Skocz do zawartości

[Rower] Giant X-Sport 2.0 (2008) vs X-Sport 3.0 (2009)


Staniszkis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Jako, że jest to moja pierwsza wypowiedź na tym forum chciałbym na początku z wszystkimi się przywitać. :)

Przejdźmy do rzeczy. Planuję zakup roweru crossowego (przeznaczenie: jazda po mieście, szosie, leśne dukty) w cenie do 2000zł. Przeszedłem się do sklepu Gianta, gdzie sprzedawca zaproponował mi model X-sport 3.0 (ok. 1700zł) z kolekcji 2009 i 2.0 (ok. 2000zł) z 2008 roku. Co dziwne tańszy rower jak mi zapewniano stoi na lepszym osprzęcie od tego z 2008.

Który rower wybrać? Czy warto dopłacać 300zł do modelu X-sport 3.0 Disc? (Klik)

Proszę nie proponujcie mi rowerów innych marek, ponieważ musi być to giant, i nie pytajcie dlaczego. :D

Specyfikacja techniczna x-sport 2.0:

 

Kolor: Czerwono-czarno-biały

Materiał: Plastik, aluminium, metal

Rama: Aluminium AluxX, Fluid Formed, IHS

Widelec: Suntour NCX D LO, skok 63mm, lock out

Przerzutka tył / przód: Shimano LX M581/Shimano Deore M530

Manetki: Shimano Deore 27 biegów RapidFire Plus

Oświetlenie: Brak

Kierownica: Giant A5 Aluminium

Wsporniki kierownicy: Giant A3 aluminium ahead

Siodło: Giant X-Sport

Wspornik siodła: Giant A5 aluminium

Opony: Kenda KrossCyclo 700x35mm

Hamulce: Shimano Deore typu V

Rozmiary ram / Typy ram: M, L, XL

Korba: Shimano FC-M521 46/36/26

Piasta tył / przód: Shimano Deore M530

Łańcuch: Shimano HG73

Waga: 12.9kg

Inne cechy: Plastikowe pedały z metalową klatką

 

Specyfikacja techniczna x-sport 3.0:

 

ROZMIAR: M/49, L/54, XL/60

RAMA: Giant AluxX, aluminiowa

WIDELEC: SR Suntour CR 8V V2 MLO, skok 50mm, blokada

KIEROWNICA: Giant A3, aluminiowa, 25.4-580

WSPORNIK KIEROWNICY: Kalloy, aluminiowy, regulowany a-head, 25.4; 90-110mm

WSPORNIK SIODŁA: Post Moderne, amortyzowany, 27.2x300

SIODŁO: Giant MTB Performance

PEDAŁY: VP-992S, plastikowe z metalową klatką

MANETKI: Shimano Deore SL-M530, 27 biegów, Rapidfire Plus

PRZERZUTKA PRZEDNIA: Shimano Deore FD-M510

PRZERZUTKA TYLNA: Shimano Deore RD-M531

HAMULCE: Tektro, typu V

DŹWIGNIE HAMULCA: Shimano Alivio BL-M511

KASETA/WOLNOBIEG: Sram PG950, 11-32, 9 biegów

ŁAŃCUCH: Shimano CN-HG73

MECHANIZM KORBOWY: Truvativ IsoFlow, 48/36/26, korby 170/175mm

ŚRODEK SUPORTU: Truvativ cartridge

OBRĘCZE: Aluminiowe, dwuścienne, 700x32, F/V

PIASTY: Formula 32x100 / 32x135

SZPRYCHY: Stalowe, nierdzewne

OPONY: Kenda K-161, 700x35C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

model 2.0 z 2008 roku ma chyba o 2 klasy lepszy przedni amortyzator, nie liczac tylnej przerztki lx ktora tez jest lepsza, mechanizm korbowy chyba takze.

Hamulce ma Deora a nie Tektro jak w modelu 3.0 20009 .

Ja osobiscie doplacilbym te 300 zl zeby miec lepszy osprzet i amora olejowego.

Co do modelu z tarczami to mozna sie zastanowic ,chociaz amor tez jest gorszy niz w 2.0 2008.

Ja wybralbym 2.0 2008 :icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do jazdy po mieście nie potrzeba żadnych tarcz, tym bardziej że te wyroby Giantowskie są niesprawdzone. Także model 3.0 disc możesz sobie odpuścić.

 

Co do samego amora to NCX ma więcej skoku, lepsze uszczelki i jakieś tam tłumienie. Z tych trzech rzeczy na pewno docenisz większy skok, bo te 50mm z modelu 3.0 to jest nic.

Model 3.0 ma też amortyzowaną sztycę która mnie osobiście doprowadza do wściekłości. Raz, że jest ciężka a dwa że marnuje tylko energię wkładaną w pedałowanie.

Osprzęt minimalnie lepszy ma model 2.0 i to jego bym wybrał. Nie słuchaj się sprzedawców, bo oni chcą wypchnąć to co zalega im na stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biję się z myślami. Na rowerach nie znam się kompletnie, ale ze specyfikacji technicznej wynika że 2.0 ma skok większy raptem o 13mm co podczas moich wycieczek przebywanych w 90% po asfaltowych powierzchniach nie ma żadnego znaczenia. Tarcze hamulcowe także mnie "nie biorą", na takich gładkich trasach hamulec hydrauliczny wystarczy. Co to znaczy lepszy osprzęt? :) Czy jako laik odczuję jakąś różnicę? 300zł to dla mnie spora dopłata, a i malowanie ramy w 3.0 jest jak dla mnie atrakcyjniejsze, ale to już rzecz gustu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem 3.0 z 2009 i muszę wam powiedzieć, że po przesiadce z 26" z mojego makrokeszu brak mi słów. :P) Rower jest dość lekki (16kg), wszystko w nim działa bez żadnego zarzutu (amor dobrze wybiera nierówności, biegi wchodzą gładko i bezszelestnie). Jedyny mankament: amortyzowana sztyca. Dziwnie się przez nią siedzi i pod dwóch dniach dostała luzów... :P Wiem, że wiele osób nie pochwali mojego wyboru ale zbierałem na ten rower od 1,5 roku, a zaoszczędzone 300zł wydam na jakieś akcesoria, a propos: jakie oświetlenie do roweru polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...