Tooreck Napisano 10 Stycznia 2009 Napisano 10 Stycznia 2009 witam po dłuższej nieobecności zakupiłem niedawno nowy rower Decathlon Rockrider 9.1 no i kilka rzeczy przydało by się w nim zmodyfikować: chciałbym wymienić seryjnie zamontowany w nim widelec RS Tora 302 120mm na coś nieco lżejszego - powietrznego w podobnej cenie (ok.500zł). Po pobieżnej lekturze forum uwagę moją zwrócił amor Suntoura Rux E polecany szczególnie przez użytkownika Andrew Pytanie brzmi: czy jest jakaś rozsądna alternatywa dla tego sztućca ? Chciałbym uniknąć sytuacji typu "zamienił stryjek siekierkę na kijek"
yoda Napisano 10 Stycznia 2009 Napisano 10 Stycznia 2009 Rux ma skok 130mm i sprezyne stalowa z asysta powietrzna. Na wadze nie zyskasz, bo on wazy 2400g, wiec kloc. Lepiej rozejrzyj sie za Epiconem na 120mm jakims. Jest troche tego na allegro, w granicach twojego budzetu, ale tylko modele na 2008r, jeszcze z czarna 'anoda' na goleniach. A ta w Suntourach jest, delikatnie mowiac, do dupy. A czy to jest alternatywa dla Tory to nie wiem, na pewno Epicon bedzie sporo lzejszy. Rock Shox robi swietne amory, ale Suntour ostatnimi czasy poszedl ostro w gore a cenowo nie ma konkurencji.
tobo Napisano 10 Stycznia 2009 Napisano 10 Stycznia 2009 wg opinii użytkownika epicona, którą to osobę dobrze znam amor ten pracuje poniżej produktów rs'a za wyjątkiem dolnej półki czyli darta/judy. amor jest "tępy", brak mu czułości, również na inne przeszkody reaguje raczej niezbyt chętnie. uszczelki nie są najlepszej jakości, na goleniach zostaje ślad wypchniętego ze środka oleju/smaru.
mwegrzyn Napisano 10 Stycznia 2009 Napisano 10 Stycznia 2009 Według mnie powinieneś dozbierac około 250 -300 zł i kupić Recona SL ( AIR ). Wiem ze to ponad budzet , ale w innym przypadku nie dokonywałbym zmiany.
Morf99 Napisano 10 Stycznia 2009 Napisano 10 Stycznia 2009 Bierz tego EPICONA Może jakieś uzasadnienie tej opini ? Moim zdaniem Epicon to nie jest dobry widelec, z resztą jak większość suntorów. Porozglądaj się za jakimś starszym Z1 bo to dobre widelce, a kolega niedawno kupił Z1 drop off 04 za 400zł
Tooreck Napisano 10 Stycznia 2009 Autor Napisano 10 Stycznia 2009 więc zbicie masy nie jest najważniejsze- Tora waży jakieś 2.5kg i mam to gdzieś, interesuję mnie Rux głównie dlatego że Tory nie bardzo dostosuję pod swoją wagę i upodobania (sprężyna stalowa) i jest podobno nieco "zamulona" (test w Rockridera w Bikeboard...) w Suntourze jest komora powietrzna (czyli można zmieniać twardość), bardziej zaawansowana konstrukcja (materiały...) no i dobre opinie w necie -na tym forum też, choć głównie usera Andrew tak swoją droga przydała by się też jego opinia w tym temacie...
yoda Napisano 10 Stycznia 2009 Napisano 10 Stycznia 2009 Wiesz co, ja bym na Twoim miejscu zostawił tę Torę w spokoju. Za 500zł i tak nie kupisz nic wyraźnie lepszego (chyba że używka). Zawsze to będzie takie właśnie 'zamienił stryjek...'. Zbieraj kasę i kup taki amor, który będzie wyraźnie lepszy. Jak Twoja Tora jest zbyt twarda (miękka?) możesz ewentualnie wymienić sprężynę na bardziej odpowiednią. Oczywiście to tylko moja opinia.
Andref Napisano 10 Stycznia 2009 Napisano 10 Stycznia 2009 Albo zmień sprężynę na bardziej miękką (koszt w serwisie ok 100pln), albo sprzedaj tę Torę i kup powietrzną. Jak ci starczy kasy to model 318. A zamiana RSa na SRa to jakiś żart.
Andrew Napisano 10 Stycznia 2009 Napisano 10 Stycznia 2009 Myślę, że zamiana Tory na Ruxa nie będzie zamianą w stylu "siekierę na kijek". Tora na pewno nie jest żadną siekierą. Tora 302 to TĘPY amor. Rux to coś w stylu bombera, więc bardzo chętnie ugina się na wszelkich nierównościach. Taka zamiana zmniejszy Ci wagi roweru, bo te amory ważą tyle samo. Ale różnica w pracy tych amorków jest wręcz kolosalna, zwłaszcza zimą. Moim zdaniem warto zrobić taką zamianę, bo za miękką sprężynę do Tory zapłacisz pewnie około 100zł. Samą torę możesz sprzedać za ponad 300zł. Dokładasz stówkę i masz nowego, lepszego amorka. Finansowo wychodzi na to samo. Andref <> ten RS to chyba tylko z nazwy. Konstrukcyjnie to tylko ulepszone RST... Z resztą, kolega Radssonn widział jak ten amor chodzi na ostatniej wycieczce
skjaatel Napisano 10 Stycznia 2009 Napisano 10 Stycznia 2009 Andrew, chyba nie bardzo masz pojęcie o czym piszesz... I ciekaw jestem jaka różnica w pracy się w Torze zrobiła wskutek zimna? Bo ja w swojej nie zauważyłem (302, rocznik 2007, średnia sprężyna). RS tylko z nazwy to np. Judy. Odnośnie czułości i kultury pracy - nic do zarzucenia. Jedynie masa (2200, bez blokady). Za tą cenę nie dostaniesz chyba pewniejszego amortyzatora. Tyle! Ps. Ruxa miałem wczoraj w pracy - przestał pracować. Okazało się, że na goleniach są wżery i pełno rdzy. Niestety, nie wiedziałem o tym temacie i fotek nie porobiłem.
Timon92 Napisano 10 Stycznia 2009 Napisano 10 Stycznia 2009 Rux ma anodowane (HAIII) alu golenie więc nie za bardzo jest możliwość wytworzenia się na nich rdzy. A zmiana pracy pod wpływem temperatury? Tora jest po części smarowana smarem stałym więc gdy smar gęstnieje w niskiej tamperaturze amorek zaczyna mulić.
Andrew Napisano 10 Stycznia 2009 Napisano 10 Stycznia 2009 Skjaatel - chciałem Ci odpowiedzieć, ale P.S. Twojej wypowiedzi ścięło mnie z nóg pozdrawiam!
premier2 Napisano 10 Stycznia 2009 Napisano 10 Stycznia 2009 Tooreck - w dziale sprzedam mam zamieszczone ogłoszenie o RS Recon . Cena trochę wyższa niż twój budżet, ale może warto przekalkulować. W razie czego, po szczegóły zapraszam na PW. pozdr
skjaatel Napisano 10 Stycznia 2009 Napisano 10 Stycznia 2009 A widziałeś, co śnieg/błoto/sól robią z amortyzatorami?
tobo Napisano 10 Stycznia 2009 Napisano 10 Stycznia 2009 zaleźy z którymi na juniorze dwie zimy i kulawa dbałość o czystośc goleni/usczelek nie robiła żadnego wraźenia. a jedna z nich była bardzo śnieźna błotna i solna. miałem teź psylo sl bez zawartości fabrycznych bebechów tłumika oraz oleju - amor równieź przeżył ten eksperyment bez uszczerbku na swej urodzie i działaniu na pewno nie ryzykowałbym takiej zabawy z amorkami o goleniach stalowych, nawet tych dobrej jakości.
skjaatel Napisano 11 Stycznia 2009 Napisano 11 Stycznia 2009 Przepraszam, że namieszałem - to nie o ten model Suntoura mi chodziło. Co nie zmienia faktu, że zdania o Torze nie zmienię
Andref Napisano 11 Stycznia 2009 Napisano 11 Stycznia 2009 Nie wiem, jak jeździ Tora 302, bo miałem tylko 318. Całkiem niezły amor. 302 ma HC2 jeśli dobrze kojarzę. Z tym tłumikiem miałem tylko Duke'a. Też złego słowa nie powiem. No a porównanie Tory do RST to wybacz, ale...
dejot Napisano 11 Stycznia 2009 Napisano 11 Stycznia 2009 Nie ma sensu wymiana RS Tory na cokolwiek w przedziale cenowym do 500 zł. Albo dołożysz do recona albo daj sobie spokój- wymień co najwyżej sprężynę i smaruj golenie brunoxem. Ty w niej nie masz Motion Control? A może sprzedaj ją - do tego co za nią weźmiesz dołóż 500 zł i kup coś ze 2 klasy wyższego Najbliższy godny: http://allegro.pl/item527187481_amortyzato..._air_130mm.html Godny przesiadki, żeby nie było niedomówień
Tooreck Napisano 18 Stycznia 2009 Autor Napisano 18 Stycznia 2009 Tora jednak zostaje- trochę na niej pojeżdżę- jak mi nie będzie pasowała to wtedy się sprzeda
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.