rzymo Napisano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2009 Na dzień dzisiejszy specyfikacja jak niżej, za parę dni (mam nadzieję ) zmiana kilku elementów (pedały, tarcza, może piasta tył) i spadek wagi do ~10,4kg. Amortyzator: Manitou R7 TPC 100mm - 1551g (+manetka, bieżnia sterów, gwiazdka) Dętki: Maxxis Welterweight - 325g (wentyle auto) Gripy: Ritchey WCS Ergo - 22,3g (przycięte) Hamulec (przód): Shimano XTR 975 - 242g (+ śruby) tarcza: Avid G2 + śruby - 112g Hamulec (tył): Shimano Deore 535 - 331g (+ adapter, śruby) tarcza: Avid Polygon + śruby - 128g Kaseta: SRAM 850R - 192g (12-26) Kierownica: Zoom - 161,2g (58cm, 25.4mm) Koło (przód): 734g -Piasta: Boplight Race Disc 32o - 136g -Obręcz: Mavic X317 - 394g -Szprychy: DT Comp - 189g (czarne) -Nyple: DT ProLock - 10g (czarne) -Opaska: taśma - 5g Koło (tył): 1002g -Piasta: DT Onyx - 401g -Obręcz: Mavic X317 - 395g -Szprychy: DT Comp - 191g (czarne) -Nyple: DT ProLock - 10g (czarne) -Opaska: taśma - 5g Korba: Shimano Deore M532 - 893g (alu, + wkład) Koszyk na bidon: Zefal - 46,3g Łańcuch: Shimano IG90 - 288g Manetki: SRAM 7.0 ESP - 135,6g (gripy) Mostek: Amoeba Vitra 11cm - 141,6g (10*, na 4 śruby) Opona (przód): Schwalbe Racing Ralph '08 - 457g Opona (tył): Schwalbe Racing Ralph '07 - 485g Pancerze: Accent/Jagwire - 108g (+ linki, top cap) Pedały: Shimano M520 - 378g Przerzutka (przód): Shimano Deore LX - 119,3g (31.8mm, DS) Przerzutka (tył): SRAM 7.0 ESP - 235,4g Rama: Schwinn Moab A1 Disc - 1638g Rogi: Ritchey WCS - 98,8g Siodło: Selle XR TransAm - 258g Stery: ICBM Aheadset - 74,7g Sztyca: Smica 27.2mm - 206,0g (325mm) Zacisk sztycy: TranzX - 26,5g Zaciski: Boplight/JoyTech - 103,2g Razem: 10515,7g Inne: Lampka (przód): Cree Q5+R2 @ 880mA (~260lm), 2x CRS-D - 187g (+mocowanie, 2x18650) Lampka (tył): CatEye LD170 - 55g (+baterie) Licznik: Sigma 700 - 34g (+czujnik) Pompka: SKS Rookie XL - 133 (+uchwyty) Razem: 409g Zdjęcie w czasie składania: Zdjęcie w poprzedniej konfiguracji (aktualnej do pierwszych dni stycznia): http://portal.bikefoto.pl/rower/zdjecie/33342/ Poszczególne części na wadze: http://rzymo0.fotosik.pl/albumy/577295.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fifi Napisano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2009 Zmień zaciski kół na imbus, siodło może na SLRa, rogi na Boplighta, pedały jak zajedziesz i kierę. Od razu lżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 25 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2009 Zmień zaciski kół na imbus, siodło może na SLRa, rogi na Boplighta, pedały jak zajedziesz i kierę. Od razu lżej. Zaciski zostaną jakie są, nad kierownicą i siodłem myślę, rogi zmienię jak obecne pękną/zużyją się moralnie Na pewno pedały się zmienią za parę dni. Jeszcze tylna piasta mi nie pasuje - wytrzymała, ale przyciężka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2009 zmieniłbym drugi hamulec również na xtr:) nie wiem jakie są Twoje plany, budżet i aspiracje co do wagi , ale gdybyś chciał zejść chociażby poniżej 10 kg to warto zaczać wymieniać od korby, piasty tył i szprych. To że dętki , kierownica, rogi ,siodło i zaciski to już nie wspominam. Rower bardzo mi się podoba przede wszystkim dzięki tej ramie napisz coś więcej o oświetleniu przód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 25 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2009 zmieniłbym drugi hamulec również na xtr:)nie wiem jakie są Twoje plany, budżet i aspiracje co do wagi , ale gdybyś chciał zejść chociażby poniżej 10 kg to warto zaczać wymieniać od korby, piasty tył i szprych. To że dętki , kierownica, rogi ,siodło i zaciski to już nie wspominam Specjalnie nie zależy mi na zejściu poniżej 10kg, aczkolwiek byłoby miło. Co prawda parę elementów jest odchudzonych (gripshifty, przerzutki), ale to kwestia grypy i nudzenia się Ogólnie rower odchudzany etapami, po prostu z czasem (niestety - finanse) przychodzą kolejne części, z założeniem że nie cięższe niż poprzednie - i tak jakoś wyszło że z prawie 13kg zrobiło się 10,5kg. Z racji budżetu niektóre części używane, jednak nie mam zastrzeżeń do ich pracy czy wagi (chociażby przerzutka przód - stary LX, lżejszy od obecnych modeli, ma przebieg pięciocyfrowy i cały czas działa jak powienien, luzów brak). Teraz po kolei: - hamulec: pewnie zmienię - jak nie cały to chociaż klamkę (SLX/XT), bo teraz klamki mocno się różnią i wygląda to co najmniej niesymetrycznie - dętki: mam uraz do lekkich, w czasie zwykłej jazdy dętka zaczęła puszczać powietrze, stanąłem, zdjąłem oponę i okazało się że to pęknięcie na szwie, dałem szansę drugiej i po niedługim czasie to samo (dwie różne opony: Hutchinson Python 2.0 i Ralph 2.1, dwie różne dętki: Schwalbe i Maxis po 95-100g, ciśnienie ~3atm, talk w środku), na obecnych jeżdżę od marca i nic się nie dzieje - rogi i kierownica: jak coś ciekawego się trafi to pewnie zmienię, na razie zostają - szprychy: na Revo nie zmienię wolę wytrzymalsze i sztywniejsze koło, nawet kosztem tych ~100g - pedały: tu zmiana będzie na dniach, tylko jeszcze nie wiem na co - M540/V4/Cranki Smart? Te ostatnie wyglądają ciekawe (przy okazji najlżejsze), ale nie mogę znaleźć informacji o awaryjności... - piasta: dużo nie brakowało, a bym miał 975'tkę (~270g) za 200, ale niewyszło, teraz pewnie poczekam na nowego Novateca, wagowo ma być ciekawe (~270-280g), ale bębenek alu wymusi zmianę kasety na jakąś XT z pająkiem Rower bardzo mi się podoba przede wszystkim dzięki tej ramie Jakbym wiedział że to ten model, do którego trzeba specjalnie stery ICBM (łożyska o średnicy 45mm a nie 44mm) to bym jej nie kupił Parę dni temu popełniłem drobną modyfikację - średnica otworu pod sztycę wzrosła do standardowych 27.2mm (z równych 27). napisz coś więcej o oświetleniu przód. Nie wiem czy mówi Ci coś określenie kwadraciak? Obudowa takiej lampki to rura alu o przekroju kwadratowym, do tego dioda (u mnie 2 sztuki), soczewka kwadratowa pasująca do rury alu, jakiś driver, sterownik, włącznik i jest lampka Konstrukcja podobna do mojej poprzedniej: http://swiatelka.pl/viewtopic.php?t=807 . Dokładniejsze info o moim rękodziele: wymiary 25x40x50mm, diody XR-E bin R2 i Q5 (barwa biało-żółta, nie sinobiała), przetwornica 3-trybowa: 10/40/100%, prąd w trybie max po ~440mA/diodę (czyli te 250-260lm powinno być), optyka 2x CRS-D +-7*, zasilanie to 2 ogniwa litowo-jonowe 18650 w szeregu, 3.7v/2200mAh każde, w trybie max ~4h świecenia, w niższych odpowiednio więcej, całości dopełnia mały czerwony led sygnalizujący za niskie napięcie na aku (gaśnie przy napięciu < 6,6v). Mocowanie do kierownicy takie same jak w lampkach CatEye HL500 (główne zalety to pewność mocowania i regulacja w poziomie). Edit: jakby kogoś ciekawiło co to za kropki na fotce, to jest to folia odblaskowa (też żółta, więc jako tako się komponuje z ramą) - po prostu lubię jeździć po ciemku i oprócz lampek mam dodatkowe punkty 'świecące' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 7 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2009 Parę zmian - pedały (Cranki C), 2x8/2x9 (korbę czeka jeszcze szlifowanie i malowanie proszkowe), przerzutka tył, zaciski jednak bolt-ony, lżejsze pancerze przy blokadzie skoku: Amortyzator: Manitou R7 TPC 100mm - 1545g (+manetka, bieżnia sterów, gwiazdka) Dętki: Maxxis Welterweight - 325g (wentyle auto) Gripy: Ritchey WCS Ergo - 22,3g (przycięte) Hamulec (przód): Shimano XTR 975 - 234g (+ śruby) tarcza: Avid G2 + śruby - 112g Hamulec (tył): Shimano Deore 535 - 322g (+ adapter, śruby) tarcza: Avid Polygon + śruby - 128g Kaseta: SRAM 850/950 - 238g (11-28) Kierownica: Zoom - 161,2g (58cm, 25.4mm) Koło (przód): 734g -Piasta: Boplight Race Disc 32o - 136g -Obręcz: Mavic X317 - 394g -Szprychy: DT Comp - 189g (czarne) -Nyple: DT ProLock - 10g (czarne) -Opaska: taśma - 5g Koło (tył): 1002g -Piasta: DT Onyx - 401g -Obręcz: Mavic X317 - 395g -Szprychy: DT Comp - 191g (czarne) -Nyple: DT ProLock - 10g (czarne) -Opaska: taśma - 5g Korba: Shimano 105 (HT2) - 780g (+ wkład, 39/30 - docelowo 42/30) Koszyk na bidon: Zefal - 46,3g Łańcuch: Shimano LX - 275g (9rz, skrócony) Manetki: SRAM 7.0 ESP - 135,6g (gripy) Mostek: Amoeba Vitra 11cm - 141,6g (10*, na 4 śruby) Opona (przód): Schwalbe Racing Ralph '08 - 457g Opona (tył): Schwalbe Racing Ralph '07 - 485g Pancerze: Accent/Jagwire - 101,4g (+ linki, top cap) Pedały: Crank Egg Beater C - 288,1g Przerzutka (przód): Shimano Deore LX - 119,3g (31.8mm, DS) Przerzutka (tył): SRAM 9.0 SL - 183,0g Rama: Schwinn Moab A1 Disc - 1638g Rogi: Ritchey WCS - 98,8g Siodło: Selle XR TransAm - 258g Stery: ICBM Aheadset - 74,7g Sztyca: Smica 27.2mm - 206,0g (325mm) Zacisk sztycy: TranzX - 26,5g Zaciski: Boplight/JoyTech - 63,1g Razem: 10223,8g Tu w czasie przymiarki korby i sprawdzania linii łańcucha: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość R3surrection Napisano 8 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2009 niby dobry sprzęt ale ten design trochę w stronę makro i auchan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 9 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2009 niby dobry sprzęt ale ten design trochę w stronę makro i auchan Trochę pewnie tak Muszę w końcu zrobić jakąś ładniejszą fotkę w terenie, wczoraj byłem w dłuższej trasie, ale aparatu nie wziąłem :/ Folia odblaskowa też obciachowa, ale pomaga, w końcu widać rower także z boku, z większej odległości - dla mnie to ważne, b. często jeżdżę po zmroku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 29 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2009 Główne zmiany: - opony: Smart Samy zamiast Ralphów (250g więcej, ale warto było), - korba: w końcu czarna (lakier czarny, metaliczny), - piasta: tylny Onyx sobie wziął i padł, na razie zastępuje go FH-M756. Amortyzator: Manitou R7 TPC 100mm - 1545g (+manetka, bieżnia sterów, gwiazdka) Dętki: Maxxis Welterweight - 325g (wentyle auto) Gripy: Ritchey WCS Ergo - 22,3g (przycięte) Hamulec (przód): Shimano XTR 975 - 234g (+ śruby) tarcza: Avid G2 + śruby - 112g Hamulec (tył): Shimano Deore 535 - 322g (+ adapter, śruby) tarcza: Avid Polygon + śruby - 128g Kaseta: SRAM 850/950 - 238g (11-28) Kierownica: Zoom - 161,2g (58cm, 25.4mm) Koło (przód): 734g -Piasta: Boplight Race Disc 32o - 136g -Obręcz: Mavic X317 - 394g -Szprychy: DT Comp - 189g (czarne) -Nyple: DT ProLock - 10g (czarne) -Opaska: taśma - 5g Koło (tył): 1020g -Piasta: XT FH-M765 - 419g -Obręcz: Mavic X317 - 395g -Szprychy: DT Comp - 191g (czarne) -Nyple: DT ProLock - 10g (czarne) -Opaska: taśma - 5g Korba: Shimano 105 (HT2) - 754,7g (+wkład suportu) Koszyk na bidon: Zefal - 46,3g Łańcuch: Shimano IG90 - 275g (skrócony o kilka ogniw) Manetki: SRAM 7.0 - 135,6g (gripy) Mostek: Amoeba Vitra 11cm - 141,6g (10*, na 4 śruby) Opona (przód): Schwalbe Smart Sam 2.25'' - 617g (zwijana) Opona (tył): Schwalbe Smart Sam 2.1'' - 521g (zwijana) Pancerze: Accent/Jagwire/Shimano - 73,2g (+ linki, top cap) Pedały: Crank Egg Beater C - 288,1g Przerzutka (przód): Shimano Deore LX - 119,3g (31.8mm, DS) Przerzutka (tył): SRAM 9.0 SL - 183,0g Rama: Schwinn Moab A1 Disc - 1638g Rogi: Ritchey WCS - 98,8g Siodło: Selle XR TransAm - 258g Stery: ICBM Aheadset - 74,7g Sztyca: Smica 27.2mm - 206,0g (325mm) Zacisk sztycy: TranzX - 26,5g Zaciski: no-name bolt-on - 55,3g Razem: 10353,6g ("+ coś" w nawiasie oznacza, że to coś jest wliczone w wagę danej części) Edit: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elo78 Napisano 9 Maja 2009 Udostępnij Napisano 9 Maja 2009 Ładny rower, widać że wynik został osiągnięty pomysłowością i ciężka praca a nie ultra wylajtowanymi częściami. Mam małe pytanko , widziałem twój temat na light-biku na temat korby , wtedy nie była jeszcze wykończona: czym malowałeś ramiona? I ile za to dałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 10 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2009 czym malowałeś ramiona? Lakier czarny metaliczny, dokładnie nie wiem jaki, nie znam się na tym. I ile za to dałeś? Flaszkę (dla lakiernika) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi