Skocz do zawartości

[pedały] Zardzewiały bloki w butach :/


Artro

Rekomendowane odpowiedzi

Siema,

Ostatnio postanowiłem pojezdzic sobie troche w zimowej aurze.Spadlo sporo sniego i w sumie fajnie sobie pojezdzilem :P Niestety po powrocie do domu na drugi dzien spostrzeglem, ze bloki pordzewialy :/

Ma ktos jakis pomysl jak to usunac i jak zabezpieczyc bloki na przyszlosc przed rdza?

Pozdrawiam,

Artro

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomysłem jest... jeżdżenie. :)

jesli siądziesz nastepnego dnia na rower to wpinanie się w pedały oczyści bloki z rdzy.

 

gorszym problemem może być to, że bloki "zespawają się" z butami, a dokładnie z blachami w butach. proponuję ci odkręcić pedały, nasmarować śrubki i ten zabieg powtórzyć co jakiś czas. no chyba że zakładasz pozostawienie bloków w butach do końca użytkowania butów.

 

jeśli ta rdza bardzo cię "uwiera" to po powrocie do domu musiałbyś wyczyścić podeszwy wokól bloków i wydrapać z nich całe błoto - wtedy wilgoć ani woda nie będą się miały gdzie zatrzymać, potem zostawić buty do doschnięcia najlepiej podeszwami do góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym ze ta rdza jest bardziej na glowkach sruby i w otworze na imbus oraz na tej blaszce do regulacji blokow na boki niz na samym bloku(tj. powierzchni gdzie styka sie pedal z blokiem) poniewaz te elementy najwyrazniej zostaly zrobione ze stali.

 

Po tym jak tobo powiedzial, ze buty "zespawaja sie z blokami" raczej juz nie wsiade na rower tej zimy :/ Moze czyms posmarowac te metalowe czesci blokow? Moze to jakos pomalowac? Smarowanie raczej wypada, bo bedzie sie syf przyklejal i istnieje mozliwosc wyslizgiwania sie nogi z pedalu :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bloki sie nie zespawają jesli raz w miesiącu rozkręcisz śruby i wkręcisz je oczyszczone i posmarowane na gwintach jakimś smarem stalym. mówię o sytuacji gdy ktoś jeżdżi cały rok i po roku w tym także zimowej ostrej eksploatacji chce zdemontowac bloki. wtedy MOŻE być to problematyczne ale nie musi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajmy :). Jak wracam teraz zimowka z zasolonych szos to na drugi dzien lancuch i bloki sa zawsze rude :P. To sie samo czysci. Lancuch trzeba tylko smarowac czesciej niz zazwyczaj, smarowalem latem raz na tydzien, a teraz co drugi dzien. A bloki czasem przekrecam do innych butow, nigdy nie bylo problemow. Choc niewykluczone, ze po roku czy dwoch latach bez ruszania srub nie daloby sie odkrecic :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psiknalem WD-40 do strzykawki a potem nanioslem na zardzewiale czesci blaszek. Oczywiscie buty postawilem podeszwami do gory zeby jak to napisal producent rozpuszczalnik odparowal. Jesli producent nie klamie, to rdza powinna zejsc, a na powierzchni zostac wartswa ochronna.

 

Jeszcze zapytam jak to jest z trzymaniem/suszeniem takich butow pod kaloryferem? Istnieje prawdopodobienstwo ze sie rozkleja czy raczej nic sie im nie powinno dziac? Mowa o shimano m085

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic Ci się nie rozklei. Ja swoje butki Specialized Taho (na wycieczki) i Shimano SHM225 Carbon (do katorżnictwa :) ) nie raz suszyłem i to nie pod kaloryferem tylko na nim i wszystko było ok. A co do WD to zalecam daleko idącą ostrożność. Z doświadczenia wiem, że na daną chwilę to może i pomaga ale potem, to co jest spsikane WD, ma jakby większą tendencję do rdzewienia. Najlepiej to daj sobie spokój z tym preparatem. Jeżeli już ten rudy nalot tak Ci przeszkadza (ja to kompletnie olewam) to wystarczy sucha szmatka i będzie git. A jeszcze lepsze efekty osiągniesz smarując bloki smarem stałym (chyba, że przechodzisz przez jakiś dywan, to domownicy odpowiedzialni za sprzątanie mogą być niezadowoleni :P ), wazeliną, kremem Nivea lub smalcem czyli ogólnie mówiąc tłuszczem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...