Skocz do zawartości

[10353,6g] Schwinn Moab by Rzymo


rzymo

Rekomendowane odpowiedzi

Na dzień dzisiejszy specyfikacja jak niżej, za parę dni (mam nadzieję :) ) zmiana kilku elementów (pedały, tarcza, może piasta tył) i spadek wagi do ~10,4kg.

 

Amortyzator: Manitou R7 TPC 100mm - 1551g (+manetka, bieżnia sterów, gwiazdka)

Dętki: Maxxis Welterweight - 325g (wentyle auto)

Gripy: Ritchey WCS Ergo - 22,3g (przycięte)

Hamulec (przód): Shimano XTR 975 - 242g (+ śruby)

tarcza: Avid G2 + śruby - 112g

Hamulec (tył): Shimano Deore 535 - 331g (+ adapter, śruby)

tarcza: Avid Polygon + śruby - 128g

Kaseta: SRAM 850R - 192g (12-26)

Kierownica: Zoom - 161,2g (58cm, 25.4mm)

Koło (przód): 734g

-Piasta: Boplight Race Disc 32o - 136g

-Obręcz: Mavic X317 - 394g

-Szprychy: DT Comp - 189g (czarne)

-Nyple: DT ProLock - 10g (czarne)

-Opaska: taśma - 5g

Koło (tył): 1002g

-Piasta: DT Onyx - 401g

-Obręcz: Mavic X317 - 395g

-Szprychy: DT Comp - 191g (czarne)

-Nyple: DT ProLock - 10g (czarne)

-Opaska: taśma - 5g

Korba: Shimano Deore M532 - 893g (alu, + wkład)

Koszyk na bidon: Zefal - 46,3g

Łańcuch: Shimano IG90 - 288g

Manetki: SRAM 7.0 ESP - 135,6g (gripy)

Mostek: Amoeba Vitra 11cm - 141,6g (10*, na 4 śruby)

Opona (przód): Schwalbe Racing Ralph '08 - 457g

Opona (tył): Schwalbe Racing Ralph '07 - 485g

Pancerze: Accent/Jagwire - 108g (+ linki, top cap)

Pedały: Shimano M520 - 378g

Przerzutka (przód): Shimano Deore LX - 119,3g (31.8mm, DS)

Przerzutka (tył): SRAM 7.0 ESP - 235,4g

Rama: Schwinn Moab A1 Disc - 1638g

Rogi: Ritchey WCS - 98,8g

Siodło: Selle XR TransAm - 258g

Stery: ICBM Aheadset - 74,7g

Sztyca: Smica 27.2mm - 206,0g (325mm)

Zacisk sztycy: TranzX - 26,5g

Zaciski: Boplight/JoyTech - 103,2g

 

Razem: 10515,7g

 

Inne:

Lampka (przód): Cree Q5+R2 @ 880mA (~260lm), 2x CRS-D - 187g (+mocowanie, 2x18650)

Lampka (tył): CatEye LD170 - 55g (+baterie)

Licznik: Sigma 700 - 34g (+czujnik)

Pompka: SKS Rookie XL - 133 (+uchwyty)

 

Razem: 409g

 

 

Zdjęcie w czasie składania:

95fb390cbb81aec3m.jpg

 

Zdjęcie w poprzedniej konfiguracji (aktualnej do pierwszych dni stycznia): http://portal.bikefoto.pl/rower/zdjecie/33342/

 

Poszczególne części na wadze: http://rzymo0.fotosik.pl/albumy/577295.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień zaciski kół na imbus, siodło może na SLRa, rogi na Boplighta, pedały jak zajedziesz i kierę. Od razu lżej. :D

Zaciski zostaną jakie są, nad kierownicą i siodłem myślę, rogi zmienię jak obecne pękną/zużyją się moralnie :) Na pewno pedały się zmienią za parę dni. Jeszcze tylna piasta mi nie pasuje - wytrzymała, ale przyciężka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmieniłbym drugi hamulec również na xtr:)

 

nie wiem jakie są Twoje plany, budżet i aspiracje co do wagi , ale gdybyś chciał zejść chociażby poniżej 10 kg to warto zaczać wymieniać od korby, piasty tył i szprych.

To że dętki , kierownica, rogi ,siodło i zaciski to już nie wspominam.

 

Rower bardzo mi się podoba przede wszystkim dzięki tej ramie :)

 

napisz coś więcej o oświetleniu przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmieniłbym drugi hamulec również na xtr:)

nie wiem jakie są Twoje plany, budżet i aspiracje co do wagi , ale gdybyś chciał zejść chociażby poniżej 10 kg to warto zaczać wymieniać od korby, piasty tył i szprych.

To że dętki , kierownica, rogi ,siodło i zaciski to już nie wspominam

Specjalnie nie zależy mi na zejściu poniżej 10kg, aczkolwiek byłoby miło. Co prawda parę elementów jest odchudzonych (gripshifty, przerzutki), ale to kwestia grypy i nudzenia się :) Ogólnie rower odchudzany etapami, po prostu z czasem (niestety - finanse) przychodzą kolejne części, z założeniem że nie cięższe niż poprzednie - i tak jakoś wyszło że z prawie 13kg zrobiło się 10,5kg. Z racji budżetu niektóre części używane, jednak nie mam zastrzeżeń do ich pracy czy wagi (chociażby przerzutka przód - stary LX, lżejszy od obecnych modeli, ma przebieg pięciocyfrowy i cały czas działa jak powienien, luzów brak).

Teraz po kolei:

- hamulec: pewnie zmienię - jak nie cały to chociaż klamkę (SLX/XT), bo teraz klamki mocno się różnią i wygląda to co najmniej niesymetrycznie :)

- dętki: mam uraz do lekkich, w czasie zwykłej jazdy dętka zaczęła puszczać powietrze, stanąłem, zdjąłem oponę i okazało się że to pęknięcie na szwie, dałem szansę drugiej i po niedługim czasie to samo (dwie różne opony: Hutchinson Python 2.0 i Ralph 2.1, dwie różne dętki: Schwalbe i Maxis po 95-100g, ciśnienie ~3atm, talk w środku), na obecnych jeżdżę od marca i nic się nie dzieje

- rogi i kierownica: jak coś ciekawego się trafi to pewnie zmienię, na razie zostają

- szprychy: na Revo nie zmienię :) wolę wytrzymalsze i sztywniejsze koło, nawet kosztem tych ~100g

- pedały: tu zmiana będzie na dniach, tylko jeszcze nie wiem na co - M540/V4/Cranki Smart? Te ostatnie wyglądają ciekawe (przy okazji najlżejsze), ale nie mogę znaleźć informacji o awaryjności...

- piasta: dużo nie brakowało, a bym miał 975'tkę (~270g) za 200, ale niewyszło, teraz pewnie poczekam na nowego Novateca, wagowo ma być ciekawe (~270-280g), ale bębenek alu wymusi zmianę kasety na jakąś XT z pająkiem

Rower bardzo mi się podoba przede wszystkim dzięki tej ramie :)

Jakbym wiedział że to ten model, do którego trzeba specjalnie stery ICBM (łożyska o średnicy 45mm a nie 44mm) to bym jej nie kupił :)

Parę dni temu popełniłem drobną modyfikację - średnica otworu pod sztycę wzrosła do standardowych 27.2mm (z równych 27).

napisz coś więcej o oświetleniu przód.

Nie wiem czy mówi Ci coś określenie kwadraciak? Obudowa takiej lampki to rura alu o przekroju kwadratowym, do tego dioda (u mnie 2 sztuki), soczewka kwadratowa pasująca do rury alu, jakiś driver, sterownik, włącznik i jest lampka :)

Konstrukcja podobna do mojej poprzedniej: http://swiatelka.pl/viewtopic.php?t=807 .

Dokładniejsze info o moim rękodziele: wymiary 25x40x50mm, diody XR-E bin R2 i Q5 (barwa biało-żółta, nie sinobiała), przetwornica 3-trybowa: 10/40/100%, prąd w trybie max po ~440mA/diodę (czyli te 250-260lm powinno być), optyka 2x CRS-D +-7*, zasilanie to 2 ogniwa litowo-jonowe 18650 w szeregu, 3.7v/2200mAh każde, w trybie max ~4h świecenia, w niższych odpowiednio więcej, całości dopełnia mały czerwony led sygnalizujący za niskie napięcie na aku (gaśnie przy napięciu < 6,6v). Mocowanie do kierownicy takie same jak w lampkach CatEye HL500 (główne zalety to pewność mocowania i regulacja w poziomie).

 

Edit: jakby kogoś ciekawiło co to za kropki na fotce, to jest to folia odblaskowa (też żółta, więc jako tako się komponuje z ramą) - po prostu lubię jeździć po ciemku i oprócz lampek mam dodatkowe punkty 'świecące' :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Parę zmian - pedały (Cranki C), 2x8/2x9 (korbę czeka jeszcze szlifowanie i malowanie proszkowe), przerzutka tył, zaciski jednak bolt-ony, lżejsze pancerze przy blokadzie skoku:

 

Amortyzator: Manitou R7 TPC 100mm - 1545g (+manetka, bieżnia sterów, gwiazdka)

Dętki: Maxxis Welterweight - 325g (wentyle auto)

Gripy: Ritchey WCS Ergo - 22,3g (przycięte)

Hamulec (przód): Shimano XTR 975 - 234g (+ śruby)

tarcza: Avid G2 + śruby - 112g

Hamulec (tył): Shimano Deore 535 - 322g (+ adapter, śruby)

tarcza: Avid Polygon + śruby - 128g

Kaseta: SRAM 850/950 - 238g (11-28)

Kierownica: Zoom - 161,2g (58cm, 25.4mm)

Koło (przód): 734g

-Piasta: Boplight Race Disc 32o - 136g

-Obręcz: Mavic X317 - 394g

-Szprychy: DT Comp - 189g (czarne)

-Nyple: DT ProLock - 10g (czarne)

-Opaska: taśma - 5g

Koło (tył): 1002g

-Piasta: DT Onyx - 401g

-Obręcz: Mavic X317 - 395g

-Szprychy: DT Comp - 191g (czarne)

-Nyple: DT ProLock - 10g (czarne)

-Opaska: taśma - 5g

Korba: Shimano 105 (HT2) - 780g (+ wkład, 39/30 - docelowo 42/30)

Koszyk na bidon: Zefal - 46,3g

Łańcuch: Shimano LX - 275g (9rz, skrócony)

Manetki: SRAM 7.0 ESP - 135,6g (gripy)

Mostek: Amoeba Vitra 11cm - 141,6g (10*, na 4 śruby)

Opona (przód): Schwalbe Racing Ralph '08 - 457g

Opona (tył): Schwalbe Racing Ralph '07 - 485g

Pancerze: Accent/Jagwire - 101,4g (+ linki, top cap)

Pedały: Crank Egg Beater C - 288,1g

Przerzutka (przód): Shimano Deore LX - 119,3g (31.8mm, DS)

Przerzutka (tył): SRAM 9.0 SL - 183,0g

Rama: Schwinn Moab A1 Disc - 1638g

Rogi: Ritchey WCS - 98,8g

Siodło: Selle XR TransAm - 258g

Stery: ICBM Aheadset - 74,7g

Sztyca: Smica 27.2mm - 206,0g (325mm)

Zacisk sztycy: TranzX - 26,5g

Zaciski: Boplight/JoyTech - 63,1g

 

Razem: 10223,8g

 

 

Tu w czasie przymiarki korby i sprawdzania linii łańcucha:

66ed451ccf0709ddm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby dobry sprzęt ale ten design :P trochę w stronę makro i auchan ;)

Trochę pewnie tak :rolleyes: Muszę w końcu zrobić jakąś ładniejszą fotkę w terenie, wczoraj byłem w dłuższej trasie, ale aparatu nie wziąłem :/

 

Folia odblaskowa też obciachowa, ale pomaga, w końcu widać rower także z boku, z większej odległości - dla mnie to ważne, b. często jeżdżę po zmroku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Główne zmiany:

- opony: Smart Samy zamiast Ralphów (250g więcej, ale warto było),

- korba: w końcu czarna (lakier czarny, metaliczny),

- piasta: tylny Onyx sobie wziął i padł, na razie zastępuje go FH-M756.

 

Amortyzator: Manitou R7 TPC 100mm - 1545g (+manetka, bieżnia sterów, gwiazdka)

Dętki: Maxxis Welterweight - 325g (wentyle auto)

Gripy: Ritchey WCS Ergo - 22,3g (przycięte)

Hamulec (przód): Shimano XTR 975 - 234g (+ śruby)

tarcza: Avid G2 + śruby - 112g

Hamulec (tył): Shimano Deore 535 - 322g (+ adapter, śruby)

tarcza: Avid Polygon + śruby - 128g

Kaseta: SRAM 850/950 - 238g (11-28)

Kierownica: Zoom - 161,2g (58cm, 25.4mm)

Koło (przód): 734g

-Piasta: Boplight Race Disc 32o - 136g

-Obręcz: Mavic X317 - 394g

-Szprychy: DT Comp - 189g (czarne)

-Nyple: DT ProLock - 10g (czarne)

-Opaska: taśma - 5g

Koło (tył): 1020g

-Piasta: XT FH-M765 - 419g

-Obręcz: Mavic X317 - 395g

-Szprychy: DT Comp - 191g (czarne)

-Nyple: DT ProLock - 10g (czarne)

-Opaska: taśma - 5g

Korba: Shimano 105 (HT2) - 754,7g (+wkład suportu)

Koszyk na bidon: Zefal - 46,3g

Łańcuch: Shimano IG90 - 275g (skrócony o kilka ogniw)

Manetki: SRAM 7.0 - 135,6g (gripy)

Mostek: Amoeba Vitra 11cm - 141,6g (10*, na 4 śruby)

Opona (przód): Schwalbe Smart Sam 2.25'' - 617g (zwijana)

Opona (tył): Schwalbe Smart Sam 2.1'' - 521g (zwijana)

Pancerze: Accent/Jagwire/Shimano - 73,2g (+ linki, top cap)

Pedały: Crank Egg Beater C - 288,1g

Przerzutka (przód): Shimano Deore LX - 119,3g (31.8mm, DS)

Przerzutka (tył): SRAM 9.0 SL - 183,0g

Rama: Schwinn Moab A1 Disc - 1638g

Rogi: Ritchey WCS - 98,8g

Siodło: Selle XR TransAm - 258g

Stery: ICBM Aheadset - 74,7g

Sztyca: Smica 27.2mm - 206,0g (325mm)

Zacisk sztycy: TranzX - 26,5g

Zaciski: no-name bolt-on - 55,3g

 

Razem: 10353,6g

("+ coś" w nawiasie oznacza, że to coś jest wliczone w wagę danej części)

 

Edit:

fda43c7f152960bem.jpg 3f90992f23eff861m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ładny rower, widać że wynik został osiągnięty pomysłowością i ciężka praca a nie ultra wylajtowanymi częściami. Mam małe pytanko , widziałem twój temat na light-biku na temat korby , wtedy nie była jeszcze wykończona: czym malowałeś ramiona? I ile za to dałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...