Staniszkis Napisano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2009 Witam! Jako, że jest to moja pierwsza wypowiedź na tym forum chciałbym na początku z wszystkimi się przywitać. Przejdźmy do rzeczy. Planuję zakup roweru crossowego (przeznaczenie: jazda po mieście, szosie, leśne dukty) w cenie do 2000zł. Przeszedłem się do sklepu Gianta, gdzie sprzedawca zaproponował mi model X-sport 3.0 (ok. 1700zł) z kolekcji 2009 i 2.0 (ok. 2000zł) z 2008 roku. Co dziwne tańszy rower jak mi zapewniano stoi na lepszym osprzęcie od tego z 2008. Który rower wybrać? Czy warto dopłacać 300zł do modelu X-sport 3.0 Disc? (Klik) Proszę nie proponujcie mi rowerów innych marek, ponieważ musi być to giant, i nie pytajcie dlaczego. Specyfikacja techniczna x-sport 2.0: Kolor: Czerwono-czarno-biały Materiał: Plastik, aluminium, metal Rama: Aluminium AluxX, Fluid Formed, IHS Widelec: Suntour NCX D LO, skok 63mm, lock out Przerzutka tył / przód: Shimano LX M581/Shimano Deore M530 Manetki: Shimano Deore 27 biegów RapidFire Plus Oświetlenie: Brak Kierownica: Giant A5 Aluminium Wsporniki kierownicy: Giant A3 aluminium ahead Siodło: Giant X-Sport Wspornik siodła: Giant A5 aluminium Opony: Kenda KrossCyclo 700x35mm Hamulce: Shimano Deore typu V Rozmiary ram / Typy ram: M, L, XL Korba: Shimano FC-M521 46/36/26 Piasta tył / przód: Shimano Deore M530 Łańcuch: Shimano HG73 Waga: 12.9kg Inne cechy: Plastikowe pedały z metalową klatką Specyfikacja techniczna x-sport 3.0: ROZMIAR: M/49, L/54, XL/60 RAMA: Giant AluxX, aluminiowa WIDELEC: SR Suntour CR 8V V2 MLO, skok 50mm, blokada KIEROWNICA: Giant A3, aluminiowa, 25.4-580 WSPORNIK KIEROWNICY: Kalloy, aluminiowy, regulowany a-head, 25.4; 90-110mm WSPORNIK SIODŁA: Post Moderne, amortyzowany, 27.2x300 SIODŁO: Giant MTB Performance PEDAŁY: VP-992S, plastikowe z metalową klatką MANETKI: Shimano Deore SL-M530, 27 biegów, Rapidfire Plus PRZERZUTKA PRZEDNIA: Shimano Deore FD-M510 PRZERZUTKA TYLNA: Shimano Deore RD-M531 HAMULCE: Tektro, typu V DŹWIGNIE HAMULCA: Shimano Alivio BL-M511 KASETA/WOLNOBIEG: Sram PG950, 11-32, 9 biegów ŁAŃCUCH: Shimano CN-HG73 MECHANIZM KORBOWY: Truvativ IsoFlow, 48/36/26, korby 170/175mm ŚRODEK SUPORTU: Truvativ cartridge OBRĘCZE: Aluminiowe, dwuścienne, 700x32, F/V PIASTY: Formula 32x100 / 32x135 SZPRYCHY: Stalowe, nierdzewne OPONY: Kenda K-161, 700x35C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dred123 Napisano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2009 model 2.0 z 2008 roku ma chyba o 2 klasy lepszy przedni amortyzator, nie liczac tylnej przerztki lx ktora tez jest lepsza, mechanizm korbowy chyba takze. Hamulce ma Deora a nie Tektro jak w modelu 3.0 20009 . Ja osobiscie doplacilbym te 300 zl zeby miec lepszy osprzet i amora olejowego. Co do modelu z tarczami to mozna sie zastanowic ,chociaz amor tez jest gorszy niz w 2.0 2008. Ja wybralbym 2.0 2008 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Staniszkis Napisano 10 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2009 Facet w sklepie zachwalał 3.0, jego zdaniem wyprzedza on 2.0, a na moje pytanie dlaczego najnowsze roczniki są tańsze od swoich poprzedników odpowiedział, że tanieje technologia. Już sam nie wiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skjaatel Napisano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2009 Dostałem pierwsze Gianty 2009 (boulder, terrago 2 disc, escaper, yukon fx) i mogę powiedzieć, że prezentują się dużo ciekawiej za lepsze pieniądze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2009 Do jazdy po mieście nie potrzeba żadnych tarcz, tym bardziej że te wyroby Giantowskie są niesprawdzone. Także model 3.0 disc możesz sobie odpuścić. Co do samego amora to NCX ma więcej skoku, lepsze uszczelki i jakieś tam tłumienie. Z tych trzech rzeczy na pewno docenisz większy skok, bo te 50mm z modelu 3.0 to jest nic. Model 3.0 ma też amortyzowaną sztycę która mnie osobiście doprowadza do wściekłości. Raz, że jest ciężka a dwa że marnuje tylko energię wkładaną w pedałowanie. Osprzęt minimalnie lepszy ma model 2.0 i to jego bym wybrał. Nie słuchaj się sprzedawców, bo oni chcą wypchnąć to co zalega im na stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Staniszkis Napisano 10 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2009 Biję się z myślami. Na rowerach nie znam się kompletnie, ale ze specyfikacji technicznej wynika że 2.0 ma skok większy raptem o 13mm co podczas moich wycieczek przebywanych w 90% po asfaltowych powierzchniach nie ma żadnego znaczenia. Tarcze hamulcowe także mnie "nie biorą", na takich gładkich trasach hamulec hydrauliczny wystarczy. Co to znaczy lepszy osprzęt? Czy jako laik odczuję jakąś różnicę? 300zł to dla mnie spora dopłata, a i malowanie ramy w 3.0 jest jak dla mnie atrakcyjniejsze, ale to już rzecz gustu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2009 Szczególnie na "gładkich" polskich asfaltach docenisz te 13mm, nie mówiąc o podjeżdżaniu pod krawężniki czy inne miejskie wymysły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guerreiro Napisano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2009 Czy amortyzator nie będzie raczej powodował, że będzie się odbijało od krawężników? Mi się jakoś zawsze lepiej po mieście na sztywniaku jeździło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2009 Amortyzator jak sama nawa wskazuje służy do amortyzowania a nie odbijania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guerreiro Napisano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2009 To może jeździłem na źle ustawionym amortyzatorze, ale ciężko było mi wjechać na jakieś większe krawężniki. Temu trochę mnie zdziwiło montowanie amortyzatorów w rowerach do jazdy po mieście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Huhu Napisano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2009 Sprawdź dokładnie, ale słyszałem, że giant grzebał w geometrii crossów i je wydłużył trochę. To może miec spore znaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Staniszkis Napisano 11 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2009 A co daje wydłużenie roweru? Jak na moje oko długość ramy w 2.0 jest b. zbliżona do tej z 3.0 :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Staniszkis Napisano 15 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2009 Kupiłem 3.0 z 2009 i muszę wam powiedzieć, że po przesiadce z 26" z mojego makrokeszu brak mi słów. ) Rower jest dość lekki (16kg), wszystko w nim działa bez żadnego zarzutu (amor dobrze wybiera nierówności, biegi wchodzą gładko i bezszelestnie). Jedyny mankament: amortyzowana sztyca. Dziwnie się przez nią siedzi i pod dwóch dniach dostała luzów... Wiem, że wiele osób nie pochwali mojego wyboru ale zbierałem na ten rower od 1,5 roku, a zaoszczędzone 300zł wydam na jakieś akcesoria, a propos: jakie oświetlenie do roweru polecacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ecia Napisano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2009 Rzuć okiem w dział Akcesoria - jest tam duży temat przyklejony właśnie o oświetleniu. Owocnej lektury Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2009 Ja bym od razu zmienił sztycę. I wybrał jednak 2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.