kamol Napisano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 Witam wszystkich. Jestem tu zupelnie, zupelnie swiezy. Po wielodniowej lekturze rozmaitych postow - glownie na temat hard-tail czy full - zdecydowalem sie na fulla. Jako ze jest czas przecen, skusilem sie na gianta anthem 2 z 2008 roku. Co sadzicie o osprzecie tego roweru (podaje nizej specyfikacje)? Czy jest, Waszym zdaniem, jakis element definitywnie odstajacy jakoscia od reszty, ktory sugerowalibyscie wymienic na cos lepszego? Czy tez poczekalibyscie po prostu az poszczegolne elementy sie "wyrobia" i dopiero wowczas wymienialibyscie na cos wyzszej klasy? Nie wiem, czy ma to znaczenie, ale jezdze glownie po lasach, ze spora iloscia gorek i nierownosci, nie interesuja mnie maratony ani zawody - jest to po prostu moja wlasna przyjemnosc. Specyfikacja: RAMA: Aluminium AluxX, Fluid Formed, IHS, system zawieszenia Maestro, skok 3.5" (90 mm)WIDELEC: RockShox Recon SL air, skok 80mm, TurnKey lock out z manetkąTYLNY AMORTYZATOR: Fox Float RP2MANETKI: Shimano Deore 27 biegów RapidFire PlusPRZERZUTKA PRZEDNIA: Shimano DeorePRZERZUTKA TYLNA: Shimano Deore XT ShadowHAMULCE: Hayes Stroker Trail hydrauliczne tarczowe, tarcze 152mmDŹWIGNIE HAMULCA: Hayes StrokerKASETA / WOLNOBIEG: Shimano HG50 11-34ŁAŃCUCH: Shimano HG73MECHANIZM KORBOWY: RaceFace Ride XC X-Type 22 / 32 / 44ŚRODEK SUPORTU: RaceFace X-TypeOBRĘCZE: WTB Laser Disc XCPIASTY: Shimano DeoreSZPRYCHY: Stal nierdzewnaOPONY: Michelin XCR Dry 2 26x2.0"KIEROWNICA: RaceFace Ride XCWSPORNIK KIEROWNICY: RaceFace Ride XC aheadWSPORNIK SIODŁA: RaceFace Ride XCSIODŁO: WTB Silverado Race Pozdrawiam, Kamol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 osprzęt - w zależności od ceny jaką zapłaciłeś moźe być albo bardzo dobry albo kiepski - bo zakładam że nie jest to rower za cenę regularną katalogową. amorki są przeciętne ale myślę że wystarczające, przedni nie ma tłumika motion control ale ma blokadę a tylny tylko dwupozycyjną blokadę - ale w przypadku maestro nie jest to raczej mus. korba ok - wg opini uźytkowników wkład niezbyt ok. tania kaseta i łańcuch, przerzutka przednia deore - przy dzisiejszych cenach na te części oszczędność firm to zwyczajnie złodziejstwo. piasty jak dla mnie kiepskie, słabo uszczelnione, szprychy nierdzewne to też złodziejstwo skoro za najtańsze firmowe dt kosztują grosze. tak więc ocena końcowa zaleźy przede wszystkim od różnicy w cenach wyjściowej i nabycia. serce roweru bardzo dobre - czyli rama i zawieszenie. co do oceny reszty - pojeździj i sam oceń co nie daje rady twojemu stylowi jazdy, co wystarczy a co jest przerostem formy nad treścią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubus18 Napisano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 Dokładnie tak jak napisał Tobo. Giant słono karze płacić za maestro, ale powiedzmy sobie to szczerze. Na rynku wirtuali to i tak jeden z tańszych rowerów. Po prostu tak lekka, o takim zawieszeniu i REKLAMIE rama musi kosztować Co do osprzętu, to bazę, czyli ramę masz bardzo dobrą. Hamulce od Hayesa, mimo że nie są maniakami lekkości, hamują i wyglądają bardzo dobrze. Recon to również amortyzator na wysokim poziomie, aczkolwiek wolałbym dopłacić 200 zł do reby(lżejsza i lepiej pracuje). Napęd to dziwna mieszanka, wysokiej klasy przerzutka tył, deorka z przodu i na kierownicy to przestępstwo(aczkolwiek akurat ten model przerzutki przód bardzo dobrze mi służył), a kaseta i łańcuch to części jednak mocno zużywające się, także nie ma co specjalnie na to patrzyć. Korba jest ok, aczkolwiek trochę przyciężkawa(można sobie z tym poradzić wymieniając np stalowe blaty jeżeli zależy Ci na wadze). Kokpit Race Face również nie powala wagą, ale są to produkty solidne i cenione na rynku wtórnym. Koła to kolejna oszczędność, szprychy można przetrawić, ale mogli się bardziej wysilić z piastami... Ogólnie dobra rama z przyzwoitymi hamulcami i komponentami uznanych marek, ale praktycznie na każdym kroku widać oszczędności. Zważ na to że ta rama w detalu kosztuje 4299. Za ile masz okazję kupić ten rower? Ja nowego wyceniam na 5500 zł. Za samo to że to full już musisz zapłacić kupę kasy Coś jak za 29-era. Pozdrawiam P.S.Coś ostatnio duże zainteresowanie tymi Anthemami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamol Napisano 14 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 Dzieki za odpowiedzi. Tez bylem troche zdziwiony dysproporcja miedzy tylna przerzutka a reszta, ale to chyba standard, ze dorzucaja w jakims punkcie cos lepszego niz przecietna. Cena, ktora udalo mi sie uhandlowac, to 4900 (cena z katalogu 6500) - jestem zadowolony, szczegolnie ze facet w moim lokalnym sklepie zdecydowal sie zazyczyc jedyne 3999 za Anthema 3 (w ktorym osprzet jest troszke slabszy). Przede wszystkim jestem bardzo ciekawy wrazen z fulla samego w sobie - do tej pory jezdzilem na sztywnej ramie bez amortyzatora nawet z przodu, zatem mysle, ze bede mial totalnie nowe doswiadczenia. Po prostu na jakims etapie mojej zabawy z rowerem przestalo mi to wystarczac, szczegolnie gdy zaliczylem pare przykrych niespodzianek przy szybkiej jezdzie i chwili nieuwagi :-). Zobacze po prostu, jak to wszystko sie bedzie sprawowac w praniu, ale generalnie na razie zamierzam pojezdzic i jesli jakis element zajezdze na smierc, to go wymienie na nowy i wyzszej klasy. Ciesze sie, czytajac, ze rama ma dobra opinie - to chyba faktycznie niezly punkt wyjscia; a z cala reszta mozna sie bawic potem. dzieki za sensowne komentarze. Przegladajac niektore posty z innych tematow, troche sie balem, ze przeczytam cos w stylu "cos Ty kupil, czlowieku!?" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkamil Napisano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 Clue sprawy dostales w pierwszej odpowiedzi, rama to serce roweru - a o anthemie to raczej nikt by Ci tutaj nie napisal "cos ty kupil?" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madek Napisano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 Ciesze sie, czytajac, ze rama ma dobra opinie - to chyba faktycznie niezly punkt wyjscia; a z cala reszta mozna sie bawic potem. uwierz ze jest to wazna sprawa i tak pewnie teraz w to nie wierzysz, ale za jakis czas okaze sie ze wymieniles w rowerze wszystko oprocz ramy i kilku innych dupereli ;-) ale najpierw musisz troche pojezdzic i sie w to wciagnac Jednak kasete to bym z miejsca wymienil, ten model ktory masz wazy ok. 440 g czyli niezły klocek No chyba ze wolisz najpierw zajezdzic caly naped i wtedy wrzucic jakis komplecik jednej klasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamol Napisano 14 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 uwierz ze jest to wazna sprawa i tak pewnie teraz w to nie wierzysz, ale za jakis czas okaze sie ze wymieniles w rowerze wszystko oprocz ramy i kilku innych dupereli ;-) ale najpierw musisz troche pojezdzic i sie w to wciagnac Jednak kasete to bym z miejsca wymienil, ten model ktory masz wazy ok. 440 g czyli niezły klocek No chyba ze wolisz najpierw zajezdzic caly naped i wtedy wrzucic jakis komplecik jednej klasy. Dokladnie tak: zamierzam zajezdzic calosc i potem kupic komplet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubus18 Napisano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 Za 4900 jeżeli tylko pasuje to jak najbardziej można brać. Nawet na internecie nie ma tak tanio Jedyną alternatywą mógłby być Poison http://extreme-shop.nazwa.pl/shop/product_...roducts_id=2243 Szczerze powiedzaiwszy jak na taką cenę trudno znaleźć podobną ofertę. 1600 zł upustu, nieźle Jeżeli jesteś zdecydowany na fulla i chcesz się też trochę pościgać w przyszłości, bierz. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 Jedyną alternatywą mógłby być Poison W jakim sensie alternatywą, bo chyba nie jakością wykonania czy systemem zawieszenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubus18 Napisano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 Pod względem osprzętu(koła, napęd). Zawieszenie Poisona teoretycznie jest gorsze, bo to tylko zwykły 4-zawias. Jak są wykonane także każdy wie, waga również nie powala. Jednak jakaś alternatywa to to jest, nie można się ograniczać tylko do jednej rzeczy Sam wybrałbym Gianta. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.