Skocz do zawartości

[trenażer] wlasnej produkcji


btrx

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam, koncze spawac wlasnej roboty trenazer :) zostalo mi jedynie zastosowac jakis system oporowy (rolka, kolo zamachowe etc.) co polecacie ? mozna kupic sam obciaznik np tacxa ? z poczatku myslalem nad silnikiem od pralki, poniewaz gdzies o tym slyszalem ale to troche glupio by wygladalo :)

Napisano

Mniej więcej o tym samym pomyślałem, znaczy precyzyjnie mówiąc prądnica - kręcisz jak Armstrong na jakimś filmiku niby zasilał cały budynek i zaopatrujesz lampę powiedzmy :) Ale to raczej trudne chyba, że dałoby się przerobić jakiś silnik właśnie, nie znam się na tym + odpowiednia przekładnia..

 

Chętnie zobaczę gotowe dzieło :icon_mrgreen:

 

A kto to będzie oglądać, ma być praktyczne :D

Napisano

to juz lepiej zamiast pradnicy sam silnik, mniej roboty, a darmowej energii na razie nie potrzebuje ;) jak znajde czas to w tym tygodniu skoncze trenazer i wstawie linki do zdjec.

Napisano

Zasadniczo to tak logocznie rzecz biorąc musiałby to być silnik na prąd stały, np taki od klocków lego, bo nie zrobisz prądu obracając silnikiem który z założenia działa na prąd z gniazdka. Ale ja tam sie nie znam, studiuje ekonomię ;).

Napisano
Lepszy alternator od dużego fiata lub od żuka. Tani za 20zł kupisz, a daje prosty prąd 12v i możesz sobie coś zasilić :D

 

Nie będzie to wcale takie proste bo alternator oraz prądnica będą potrzebować do pracy regulatora.

http://www.diaaut.home.pl/r12721c1.htm

Ale aby trenażer działał potrzebne będzie także obciążenie naszego źródła energii. Może to być bateria żarówek , rezystorów mocy , akumulator do samochodu :D etc.

 

Ale widzę tu jeszcze kilka problemów:

 

1. Moc prądnicy / alternatora wynosi typowo ok 450 W i jak myślę będzie to nieco za mało.

 

2. Charakterystyka moc / obroty nie jest mi co prawda znana ale domyślam się że moc max będzie możliwa do osiągnięcia przy pewnych minimalnych obrotach wirnika. I tutaj o wiele lepszym rozwiązaniem będzie alternator.

 

3. Potrzebna będzie możliwość regulacji obciążenia a to z kolei oznacza konieczność samodzielnej budowy regulatora. Ale nie jest to urządzenie trudne do wykonania.

 

4. Trzeba ustalić zakres obrotów pracy naszego źródła energii. Patrząc na wielkość kół pasowych i znając typowy zakres obrotów silników samochodowych typuję 600- 7000 RPM.

 

Zatem obroty trzeba będzie przeliczyć tak aby osiągnąć możliwość stosowania pełnego obciążenia.

Można także stosować tylko jedno bądź kilka przełożeń i w ten sposób ominąć ten problem. Tylko że korzystając z trenażera trzeba by o tym stale pamiętać :)

 

Jeśli zaś chodzi o sam regulator to uważam że bardziej korzystne będzie zbudowanie regulatora prądowego a nie napięciowego jak się to typowo stosuje.

Nie korzystałem nigdy z trenażera ale nieco się obawiam że jego charakterystyka pracy nieco będzie sie rozmijać z tym co czujemy jadąc w terenie :unsure:

Napisano

yyy... nie wiem czy o to ci chodzi, ale na podlaczonym jechal nie bede :D chodzi tylko zeby byl jakis opor delikatny, jakbym jechal po asfalcie

Napisano
yyy... nie wiem czy o to ci chodzi, ale na podlaczonym jechal nie bede ;) chodzi tylko zeby byl jakis opor delikatny, jakbym jechal po asfalcie

 

Nie rozumiem co masz na myśli ....

Napisano

Ja bym proponował jednak wykożystać energię ;).

Na przykład ja bym jeszcze skonstruował wiatrak który bym postawił żeby wiał i udawał pęd powietrza bo gorąco się zaraz zrobi. Im szybciej byś kręcił tym szybciej by wentylował ;).

Napisano
Ja bym proponował jednak wykożystać energię :).

Na przykład ja bym jeszcze skonstruował wiatrak który bym postawił żeby wiał i udawał pęd powietrza bo gorąco się zaraz zrobi. Im szybciej byś kręcił tym szybciej by wentylował :D.

 

Czyli opor powietrza chcesz zrobic :P :P

Napisano

jak na razie wydalem max 30 zl tj. profile stalowe + sruby + nakretki ;) silnik niby tez swoj mam i raczej go uzyje. myslalem ze sa gotowe oporniki, spotykane w trenazerach tacxa, np. magnetyczne, ale znow nie za drogie bo po to robie samemu trenazer zeby nie wykladac na marne tyle kasy.

Napisano

Jako obciążenie możesz wykorzystać np żarówki samochodowe 12 V lub 24 V albo typowe na gwint E27 na 24 V .

Silnik od pralki nie będzie pracował jak generator zatem jego wykorzystanie nie przyniesie oczekiwanych efektów.

Napisano

nie chce wykorzystywac silnika jako generatora. chce wykorzystac silnik zamiast np. opornikow magnetycznych stosowanych w trenazerach taxca.

Napisano
nie chce wykorzystywac silnika jako generatora. chce wykorzystac silnik zamiast np. opornikow magnetycznych stosowanych w trenazerach taxca.

Silnik jest na tyle dobrze łożyskowany że nie da prawie żadnych znaczących oporów,

poza tym jest to silnik klatkowy prądu przemiennego i nie będzie pracował jak generator.

Napisano

no ale zawsze jakis opor jest, bo dzis na probe krecac bez zadnego oporu, z kolem w gorze, osiagnalem predkosc uwaga... 127 km/h :icon_wink::) licznik mam zalozony na tylnym kolku

Napisano

Najlepsza byłaby prądnica od malucha (na początku była prądnica, potem zamienili na alternator), daje ona 12V stałego, do tego dokupić przetwornice z 12V na 230V i można podłączyć sobie telewizor. Mocy na pewno starczy.

Napisano

a czego akurat pradnica a nie alternator ? niby to samo, alternator jest ekonomiczniejszy. alternator mam, pradnicy musialbym szukac :D pozatym to wytwarza prad staly, a do tv potrzebuje zmiennego

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Całkiem ciekawa alternatywa wobec kupowania gotowego trenażera. I jeszcze ten pomysł (ostatecznie nie zastosowany), żeby wytwarzać energię. Super! ;) Zastanawiam się dlaczego te trenażery w sprzedaży są takie drogie, skoro to nie jest aż taki znowu skomplikowany mechanizm.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...