gtsim Napisano 18 Stycznia 2009 Napisano 18 Stycznia 2009 Elo Takie pytanko co dobrać do GT I-DRIVE 2.0? Rower ma służyć do lekkiego enduro = plecak i jazda po górach typu Beskidy, Bieszczady, Karkonosze. bez zwariowanych hopów i dropów. Co możecie mi poradzić do tej ramy i dlaczego akurat to byście wybrali? Aha heble albo Saint 2009 albo Avid 7.
gtsim Napisano 20 Stycznia 2009 Autor Napisano 20 Stycznia 2009 Spory, spokojnie kupno RX Reby, a może Foxa.Myślę ze 3-4500zl. Gt i-drive 2.0 Rok 2001-chyba? tu sa fotk- trzba kliknac ze 2 razy ,mozliwe ze sie nie zaktualizowaly jeszcze: http://chomikuj.pl/Chomik.aspx?id=gtsim PS: Ma ktoś może taki. Mam walnięta rurkę podsiodlowa-musze przespawać a nie wiem, jaka jest jej długość?
gtsim Napisano 20 Stycznia 2009 Autor Napisano 20 Stycznia 2009 Witam Co mam wybrać w zależności od wagi -rower do lekkiego enduro nie do skoków. Po prostu do lekkiej jazdy w górach. waham się pomiędzy 2 amorami –moja waga to +- 90kg W grę wchodzą RS Reba i Pike? Czy prócz wagi, skoku i ceny sa jakieś różnice w ich pracy? Jakie sa różnice miedzy: U–turn / Air U-turn /Dual Air?
wastedqba Napisano 20 Stycznia 2009 Napisano 20 Stycznia 2009 Enduro bez skoków? Nawet jeśli bardzo będziesz chciał to przy zjeżdżaniu z góry ciężko uniknąć skakania. Mówimy o nowych rebach (2009) czy starych? Zresztą i tak brał bym Pike'a mimo wszystko. Ma większy skok i jest mocniejszy. Nowe Reby Race powinny być trochę mocniejsze niż stare dzięki grubej ośce. Ale i tak nadal jest to amor do XC ze wszystkimi jego zaletami i wadami. U turn normalny to możliwość zmiany skoku widelca za pomocą pokrętła w wersji sprężynowej, air jest w wersji powietrznej. Dual air to dwie komory powietrzne (pozytywna i negatywna regulowane oddzielnie).
Qba66 Napisano 20 Stycznia 2009 Napisano 20 Stycznia 2009 Imo jak dla mnie zupełnie bez sensu. Może lepszym pomysłem będzie kupno nowej ramy i do tego amora? Do enduro będzie potrzeba coś z większym skokiem niż GT. W 4500zł zmieścisz się spokojnie, a będzie bezpieczniej niż na spawanej 8letniej ramie. Pozdrawiam!
gtsim Napisano 20 Stycznia 2009 Autor Napisano 20 Stycznia 2009 Ok., jakie sa wady prócz skoku Reby? Jakie zalety prócz ciężaru? Myślisz ze te 14o mm wykorzystać przy jeździe z plecakiem po górach? Który system wybrać- u-tun czy air? Pewno 2009, chyba ze sa lepsze te stare? To może Pike?
iras76 Napisano 20 Stycznia 2009 Napisano 20 Stycznia 2009 witam ujeżdżam Rebę 09 nie mam porównania do wcześniejszych modeli ale amorek spisuje się dobrze mam taką samą wagę jak Ty i nie ma problemu ze sztywnością, jedynie mam obawy jeśli wyciągniesz go na 120 mm czy wtedy nie będzie już za miętko na boki :/ może reba z ośką 20 mm byłaby rozwiązaniem, jednak jest to nowość i nie wiem czy ktokolwiek subiektywnie wypowie się ?.
Schwefel Napisano 20 Stycznia 2009 Napisano 20 Stycznia 2009 Po co zakładasz 2 takie same tematy i to nawet dwukrotnie, bo jeden dubel o ramie a drugi o amorach? Do twojej ramy to tylko Reba bo Pike jest za wysoki. A czy wybierzesz Air U-turn czy U-turn to zależy od 3 rzeczy: 1)kasy 2)zwracania uwagi na finalną wagę bika 3)własnych upodobań bo jedni nie znoszą charakterystyki sprężyn powietrznych a inne je kochają.
wastedqba Napisano 20 Stycznia 2009 Napisano 20 Stycznia 2009 Generalnie jak mówiłem 100mm to mało do enduro. Chyba że chcesz po prostu XC tylko że po górach jeździć. Albo AM które jest bardziej turystczynie-górsko nastawione.
Schwefel Napisano 20 Stycznia 2009 Napisano 20 Stycznia 2009 Mało ale bez zmiany ramy to maksimum jakie można wsadzić. A i nowa Reba ma 120mm. Fabrycznie to w tej ramie mógł siedzieć Psylo czyli 80-125 więc 90-120mm Reby Air U-turn będzie idealne.
wastedqba Napisano 20 Stycznia 2009 Napisano 20 Stycznia 2009 No fakt. Bo są też wersje ze skokiem 5 cali. http://bikemag.com/gear/bikes/GT-iDrive5_1.jpg Ale teraz doczytałem że to model z roku 2001 i ma mniejszy skok. No to Enduro z tego nie będzie ale można zrobić rower AM. Dla porównania masz moje Enduro. Trochę ciężkawe no ale cóż... nie ma lekko w życiu. Poza tym waga to nie największy problem. :] http://www.pinkbike.com/photo/2092505/ Zdjęcie z wakacji i od tego czasu kilka części się zmieniło... chyba na cięższe.
gtsim Napisano 21 Stycznia 2009 Autor Napisano 21 Stycznia 2009 Tak to bardziej AM. W którym miejscu jest pike za wysoki? Nie jestem pewien czy to 2001, ale chyba tak. Nie mam starych katalogów wiec nie do końca wiem jak sprawdzić model: (((rocznikowo. Według dl dampera tylnego? Waga mi odpada, bo juz jestem po okresie odchudzania. To ma działać i sie nie psuć. Rocznikowo amory to nie wiem czy starsze czy lepsze? Generalnie myślałem o 2009. ja osobiście preferuje stare marcochy, bo mam 2 i nic z nimi sie nie dziej od ponad 10 lat:))) nie do zdarcia, nie to, co nowe:))), choć skoki inne i waga.
MrJ Napisano 23 Stycznia 2009 Napisano 23 Stycznia 2009 No to prawie jak moja, tylko rocznik i rozmiar nie ten. Te modele i-drive mają coś koło 4,5 cala skoku czyli niby w okolicach 110-115mm, ale z autopsji wiem że przedni amorek nie może być o wiele wyższy. W swoim GT (patrz sygnatura) mam regulowaną Magurę i rower "najlepiej" czuje się przy skoku odkręconym na jakieś 105-110mm. Końcowe 125 daję tylko jak mam z górki, z 95mm nie korzystałem jeszcze bo nie byłem nigdy na tak stromym podjeździe abym musiał skracać, a na płaskim nie da się wtedy jechać Od siebie powiem tyle: jeśli masz kwotę rzędu 4 kafli i chcesz uprawiać realne enduro/AM, to ZMIEŃ RAMĘ! Wiem że to rozwiązanie brutalne, ale ten GT to tylko raczej do "ciężkiego XC" się nadaje. Po alledrogo pałętają się czasem Prophety, Spece, Gianty Reign... do 4 tysiaków spokojnie wyciągniesz nawet nową ramę, do tego Pike prosto z pudełka lub nawet używany TALAS i masz sprzęt kilka klas wyżej niż teraz. Dokładanie amorka za 3 tysie do tej ramy to trochę jak alufelgi w maluchu... Wiem bo mam (prawie) taką samą i jej ewentualna modernizacja się nie opłaca, tylko przed sezonem łożyska sobie przejrzę, ale nowego amorka na pewno nie kupię. No chyba że z nową ramą
gtsim Napisano 24 Stycznia 2009 Autor Napisano 24 Stycznia 2009 ok.mysle wlasnie nad tym. tyle ze mi raczej nie w glowie enduro.a jezdzenie bez problemow po gorach z placakiem takie RACZEJ AM
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.