crakers Napisano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2009 Witam! Niedawno dokonałem zakupu roweru. Po kilku tygodniach złapałem strasznego bakcyla na jazdę na rowerze i zamierzam wybrać się w tym sezonie na jaką kilku dniową wycieczkę w góry. O to dane techniczne: FOCUS MARAKAS Rama | 28 Widelec | Suntour NEX 4110, 60mm Przerzutka tył | Shimano Alivio Dźwignie przerzutki | Shimano Alivio Hamulce | Tektro855, V-Brake Dźwignie hamulca | Shimano Alivio Mechanizm korbowy | FSA A-Drive Przełożenia | p:48/38/28; t:11/30 Kierownica | Concept SL RiserAl 25,4 Wspornik kierownicy | Promax, regulowany Siodło | Velo Wspornik siodła | Promax SP 222 Obręcze | Exal XP 19 Piasta | Shimano Opony | Black Comp Stone Trax Co musiałbym kupić i wymienić aby rower przetrwał górskie warunki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DAMIAN24 Napisano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2009 w tych górach będziesz jeździł w terenie czy po asfalcie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przeor Napisano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2009 Według mnie na pierwszy ogień powinno iść przełożenie z patelnią 44z a z tyłu 11-32, nie wiem jak Twoje opony wyglądają więc trudno mi coś doradzić. Powinieneś mieć jakieś z agresywnym bieżnikiem o szerokości 40 - 42 bo większe i tak w ramę pewnie się nie zmieszczą. No i nie każdy teren pewnie będzie dla Ciebie dostępny, chociaż dla chcącego nic trudnego, zawsze można podejść z buta albo wolniej zjechać. A amorku się nie wypowiadam bo na jego temat nie mam bladego pojęcia. EDIT: Wspornik kierownicy radziłbym wymienić. Sam mam regulowany w crrosie i wiem, że potrafi zajęczeć jak się mocniej kierą szarpnie. Ale ja crossa używam tylko do turystyki lub długich dystansów na lekkim terenie. W góry z tym wspornikiem miałbym stracha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DAMIAN24 Napisano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2009 według mnie przełożenia są akurat dobre jak na taki rower, bo przecież zawsze w górach jeździć nie będziesz. Jako pierwszą polecam wymianę opon, na takie z agresywnym bieżnikiem. Napisz też jaki masz budżet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przeor Napisano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2009 Jeżdżę na 44 i jeździłem na 48 zębach. Jak dla mnie 48 w górach to porażka (no chyba, że na zjazdach). 44 spokojnie można śmigać po nizinach i to z całkiem niezłymi prędkościami (40km/h jak ktoś da radę to spokojnie można) a rower staje się bardziej uniwersalny i nie eksploatujemy tak mocno środkowej tarczy co ma wpływ na żywotność korbki. Jak dla mnie 48z to porażka ale to też zależy co kto woli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crakers Napisano 7 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2009 Zamierzam jeździć przede wszystkim w terenie. Unikać asfaltu jak tylko się da. Maksymalnie na zmiany mogę wydać 500 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przeor Napisano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2009 No to poszukaj korbki z patelnią 44z a tą szybko sprzedaj póki jest w miarę nowa (zawsze parę groszy dostaniesz). Jeżeli będziesz unikał asfaltów to 48z jest Ci całkowicie zbędne. No i zastanów się nad tym regulowanym mostkiem, w górskim terenie to naprawdę może być niebezpieczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DAMIAN24 Napisano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2009 no to przede wszystkim musisz zmienić opony, polecam coś takiego http://allegro.pl/item516904212_opona_schw...odel_2008r.html choć nie wiem jaka ci się maksymalnie szerokość w ramie zmieści Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2009 heh , może być problem żeby taką Schwalbe naciągnąć na koło 28 Może bardziej coś w ten deseń : http://allegro.pl/item517535225_opona_28_3...ss_supreme.html No i korba 44 , tak jak poprzednicy napisali. M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DAMIAN24 Napisano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2009 o sorki nie zauważyłem, że koła to 28, w takim razie to co polecił marcin_ostrów, (chociaż jak wiecie dla chcącego nic trudnego, może by się naciągnęły te Nobby Nic ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przeor Napisano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2009 Eeee tam, jakby podgrzać palnikiem taką NN to wejdzie Oponka z linku wyżej jest trochę wąska, najlepiej wsadzić 40 lub 42 albo jeszcze szerszą ale z tym może być problem bo widełki w crossie nie wszystko przyjmują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DAMIAN24 Napisano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2009 crakers napisz jaki masz budżet to może coś więcej doradzimy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crakers Napisano 7 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2009 Pisałem już wcześniej - mój budżet to 500zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przeor Napisano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2009 W Cykloturze mają dość szeroki wybór opon, od budżetowych po drogie perełki Opony 28 kliknij tutaj[ Za 500 setek to ja radziłbym zmienić korbę, kasetę, opony. Spokojnie się zmieścisz, zwłaszcza, że możesz dostać parę groszy za stare graty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DAMIAN24 Napisano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2009 sorki rozkojarzony dzisiaj jestem, no to podsumowując najlepiej kupić terenowe opony, blat 44 i z tyłu kasetę 11-32, nieregulowany mostek i ja bym jeszcze dorzucił(jeżeli nie masz) buty i pedały SPD ponieważ naprawdę pomagają na podjazdach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przeor Napisano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2009 Z tymi butami i pedałami to może być problem w tym budżecie. Najpierw skup się na klamotach w rowerku a buciki przyjdą z czasem. Nie od razu Rzym zbudowano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiktorsam Napisano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2009 Ale już zawsze chcesz jeździć w terenie czy tylko te kilka dni? Jak zawsze to moim zdaniem nie ma sensu modyfikowanie tego roweru, bo prędzej czy później będzie niewystarczalny. W takim wypadku, proponowałbym sprzedać dopóki jest nowy i można za niego wziąć sensowne pieniądze dołożyć te 500 zł i kupić np coś takiego http://www.allegro.pl/item523719115_rower_...o_czerwony.html Ale jeżeli ma to być okazjonalny wyjazd, to nie szalałbym zbytnio, wymienił to co ważne dla bezpieczeństwa - czyli mostek i ewentualnie opony na bardziej agresywne, - ja bym wziął kenda karma niezwijane bo tanie i niezłe, a na kilka dni szkoda kupować wypaśnych opon. Korbę i kasetę bym zostawił - wytrzymać wytrzymają, najwyżej będzie ciężko z podjazdami, ale jeżeli to ma być pierwszy taki wyjazd to nawet na korbie z mniejszym blatem może być problem z podjazdami ze względu na kondycję . I nie chodzi mi o jej brak, ale podczas ciężkich podjazdów każdy kto często nie jeździ w ten sposób szybko spuchnie , nawet jak w płaskim terenie daje radę zrobić 150 km dziennego przebiegu. EDIT A na koniec taka moja uwaga . Nie rozumiem mody na kupowanie rowerów typu cross. Moim zdaniem, taki rower można sobie kupić jeżeli jesteśmy w pełni świadomi tej decyzji, i wiemy że tego akurat potrzebujemy. Na pierwszy rower moim zdaniem tylko góral, bo nawet jak się nam bardziej spodoba jazda typu trekkingowego to wystarczy wymienić oponki, mostek na bardziej turystyczny, ewentualnie kierownicę i mamy fajny rower trekkingowy EDIT 2 - nie zauważyłem że to 28 cali Wtedy na tych blatach nie da rady, trzeba wymienić na coś mniejszego, ale jeżeli to ma być już na zawsze rower w teren, to tym bardziej polecam sprzedać i kupić typowego górala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2009 W sumie 500 ...... czyli byłoby : http://www.allegro.pl/item515415825_wyprze...no_sh_m085.html http://www.allegro.pl/item521832643_pedaly...bikestacja.html http://www.allegro.pl/item504857860_korba_...3_44_32_22.html Na oponki byś sobie musiał dozbierać , ale myślę że docenisz SPD , nie tylko w górach . M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
harry-peek Napisano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2009 Tak jak pisze Wiktor, ten rower nie jest 'przyszlosciowy' jesli chodzi o jazde w gorach, jesli nastawiasz sie na MTB, lepiej od razu zamienic ten rower na 26'' (choc, zaraz wpadnie tu Chuck i powie cos ciekawego o 29erach ) JEsli zdecydujesz sie zostac przy tej ramce, to przede wzystkim musisz sie skupic na napedzie, i niewazne, ze blat ma 48 i tak w gorach wiele sie z niego nie korzysta, najwazniejsze, zeby mala zebatka w korbie miala 22z, jesli chodzi o kasete to zalecalbym z 34z, tym bardziej, ze masz duze kola, problematyczne moze byc znalezienie takiej kasety na 8sp ale warto poszukac. Ostatecznie mozesz przejsc na naped 9sp - konieczne bedzie jeszcze wymiana manetek ale spokojnie zmiescisz sie w budzecie. No i oczywiscie opony, nie orientuje sie jaki jest wybor dla 28'' ale ta Kenda podana powyzej wyglada calkiem przyzwoicie. Resztą osprzetu sie nie przejmuj, wymienisz jak bedzie potrzeba, mostek sobie na razie zostaw, pomoze Ci ustalic optymalna wysokosc a na pewno Ci sie nie rozsypie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.