanie kompozytu, który ma właściwości tłumiące jakichś niewielkich drgania. Wydaje mi się, że przy wykorzystaniu karbonu nie można mówić jednocześnie o super sztywności. Nieprawdą jest, że dwie cechy jakimi są sztywność i tłumienie mogą iść w parze. Zatem lepiej już mówić o przenoszeniu drgań. I tutaj użycie 6061 ma większy sens niż 7001.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztywność: http://pl.wikipedia.org/wiki/Sztywno%C5%9B%C4%87

(...)Zobacz też: tensor sztywności, prawo Hooke'a
Idziemy dalej...
(...)Współczynnikiem proporcjonalności jest moduł Younga E(...)
Jeszcze dalej...
Materiał: Żywica epoksydowa wzmacniana włóknami węglowymi (włókna stanowią 58% obj.)

Moduł Younga E [GPa]: 189

Aluminum 6061-T6; 6061-T651

Modulus of Elasticity 68.9 GPa

Wnioski do indywidualnej analizy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym wywodzie zapomniałeś dodać że moduł elastycznośc dla i Alu 7005-T6 wynosi 72.0 GPa .

Więc taka rama jest bardziej sztywna bocznie , a co za tym idzie efektywniej przenosi siły z pedałów na napęd - nie traci się energii na gięcie ramy.

Włókna węglowe mają tę zaletę , że odpowiednio ukształtowane zapewniają sztywność boczną ramie, zmniejszając jednocześnie oddziaływanie podłoża na siodełko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z grubej rury pojechaliście:) Zatem co? Czy dobrze rozumiem...z tego wynika, że karbon jest ponad dwukrotnie sztywniejszy od pozostałych, ponieważ jego sprężystość wynosi 189 GPa, a pozostałych 72 i 68.9 ??? I przy tym ma lepsze właściwości tłumiące drgania?

 

 

 

A co do ceny tego Level'a A10, to np jest podobny Kelly's, który nie oferuje wcale nie wiadomo czego więcej za tę różnice 1,8 tys. :

 

http://www.kellys-bicycles.com/index.php?m...6&pID=17900

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do ceny tego Level'a A10, to np jest podobny Kelly's, który nie oferuje wcale nie wiadomo czego więcej za tę różnice 1,8 tys. :

 

http://www.kellys-bicycles.com/index.php?m...6&pID=17900

 

...ale jest też podobny Giant, u którego roznica wynosi już tylko 8 stów.

 

http://www.giant-bicycles.com/pl-PL/bikes/...ain/3234/34553/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

GO Sport ma ciekawą propozycję. Za 6 500 rower na ramie full carbon SCRAPPER RACE, z Sidem 100 i lżejszy prawie 1,5 kg.

http://www.go-sport.pl/minirowery/rower-sc...er-scrrace.html

A tak nawiasem to w prezentacji zdjęcie zmienili ale w sklepie jest stare. Widać że to w zasadzie dwie różne ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...