Greg00 Napisano 19 Stycznia 2009 Napisano 19 Stycznia 2009 Chcialbym sie zorientowac co w tej cenie mozna zlozyc lub kupic gotowego. Zalezy mi na tym aby koła były lekkie aczkolwiek wytrzymale, główne zastosowanie XC bez szaleństw Nie mam jeszcze tarcz więc sytem mocowania tarczy jest dowolny co do składanych kól to moja propozycja Obręcz: Mavic XM317 (DISC 880g) lub DT X455 (860g) Szprychy: 32 x DT Champion (445g) Piasta: Novatec na czterech maszynach tył:NT-D042SB przód NT-D041SB (792 g z zaciskami)
Greg00 Napisano 21 Stycznia 2009 Autor Napisano 21 Stycznia 2009 Czy jest sens stosować szprychy cieniowane DT Competition w tym zestawie i przy takim obciążeniu - 95 kg ? Czy zastosować 32 czy 36 szprychy w tym przypadku ? Znalazłem jeszcze jeden zestaw: Dane: piasty przód/tył Deore SLX Centerlock kolor czarny 32 otw Obręcze: DT swiss 455 czarne 32 otw. Szprychy: DT swiss Nyple: DT swiss Zestaw na SLX: 2041g Zestaw na Novatec: 2197g Co będzie lepsze do XC i bikera o wadze z osprzętem 95 kg
Greg00 Napisano 22 Stycznia 2009 Autor Napisano 22 Stycznia 2009 SLX'y koszt 410 zł Novatec koszt 549 zł
creative1989 Napisano 22 Stycznia 2009 Napisano 22 Stycznia 2009 Mavic XM317 na przód, jako, że ważysz 95kg to na tył XM719. Jeśli chodzi o szprychy to te co napisałeś z tym, że ja bym składał koła na 36H. Piasty możesz spróbować wyrwać jakieś okazje na allegro- ja kupiłem ostatnio piastę NS roller za 45zł- nie widać śladów użytkowania, jak nowa. Na tył albo Novatec, albo Dartmoor albo BOP Osobiście bym kupował piasty na IS
Gość Napisano 24 Stycznia 2009 Napisano 24 Stycznia 2009 Wazac 103 kg jezdzilem na starych Mavicach 223 i cieniowanycg DT przez 3 lata.Przod poszedl po locie na pysk i bocznym uderzeniem kola.Tyl poszedl po szybkim zjezdzie na zablokowanym kole po progach z Markowych Szczawin.Uzytkowanie w fulu,jazda momentami dosc szybka.Piasty Deore,w koncu rowniez klekly
nevermind Napisano 24 Stycznia 2009 Napisano 24 Stycznia 2009 Powtórzę za Zinnem. Biker powyżej 85 kg = 36 szprych. Pozdrawiam
bobiik Napisano 24 Stycznia 2009 Napisano 24 Stycznia 2009 Polecam ze swojej strony kola na obreczach alexrims sx44 i piastach maszynowych navateca.
Greg00 Napisano 27 Stycznia 2009 Autor Napisano 27 Stycznia 2009 Pozostały dwa zestawy: MAVIC Przód: Obręcz: Mavic XM317 DISC Szprychy: 36 x czarne DT Champion z czarnymi stalowymi nyplami DT Piasty: Novatec NT-D041SB Tył: Obręcz: Mavic XM719 DISC Szprychy: 36 x czarne DT Champion z czarnymi stalowymi nyplami DT Piasty: Novatec NT-D042SB ALEXRIMS Przód: Obręcz: Alexrims SX 44 Szprychy: 36 x czarne CN SPOKE z czarnymi stalowymi nyplami Piasty: Novatec NT-D041SB Tył: Obręcz: Alexrims SX 44 Szprychy: 36 x czarne CN SPOKE z czarnymi stalowymi nyplami Piasty: Novatec NT-D042SB tak wiec pozostaje pytanie co będzie trwalsze ? obręcze: mavic vs alexrims szprychy: cn spoke vs dt jedyne co mnie zastanawia ze stroan www.alexrims.com nie jest juz dostepna (nie ma strony producenta) Zestaw na mavic'ach jest drozszy o ok 50zł
dobry Napisano 27 Stycznia 2009 Napisano 27 Stycznia 2009 Ja złożyłem koła na piastach xt na 6 śrub - IS, jeszcze produkcji japońskiej, do tego szprychy cieniowane mach1 pro i obręcz dartmoor abstract. Obręcze dość ciężkie (490g?), ale szerokie. mam zamiar w przyszłości ten zestaw wykorzystywać bardziej w jeździe enduro/all mountain (i zamontować opony jakieś 2,35 albo więcej), ale na razie czekam aż ramę zmienię. Ważę 90 kg, nie ścigam się w zawodach, nie osiągam rekordów prędkości masa kół bardzo zbliżona do tego co podawałeś, niewiele ponad 2kg. Zestaw się spisuje świetnie. Kosztował mnie 450 zł. Panowie z serwisu preferują piasty na łożyskach kulkowych.
Greg00 Napisano 6 Lutego 2009 Autor Napisano 6 Lutego 2009 Kończąc wątek Kupiłem koła na piastach Novatec i obręczach alexrims Obecze: Alexrims DP 20 Piasty: przód. NOVATEC NT-D041 SB tył: NOVATEC NT-D042 SB szprychy: 36 x CN SPOKE 2mm zaplecione na trzy krzyże waga kół: 2297 g Koła wyglądają solidnie a piasty na "sucho" wydają się pracować bajecznie. Zobaczymy co będzie w terenie. Mam tylko jedno pytanie Mam dziurę na wentyl Schradera (samochodowy) a poprzedni miałem Presta Bawić się w dopasowanie Presta do większej dziury czy wymienić dętki. (obecnie są po jednym sezonie)
Skiba_TG Napisano 6 Lutego 2009 Napisano 6 Lutego 2009 Jezdzic na tych, a jak sie przebija kupic na samochodowe, zeby lepiej wentyle siedzialy. Chociaz jak masz presty to one sa przykrecane, wiec nie powinno sie nic stac z nimi
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.