Memphispery Napisano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2009 Witam wszystkich ... Otóż mam taki problem ... jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem hamulców juicy 7 ... kupiłem je w stanach ... i po zamontowaniu do roweru pojawił się od razu problem ... Tylny hamulec owszem pracuje ... ale po przytrzymaniu go pojawia się od razu problem ... bardzo tępo odpuszcza ... nie jest sztywny ... czy myślicie że gdzieś uchodzi płyn ... dodam że dzisiaj wymieniłem cały płyn w przewodzie niestety nic nie pomogło ... czy ktoś wie gdzie jest servis avid w Polsce ... lub co można z tym zrobić ... boję się sam rozbierać ... bo raczej nie znam się za bardzo na hydraulice ... Pozdrawiam serdecznie i proszę o pomoc ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2009 po pierwsze to nie wklepuj tyle kropek bo to wygląda jak virtualny napad histerii. po drugie to nie wiem co znaczy że tępo odpuszcza i nie jest sztywny. gdybam że to pierwsze to powolny powrót dźwigni hamulca do położenia początkowego ale sztywny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kello Napisano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2009 Przepraszam za OT ale nie moge sie powstrzymac. Czytam ten tekst i wyobrazam sobie, ze wlasnie z powodu hamulcow stoisz na skraju mostu i chcesz rzucic sie w otchlan morza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Memphispery Napisano 29 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2009 ok Sory za te kropeczki ale jakoś uznałem to za w miarę przejrzystą wersje opisu. W takim razie postaram się wypunktować problem podczas pierwszego założenia hamulców na rower sprawdziłem modulację hamulca i byłem bardzo zadowolony. Zrobiłem spory dystans testując hamulce wciskając je dość często i sprawdzając ich zachowanie. mniej wiecej w połowie drogi klamka zapadła mi się do samej kierownicy i straciłem hamowanie. Następnego dnia rano hamulec zachowywał się normalnie był sztywny ( czułeś totalny opór pod palcami i można było wyczuć siłę nacisku na tarczę ). Po kilku użyciach i hamulca i przytrzymaniu go na zakręcie nagle stracił sztywność i wolno wracała klamka. O ile sam zacisk wraca sprawnie to klamka strasznie opornie. Pomyślałem jest zapowietrzony i wymiana płynu powinna to załatwić. Niestety wczoraj po wymianie płynu hamulec zachowuje się tak samo. Jesli postoi dłużej jest twardy, sztywny i jest ok klamka wraca szybko. Ale wystarczy go przytrzymać troszkę dłużej to zaczyna szwankować. Dodam że hamulce były kupione totalnie nowe. Mam nadzieje że tym razem opisałem w miarę dokładnie problem. Czy jest jakiś serwis avida lub kto jest autoryzowanym dilerem gdzie można kupić ewentualnie części zamienne, Pozdrawiam i dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kello Napisano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2009 Nie mam pojęcia czemu u ciebie tak się dzieje. Sam mam te hample, ale nie mam odpukać takich problemów. Tu masz autoryzowanego dystrybutora: KSK Dystrybucja sp. z o.o. ul. 11 Listopada 11 40-387 Katowice tel.: 032 251 69 59, 032 759 16 22 fax: 032 759 17 13 avid@dystrybucja.ksk.com.pl A w sprawie serwisu to chyba do Harfy napisz. Opisz swój problem i jak odpowiedzą, pochwal się. Tu masz wykaz autoryzowanych przedstawicielstw Avida na Polskę: http://www.sram.com/en/locator/dlocator.php Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dobry Napisano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2009 Również nabyłem takie same hamulce w stanach. Nie mam takiego problemu. Ale myślę, że w pierwszym lepszym (z naciskiem na te drugie słowo) serwisie powinni Ci doradzić cokolwiek. Nie sądzę, żebyś musiał się zgłaszać do oficjalnego dystrybutora. I tak nie masz na nie gwarancji. Chyba, że wyślesz do stanów na własny koszt do sklepu, w którym kupiłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
srebrny ford Napisano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2009 http://avid.dystrybucja.ksk.com.pl Jakieś dziwne te hamulce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Memphispery Napisano 30 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2009 hm po przestudiowaniu dokładniej budowy klamki hamulcowej z instrukcji doszedłem do wniosku że prawdopodobnie któryś z uszczelniających tłoczek oringów jest zniszczony. I przy hamowaniu i wytworzeniu się ciśnienia przepuszcza płyn za komorę tłoczka przez co zmniejsza się ciśnienie w przewodzie a co za tym idzie spada siła hamowania a co gorsza ciśnienie nie jest na tyle duże żeby wypchnąć tłoczek z powrotem. Nie wiem na ile znacie budowę hamulca. Mogę się mylić ale prawdopodobnie czeka mnie rozbebeszenie klamki na części pierwsze. I jeśli moja teoria okaże się prawdziwa to od razu zapytanie czy można dokupić poszczególne części u dystrybutora i jeśli tak to jakiego. Chcę jakiś konkretny serwis z którym mieliście do czynienia i możecie z czystym sumieniem go polecić. Dodam że z przednim hamulcem nie mam takich problemów ... pozdrawiam http://www.harfa-harryson.com.pl/index.php5 dla wszystkich jak by poszukiwali dystrybutora to proszę podałem link. Dziękuje wszystkim za pomoc. Czasem jednak łatwiej użyć telefonu bo można szybciej coś znaleźć niż w googlu :] jak by kogoś interesowało to jak już uda mi się to naprawić to dokładniej opisze problem i przyczynę ... Pozdrowionka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kello Napisano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2009 srebrny ford rzeczywiscie wzialem z googla ale intencje mialem dobre... jaka wpadka... masakra... sorry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Memphispery Napisano 30 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2009 w roli ścisłości żeby nie było ze nie szukałem :]. Ten link widziałem który podałeś i też te hamulce wydały całkiem dziwne. :] pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Memphispery Napisano 4 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2009 Witam raz jeszcze nie chcę zaśmiecać forum zakładaniem nowego wątku o hamulcach ... ale chciałem zapytać czy przy rozbieraniu klamki na części pierwsze, muszę sprawdzić oringi na tłoczku, muszę zlać cały płyn z układu czy rozbierać w pełni zalany układ ?? Wydaje mi się że to pytanie retoryczne że należy osuszyć układ no ale mogę sie mylić ... pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rastatajm Napisano 4 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2009 Odkręć kabel od klamki, potem naciśnij klamkę - wtedy większość płynu uleci z klamki i niewiele go tam będzie. osobiście nie widzę potrzeby jakiegoś specjalnego osuszania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.