damian9310 Napisano 7 Stycznia 2009 Napisano 7 Stycznia 2009 Witam wszystkich gdyż jestem nowy na forum i jest to mój pierwszy post. Jako że szykuje sobie rowerek na sezon wymienam osprzęt na lepszy. Jestem posiadaczem roweru scott reflex60 którego oryginaly osprzęt pozostwaia wiele do zyczenia. wymienilem juz takie zeczy jak kola kaseta manetki pedały teraz znowu mam troszke gotówki więc postanowilem ze wymienie korbe teraz mam taką korbe http://www.allegro.pl/item515292650_nowa_k..._48_38_28t.html i suport Chain Haur CH52 - tak podali na stronce wczysniej mialem z tylu 7 przelozen ale zmienilem na 9 i na tym zestawie gdy mam z tylu na 9 albo 8 to gdy z przodu wrzucam 3 to łańcuh mi spada z korby jeszcze dalej za 3 dlatego chce wymienić korbe uzpatrzyłem taką http://www.allegro.pl/item515520733_nowa_k..._22_czarna.html i teraz pojawa się moje pytanie czy bedzie ona pasować do mojej ramy (jak to sprawdzic gdzie i co zmierzyc) oraz czy juz nie będe miał tego problemu ze spadającym łancuchem aha i jakch kluczy potrzebuje do wymiany tego?? przednią przezutke mam na razie seryjną ale także ją wymiene na deore Z góry dziękuje za odpowiedzi Pozdrawiam wszystkich damian9310
accentinferno Napisano 7 Stycznia 2009 Napisano 7 Stycznia 2009 jeżeli masz gwint angielski to korba będzie pasować i nic nie trzeba mierzyć bo ona ma w zestawie tuleje dystansoe więc wszystko sie dopasuje. Tylko ze jeżeli nie chcesz żeby łańcuch spadał to musisz wszystko dobrze wyregulować.
damian9310 Napisano 8 Stycznia 2009 Autor Napisano 8 Stycznia 2009 a jak moge sprawdzic czy mam ten gwint angielski?? ja juz regulowalem tą przezutke i było tak ze albo w ogóle nie wchodził na 3 albo jak wszedł to spadał a na 7 było ok? bo seryjnie było tam 7 biegów przy tej przezutce i korbie a i czy wymiana takiego suportu to cięzka sprawa?? dałbym sobie rade jakie muszę mieć klucze?? wielkie dzięki za odpowiedź!!!
Mod Team Pixon Napisano 8 Stycznia 2009 Mod Team Napisano 8 Stycznia 2009 Po pierwsze wyreguluj dobrze przerzutkę tzn. ogranicz jej maksymalne wychylenie, a dopiero później zajmij się ustawieniem żeby odpowiednio łańcuch wrzucała i zrzucała, więcej o tym tutaj lub tutaj, a najlepiej (z obrazkami) tutaj Jeżeli problem nadal występuje to faktycznie jesteś zmuszony kupić korbę lub taniej przerzutkę, no ale skoro uparłeś się na to drugie zatem nie będę Cię od tego odciągać. Ta co dałeś w linku to dobry zakup, powinno do twojego roweru pasować. Więcej informacji na temat korby, zdejmowania i suportu znajdziesz TU. Najłatwiej poznać jaki masz suport sprawdzając w którą stronę odkręca się go. W lewej misce, czyli tej od strony napędu powinieneś mieć prawy gwint, z drugiej strony odwrotnie. Klucze jakie potrzebujesz to: ściągacz do korb: http://www.allegro.pl/item516483351_klucz_...adrat_nowy.html klucz do wykręcenie suportu: http://www.allegro.pl/item517028220_nowy_k...nk_kwadrat.html klucz do wkręcenie suportu Hollowtech: http://www.allegro.pl/item516587504_klucze...c16_okazja.html i jeszcze coś takiego: http://www.allegro.pl/item517906341_klucz_...hollowtech.html Jak jeszcze nie będziesz czegoś wiedział to pytaj
Timon92 Napisano 9 Stycznia 2009 Napisano 9 Stycznia 2009 To ostatnie coś dodają do korby. Najlepiej kupić tylko klucz do korb z zintegrowaną osią a za ściągnięcie starej korby zapłacić 5 czy 10zł serwisowi, tak żeby nie kupować narzędzi które się już nie przydadzą.
damian9310 Napisano 9 Stycznia 2009 Autor Napisano 9 Stycznia 2009 Co do wymiany to skrupulatnie wymieniam w miarę możliwości finansowych z tulu wymieniłem juz kasetę przerzutkę no i łańcuch A teraz tę korbę Oraz przednia przerzutkę upatrzyłem sobie taką http://www.allegro.pl/item522710984_deore_...bikestacja.html i korbę tą, co wcześniej napisałem tylko jeszcze musze wiedzieć czy na 100% Bedzie pasować do mojej ramy jak czytałem gwint BSA angielski jest teraz standardem ja rower kupowałem około rok temu dokładnie taki http://rowery.onet.pl/4,35,136852,10791,sc..._60,sprzet.html tylko teraz juz trochę inny osprzęt mam więc chyba powinna pasować a jeszcze tam jest napisane ze jest przystosowane do muf 68 73mm który to jest wymiar i gdzie to zmierzyć czy to średnica? Czy może długość? jeżeli będę miał pewność ze na 100% pasuje to zamówię tą korbę no bo szkoda mi wydać 200zł jeżeli ma to nie pasować Z góry wielkie dzięki za odpowiedź!!!! a i jeszcze taka sprawa bo patrzylem to starą korbe mam 170mm a na allegro nie ma takiej tylko jest 175mm to jest duza róznica??
DAMIAN24 Napisano 9 Stycznia 2009 Napisano 9 Stycznia 2009 jest to różnica, ale akurat na korzyść, z korbami 175mm lepiej się pedałuje. Chyba że jesteś niski to lepiej szukaj 170mm
damian9310 Napisano 9 Stycznia 2009 Autor Napisano 9 Stycznia 2009 no ja akurat jestem wysoki mam 183cm wzrostu a mam ramę 19' nie będą z długie 175mm no i jak z tą mufą gdzie sie to mierzy?
accentinferno Napisano 9 Stycznia 2009 Napisano 9 Stycznia 2009 To możesz śmiało kupować korba będzie pasować Nie musisz już mierzyć bo na pewno będzie pasować Co do tych kluczy co ich nie posiadasz proponuję ci zrobić tak: starą korbę i suport zdejmij w serwisie kosztuje to tak jak ktoś napisał wyżej 5-10zł. Montaż korby na hollowtech II to kosz ok 25 zł. Klucze kosztują ok 50 zł i to te słabe, jeżeli chcesz mieć firmowe z dobrej jakości stali hartowanej to jest to koszt ok 100zł. Więc proponuje ci całą tą operacje przeprowadzić w serwisie gdzie kwota tej usługi powinna się zamknąć w ok 30zł. Oczywiście może masz jakiegoś kumpla który ma takie klucze to wtedy oczywiście bardziej Ci się opłaca zamontować to samodzielnie.Jeżeli będziesz często grzebał w tej korbie to też raczej bardziej ci się opłaca kupić klucze. Sam zadecydujesz co jest dla ciebie najbardziej opłacalne.
Przeor Napisano 9 Stycznia 2009 Napisano 9 Stycznia 2009 Przepraszam za OT ale nie wytrzymałem 100 złociszy za klucze ? Zanim napiszesz jakieś bzdury wyssane z palca proponuję, żebyś cokolwiek wiedział na dany temat. No chyba, że robisz za nagonkę dla serwisów. Dobre klucze - kliknij tutaj EDIT: Jest to ofert pierwsz z brzegu, przypuszczam, że taniej można te klucze wyrwać.
damian9310 Napisano 9 Stycznia 2009 Autor Napisano 9 Stycznia 2009 no chyba się jednak zdecyduje na serwis bedzie przynajmniej porządnie zrobione i taniej nie ma sensu kupować kluczy na 1 raz jeszcze tylko zobacze w jakiej cenie mają korbe w sklepie w szczecinie gdzie mieszkam jak nie bedzie duzej róznicy ceny to kupie na miejscu a jak nie to na allegro i dam im do zamontowania jeszcze kupie przerzutke przednia ale to juz sam zamontuje i nowe linki następnie w planach mam jakąs kierownice rtchley rogi i amortyzator uaptrzylem sobie suntoura tego http://www.allegro.pl/item518073966_suntou...tis_siodlo.html lub tego http://www.allegro.pl/item519711616_amorty..._czar_sreb.html chya w tej cenie to lepszego nie zjade amorka tylko niewiem który lepszy jest
Przeor Napisano 9 Stycznia 2009 Napisano 9 Stycznia 2009 Jeżeli już nigdy więcej w swoim życiu nie będziesz rozbierał korby to faktycznie się nie opłaca, ale jakoś ciężko jest mi wyobrazić sobie taką sytuację.
damian9310 Napisano 10 Stycznia 2009 Autor Napisano 10 Stycznia 2009 a jeszcze taka sprawa czym różni się ta korba http://www.allegro.pl/item526454088_nowa_k...link_99pln.html od tej co podalem w temacie ogólnie wiem tam ze nie ma zintegrowanej osi suportu ale czy gdy bym się zdecydował na tę tanszą na octalink to czy w normalnym uzytkowaniu roweru odczółbym jakąś różnice?? i czy nie miałbym tego problemu ze spadającym łancuchem w trakcie zmiany na 3 gdy z tylu jest 8 lub 9 a i jeszcze ta na kwadrat http://www.allegro.pl/item515232222_korba_...40_kwadrat.html gdybym taką zamontował a zostawił suport który teraz mam to czy nadal miałbym ten problem ze spadajacym łancuchem sorki może to troszkę nie na temat ale juz nie chce zakaldac nowego z góry dzieki za odpowiedz i pozdrawiam !!
Przeor Napisano 10 Stycznia 2009 Napisano 10 Stycznia 2009 Korby ze zintegrowaną osią - najwyższa sztywność Korby na octalink - mniejsza sztywność Korby na kwadrat - jeszcze mniejsza sztywność Korby na klin - najmniejsza sztywność Tak to w dużym skrócie wygląda, do tego dochodzi jeszcze szereg innych czynników jak trwałość, lans itp. Trudno jednoznaczenie odpowiedzieć na Twoje pytanie czy odczułbyś różnicę. to zależy od Twojego stylu jazdy, czy katujesz rower, czy są to raczej lekkie przejażdżki. Może odczujesz różnicę a może nie, niestety nie ma innego sposobu jak doświadczyć tego empirycznie. A co do suportu. Każda korba, ze względu na swoją budowę ma określoną długość tej łożyskowanej ośki. O ile jakieś niewielkie odchyłki są dopuszczalne, to przesadzenie np. o 10mm może generować określone problemy. Musiałbyś się dowiedzieć jaka długość jest korzystna dla nowej korby i wtedy wiesz czy stary suport możesz zostawić. I jeszcze jedno. Te korby deore po 90 dyszek są mi jakieś podejrzane. Zawsze mi się wydawało, że te korby powinny mieć cyfrowy symbol zaczynający się od 5xx, a tu jest od 4, więc dla mnie to jest alivio. Nie jestem autorytetem w dziedzinie nazewnictwa Shimano ale według mnie coś jest nie halo. Może jeszcze jakiś ekspert się wypowie. Na stronie np. Pawlaka cała grupa deore zaczyna się od 5xx
damian9310 Napisano 10 Stycznia 2009 Autor Napisano 10 Stycznia 2009 przekonałeśmnie swoją wypowiedzią jednak zainwestuje te 50zł więcej bo to już jest jednak inna klasa rower wykorzystuje czasem dość ostro ale nie za często ogólnie słurzy służy mi do przejażdżek ale bardzo cenie sobie niezawodność bo lubię dalekie trasy Wielkie dzięki za pomoc!!!
speq Napisano 10 Stycznia 2009 Napisano 10 Stycznia 2009 Jeżeli porównywałbyś normalną Deore na Octalink i ze zintegrowaną osią to przy normalnej eksploatacji nie odczujesz różnicy. Sam mam korbę LX na Octa i suport tej samej grupy. Jest ok, sztywno. Dla samej wygody jednak wziąłbym HTII - nic nie ma na wcisk, nic się nie wyrabia, nie rozbijają się żadne kliny, kwadraty. Choć łożyska wcale nie są takie trwałe, przynajmniej w tych niższych grupach... Z tych dwóch - zintegrowany Deore.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.