Skocz do zawartości

[rama] ht enduro


Driver

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

wiem, wiem, jest przyklejony taki temat, ale duzo linkow jest tam nieaktualnych, niektore ramy stamtad sa juz wycofane, niektore niewiadomo gdzie kupic, itp.

 

Jakby ten temat sie rozwinal to mysle ze bedzie mogl byc dobrym uaktualnieniem dla tego przyklejonego.

 

Ok, a czego ja szukam - sztywna rama na ktorej bede mogl sobie podjechac pod gore, zjechac bez problemu (wiadomo, nie typowy downhill), pojechac jakas traske, rozmiar 16-18" i co wazne musi miec dobre geo z amortyzatorem Manitou Nixon (145 mm skoku, 518 mm wysokosci).

 

Chyba idealny bylby Orange Crush ale niewiem gdzie to mozna kupic.

 

Cena - trudno powiedziec, ale 2000 zl jak za Santa Cruza na pewno nie dam ;)

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy Amstaf hydro - nie powinien już tak pękać bo wspawali mu gussety. Nie wiadomo tylko kiedy będzie dostępny.

NS Society - cro-mo - jest bardzo teraz modne i ładne - nie dość że byś miał fajny, wytrzymały i funkcjonalny rower to jeszcze jak by się prezentował ;) I do tej bym namawiał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie nad tym NSem myslalem, ale nigdzie nie widac opini na temat tej ramy. Sam niewiem co myslec na temat bo NS raczej nie ma doswiadczenia w tego typu ramach (chociaz jako zwykly uzytkownik ramy i tak pewnie nie zauwaze roznicy ;) ). Czekam na dalsze propozycje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś enduro to może Banshee Scirocco nawet pod Fr podejdzie i na allegro widziałem nówkę na gwarancji za coś 1300 zł . Jeśli coś lżejszego to może Banshee Viento sam mam i polecam piękna rama i mega sztywna waga 17,5 to jakieś 1900g skok dopuszczalny 3-6 cali czyli pełen uniwersalizm , nie wiem czy kone kule można uznać za sztywną ale przy Viento to plastelina . Sam używam jej do jakby to nazwać agresywnego xc amor 100 ale od tego roku 115 , i nigdy nie mam problemów z podjeżdżaniem a w duł to czasem przesadzam ta rameczka strasznie kusi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On-One 456. Wyjdzie nawet poniżej 1000 pln. Jak sama nazwa wskazuje - zaprojektowana pod widelec 100-150 mm skoku. Rama jest Cr-Mo, ale to nawet lepiej - pancerna, a jak na stal, i to do ostrych zastosowań, wcale nieprzesadnie ciężka (waga porównywalna z odpowiednikami alu).

Jakoś niebawem powinna być znowu dostępna - śledź info na stronie www.on-one.co.uk.

Pozdrówko stalowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Klaniam,

Podpisuje sie nogami i rekami pod On-One'm ;) Rama od lat na Herbaciarskim rynku, ma znakomite recenzje. Sam mam nieco mniej extremalna wersje, Inbred dostosowana do amora 100-130mm.

 

Society wyglada interesujaco ale nie przekonuje mnie tak ubogi zasob rozmiarow, poza tym jakies takie kuse one sa... Nie wiem, tymbardziej ze Grabarz niegdys drazyl temat u samych NS-ow. Wypowiadali sie dosc lakonicznie i bez szczegolow...

 

Chyba trzeba bedzie odswiezyc liste w jakis sensowaniejszy sposob bo widze ze znowu ruszylo zapotrzebowanie :) Ot kolejne zadanie na leniwe, nierowerowe weekendy...

OSTRO!

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Klaniam,

No Kffenback to tak nie za koniecznie do enduro... To raczej mocniejsza hybryda jest ;)

 

Co do Orange to obawiam sie ze w Polszcze nie do dostania. Trzeba kopac zagramanica, w JuKejowie dostepna bez problemu, trzeba tylko sciagnac do Kraju-Raju

 

Chlopaki z On-One oczekuja kontenerka 10 stycznia a w srodku kuupa dobra w tym 456-tki :)

 

http://www.on-one-shop.co.uk/?p=1581

 

OSTRO!

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Amstaffa (przez pewien czas nawet z Nixonem). O swoich doświadczeniach z firmą Duncon pisałem troche tutaj.

Po tak miłych przeżyciach odradzam zakup Amstaffa, zwłaszcza, że rama (przynajmniej ta wcześniejsza wersja bez hydroformingu) jakościa wykonania nie powalała, a do tego była tragicznie wręcz ciężka.

Mój głos w tym zestawieniu otrzymuje wspomniany wczesniej on-one 456 (na którego swego czasu sam się napalałem). Cienkie rurki to już taki urok stali i mogą się podobać albo nie, ale wydaje mi się, że wytrzymają dłużej niż przereklamowany tajwański piesek z Krakowa (u mnie 6 miesięcy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ns society to wg mnie bardzo ciekawa propozycja, gdyby nie parę detali:

waży dosyć sporo jak na sztywną ramę która ma dobrze podjeżdżać.

hak przerzutki jest niewymienialny, co wg mnie jest sporą wadą. niby stal się w razie czego wygnie, ale w tańszym ns surge jest hak wymienny.

 

z ciekawych propozycji to np to:

http://www.transitionbikes.com/2007/TransAM.cfm

pięknie wykonana i możliwość zrobienia singlespeeda. wadą jest realna waga - ok 2.8kg

 

Santa Cruz chameleon wydaje się idealnym rozwiązaniem, gdyby nie mocno przesadzona cena, jak z resztą zauważyłeś :)

 

wg mnie powinieneś szukać ramy stalowej, daje to dużo większy komfort jazdy w terenie. w porównaniu z alu, jest wrażenie jakby się miało większe opony - małe nierówności są fajnie stłumione :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DunCona już mało kto chyba lubi... Amstaff Hydro pękał jak szalony. Jednak wymienili mi na Pitbulla bez dopłaty którego sprzedałem z zyskiem :) Ten najnowszy ma mieć w newralgicznych miejscach gussety co może rozwiązać problem pękania. TransAm Transitiona to bardzo ciekawa propozycja, jednak pewnie przekroczyłaby budżet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, pewnie przekraczałby budżet. jeżeli transition vagrant usa 428$ ==> 1750zł, to pewnie TransAM 569$ ==> ok 2100zł. niby dystrybutor mówił coś o spadku cen jeżeli dolar gwałtownie nie wzrośnie w tym roku, ale itak przelicznik jest nijak opłacalny :/

choć z drugiej strony, wybierając transAM czy sante, miałoby się pewność posiadania czegoś bardzo elitarnego, przynajmniej w pl. czego nie da się powiedzieć o ns. a niekiedy jest to ważniejsze niż faktyczna opłacalność danej ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat u mnie sprawa wyglada tak, ze mialem juz fulla (specialized big hit), potem go sprzedalem, smigalem na sztywniaku i teraz niestety ze wzgledow zdrowotnych musze skonczyc z jakimis skokami, ale ze bez roweru nie wytrzymam, dlatego musze zlozyc cos w miare uniwersalnego do smigania.

 

Dostane za jakies poltora tysiaca? Widzialem na ebayu Gianta Reigna 1 za niecale $500, wiec sie nada, ale moze cos innego sie nada. Widzialem jeszcze Poison Curare za 950 zl. Rama niedroga i w sumie wszyscy chwala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

full to jednak sporo większe wydatki. hardtail enduro najtańszy to np johnny bravio za ok 400-500zł. najtańszy full enduro w pl to faktycznie poison curare za 950-1100zł, ale do tego musisz doliczyć damper. tzn + 500 - 1000zł. tak się składa że sprzedaję posiona curare ;) , kwestia rozmiaru itp, jak jesteś zainteresowany --> priv.

giant reign to bardzo fajny wybór, ale droższy i różnie bywa z dostępnością rozmiarów.

wybór między hardtailem a fullem jest kluczowy. za ok 1500 masz bardzo fajnego hardtaila albo niższej klasy full (co nie znaczy że źle działający, ale nie licz na jakość wykonania specialized, santa cruz czy yeti). z drugiej strony nawet najtańszy full da Ci nieporównanie większy komfort jazdy niż najlepszy stalowy hardtail.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

giant trance to lekki rower xc/ allmoutain. pasowałby do niego widelec ok 120mm skoku, lekki, np reba 120mm czy fox float 120. teoretycznie nixona sprężynowego mógłbyś skrócić z 140mm skoku do 120, ale pracuje ciut gorzej wtedy i robi się sporo sztywniejszy bocznie (zrobiłem kiedyś u siebie tak)- wg mnie marnuje się spory potencjał tego widelca, a bardzo duża sztywność może nie pasować do lekkiej ramy (może być zauważalnie mniej sztywna).

a poza tym taka rama 120mm to jeszcze nie jest ultra komfortowa kanapa. choć pewnie super podjeżdża i jest bardzo zwinna i szybko przyspieszająca. na pewno jest bardziej komfortowo niż na hardtailu czy fullu stricte xc. ale nie jest to enduro, gdzie płyniesz po nierównościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...