rzymo Napisano 25 Stycznia 2009 Napisano 25 Stycznia 2009 Na dzień dzisiejszy specyfikacja jak niżej, za parę dni (mam nadzieję ) zmiana kilku elementów (pedały, tarcza, może piasta tył) i spadek wagi do ~10,4kg. Amortyzator: Manitou R7 TPC 100mm - 1551g (+manetka, bieżnia sterów, gwiazdka) Dętki: Maxxis Welterweight - 325g (wentyle auto) Gripy: Ritchey WCS Ergo - 22,3g (przycięte) Hamulec (przód): Shimano XTR 975 - 242g (+ śruby) tarcza: Avid G2 + śruby - 112g Hamulec (tył): Shimano Deore 535 - 331g (+ adapter, śruby) tarcza: Avid Polygon + śruby - 128g Kaseta: SRAM 850R - 192g (12-26) Kierownica: Zoom - 161,2g (58cm, 25.4mm) Koło (przód): 734g -Piasta: Boplight Race Disc 32o - 136g -Obręcz: Mavic X317 - 394g -Szprychy: DT Comp - 189g (czarne) -Nyple: DT ProLock - 10g (czarne) -Opaska: taśma - 5g Koło (tył): 1002g -Piasta: DT Onyx - 401g -Obręcz: Mavic X317 - 395g -Szprychy: DT Comp - 191g (czarne) -Nyple: DT ProLock - 10g (czarne) -Opaska: taśma - 5g Korba: Shimano Deore M532 - 893g (alu, + wkład) Koszyk na bidon: Zefal - 46,3g Łańcuch: Shimano IG90 - 288g Manetki: SRAM 7.0 ESP - 135,6g (gripy) Mostek: Amoeba Vitra 11cm - 141,6g (10*, na 4 śruby) Opona (przód): Schwalbe Racing Ralph '08 - 457g Opona (tył): Schwalbe Racing Ralph '07 - 485g Pancerze: Accent/Jagwire - 108g (+ linki, top cap) Pedały: Shimano M520 - 378g Przerzutka (przód): Shimano Deore LX - 119,3g (31.8mm, DS) Przerzutka (tył): SRAM 7.0 ESP - 235,4g Rama: Schwinn Moab A1 Disc - 1638g Rogi: Ritchey WCS - 98,8g Siodło: Selle XR TransAm - 258g Stery: ICBM Aheadset - 74,7g Sztyca: Smica 27.2mm - 206,0g (325mm) Zacisk sztycy: TranzX - 26,5g Zaciski: Boplight/JoyTech - 103,2g Razem: 10515,7g Inne: Lampka (przód): Cree Q5+R2 @ 880mA (~260lm), 2x CRS-D - 187g (+mocowanie, 2x18650) Lampka (tył): CatEye LD170 - 55g (+baterie) Licznik: Sigma 700 - 34g (+czujnik) Pompka: SKS Rookie XL - 133 (+uchwyty) Razem: 409g Zdjęcie w czasie składania: Zdjęcie w poprzedniej konfiguracji (aktualnej do pierwszych dni stycznia): http://portal.bikefoto.pl/rower/zdjecie/33342/ Poszczególne części na wadze: http://rzymo0.fotosik.pl/albumy/577295.html
Fifi Napisano 25 Stycznia 2009 Napisano 25 Stycznia 2009 Zmień zaciski kół na imbus, siodło może na SLRa, rogi na Boplighta, pedały jak zajedziesz i kierę. Od razu lżej.
rzymo Napisano 25 Stycznia 2009 Autor Napisano 25 Stycznia 2009 Zmień zaciski kół na imbus, siodło może na SLRa, rogi na Boplighta, pedały jak zajedziesz i kierę. Od razu lżej. Zaciski zostaną jakie są, nad kierownicą i siodłem myślę, rogi zmienię jak obecne pękną/zużyją się moralnie Na pewno pedały się zmienią za parę dni. Jeszcze tylna piasta mi nie pasuje - wytrzymała, ale przyciężka
Iron Napisano 25 Stycznia 2009 Napisano 25 Stycznia 2009 zmieniłbym drugi hamulec również na xtr:) nie wiem jakie są Twoje plany, budżet i aspiracje co do wagi , ale gdybyś chciał zejść chociażby poniżej 10 kg to warto zaczać wymieniać od korby, piasty tył i szprych. To że dętki , kierownica, rogi ,siodło i zaciski to już nie wspominam. Rower bardzo mi się podoba przede wszystkim dzięki tej ramie napisz coś więcej o oświetleniu przód.
rzymo Napisano 25 Stycznia 2009 Autor Napisano 25 Stycznia 2009 zmieniłbym drugi hamulec również na xtr:)nie wiem jakie są Twoje plany, budżet i aspiracje co do wagi , ale gdybyś chciał zejść chociażby poniżej 10 kg to warto zaczać wymieniać od korby, piasty tył i szprych. To że dętki , kierownica, rogi ,siodło i zaciski to już nie wspominam Specjalnie nie zależy mi na zejściu poniżej 10kg, aczkolwiek byłoby miło. Co prawda parę elementów jest odchudzonych (gripshifty, przerzutki), ale to kwestia grypy i nudzenia się Ogólnie rower odchudzany etapami, po prostu z czasem (niestety - finanse) przychodzą kolejne części, z założeniem że nie cięższe niż poprzednie - i tak jakoś wyszło że z prawie 13kg zrobiło się 10,5kg. Z racji budżetu niektóre części używane, jednak nie mam zastrzeżeń do ich pracy czy wagi (chociażby przerzutka przód - stary LX, lżejszy od obecnych modeli, ma przebieg pięciocyfrowy i cały czas działa jak powienien, luzów brak). Teraz po kolei: - hamulec: pewnie zmienię - jak nie cały to chociaż klamkę (SLX/XT), bo teraz klamki mocno się różnią i wygląda to co najmniej niesymetrycznie - dętki: mam uraz do lekkich, w czasie zwykłej jazdy dętka zaczęła puszczać powietrze, stanąłem, zdjąłem oponę i okazało się że to pęknięcie na szwie, dałem szansę drugiej i po niedługim czasie to samo (dwie różne opony: Hutchinson Python 2.0 i Ralph 2.1, dwie różne dętki: Schwalbe i Maxis po 95-100g, ciśnienie ~3atm, talk w środku), na obecnych jeżdżę od marca i nic się nie dzieje - rogi i kierownica: jak coś ciekawego się trafi to pewnie zmienię, na razie zostają - szprychy: na Revo nie zmienię wolę wytrzymalsze i sztywniejsze koło, nawet kosztem tych ~100g - pedały: tu zmiana będzie na dniach, tylko jeszcze nie wiem na co - M540/V4/Cranki Smart? Te ostatnie wyglądają ciekawe (przy okazji najlżejsze), ale nie mogę znaleźć informacji o awaryjności... - piasta: dużo nie brakowało, a bym miał 975'tkę (~270g) za 200, ale niewyszło, teraz pewnie poczekam na nowego Novateca, wagowo ma być ciekawe (~270-280g), ale bębenek alu wymusi zmianę kasety na jakąś XT z pająkiem Rower bardzo mi się podoba przede wszystkim dzięki tej ramie Jakbym wiedział że to ten model, do którego trzeba specjalnie stery ICBM (łożyska o średnicy 45mm a nie 44mm) to bym jej nie kupił Parę dni temu popełniłem drobną modyfikację - średnica otworu pod sztycę wzrosła do standardowych 27.2mm (z równych 27). napisz coś więcej o oświetleniu przód. Nie wiem czy mówi Ci coś określenie kwadraciak? Obudowa takiej lampki to rura alu o przekroju kwadratowym, do tego dioda (u mnie 2 sztuki), soczewka kwadratowa pasująca do rury alu, jakiś driver, sterownik, włącznik i jest lampka Konstrukcja podobna do mojej poprzedniej: http://swiatelka.pl/viewtopic.php?t=807 . Dokładniejsze info o moim rękodziele: wymiary 25x40x50mm, diody XR-E bin R2 i Q5 (barwa biało-żółta, nie sinobiała), przetwornica 3-trybowa: 10/40/100%, prąd w trybie max po ~440mA/diodę (czyli te 250-260lm powinno być), optyka 2x CRS-D +-7*, zasilanie to 2 ogniwa litowo-jonowe 18650 w szeregu, 3.7v/2200mAh każde, w trybie max ~4h świecenia, w niższych odpowiednio więcej, całości dopełnia mały czerwony led sygnalizujący za niskie napięcie na aku (gaśnie przy napięciu < 6,6v). Mocowanie do kierownicy takie same jak w lampkach CatEye HL500 (główne zalety to pewność mocowania i regulacja w poziomie). Edit: jakby kogoś ciekawiło co to za kropki na fotce, to jest to folia odblaskowa (też żółta, więc jako tako się komponuje z ramą) - po prostu lubię jeździć po ciemku i oprócz lampek mam dodatkowe punkty 'świecące'
rzymo Napisano 7 Lutego 2009 Autor Napisano 7 Lutego 2009 Parę zmian - pedały (Cranki C), 2x8/2x9 (korbę czeka jeszcze szlifowanie i malowanie proszkowe), przerzutka tył, zaciski jednak bolt-ony, lżejsze pancerze przy blokadzie skoku: Amortyzator: Manitou R7 TPC 100mm - 1545g (+manetka, bieżnia sterów, gwiazdka) Dętki: Maxxis Welterweight - 325g (wentyle auto) Gripy: Ritchey WCS Ergo - 22,3g (przycięte) Hamulec (przód): Shimano XTR 975 - 234g (+ śruby) tarcza: Avid G2 + śruby - 112g Hamulec (tył): Shimano Deore 535 - 322g (+ adapter, śruby) tarcza: Avid Polygon + śruby - 128g Kaseta: SRAM 850/950 - 238g (11-28) Kierownica: Zoom - 161,2g (58cm, 25.4mm) Koło (przód): 734g -Piasta: Boplight Race Disc 32o - 136g -Obręcz: Mavic X317 - 394g -Szprychy: DT Comp - 189g (czarne) -Nyple: DT ProLock - 10g (czarne) -Opaska: taśma - 5g Koło (tył): 1002g -Piasta: DT Onyx - 401g -Obręcz: Mavic X317 - 395g -Szprychy: DT Comp - 191g (czarne) -Nyple: DT ProLock - 10g (czarne) -Opaska: taśma - 5g Korba: Shimano 105 (HT2) - 780g (+ wkład, 39/30 - docelowo 42/30) Koszyk na bidon: Zefal - 46,3g Łańcuch: Shimano LX - 275g (9rz, skrócony) Manetki: SRAM 7.0 ESP - 135,6g (gripy) Mostek: Amoeba Vitra 11cm - 141,6g (10*, na 4 śruby) Opona (przód): Schwalbe Racing Ralph '08 - 457g Opona (tył): Schwalbe Racing Ralph '07 - 485g Pancerze: Accent/Jagwire - 101,4g (+ linki, top cap) Pedały: Crank Egg Beater C - 288,1g Przerzutka (przód): Shimano Deore LX - 119,3g (31.8mm, DS) Przerzutka (tył): SRAM 9.0 SL - 183,0g Rama: Schwinn Moab A1 Disc - 1638g Rogi: Ritchey WCS - 98,8g Siodło: Selle XR TransAm - 258g Stery: ICBM Aheadset - 74,7g Sztyca: Smica 27.2mm - 206,0g (325mm) Zacisk sztycy: TranzX - 26,5g Zaciski: Boplight/JoyTech - 63,1g Razem: 10223,8g Tu w czasie przymiarki korby i sprawdzania linii łańcucha:
Gość R3surrection Napisano 8 Lutego 2009 Napisano 8 Lutego 2009 niby dobry sprzęt ale ten design trochę w stronę makro i auchan
rzymo Napisano 9 Lutego 2009 Autor Napisano 9 Lutego 2009 niby dobry sprzęt ale ten design trochę w stronę makro i auchan Trochę pewnie tak Muszę w końcu zrobić jakąś ładniejszą fotkę w terenie, wczoraj byłem w dłuższej trasie, ale aparatu nie wziąłem :/ Folia odblaskowa też obciachowa, ale pomaga, w końcu widać rower także z boku, z większej odległości - dla mnie to ważne, b. często jeżdżę po zmroku.
rzymo Napisano 29 Kwietnia 2009 Autor Napisano 29 Kwietnia 2009 Główne zmiany: - opony: Smart Samy zamiast Ralphów (250g więcej, ale warto było), - korba: w końcu czarna (lakier czarny, metaliczny), - piasta: tylny Onyx sobie wziął i padł, na razie zastępuje go FH-M756. Amortyzator: Manitou R7 TPC 100mm - 1545g (+manetka, bieżnia sterów, gwiazdka) Dętki: Maxxis Welterweight - 325g (wentyle auto) Gripy: Ritchey WCS Ergo - 22,3g (przycięte) Hamulec (przód): Shimano XTR 975 - 234g (+ śruby) tarcza: Avid G2 + śruby - 112g Hamulec (tył): Shimano Deore 535 - 322g (+ adapter, śruby) tarcza: Avid Polygon + śruby - 128g Kaseta: SRAM 850/950 - 238g (11-28) Kierownica: Zoom - 161,2g (58cm, 25.4mm) Koło (przód): 734g -Piasta: Boplight Race Disc 32o - 136g -Obręcz: Mavic X317 - 394g -Szprychy: DT Comp - 189g (czarne) -Nyple: DT ProLock - 10g (czarne) -Opaska: taśma - 5g Koło (tył): 1020g -Piasta: XT FH-M765 - 419g -Obręcz: Mavic X317 - 395g -Szprychy: DT Comp - 191g (czarne) -Nyple: DT ProLock - 10g (czarne) -Opaska: taśma - 5g Korba: Shimano 105 (HT2) - 754,7g (+wkład suportu) Koszyk na bidon: Zefal - 46,3g Łańcuch: Shimano IG90 - 275g (skrócony o kilka ogniw) Manetki: SRAM 7.0 - 135,6g (gripy) Mostek: Amoeba Vitra 11cm - 141,6g (10*, na 4 śruby) Opona (przód): Schwalbe Smart Sam 2.25'' - 617g (zwijana) Opona (tył): Schwalbe Smart Sam 2.1'' - 521g (zwijana) Pancerze: Accent/Jagwire/Shimano - 73,2g (+ linki, top cap) Pedały: Crank Egg Beater C - 288,1g Przerzutka (przód): Shimano Deore LX - 119,3g (31.8mm, DS) Przerzutka (tył): SRAM 9.0 SL - 183,0g Rama: Schwinn Moab A1 Disc - 1638g Rogi: Ritchey WCS - 98,8g Siodło: Selle XR TransAm - 258g Stery: ICBM Aheadset - 74,7g Sztyca: Smica 27.2mm - 206,0g (325mm) Zacisk sztycy: TranzX - 26,5g Zaciski: no-name bolt-on - 55,3g Razem: 10353,6g ("+ coś" w nawiasie oznacza, że to coś jest wliczone w wagę danej części) Edit:
Elo78 Napisano 9 Maja 2009 Napisano 9 Maja 2009 Ładny rower, widać że wynik został osiągnięty pomysłowością i ciężka praca a nie ultra wylajtowanymi częściami. Mam małe pytanko , widziałem twój temat na light-biku na temat korby , wtedy nie była jeszcze wykończona: czym malowałeś ramiona? I ile za to dałeś?
rzymo Napisano 10 Maja 2009 Autor Napisano 10 Maja 2009 czym malowałeś ramiona? Lakier czarny metaliczny, dokładnie nie wiem jaki, nie znam się na tym. I ile za to dałeś? Flaszkę (dla lakiernika)
Rekomendowane odpowiedzi