Artro Napisano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2009 Siema, sluchajcie ostatnio tak patrze na te Krossy 09' na stronie i cos mi sie nie zgadza.... W specyfikacji pisze ze rama jest zrobiona z ALU 7005 tymczasem zdjecie pokazuje cos zupelnie innego :/ I komu tu wierzyc? Producentowi czy fotografowi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgud Napisano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2009 a co ma do rzeczy fotograf, zrobił zdjęcie gotowego produkty z fabryki... to co naklejają na ramę to z reguły prawda, no nigdy nic nie wiadomo... myślę, że lepiej jak napiszesz do producenta i się dowiesz to będzie najpewniejsze info, chyba, że ktoś z forum pracuje w krossie a w Polsce to najlepiej wierzyć chyba Panu K., bynajmniej do nabliższej zmiany P.S. wg mnie temat do kosza, ale to tylko moje prywatne zdanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GdyniaBiker Napisano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2009 a co ma do rzeczy fotograf, zrobił zdjęcie gotowego produkty z fabryki... To akurat nie takie oczywiste, bo u Krossa nieraz się zdarzało przeinaczanie zdjęć, oraz prezentowanie w specyfikacjach, malowaniach, wersjach odmiennych od produkcyjnych.to co naklejają na ramę to z reguły prawda, no nigdy nic nie wiadomoZ naciskiem na to 2. Ja mam ramkę A4 19" z naklejką 21", a mój najlepszy kumpel na Signie Ds "full suspension" A co zdjęcie pokazuje, bo mi na stronie Krossa nawet to powiększenie nie działa, że niby tylne widły nie wyglądają na karbon? Czy co tam jest zaznaczone? lepiej jak napiszesz do producenta i się dowiesz to będzie najpewniejsze info Z kontaktem z producentem bywają problemy, ale warto spróbować, bo pomacać tych rowerów i tak nie będzie gdzie.. bynajmniej do nabliższej zmiany Litości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rastatajm Napisano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2009 Może jest to mała pomyłka twórców strony. Po prostu przy opisie ramy A10 kierowali się tym co jest przy innych Level'ach:) A10 jest raczej z 6061 - może dlatego, że ten stop jest mniej sztywny od 7001 i lepiej współgra z karbonowym tylnym trójkątem? Ogólnie to ciekawy sprzęt. Ciekawe jak się sprawuje ta ramka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2009 Coś mi się zdaje , że w ramach profesjonalnych nie liczy się komfort tylko sztywność i efektywność przenoszenia energii , żadne współgrania nie mają tu nic do rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateunio Napisano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2009 A po za tym jak dla mnie to cena tego roweru jest mocno przesadzona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rastatajm Napisano 31 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2009 Gdyby w tym modelu liczyła się przede wszystkim sztywność i przenoszenie energii to myślę, że nie byłoby tam karbonu. Może zamierzeniem konstruktorów Kross'a było zorientowanie tego modelu bardziej w stronę maratonów? Gdzie komfort odgrywa już jakaś rolę. Właśnie poprzez wykorzystanie kompozytu, który ma właściwości tłumiące jakichś niewielkich drgania. Wydaje mi się, że przy wykorzystaniu karbonu nie można mówić jednocześnie o super sztywności. Nieprawdą jest, że dwie cechy jakimi są sztywność i tłumienie mogą iść w parze. Zatem lepiej już mówić o przenoszeniu drgań. I tutaj użycie 6061 ma większy sens niż 7001. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 31 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2009 Sztywność: http://pl.wikipedia.org/wiki/Sztywno%C5%9B%C4%87 (...)Zobacz też: tensor sztywności, prawo Hooke'a Idziemy dalej...(...)Współczynnikiem proporcjonalności jest moduł Younga E(...)Jeszcze dalej...Materiał: Żywica epoksydowa wzmacniana włóknami węglowymi (włókna stanowią 58% obj.)Moduł Younga E [GPa]: 189 Aluminum 6061-T6; 6061-T651 Modulus of Elasticity 68.9 GPa Wnioski do indywidualnej analizy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 31 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2009 W tym wywodzie zapomniałeś dodać że moduł elastycznośc dla i Alu 7005-T6 wynosi 72.0 GPa . Więc taka rama jest bardziej sztywna bocznie , a co za tym idzie efektywniej przenosi siły z pedałów na napęd - nie traci się energii na gięcie ramy. Włókna węglowe mają tę zaletę , że odpowiednio ukształtowane zapewniają sztywność boczną ramie, zmniejszając jednocześnie oddziaływanie podłoża na siodełko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rastatajm Napisano 31 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2009 Z grubej rury pojechaliście:) Zatem co? Czy dobrze rozumiem...z tego wynika, że karbon jest ponad dwukrotnie sztywniejszy od pozostałych, ponieważ jego sprężystość wynosi 189 GPa, a pozostałych 72 i 68.9 ??? I przy tym ma lepsze właściwości tłumiące drgania? A co do ceny tego Level'a A10, to np jest podobny Kelly's, który nie oferuje wcale nie wiadomo czego więcej za tę różnice 1,8 tys. : http://www.kellys-bicycles.com/index.php?m...6&pID=17900 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
milo Napisano 1 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 A co do ceny tego Level'a A10, to np jest podobny Kelly's, który nie oferuje wcale nie wiadomo czego więcej za tę różnice 1,8 tys. : http://www.kellys-bicycles.com/index.php?m...6&pID=17900 ...ale jest też podobny Giant, u którego roznica wynosi już tylko 8 stów. http://www.giant-bicycles.com/pl-PL/bikes/...ain/3234/34553/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 1 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 Giant wcale nie jest podobny, technologia wykonania ramy Gianta jest o wiele nowocześniejsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kryszniok Napisano 1 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 Wg. mnie cena tego Krossa A10 w stosunku do osprzętu jest za wysoka, ciekawe swoją drogą jak bardzo spadnie za pół roku, jak zaczną się wyprzedaże... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rastatajm Napisano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2009 Wracając na chwilę do tematu to ktoś z Krossa się postarał i wstawił nowe zdjęcie Levela A10. I jednak jest ze stopu 7005:) http://www.kross.pl/573-g517-k2183-level_a10.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2009 Już wcześniej przy prezentowaniu rowerów na 2009 rok była mowa że wszystkie levele zostaną wykonane ze stopu 7005, w przeciwieństwie do zeszłorocznych 6061 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rszturo Napisano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2009 GO Sport ma ciekawą propozycję. Za 6 500 rower na ramie full carbon SCRAPPER RACE, z Sidem 100 i lżejszy prawie 1,5 kg. http://www.go-sport.pl/minirowery/rower-sc...er-scrrace.html A tak nawiasem to w prezentacji zdjęcie zmienili ale w sklepie jest stare. Widać że to w zasadzie dwie różne ramy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rastatajm Napisano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2009 Dziwnie oni te rowery składają... co w tym z gosportu robi kaseta Deore? heh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Habibek Napisano 15 Października 2010 Udostępnij Napisano 15 Października 2010 Czy to dobra cena, czy da się wyszarpać coś lepszego do XC/Maraton? http://allegro.pl/hit-kross-level-a10-model-2010-wyprzedaz-i1262397562.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rastatajm Napisano 16 Października 2010 Udostępnij Napisano 16 Października 2010 Cena bardzo dobra, bo kosztował prawie dwa tysiące więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.