kylos91 Napisano 17 Stycznia 2009 Napisano 17 Stycznia 2009 Witam Nurtuje mnie ostatnio takie pytanie-czy warto serwisować pedały w rowerze? W końcu w nich również znajdują się łożyska, które należałoby umyć, nasmarować, wyregulować. Pozostaje jedynie zasadnicze pytanie-czy w ogóle jest sens? Może zabiera to zbyt dużo czasu i lepiej kupić po prostu nowe? Jeśli tak, to jakiego przebiegu można się spodziewać po nowych? Mam na myśli konkretnie SPD Shimano PD-M540. Postanowiłem, że wybiorę właśnie te ze względu na luzy występujące w modelu PD-M520. Czy jeśli mowa o luzach to chodzi o te właśnie na łożyskach czy na sprężynach? Jak jest z mocowaniem osi? Wystarczy zwykły klucz nastawny/płaski? Podobno oś mocowana jest imbusem 8 mm. Czy znajduje się on pod taką zaślepką od strony zewnętrznej? Może mieliście i możecie się wypowiedzieć na temat poziomu skomplikowania takiej operacji konserwowania pedałów? I może na koniec jeszcze: czy generalnie są dobrze uszczelnione? Dzięki wielkie!
Niedzwiedz1 Napisano 17 Stycznia 2009 Napisano 17 Stycznia 2009 Jak chcesz sie pobawić to warto serwisować dla samej zabawy Ja swoje PD-M520 oddałem do serwisu dopiero jak pojawił się luz i od tego czasu (trochę ponad 5000km) nawet ich nie dotykałem kluczem. I to nie prawda, że w PD-M520 nie da się zlikwidować luzu
accentinferno Napisano 17 Stycznia 2009 Napisano 17 Stycznia 2009 540 nabyłem niedawno:) są lepsze od 520 ze względu na lepsza oś 520 przykręcasz normalnym kluczem płaskim 540 imbusem 8mm od strony korby. Co do konserwacji opłaca się tylko smarować i wymieniać łożyska, no i myć oczywiście:P , gdy pedał złapie luzy według mnie jest to czas na wymianę acha i nie słyszałem żeby można było usuwać luzy z 520:( Niedźwiedź jak to ci zrobili???
kylos91 Napisano 17 Stycznia 2009 Autor Napisano 17 Stycznia 2009 Hm i jeszcze jedno Czy coś takiego http://www.cyklotur.com/x_C_I__P_53033070-...01__PZTA_2.html będzie konieczne? Raz w sezonie wystarczy smarować i wymieniać łożyska? Co z ich uszczelnieniem? I w tych pedałach 540 jest jakby taka nakrętka na klucz płaski... i to ona służy do odkręcenia osi?
tobo Napisano 17 Stycznia 2009 Napisano 17 Stycznia 2009 czy pedaly shimano są na łożyskach? (w sensie maszynówek? )
kylos91 Napisano 17 Stycznia 2009 Autor Napisano 17 Stycznia 2009 Przydałby się chyba jakiś poradnik odnośnie serwisowania tych popularnych pedałów SPD jak i innych tej klasy
Niedzwiedz1 Napisano 18 Stycznia 2009 Napisano 18 Stycznia 2009 acha i nie słyszałem żeby można było usuwać luzy z 520:( Niedźwiedź jak to ci zrobili??? Pojęcia nie mam, powiedzieli tylko, że trzeba było wykontrować luz, ale przy okazji wymienili też kulki i przesmarowali wszystko. W każdym razie luz był, ale po serwisie już nie ma chciałem sam się pobawić z konserwacją, ale nie miałem tego klucza do rozkręcania 520, a kombinerkami nie dałem rady
QWEY564 Napisano 18 Stycznia 2009 Napisano 18 Stycznia 2009 Była kiedyś na forum ściepa na takie plastikowe klucze... swoją droga można to kupić za gorsze czasem w większych sklepach rowerowych(ale szybko schodzą, bo towar specyficzny... jak tulejka z wymiennym lewym gwintem do korby... czasem można upolować w lepszym sklepie ale zaraz się rzucą tłumy i wsio wykupią) w 520(jak mamy ten klucz) likwiduje się luzy tak samo jak w zwykłych platformach za kilkanaście PLN... jest ośka, jest śruba kontrująca, są kulki... można robić w domowym zaciszu i chyba problemu większego być nie powinno 520 przykręcasz normalnym kluczem płaskim, 540 imbusem 8mm od strony korby. 520ki przykręcać można i kluczem płaskim i imbusem... tak dla jasności. w przypadku '540-ek' zrezygnowano z "gniazda" na klucz płaski kosztem smuklejszej linii pseudo-uszczelnionych łożysk
wkamil Napisano 19 Stycznia 2009 Napisano 19 Stycznia 2009 czy pedaly shimano są na łożyskach? (w sensie maszynówek? ) Gdzies tam czytalem, ze DXy i takie jak mam ja czyli PD-M545 sa na maszynowkach, ale po ogladnieciu rysunku technicznego zdaje mi sie, ze to bujda na resorach http://cycle.shimano-eu.com/media/techdocs...69830608617.pdf (w DXach jest tak samo)
rzymo Napisano 19 Stycznia 2009 Napisano 19 Stycznia 2009 Albo mam szczęście do konkretnego egzemplarza, albo narzekania na 520 są przesadzone, ale moje 520'tki trzymają się dzielnie od 1,5 roku. Nigdy ich nie czyściłem, przebieg zbliża się pewnie do 8k km (albo i już przekroczył), cały czas się kręcą, luzów właściwie nie ma, wpiąć się mogę, wypiąć także, jedyne co to czasami dokręcam spręzynę. Może to kwestia tego, że jak pod domem się wepnę w pedały, to przez całą drogę staram się nie wypinać i wpięć/wypięć było stosunkowo niewiele... Tak swoją drogą - M540 i M770 to to samo, tyle że w innym kolorze?
kylos91 Napisano 29 Stycznia 2009 Autor Napisano 29 Stycznia 2009 Chciałbym się Was zapytać czy taki klucz potrzebny jest ogólnie do wszystkich pedałów SPD Shimano? Konkretnie chodzi mi o model M540. Dzięki za odpowiedź
Skiba_TG Napisano 29 Stycznia 2009 Napisano 29 Stycznia 2009 Ten klucz jest potrzebny do 520 w 540 zwyklym kluczem odkrecisz
Mody Napisano 30 Stycznia 2009 Napisano 30 Stycznia 2009 Albo mam szczęście do konkretnego egzemplarza, albo narzekania na 520 są przesadzone, ale moje 520'tki trzymają się dzielnie od 1,5 roku. Nigdy ich nie czyściłem, przebieg zbliża się pewnie do 8k km (albo i już przekroczył), cały czas się kręcą, luzów właściwie nie ma, wpiąć się mogę, wypiąć także, jedyne co to czasami dokręcam spręzynę.Może to kwestia tego, że jak pod domem się wepnę w pedały, to przez całą drogę staram się nie wypinać i wpięć/wypięć było stosunkowo niewiele... Tak swoją drogą - M540 i M770 to to samo, tyle że w innym kolorze? Moje 520stki tak samo. Od 1,5roku używam, nigdy nie rozbierałem, nie czyściłem, bo nie ma takiej potrzeby. Przebieg ca. 9kkm, żadnych luzów. I tak, jak rzymo, czasem dokręcam sprężynę.
Mody Napisano 30 Stycznia 2009 Napisano 30 Stycznia 2009 Specjalnie na deszcz nie wychodzę, ale jak mnie złapie w drodze, to mówi się trudno. Ostatnie wyścigi miałem takie, że zawsze mokro było. Jeden zdarzył się taki,ze naprawdę ciężko było odróżnić staw od kałuży. Więc wody dostają dużo, czy błota.
gilgamesz Napisano 19 Lutego 2009 Napisano 19 Lutego 2009 Pozwolę sobie podłaczyc sie do tematu z pytaniem, jakim smarem należy posmarować gwint w pedałach zeby się nie zapiekły i nie było kłopotu przy ewentualnej wymianie.Ktos gdzieś mi mówił,że ma byc dość gęsty i z przeciwutleniaczem.
arroyo Napisano 19 Lutego 2009 Napisano 19 Lutego 2009 Ja stosuję smar grafitowy w tubce, kupiony za kilka pln.
sztywnyjakszosowka Napisano 19 Lutego 2009 Napisano 19 Lutego 2009 TYLKO smar stały !!! Skąd Wy te teorie bierzecie?
gilgamesz Napisano 20 Lutego 2009 Napisano 20 Lutego 2009 Ale jaki smar stały-nazwa,firma czy mozna coś takiego kupic?
hudy Napisano 20 Lutego 2009 Napisano 20 Lutego 2009 Smar grafitowany jest smarem stałym. A najlepiej do smarowania gwintów nadaje się smar miedziowy. Zapobiega zapiekaniu. Nie ma żadnych problemów z odkręceniem. A producent ? Jakikolwiek. Przy takich obciążeniach dokładniejsze parametry techniczne są bez znaczenia. Każdy da radę. A do łożysk normalny smar litowy.
sztywnyjakszosowka Napisano 21 Lutego 2009 Napisano 21 Lutego 2009 Mój błąd z tym grafitem , przepraszam !
kylos91 Napisano 21 Lutego 2009 Autor Napisano 21 Lutego 2009 może towot? xD Smar stały to taki, który nie jest płynny Po jego konsystencji się zorientujesz :] Wpisz w googlach: smar stały i wszystko stanie się gugyl ;p
arroyo Napisano 22 Lutego 2009 Napisano 22 Lutego 2009 Gilgamesz, smar grafitowy jest smarem stałym, polecam użyć do gwintów gdyż jest odporny na czynniki atmosferyczne. Ale w sumie każdy smar się nada, najlepiej gdybyś poszedł do sklepu mechanicznego/motorowego/cokolwiek z narzędziami i poprosił o smar do gwintów, najlepiej z przeciwutleniaczem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.