Skocz do zawartości

[koła] solidne kola pod tarcze


Greg00

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chcialbym sie zorientowac co w tej cenie mozna zlozyc lub kupic gotowego.

Zalezy mi na tym aby koła były lekkie aczkolwiek wytrzymale, główne zastosowanie XC bez szaleństw

Nie mam jeszcze tarcz więc sytem mocowania tarczy jest dowolny

 

co do składanych kól to moja propozycja

Obręcz: Mavic XM317 (DISC 880g) lub DT X455 (860g)

Szprychy: 32 x DT Champion (445g)

Piasta: Novatec na czterech maszynach tył:NT-D042SB przód NT-D041SB (792 g z zaciskami)

Napisano

Czy jest sens stosować szprychy cieniowane DT Competition w tym zestawie i przy takim obciążeniu - 95 kg ?

Czy zastosować 32 czy 36 szprychy w tym przypadku ?

 

Znalazłem jeszcze jeden zestaw:

Dane: piasty przód/tył Deore SLX Centerlock kolor czarny 32 otw

Obręcze: DT swiss 455 czarne 32 otw.

Szprychy: DT swiss

Nyple: DT swiss

 

Zestaw na SLX: 2041g

Zestaw na Novatec: 2197g

 

Co będzie lepsze do XC i bikera o wadze z osprzętem 95 kg

Napisano

Mavic XM317 na przód, jako, że ważysz 95kg to na tył XM719.

Jeśli chodzi o szprychy to te co napisałeś z tym, że ja bym składał koła na 36H.

Piasty możesz spróbować wyrwać jakieś okazje na allegro- ja kupiłem ostatnio piastę NS roller za 45zł- nie widać śladów użytkowania, jak nowa.

Na tył albo Novatec, albo Dartmoor albo BOP

Osobiście bym kupował piasty na IS

Napisano

Wazac 103 kg jezdzilem na starych Mavicach 223 i cieniowanycg DT przez 3 lata.Przod poszedl po locie na pysk i bocznym uderzeniem kola.Tyl poszedl po szybkim zjezdzie na zablokowanym kole po progach z Markowych Szczawin.Uzytkowanie w fulu,jazda momentami dosc szybka.Piasty Deore,w koncu rowniez klekly

Napisano

Pozostały dwa zestawy:

 

MAVIC

Przód:

Obręcz: Mavic XM317 DISC

Szprychy: 36 x czarne DT Champion z czarnymi stalowymi nyplami DT

Piasty: Novatec NT-D041SB

 

Tył:

Obręcz: Mavic XM719 DISC

Szprychy: 36 x czarne DT Champion z czarnymi stalowymi nyplami DT

Piasty: Novatec NT-D042SB

 

ALEXRIMS

Przód:

Obręcz: Alexrims SX 44

Szprychy: 36 x czarne CN SPOKE z czarnymi stalowymi nyplami

Piasty: Novatec NT-D041SB

 

Tył:

Obręcz: Alexrims SX 44

Szprychy: 36 x czarne CN SPOKE z czarnymi stalowymi nyplami

Piasty: Novatec NT-D042SB

 

tak wiec pozostaje pytanie co będzie trwalsze ?

obręcze: mavic vs alexrims

szprychy: cn spoke vs dt

 

jedyne co mnie zastanawia ze stroan www.alexrims.com nie jest juz dostepna (nie ma strony producenta)

Zestaw na mavic'ach jest drozszy o ok 50zł

Napisano

Ja złożyłem koła na piastach xt na 6 śrub - IS, jeszcze produkcji japońskiej, do tego szprychy cieniowane mach1 pro i obręcz dartmoor abstract. Obręcze dość ciężkie (490g?), ale szerokie. mam zamiar w przyszłości ten zestaw wykorzystywać bardziej w jeździe enduro/all mountain (i zamontować opony jakieś 2,35 albo więcej), ale na razie czekam aż ramę zmienię.

Ważę 90 kg, nie ścigam się w zawodach, nie osiągam rekordów prędkości masa kół bardzo zbliżona do tego co podawałeś, niewiele ponad 2kg. Zestaw się spisuje świetnie. Kosztował mnie 450 zł. Panowie z serwisu preferują piasty na łożyskach kulkowych.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Kończąc wątek

Kupiłem koła na piastach Novatec i obręczach alexrims

Obecze: Alexrims DP 20

Piasty: przód. NOVATEC NT-D041 SB tył: NOVATEC NT-D042 SB

szprychy: 36 x CN SPOKE 2mm zaplecione na trzy krzyże

waga kół: 2297 g

 

Koła wyglądają solidnie a piasty na "sucho" wydają się pracować bajecznie. Zobaczymy co będzie w terenie.

 

Mam tylko jedno pytanie

Mam dziurę na wentyl Schradera (samochodowy) a poprzedni miałem Presta

 

Bawić się w dopasowanie Presta do większej dziury czy wymienić dętki. (obecnie są po jednym sezonie)

Napisano

Jezdzic na tych, a jak sie przebija kupic na samochodowe, zeby lepiej wentyle siedzialy. Chociaz jak masz presty to one sa przykrecane, wiec nie powinno sie nic stac z nimi :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...