Dornif Napisano 20 Stycznia 2009 Napisano 20 Stycznia 2009 Gusta się zmieniają. Kiedyś byłem zagorzałym zwolennikiem klikanych manetek, v-brejków, komponentów shimano i hardtaili. Teraz mam tarcze 180, gripshifty i osprzęt srama. Jak łatwo się przekonać do czegoś, jak się tylko dostanie na prywatne wypróbowanie Przyszła więc i pora na fulla. Może się starzeję, ale jak pojeździłem dłuższą chwilę na jurze na fullu cannona od kumpla, stwierdziłem, że nie jest to tylko kwestia komfortu i zaliczania większych dropów niż na wyścigowym HT, ale kontroli. Kontroli na zjazdach, nierównych zakrętach... ba, podjazdach też. No i od tego czasu takie myśli o fullu się błąkały. Ale że się ścigam, dużo nie ważę i nie stetryczałem jeszcze w wieku lat niecałych 19, to musi to być szybki full. I lekki. Oglądałem dużo po necie, szukając ramy <2500g, nie bujającej, w miarę sztywnej. O sportowej geometrii i ~100mm skoku. I nic w sumie nie wiem. Opinie różne i często sprzeczne. Dlatego pytam o radę. Przedział cenowy dosyć otwarty, bo stwierdziłem, że muszę się pozbyć oszczędności, nim pójdę na studia i je przepiję. A dobra rama będzie na lata. Główne sugestie, w podtytule tematu, w tej właśnie kolejności. Ale inne również mile widziane.
Rulez Napisano 20 Stycznia 2009 Napisano 20 Stycznia 2009 KTM Score w wersji Alu - podobno prawie nie buja ze Swingerem X3 ,sztywna, sportowa geometria, pod 100 mm.
Dornif Napisano 20 Stycznia 2009 Autor Napisano 20 Stycznia 2009 Nie widziałem ram ktm'a w sprzedaży detalicznej. Tylko całe rowerki, niestety.
tobo Napisano 20 Stycznia 2009 Napisano 20 Stycznia 2009 najlepszym chyba kompromisem między efektywnością/komfortem/lekkością jest anthem - nawet ze zwykłym foxem floatem r radzi sobie dobrze wg sugestii użytkowników również z tego forum spec pod względem lekkości i efektywności również jest dobrym wyborem ale jeśli zachowasz cechę "efektywność" to pozbędziesz się komfortu - pytanie jak istootnie przy walorach użyteczności sportowej jest komfort. w trybie aktywnej platformyspec tej cechy nie będzie posiadał. inne czterozawiasowce nawet te mające na pokładzie platformowego manitou już tak bardzo efektywne nie będą. posiadam virtuala, system podobny do giantowskiego. jak już pisałem - zawieszenie niby nie buja (bez porównania do innych mniej zaawansowanych systemów) nawet przy wyłączonym pro pedalu foxa, jednak gdy aktywuje się platformę (producent twierdzi że taki system dla tej ramy nie jest potrzebny ) to dopiero w tym momencie czuje się że dupeczka jednak ciut pływa gdy pp jest wyłączony. przynajmniej jego pierwszy stopień jest niezbędny by rower zbierał się przy sprincie jak hardtail.
Rulez Napisano 20 Stycznia 2009 Napisano 20 Stycznia 2009 KTM Dostępna od lutego (wrzuciłem najtańsza wersję z damperem Radium którego trzeba by wymienić na Manitou) w ofercie też wyższe modele (z lepszymi damperami): http://www.heli-bikes.com/Shop/product_inf...MTB-Rahmen.html
Gość R3surrection Napisano 20 Stycznia 2009 Napisano 20 Stycznia 2009 stałem przez tym samym dylematem i padło na mongoose canaan, gdyż epic to imitacja fulla a cannondala ciężko osobno dostać. http://www.allegro.pl/item531191514_rower_...ox.html#gallery trochę biedny osprzęt ale o tą ramę chodzi. Cóż... mogę polecić u mnie pracuje w duecie z rp23 i i tak buja jak każdy full ;P nia ma cudów... aczkolwiek propedal swoje robi. sanacruz....rocky mountain,,, ciężko dostać te genialne ramy osobno w rozsądnych cenach.. ale jak ci się uda to będzie super. może warto opchnąć sprzęt i kupić jakiegoś fula do 7-9k? wtedy można poprzebierać bo widzę że szuaksz profesjonalnego sprzętu. miałem troszkę mniejsze wymagania i chcialem zmieścić się w 2.5k
1415chris Napisano 20 Stycznia 2009 Napisano 20 Stycznia 2009 ...czy az tak otwarty aby przelknac epic 2008, nawet po dzisiejszym zwariowanym kursie £ to ok 4600pln (cena z seat post i rear brain)?
Gość R3surrection Napisano 20 Stycznia 2009 Napisano 20 Stycznia 2009 jeden z kolegow na forum miał powystawowego epica na sprzedaż za 3300 jednak odpuściłem bo chciałem coś co się ugina pod tylkiem
1415chris Napisano 20 Stycznia 2009 Napisano 20 Stycznia 2009 @R3surrection przede wszystkim albo sciganie albo full, nikt nie mowi ze epic to full, dla scigantow poszukujacych czegos bardziej ''miekkiego'' to jest super rozwiazanie (st) chyba ze Dorfin poszukuje bardziej drastycznych rozwiazan?
tobo Napisano 20 Stycznia 2009 Napisano 20 Stycznia 2009 ściganie albo full? wg mnie full wyklucza się to jedynie w typowym xc. nikt nie mówi że epic to full? a co to jest wg tych wszystkich?
Nawrotek Napisano 20 Stycznia 2009 Napisano 20 Stycznia 2009 ja również skłaniałbym się ku epicowi jeśli chodzi o rasową wyścigówkę. Jeździłem na nim, i wcale nie jest tak twardy jak każdy mówi... Działa jak normalny full* tylko lepiej *taki do 100mm
Dornif Napisano 21 Stycznia 2009 Autor Napisano 21 Stycznia 2009 Gdybym chciał rasową wyścigówkę, to bym nie chciał full'a. Podwójnie podkreślone. Gdybym był radykałem, to nie miałbym fox'a z przodu, tarczy 180 i włosów na nogach Jeżdżę maratony, i to głównie giga. Preferuję padanie na ryj po 5h ogromnego wysiłku od wypluwania płuc po 1h ekstremalnego wysiłku Powiedzmy, że na 3 wypady w góry: 1 to maraton, 1 to ostry trening, a 1 to wyprawa "enduro". Dlatego chodzi mi o coś pośredniego, co pozwoli mi na zjazdach dotykać klamek jeszcze rzadziej niż teraz, a pod górę spowolni minimalnie. Na maratonach się nie sprintuje, chodzi o nie tracenie energii, kiedy przez 60 i więcej minut mieli się na 22x32 pod Skrzyczne, Śnieżnik czy Śnieżkę. Dlatego, szczerze, na epica mam ochotę akurat najmniej SantaCruz blur jest w tej chwili za ~4k na allegro. Za anthema też musiałbym dać ok 3,5-4k, z dobrym damperem. Jak byście porównali te dwie ramki?
Gość R3surrection Napisano 21 Stycznia 2009 Napisano 21 Stycznia 2009 przemyśl sprzedaż starego roweru i kupno okazyjnie gotowca bo da się dość tanio kupić
harry-peek Napisano 21 Stycznia 2009 Napisano 21 Stycznia 2009 ...vs - coś ze stajni Titusa, albo klasyczny Racer X http://titus-bikes.pl/index.php?option=com...3&Itemid=63 lub nowy model wprowadzony w tym roku X http://www.titusti.com/titus09/bikes/cc_x.php Jazda testowa w Bialsku a cenowo podobnie do santy czy gianta.
Dornif Napisano 21 Stycznia 2009 Autor Napisano 21 Stycznia 2009 Sprzedaż całego roweru nie wchodzi w grę - wszystkie komponenty były kupione okazyjnie i są dobrane do moich potrzeb, wagi, itp. Kupiłbym rower z gorszymi częściami, i musiał na dzieńdobry wymienić połowę, dziękuję.
Rulez Napisano 21 Stycznia 2009 Napisano 21 Stycznia 2009 To może Iron Horse (Virtual) - akurat do opisanych zastosowań. : http://www.rscycle.com/2008-Iron-Horse-Azu...mp;category=172
Schwefel Napisano 21 Stycznia 2009 Napisano 21 Stycznia 2009 Mówisz cenowo podobnie do Gianta? Anthem w Twomarku chodzi po 2999zł a u dystrybutora po 4299zł i nijak się to ma do chorych 5664zł za Titusa, który ma zwykłego Horsta. Titus owszem jest fajny ale jak się weźmie tytanową albo tytanowo-karbonową ramkę.
Rulez Napisano 21 Stycznia 2009 Napisano 21 Stycznia 2009 Faktycznie , wciskanie ludziom w gruncie rzeczy przeciętnych, drogich ram , to nieeleganckie dealerskie podchody.
Dornif Napisano 21 Stycznia 2009 Autor Napisano 21 Stycznia 2009 Mam opcję na prawie nowego sc blura poniżej 4k, z foxem rp23 i to mnie bardzo kusi. Wagowo podobnie do gianta, ~2.2, 2.3 kg. Iron horse waży 2.8kg, a to bardzo istotna różnica, 600g piechotą nie chodzi (trza wozić ;P). I najbardziej się skłaniam ku wybraniu jednego z tych dwóch (anthem vs blur). Jak porównać zawieszenia w tych rowerach? Oba to 4zawiasy z wirtualnym punktem obrotu, na mtbr nic ciekawego też nie wyczytałem. Generalnie same pochlebne opinie na temat obydwu, czasem malkontent, któremu coś tam nie podjeżdża, jak powinno Jedno, co słyszałem złego o SC, to iż wymagają częstego serwisu zawieszenia, zwzg na łożyska. A jak to by wyglądało w anthemie? @Rulez: Ja wiem, czy to wciskanie chłamu na siłę? Wydaje mi się, że ceny katalogowe nie odbiegają tak dramatycznie od siebie (vide np Anthem Advanced).
Schwefel Napisano 21 Stycznia 2009 Napisano 21 Stycznia 2009 Nikt nie mówi o chłamie tylko o relacji ceny do możliwości sprzętu. Chłam to są makrokesze, a przy tej klasie ram można mówić o lepszej albo gorzej. Z resztą w Advanced masz prawie full karbon a w Titusie 2 rurki. Co do Anthema to nie byłbym taki pewien czy to dobry wybór bo w tym roku zwiększyli skok i zmienili mocowanie dampera. Może to być klucz do Twojego pytania co wybrać.
krzysiekmz Napisano 22 Stycznia 2009 Napisano 22 Stycznia 2009 SC Blur tylko ze bedzie wazyl troche wiecej. Pozdrawiam.
Rulez Napisano 22 Stycznia 2009 Napisano 22 Stycznia 2009 Właśnie rama Anthem X, pod amor 100 mm, idealnie pasuje do opisanych założeń
Schwefel Napisano 22 Stycznia 2009 Napisano 22 Stycznia 2009 Nowy Anthem to może być to ale raczej ciężko będzie go znaleźć w dobrej cenie.
Kubus18 Napisano 22 Stycznia 2009 Napisano 22 Stycznia 2009 Nowy Anthem ma lżejszą ramę(niewiele, ale zawsze te parę gram) i skok większy o te 10 mm. Z minusów to wg. mnie stary Anthem wyglądał dużo lepiej(takie ściganckie umieszczenie dampera) no i kolorystyka, nie każdemu podobają się te wielobarwne, pstrokate kolory a'la Kellys. Dodatkowo usunięto logo(kolejne gramy ) na rzecz napisu GIANT na główce ramy. Niektórzy twierdzą, że nowy Anthem ma bardziej turystyczną charakterystykę pracy, ale ile w tym prawdy nie wiem, bo nie miałem przyjemności. Cena na tym samym poziomie co 2008, najtańszy x3 za 4999. Sama rama niestety nie wiem. Pozdrawiam P.S.Dla radykałów 100 mm z przodu w xc to za dużo, stary anthem z rebą ma 58(albo 80?) nowy właśnie 100.
Dornif Napisano 22 Stycznia 2009 Autor Napisano 22 Stycznia 2009 Anthem X 2009 waży więcej od blura w rozmiarze M. Katalog na brytyjskiej stronie podaje 2310g dla anthema, a 2330g katalogowo dla blura. Sprzedający blura twierdzi, że 2.260g, ważona. Może katalogowa jest dla 19", nie 18", nie wiem. Niemniej przy dorzucaniu ~800g do roweru i tak różnica jest niewielka Anthem ma 100mm skoku, blur 115mm... No i cena przemawia za blurem, o ponad 1000zł mniej, a nie wiem ile jeszcze utarguję.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.