Skocz do zawartości

[amor]enduro - co dobrac do gt i drive2.0


gtsim

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Elo

Takie pytanko co dobrać do GT I-DRIVE 2.0?

Rower ma służyć do lekkiego enduro = plecak i jazda po górach typu Beskidy, Bieszczady, Karkonosze. bez zwariowanych hopów i dropów.

Co możecie mi poradzić do tej ramy i dlaczego akurat to byście wybrali?

Aha heble albo Saint 2009 albo Avid 7.

Napisano

Spory, spokojnie kupno RX Reby, a może Foxa.Myślę ze 3-4500zl.

Gt i-drive 2.0 Rok 2001-chyba?

 

tu sa fotk- trzba kliknac ze 2 razy ,mozliwe ze sie nie zaktualizowaly jeszcze: http://chomikuj.pl/Chomik.aspx?id=gtsim

 

PS: Ma ktoś może taki. Mam walnięta rurkę podsiodlowa-musze przespawać a nie wiem, jaka jest jej długość;)?

Napisano

Witam

Co mam wybrać w zależności od wagi -rower do lekkiego enduro nie do skoków. Po prostu do lekkiej jazdy w górach.

waham się pomiędzy 2 amorami –moja waga to +- 90kg

W grę wchodzą RS Reba i Pike?

Czy prócz wagi, skoku i ceny sa jakieś różnice w ich pracy?

Jakie sa różnice miedzy: U–turn / Air U-turn /Dual Air?

Napisano

Enduro bez skoków? Nawet jeśli bardzo będziesz chciał to przy zjeżdżaniu z góry ciężko uniknąć skakania.

Mówimy o nowych rebach (2009) czy starych? Zresztą i tak brał bym Pike'a mimo wszystko. Ma większy skok i jest mocniejszy. Nowe Reby Race powinny być trochę mocniejsze niż stare dzięki grubej ośce. Ale i tak nadal jest to amor do XC ze wszystkimi jego zaletami i wadami.

 

U turn normalny to możliwość zmiany skoku widelca za pomocą pokrętła w wersji sprężynowej, air jest w wersji powietrznej. Dual air to dwie komory powietrzne (pozytywna i negatywna regulowane oddzielnie).

Napisano

Imo jak dla mnie zupełnie bez sensu. Może lepszym pomysłem będzie kupno nowej ramy i do tego amora? Do enduro będzie potrzeba coś z większym skokiem niż GT. W 4500zł zmieścisz się spokojnie, a będzie bezpieczniej niż na spawanej 8letniej ramie.

 

Pozdrawiam!

Napisano

Ok., jakie sa wady prócz skoku Reby?

Jakie zalety prócz ciężaru?

Myślisz ze te 14o mm wykorzystać przy jeździe z plecakiem po górach?

Który system wybrać- u-tun czy air?

Pewno 2009, chyba ze sa lepsze te stare?

To może Pike?

Napisano

witam

ujeżdżam Rebę 09 nie mam porównania do wcześniejszych modeli ale amorek spisuje się dobrze

mam taką samą wagę jak Ty i nie ma problemu ze sztywnością, jedynie mam obawy jeśli wyciągniesz go na 120 mm

czy wtedy nie będzie już za miętko na boki :/

może reba z ośką 20 mm byłaby rozwiązaniem, jednak jest to nowość i nie wiem czy ktokolwiek subiektywnie wypowie się ?.

Napisano

Po co zakładasz 2 takie same tematy i to nawet dwukrotnie, bo jeden dubel o ramie a drugi o amorach?

 

Do twojej ramy to tylko Reba bo Pike jest za wysoki. A czy wybierzesz Air U-turn czy U-turn to zależy od 3 rzeczy: 1)kasy 2)zwracania uwagi na finalną wagę bika 3)własnych upodobań bo jedni nie znoszą charakterystyki sprężyn powietrznych a inne je kochają.

Napisano

No fakt. Bo są też wersje ze skokiem 5 cali. http://bikemag.com/gear/bikes/GT-iDrive5_1.jpg Ale teraz doczytałem że to model z roku 2001 i ma mniejszy skok. No to Enduro z tego nie będzie ale można zrobić rower AM.

 

Dla porównania masz moje Enduro. Trochę ciężkawe no ale cóż... nie ma lekko w życiu. Poza tym waga to nie największy problem. :]

http://www.pinkbike.com/photo/2092505/

Zdjęcie z wakacji i od tego czasu kilka części się zmieniło... chyba na cięższe.

Napisano

Tak to bardziej AM.

W którym miejscu jest pike za wysoki?

Nie jestem pewien czy to 2001, ale chyba tak. Nie mam starych katalogów wiec nie do końca wiem jak sprawdzić model: (((rocznikowo. Według dl dampera tylnego?

Waga mi odpada, bo juz jestem po okresie odchudzania.

To ma działać i sie nie psuć. Rocznikowo amory to nie wiem czy starsze czy lepsze? Generalnie myślałem o 2009. ja osobiście preferuje stare marcochy, bo mam 2 i nic z nimi sie nie dziej od ponad 10 lat:))) nie do zdarcia, nie to, co nowe:))), choć skoki inne i waga.

post-116682-1232498883_thumb.jpg

Napisano

No to prawie jak moja, tylko rocznik i rozmiar nie ten. :rolleyes:

 

Te modele i-drive mają coś koło 4,5 cala skoku czyli niby w okolicach 110-115mm, ale z autopsji wiem że przedni amorek nie może być o wiele wyższy.

 

W swoim GT (patrz sygnatura) mam regulowaną Magurę i rower "najlepiej" czuje się przy skoku odkręconym na jakieś 105-110mm. Końcowe 125 daję tylko jak mam z górki, z 95mm nie korzystałem jeszcze bo nie byłem nigdy na tak stromym podjeździe abym musiał skracać, a na płaskim nie da się wtedy jechać :P

 

Od siebie powiem tyle: jeśli masz kwotę rzędu 4 kafli i chcesz uprawiać realne enduro/AM, to ZMIEŃ RAMĘ! Wiem że to rozwiązanie brutalne, ale ten GT to tylko raczej do "ciężkiego XC" się nadaje.

Po alledrogo pałętają się czasem Prophety, Spece, Gianty Reign... do 4 tysiaków spokojnie wyciągniesz nawet nową ramę, do tego Pike prosto z pudełka lub nawet używany TALAS i masz sprzęt kilka klas wyżej niż teraz. Dokładanie amorka za 3 tysie do tej ramy to trochę jak alufelgi w maluchu... :thumbsup:

 

Wiem bo mam (prawie) taką samą i jej ewentualna modernizacja się nie opłaca, tylko przed sezonem łożyska sobie przejrzę, ale nowego amorka na pewno nie kupię. No chyba że z nową ramą :D

Napisano

ok.mysle wlasnie nad tym.

tyle ze mi raczej nie w glowie enduro.a jezdzenie bez problemow po gorach z placakiem takie RACZEJ AM

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...