mudia Napisano 25 Stycznia 2009 Napisano 25 Stycznia 2009 Do letniego wypadu jeszcze daleko, ale pewne rzeczy lepiej planować już teraz. Zamierzam spędzić w górach ok 5-9 dni. Jako teren prawdopodobnie wybiorę Gorce lub Bieszczady. Poszukuję opon, które najlepiej będą się sprawować w takim terenie. - zdecydowanie teren, szlaki, możliwie mało asfaltu. - żadnych ostrych zjazdów w stylu FR, ale raczej włóczęga z niewielkim plecakiem (ja i plecak ok 80-85 kg) - niezbyt wysokie ciśnienie - może 50-55psi wystarczy? - nie chcę zmieniać dętki co 5 km. Z racji niemałej wagi i trudnego terenu nastawiam się raczej na kapeć 2,1 lub nawet 2,3. Ten wyjazd to żaden wyścig, a większy balon powinien zmniejszyć ilość snakeów a jednocześnie zapewnić komfort na trasie. Chcę, żeby opony dobrze trzymały się w terenie i było możliwie odporne na przebicie. Z drugiej strony wiadomo, że im lżejsze koła tym lepiej, dlatego chcę uniknąć opon do DH ważących 1kg! Ta jazda ma być zabawą, a nie mordęgą. Cana nie jest bez znaczenia, ale planuję tych opon używać tylko na takie wypady, więc jesem gotów zapłacić za jakość. Z tego powodu planuję zakup opon z gęstym splotem i różnego rodzaju duraskinami etc. Cena za sztukę do 100-120zł max. Moje propozycje na tył: Continental Grevity 2,3 (2,1 w realu)- wersja protection, czyli wszystko co najlepsze (75 zł - wyjątkowo tania) - 690g. Mało zebrałem o niej opinii, choć w BB opisali ją jaki bardzo dobrą na teren, choć na asfalcie szybko się kończy. Shwable Noby Nic 2,25 - znana opona, choć niektórzy narzekają (109 zł) - ok 620g Moje propozycje na przów właściwie nie istnieją, choć myślę także o Gravity lub Mountain King Co o tym sądzicie?
Rulez Napisano 25 Stycznia 2009 Napisano 25 Stycznia 2009 Nobby Nic o wadze 620 gr. to wersja Double Defence, jest wzmocniona w stosunku do normalnej (i trochę droższa), odporna na przebicia, spokojnie nadaje się na przód. http://www.allegro.pl/item516904204_opona_...fense_2_25.html Dodam, że wg mnie stosowanie opon węzszych niż 2,25" w górach nie sprawdza się.
mudia Napisano 25 Stycznia 2009 Autor Napisano 25 Stycznia 2009 Hmm... właśnie trafiłem na opinię o NN na Bikeholicy Obraz tych opon jest dopiero zakłócony na beskidzkich kamienistych szlakach. Cienka i delikatna ścianka łatwo podatna jest na uszkodzenia a dętkę bez problemu można przyszczypać. Jest sposób na to - nabić maksymalne ciśnienie tylko z kolei słaba będzie przyczepność na tego typu trasie. Na śliskich „technicznych” kamieniach i korzeniach opona całkowicie wymięka ,przód traci trzymanie i dalsza jazda zwłaszcza w dół jest niemożliwa. To nie brzmi zachęcająco.
Rulez Napisano 25 Stycznia 2009 Napisano 25 Stycznia 2009 Jeździłem na NN (nawet nie na wersji Double Defence) w Beskidach i Pieninach przy 2 Atm. ciśnienia i nic nie przetarłem ani nie przebiłem (przyszczypać nie mogłem bo mam UST), jedynie na mokrych kamieniach trzeba uważać , na suchych nie ma problemu.
Gość Napisano 26 Stycznia 2009 Napisano 26 Stycznia 2009 Posiadam Gravity kevlar protection i nie przesadzajmy,ze jest to realne 2.1.na obreczy 27mm szerokosc to 58mm /balon/.Nie sciera sie tak szybko jak twierdza,choc po sezonie /1800km,tylko po gorach-Beskidach/widac zuzycie.nigdy nie przebilem,nigdy nie rozcialem.Jestem absolutnie zadowolony,pomimo wagi powyzej 100kg i uzytkowania w fullu.Aktualnie mam Alberty SS i juz widze minusy w postaci plywalnosi przodu na sypkiej czy blotnistej nawierzchni,czego w Gravity nie bylo.Posiadalem z przodu i tylu.
mudia Napisano 28 Stycznia 2009 Autor Napisano 28 Stycznia 2009 Przeczytałem ostatnio reckę opony Kenda Excavator i pomyślałem, ze może być to kolejna możliwość. Niestety okazało się, że na polskiej stronie Kendy nawet nie wspominają o tej oponie, choć jej premiera to początek roku 2008. Dlaczego jesteśmy 100 lat za murzynami? Gdy chciałem w zeszłym roku kupić jedną z opon Conti, to też okazało się, że dystrybutor nawet o niej nie słyszał, choć informacje o jej wprowadzeniu na rynek pojawiły się w połowie 2007. To tylko taki mały off top (choć Excavator mógłby być propozycją na Bieszczady).
klimek012 Napisano 2 Lutego 2009 Napisano 2 Lutego 2009 Polecam NN 2.1. Zrobiłem na tej oponie mnóstwo kilometrów w Beskidach i złego słowa nie mogę powiedzieć. Świetnie trzyma, nawet w błotku i jest w miarę lekka. Używałem kompletu z dętkami Maxxisa Ultralight - prawie nie do przebicia
Gość Napisano 2 Lutego 2009 Napisano 2 Lutego 2009 Po przygodach moich kolegow,z ktorymi jezdze i oponach NN 2.1 /w roznych wersjach-kevlar,wzmacniane/ to nie chce ich nawet za 10zl za komplet....Ewentualnie za darmo moge wziac..
Selvan82 Napisano 2 Lutego 2009 Napisano 2 Lutego 2009 Mam zupełnie podobne doświadczenia jak shotgun - wśród moich znajomych te opony nazywane są "Niby Nic" (określenie ich trwałości) . Jak na razie same skrajne opinie
mudia Napisano 2 Lutego 2009 Autor Napisano 2 Lutego 2009 To chyba przesądza o odrzuceniu NN. Czy są jakieś inne opony, godne uwagi, na taki teren?
Andrew Napisano 2 Lutego 2009 Napisano 2 Lutego 2009 Spokojnie mogę polecić oponę Maxxis Ardent 2,25". Lekka - 630g Niskie opory toczenia Dość agresywny bieżnik. Cena - 80zł. Opona zapewnia naprawdę solidne trzymanie, nawet na mokrym podłożu. Na pewno jest lepsza od Nobby Nic. Niska waga okupiona jest grubością bocznych ścianek - nie licz na to, że opona 600g będzie miała mięsisty boczek.
tobo Napisano 2 Lutego 2009 Napisano 2 Lutego 2009 mentos bywający na tym forum kocha nobby nicki - a umiejętnosci i prędkosci to mu niejeden moze pozazdroscic - ja rowniez. mial nn przesiadl sie na mk i wrocil bez zalu ale po frustracji uzytkowaniem mk - do nn. rocznik 2008 cechuje sie z tego co pamietam dosyc cieniasowatymi sciankami - może to jest przyczyna kontuzji tych opon. z opon zalecaych przez endurakow to fat alberty alpen cross i zwykle, i całe stado wtb - mutanoraptor, motoraptor i weirwolf.
krzysiekmz Napisano 2 Lutego 2009 Napisano 2 Lutego 2009 Ja moge zaproponowac Michelin XCR Mud lub Michelin XCR A/T. W tanszej wersji XC A/T. Pozdrawiam.
premier2 Napisano 5 Lutego 2009 Napisano 5 Lutego 2009 Witam, jeździł ktoś może na Conti Leader Pro w górach? Ja je ujeżdzam 1 sezon, jak na razie głównie asfalt i las. Jeżeli chodzi o asfalt, to rewelacyjna trakcja, super prowadzenie w zakrętach, natomiast słabo radzą sobie na piachu i na luźnym podłożu (chociaż na śniegu nawet fajnie trzyma, ale to chyba z racji na kształt bieżnika). Ewentualnie co do 70zł/szt? pozdr
MarcinGoluch Napisano 6 Lutego 2009 Napisano 6 Lutego 2009 U mnie klamka zapadła i na 80% będzie to WTB MutanoRaptor 2,4" w rzeczywistości ok 2,3". Pozostaęłm 20% to mix moto z mutanoraptorem ewentualnie motoraptor 2,24 na oba koła. Mutano w 2,4" waży sprawdzone 600g a przy tym posiada rozsądne ścianki i dość agresywny bieżnik. Jak dla mnie z opinii i testów opona niemal idealna . Mutanoraptory były jakiś czas temu na allegro. Nie wiem czemu ale wyszukiwarka nie znajduje ich w zakończonej aukcji. Pozdrawiam! Marcin
kopaczus Napisano 6 Lutego 2009 Napisano 6 Lutego 2009 Podejrzewam że po kiepskich doświadczeniach z przyczepnością NN 2.4 z przodu i przesiadce na Highrollera 2.5, który jest absolutnie fantastyczną oponą, brałbym takie coś albo nawet 2.5 w wersji single-ply - szerokość mniejsza niż Schwalbe Big Betty 2.4 a waży jedynie 776g.
adass Napisano 6 Lutego 2009 Napisano 6 Lutego 2009 ale Highroller jako tyl marnie sie sprawdza. jako nowka rzeczywiscie byl fajny,ale z biegiem czasu ,zreszta bardzo szybkim , jest coraz gorzej sam sie wlasnie rozgladam za tylem i tez chyba zapodam WTB
mudia Napisano 10 Lutego 2009 Autor Napisano 10 Lutego 2009 U mnie klamka zapadła i na 80% będzie to WTB MutanoRaptor 2,4" Bieżnik wygląda rozsądnie. Problemem wydaje się być dostępność tych opon. Na allegro widziałem tylko 1.95" a polskie sklepy to prawdziwa pustynia, jeśli chodzi o tę firmę. Gdzie chcesz nabyć 2,4"?
kopaczus Napisano 10 Lutego 2009 Napisano 10 Lutego 2009 Z tyłu dobrze u mnie śmiga Big Betty 2.4, waga ~800. Zresztą, na tył nie trzeba nic wymyślnego, łatwo jest skontrować w razie potrzeby. Z przodu przydaje się dobra guma, a tam Highroller sprawdza się znakomicie! Dajcie znać jak te WTB jeżdżą.
tobo Napisano 10 Lutego 2009 Napisano 10 Lutego 2009 Bieżnik wygląda rozsądnie. Problemem wydaje się być dostępność tych opon. Na allegro widziałem tylko 1.95" a polskie sklepy to prawdziwa pustynia, jeśli chodzi o tę firmę. Gdzie chcesz nabyć 2,4"? marcin o ile pamiętam znalazł te mutanoraptory na allegro - uderz do niego w tej sprawie bo kontaktuje sie w tej sprawie chyba bezposrednio ze sklepem.
mudia Napisano 16 Lutego 2009 Autor Napisano 16 Lutego 2009 No i klops. Obie opony Continentala zostały wycofane z produkcji i u Pawlaka już ich nie znajdę. Jedynie wersje drutowe
mudia Napisano 18 Lutego 2009 Autor Napisano 18 Lutego 2009 Odświeżę trochę temat, bo zorientowałem się trochę w naszym krajowym rynku i zdecydowanie widzę tu prymat opon Schwable. Niemcom nie udał się podbój świata przy pomocy Tygrysów, to podbijają świat oponami. O NN było już trochę wypowiedzi i wstępnie odrzuciłem je ze względu na cienkie ścianki, ale widzę, że są też wersje z SnakeSkin i Double Protection. Z opinii na MTBR wynika, że te systemy naprawdę zabezpieczają oponę z dużym stopniu przed uszkodzeniami, więc pomyślałem, że zbyt pochopnie odrzuciłem niemieckie opony. Faktycznie trochę kosztują , ale za jakość zawsze się płaci. Moje typy wśród niemców to: NN (2.25 DoubleDefence) - - 660g Smart Sam (jw) - zaskakująco dobrze się toczy po ubitym podłożu - 660g Fat Albert (jw) - najlepszy wgryzacz z podanych, ale jednocześnie duże opory toczenia - 695g Co mnie zaciekawiło, to fakt że NN w wersji 2,25 wagą i technologią nie różnią się specjalnie od SS i FA, więc różnica jest tylko w bieżniku. Stąd wydaje mi się, że podział na stronie Schwable (na AM i XC) jest trochę sztuczny. Którą z powyższych wybralibyślie w Bieszczady?
.PaVLo. Napisano 18 Lutego 2009 Napisano 18 Lutego 2009 6 maratonów po karkonoszach i ZERO snejków, a to wszystko dzięki Maxxis CrossMark 2.1 (Przód 3.7Bar, Tył 4.0Bar), moja waga ~84kg, oponki mają naprawde niewielkie opory toczenia i są całkiem odporne na ścieranie, po 5k km na tyle zużyte około 1.5mm, przód z 1.0mm. Mam też NN 2.1 ale to jest istny papier, nie polecam na góry, no chyba, że chesz łatać na trasie dętki ...
mudia Napisano 19 Lutego 2009 Autor Napisano 19 Lutego 2009 Te Crossmarki dostępne są u nas tylko w wersji 2,1. Rozmiar 2,25 dostępny jest tylko jako UST. Piszesz o 4 barach z tyłu, a ja chcę wziąć większe opony, aby obniżyć ciśnienie z tyłu.
DAMIAN24 Napisano 19 Lutego 2009 Napisano 19 Lutego 2009 a ja mogę szczerze polecić NN 2.25, używam od pół roku i żadnych problemów, ani jednego kapcia, a byłem już na nich w Jurze Krakowsko-Częstochowskiej
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.