Nemo7 Napisano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2008 Co uważacie o tym biku i o tej firmie bo szykuje sie na zakup tego modelu jednak trochę się boje ponieważ firma jakoś mało mi się obijała o uszy. Ten model kosztuje 8.200zł , udało mi się znaleźć ciekawy filmik który prezentuje ruchy zawieszenia http://pl.youtube.com/watch?v=QualfTF3Ixw czy dobrze robie decydując się na niego czy wybrać może coś z listy poniżej. Proszę o pomoc i opinie. Mondraker Dune 2009 http://www.mondraker.com/09/esp/bikes/Dune/43 RAMA: Dune 6061 Hydroformed ZERO Suspension System 160mm ROZMIAR: M DAMPER: Fox DHX Air 3.0 215x63.5mm WIDELEC:Fox 36 Float R 160mm STERY:FSA Integrated KIEROWNICA: Onoff Notion 1.0 31.8mm CHWYTY: Onoff Dice MOSTEK: Onoff Notion 0-R 31.6mm HAMULEC PRZÓD: .Avid Juicy 3 180mm HAMULEC TYŁ: Avid Juicy 3 180mm KLAMKI: Avid Juicy 3 OBRĘCZE:Sun Ringlè SOS SZPRYCHY:CN Stainless PIASTA PRZÓD: Onoff Pro 20mm PIASTA TYŁ: Onoff Pro Qr OPONY: ITS-Mondraker system 4 2.25 KORBA:Truvativ Firex 3.1 44/32/22 SUPORT:Truvativ GXP PEDAŁY: Onoff MTB spd ŁAŃCUCH:Sram PC-951 PRZUŻUTKA PRZÓD: Shimano SLX FD-662D przerzutka TYŁ: Sram X9 medium cage MANETKA: Sram Trigger X-7 KASETA: Sram PG-950 11-32T Specialized Enduro SL Comp 2008 Specialized Pitch Comp 2008 Mondraker Foxy R 2009 Mondraker Dune 2009 Mondraker Dune XR 2009 Specialized Enduro SL Expert 2008 Specialized Pitch Comp 2008 Specialized Stumperjumpr FSR Expert 2008 Specialized Enduro SL Expert 2009 Santa Cruz Blur LT 2008 Santa Cruz Nomad 2008 Merida One-Five 0-800D 2008 GT Force 2.0 2008 Giant Regin X0 2007 Giant Regin X0 2008 Cona Coiler Deluxe 2007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guerreiro Napisano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2008 W teamie Mondraker/Subaru jeździ Fabien Barel, więc ich rowery stoją na wysokim poziomie. Mógłby być trochę lepszy damper jak za te pieniądze, ale reszta to dość dobry sprzęt. Jeżeli odpowiada Ci geometria to rower jak najbardziej godny uwagi. Mógłbyś się jeszcze zainteresować Mongoose Khyber Super - może uda Ci się znaleźć w podobnej cenie teraz. Chociaż najciekawszy jest model z 09 który kosztuje sporo ponad 9000zł. Chyba, że coś taniej za granicą znajdziesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nemo7 Napisano 31 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2008 Co do osprzętu to chce damper wymienić na DHX 5.0 Air oraz hamulce na Avid 7 a Mongoose wygląda na lekki rowerek co jest jak dla mnie plusem bo nie należę do osiłków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andref Napisano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2008 Rower może i dobry ale nie za te pieniądze. Juicy 3 i masa noname'owych komponentów w rowerze za ponad 8tys?! Do tego system zawieszenia o którym nie wiadomo za dużo, a weź pod uwagę, że nie każde VPP musi świetnie pracować. Za te pieniądze wybrałbym jakąś sprawdzoną markę - Speca, Santę, Iron Horse'a, Gianta, KTMa. A tak btw - jeździłeś kiedyś na fullu AM? Masz porównanie różnych rodzajów zawieszenia? Ja np wiem, że vpp, przynajmniej w oryginalnym wydaniu, mi nie odpowiada, wolę Horsta. Aha, i zastanów się czy poradzisz sobie z rowerem o skoku 160mm. Do tego wbrew pozorom potrzeba trochę siły. Nowe GT zbierają bardzo dobre recenzje. I nie Cona tylko Kona! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DAMIAN24 Napisano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2008 a do czego chcesz ten rowerek używać do All Mountain czy enduro podchodzącego pod freeride. Jeżeli do enduro to świetny wybór ale jak do AM to trochę za ciężki rower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guerreiro Napisano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2008 Tak do końca to nie są to no name - większość to ich wyroby. Tak samo robi spec czy trek i nikt nie narzeka. Chociaż do końca nie wiadomo na ile dobre są te wyroby mondraker'a. Gdzieś widziałem jakieś testy dune, musiałbyś poczytać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andref Napisano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2008 Akurat Trek daje Bontragera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kopaczus Napisano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2008 Może zmieńmy ten temat na 'rower AM/FR 160mm'? Bo ja też jestem teraz na etapie poszukiwań czegoś ciekawego. Zastanawiam się nad Cannondale Moto Carbon 3 a Commencal Meta 6.1. Chcę jednozawias bo mam najlepsze doświadczenia z takim zawieszeniem, no i lubię proste i skuteczne rozwiązania. Ostatecznie Rocky Mountain Slayer. Chcę wsadzić na przód widelec 180mm żeby podnieść trochę przód i żeby rower generalnie wytrzymał cięższe traktowanie. Planuję się zamknąć z wszystkim w 15-15.5kg, bez szaleństw. Andref, to co mówisz że ciężko się uporać z takim rowerem to bzdura. Mam 178 wzrostu i 70 wagi i nie mam żadnych problemów z Perpem który waży 17kg. Szczerze mówiąc, jak dla mnie to im więcej skoku zawieszenie tym bardziej morda mi się cieszy jak jadę. Aha, też gdzieś widziałem test tego Mondrakera, poszukam w przyszłym roku Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arbike Napisano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2008 W ostatnim Magazynie Rowerowym jest test tego Mondrakera - http://7anna.com.pl/news.php . Nemo7 zamiast damper proponowalbym z miejsca wymienic obrecze na cos porzadniejszego bo jeszcze krzywde sobie na tym badziewiu zrobisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nemo7 Napisano 31 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2008 Rower może i dobry ale nie za te pieniądze. Juicy 3 i masa noname'owych komponentów w rowerze za ponad 8tys?! Do tego system zawieszenia o którym nie wiadomo za dużo, a weź pod uwagę, że nie każde VPP musi świetnie pracować. Za te pieniądze wybrałbym jakąś sprawdzoną markę - Speca, Santę, Iron Horse'a, Gianta, KTMa. A tak btw - jeździłeś kiedyś na fullu AM? Masz porównanie różnych rodzajów zawieszenia? Ja np wiem, że vpp, przynajmniej w oryginalnym wydaniu, mi nie odpowiada, wolę Horsta. Aha, i zastanów się czy poradzisz sobie z rowerem o skoku 160mm. Do tego wbrew pozorom potrzeba trochę siły. Nowe GT zbierają bardzo dobre recenzje. I nie Cona tylko Kona! Nie jeździłem na fullu ? Nie mam porównania zawieszenia. To co do Speców i KTM'a co byś doradził ? Z rowerem dam sobie rade. Co do Kony to wkradł sie błąd nie wiem czemuc zasami człowiek rozpędzi sie w pisaniu i potem wychodza takie literówki. Znam Kone ... a do czego chcesz ten rowerek używać do All Mountain czy enduro podchodzącego pod freeride. Jeżeli do enduro to świetny wybór ale jak do AM to trochę za ciężki rower To ma być do Enduro/FR ponieważ do AM zostawiam sobie obecnego sztywniaka. Tak do końca to nie są to no name - większość to ich wyroby. Tak samo robi spec czy trek i nikt nie narzeka. Chociaż do końca nie wiadomo na ile dobre są te wyroby mondraker'a. Gdzieś widziałem jakieś testy dune, musiałbyś poczytać. Test był jak kolega wspomniał w Magazynie Rowerowym i krótka wzmiana w Bike Boardzie było kilka rodzajów zawieszenia m.in. Mondrakera i tam było chwalone. W ostatnim Magazynie Rowerowym jest test tego Mondrakera - http://7anna.com.pl/news.php . Nemo7 zamiast damper proponowalbym z miejsca wymienic obrecze na cos porzadniejszego bo jeszcze krzywde sobie na tym badziewiu zrobisz No dzieki za rade bo co do wymiany podzespołów będe musiał to jeszcze przemyśleć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andref Napisano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2009 Andref, to co mówisz że ciężko się uporać z takim rowerem to bzdura. Może dla ciebie bzdura, dla mnie nie. Przecież nie mówię, że ma nie kupować roweru o takim skoku, sugeruję tylko, żeby się przejechał zanim wyda kupę pieniędzy na coś, co może mu potem nie przypasić. Co polecam? Wiesz ile masz pieniędzy, oczekiwania masz sprecyzowane, każda wymieniona firma ma po jednym rowerze, który spełnia twoje oczekiwania, więc co tu doradzać? Kony bardzo mi się podobają, CoilAir jest ekstra, ale ma tandetne zawieszenie. Spece są drogie, ale za to świetnie wykonane i ładnie wyglądają. Pitch to bardzo dobry sprzęt, zresztą Enduro też niczego nie brakuje KTM też nie jest zły, cenowo wypada gdzieś po środku. Jeśli sam nie naprawiasz sprzętu, to wybierz tę markę, której masz dobry i sprawdzony serwis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nemo7 Napisano 1 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2009 Może dla ciebie bzdura, dla mnie nie. Przecież nie mówię, że ma nie kupować roweru o takim skoku, sugeruję tylko, żeby się przejechał zanim wyda kupę pieniędzy na coś, co może mu potem nie przypasić. Napisałeś że ja moge sobie nie poradzić nie że ty sobie nie poradziłeś. Tak w ogóle to dzwoniłem już do dystrybutora i do połowy lutego przetestuje tego Mondrakera przez to czekają mnie 3 dniowe wakacje nad morzem. Jeśli sam nie naprawiasz sprzętu, to wybierz tę markę, której masz dobry i sprawdzony serwis Staram się robić wszystko do tej pory do serwisu oddawałem tylko robotę przy szprychach. I byłem się poradzić jak najlepiej wybić szyszkę. Rower może i dobry ale nie za te pieniądze. Juicy 3 i masa noname'owych komponentów w rowerze za ponad 8tys?! Do tego system zawieszenia o którym nie wiadomo za dużo, a weź pod uwagę, że nie każde VPP musi świetnie pracować. Za te pieniądze wybrałbym jakąś sprawdzoną markę - Speca, Santę, Iron Horse'a, Gianta, KTMa. A tak btw - jeździłeś kiedyś na fullu AM? Masz porównanie różnych rodzajów zawieszenia? Ja np wiem, że vpp, przynajmniej w oryginalnym wydaniu, mi nie odpowiada, wolę Horsta. Aha, i zastanów się czy poradzisz sobie z rowerem o skoku 160mm. Do tego wbrew pozorom potrzeba trochę siły. Nowe GT zbierają bardzo dobre recenzje. I nie Cona tylko Kona! Co do tej wypowiedzi to trochę zaprzeczasz sobie ponieważ twierdzić że Mondraker ma wygórowaną cenę za sprzęt który oferuje natomiast Spec Endurl SL za który chca 11K ma być niby za rozsądną cenę ?! Mondraker Dune 2009 Amortyzacja: Widelec ok. 3 tyś., damper ok. 1 tyś. Przerzutki: Przód - 60zł Tył - 300zł Manetki: Komplet - 200zł Napęd: Korba - 180zł Kaseta - 90zł Łańcuch - 70zł Hamulce: Komplet na tarczach 180mm - ok. 700zł Suma:5.600zł Spec Enduro SL 2008 Amortyzacja: Przyjmijmy że amortyzacja speca kosztuje tyle samo jednak jak powszechnie wiadomo jest dużo gorsza od oferowanych przez Mondrakera Fox'ów. - 4 tyś. Przerzutki: Przód - 60zł Tył - 300zł Manetki: Komplet - 200zł Napęd: Korba - 240zł Kaseta - 60zł Łańcuch - 90zł Hamulce: Komplet na tarczach 180mm - ok. 900zł Suma 5.850zł Z kontrastowałem przedmioty na które bikerzy chyba najczęściej zwracają uwagę przy zakupie roweru i powiedz mi za co Spec chce tyle kasy. Bo stwierdziłeś że Mondraker się ceni, żew rowerze za 8K i rower z takim osprzętem, a Spec jak widać ma sprzęt z podobnej półki i chcą za niego 11K w dodatku z Amortyzacją o której nikt z doświadczonych i mających o tym pojęcie nie mówił że jest jakoś wyjątkowo super. I co do systemu zawieszenia to takie samo zastosował wspomniany przez ciebie KTM oraz takie firmy jak CUBE i Trek co dla nich okazało się sukcesem. Dodatkowo Mondraker jest na nadchodzący sezon, a Spec jest już po przecenie. Zaraz ktoś może mi zarzucić że skoro wiem że to dobry rower to po co ten temat, chce uzyskać opinie od wszystkich i każdą oraz przysługującym mi prawem jest je skonfrontować z innymi. Jeżeli się mylę co do wyżej wymienionych argumentów to proszę mnie poprawić. Pozdrawiam Nemo Seven Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Złomek Napisano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2009 Nemo7, szkoda ze zlot forumowy jest tak pozno - gwarantuje ci ze sprobowalbys wszystkich zawieszen swiata..... co do tego mondrakera to nawet fajnie wyglada, ale wazniejsze jest jak sie sprawuje w terenie, sam bym takiego przetestowal na wlasnej skorze a ty kopaczus, zastanow sie nad tym plastikowym cannonem jeszcze raz, rozumie ta "kultowosc", ale mnie by odstraszala wizja beskidzkich szlakow - te kamienie walace po ramie, gleby - zdecydowanie nie dla am/fr zastosowan ..... druga sprawa to chyba najwieksza zaleta jednego zawiasu jest bezawaryjnosc, wiec po co te dodatkowe laczniki przy damperze w cannonie i commencalu? moze jakas lepsza praca, czulosc itd itp udowodnione tylko w warunkach laboratoryjnych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nemo7 Napisano 3 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2009 Kolego to powiedz mi chociaż na co zwrócić szczególna uwagę przy zakupie tego roweru bo to nie jest tak że ja go muszę kupi jeżeli pojadę za pierwszym razem na testy i sie okaże tragiczny to go nie wezmę, wtedy wezmę Speca ale Pitch Comp z 2008 roku i go sobie powoli zacznę przerabia. Do maja daleko wszystko sie może zdarzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2009 Może poszukaj Lapierre X-160. Wiem, że to stary model ale wirtual to wirtual Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andref Napisano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2009 Tylko skoro ten virtual taki fantastyczny, to dlaczego nowe Lapierre'y mają Horsta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Złomek Napisano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2009 1. podczas testu sprawdz jaka jest sztywnosc tylnego wahacza (jak bedzie tyl plywal na boki to czar roweru moze szybko prysnac....) - tylko nie pomyl uginania sie z ruchami na boki 2. sprawdz tzw. "pompowanie" podczas jazdy na siodełku - damper chyba ma fabrycznie ustawiony pro pedal, wiec nie wiadomo jak to bedzie dzialac i w przyszlosci bedziesz musial sie bujac z tym co fabryka dala - wazne zeby rower mial rownowage miedzy wybieraniem malych nierownosci, a tym zeby dalo sie efektywnie podjezdzac bez wiekszych strat energii (pochlanianych przez to niedobre, mityczne "pompowanie" ). co do tego "amortiguador", dlugosc jego jest niemal jak w rowerach zjazdowych (215x63,5), i w porownaniu do skoku to bardzo dobrze swiadczy o ramie - zawieszenie powinno byc czule i pracowac wiekszoscia skoku 3. troche o osprzecie. hamulce raczej slabe jak na rower za taka kase, montowane zazwyczaj w bicyklach o polowe tanszych - jak chcesz zostac przy tym to przynajmniej ja bym zmienil tarcze z przodu na 203 ...... a co do tej buje tras. (onoff), co to wogole jest? zaklad o 10 detek ze robi to joy tech..... opony, hmmm ciekawe ile waza i jak z przyczepnoscia. do reszty osprzetu sie nie bede czepial, pominalem przerzutki, manetki itp. bo uwazam, ze jakosc pracy i ogolne przerzucanie jest podobne od alivio w gore (pomijajac mase i zywotnosc oczywiscie).... ps. sam bym sie skusil na tego mondrakera, jakby nie to ze trzeba kupic caly rower.... :/ mondraker to tez "wirtual" "Tylko skoro ten virtual taki fantastyczny, to dlaczego nowe Lapierre'y mają Horsta? whistling.gif" jako uzytkownik poisona, ty ktm'a - wiemy przeciez ze horst jest najlepszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kopaczus Napisano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2009 Pewnie Specialized kupiło patent i grożą wszystkim procesami Złomek, co do plastikowego Cannona to chodzi o to że mogę go mieć za 7000pln w porównaniu do 5000 za alu który ma gorszy osprzęt, więc w sumie te 2k mogę dołożyć. Jak sprzedam z niego graty to i tak wyjdę na swoje. Aha, no i potrzebuję główkę 1.5" żeby wsadzić Totema. Rama w Moto jest dobrze zabezpieczonaprzeciwko kamieniom, dolna rura ma przyklejony od dołu taki gruby plastik, więc nie powinno być problemu. A ten łącznik w zawieszeniu sprawia że damper jest ściskany z obu stron więc teoretycznie ruch wahacza jest płynniejszy. Trochę się na nim przejechałem i ładnie to chodzi. Pompowania zawieszenia się nie boję, na Perpie dobrze mi się śmiga, a w Moto jest dodatkowo propedal. No i jeszcze pamflet pochwalny rowerów z dużym skokiem zawieszenia - ludzie, nie bójcie się rowerów z 160+ skoku, nie trzeba Schwarzeneggera żeby to napędzić a radocha na zjazdach jest po prostu nieziemska. Żadnego kombinowania, wymijania kamieni, wystarczy puścić hamulce a rower zrobi resztę - point and shoot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2009 Tylko skoro ten virtual taki fantastyczny, to dlaczego nowe Lapierre'y mają Horsta? Jeździłeś na nim, że się wypowiadasz? To, że mają horsta to nie znaczy że są lepsze. FPS2 to jedna z lepszych zawiech na jakich jeździłem. Subiektywnie skok jest większy niż te 160mm z katalogu. Także przy podjazdach na stojąco prawie nie czuć pompowania ale zawiecha pracuje na nierównościach. Tego nie da żaden horst. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andref Napisano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2009 Nie jeździłem. Pytam bo nie wiem. Dlaczego więc zmienili? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 Nie wiem dlaczego zmienili, bo nie jestem związany w żaden sposób z producentem. Mogę jedynie przypuszczać, że chodziło głównie o wagę ramy. Najnowszy Spicy waży 12,5kg czyli tyle co dobrej klasy full do XC. Poza tym według producenta to dalej jest wirtual a nie jak pisałeś horst. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andref Napisano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 Każdy Horst jest swego rodzaju virtualem. Są dwa łączniki wahacza z głównym trójkątem, tyle, że jeden jest długi. http://www.cyclesuperstore.ie/shop/pc/cata...arge/844642.jpg No jeśli to nie jest klasyczny Horst, to nie wiem co nim jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 4 Stycznia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 Klaniam, Z tym odchodzeniem od roznego rodzaju wirtuali to cos musi byc na rzeczy. A jak nie wiadomo o co chodzi chodzi pewnie o kase... Gdzies obilo mi sie o uszy ze IH zrezygnowal w rowerach 2009 z zawiechy DW Link. A w wielu miejscach czytalem wyjatkowe peany pochwalne na temat tego zawiasu... Generalny wzrost kosztow materialow i produkcji nawet robionaj malymi-zoltymi-raczkami popycha producentow do poszukiwania oszczednosci w ten sposob aby ich towar ciagle byl atrakcyjny... Przy okazji pytansko. Czy wirtual i damper z ProPedal to juz przerost formy nad trescia? OSTRO! I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 No jeśli to nie jest klasyczny Horst, to nie wiem co nim jest. Korba może skrywać jakiś istotny łącznik. Odsyłam do opisu OST http://www.cyclesuperstore.ie/shop/pc/view...t.asp?idpage=99 Czy wirtual i damper z ProPedal to juz przerost formy nad trescia? Nie, dlaczego? Wirtual w pewnych sytuacjach też zabuja i tu przychodzi z pomocą damper. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 mam (podobno) najbardziej wypasioną wersję vpp, co nie buja i takie tam ale wystarczy włączyć filmik reklamowy na stronie ibisa i zobaczyć fragment, w którym koleś pedałuje na stojąco i wyraźnie widać pompowanie zawiechy gdy ustawiłem zawieszenie z tyłu wg moich jakiś tam doświadczeń to okazało się że zawieszenie buja - ustawiłem amora tak by dał 25 % sagu. lekkie pompowanie było na wyłączonym pro pedalu, na pierwszym jego stopniu również na stojąco. okazało się że wg producenta powinieniem wbić 40 psi więcej (30% wyższe ciśnienie!). skutek? sag się zmniejszył do ok 15 procent, bujanie przy jeżdzie na siedząco znikneło nawet bez propedala, a bujanie na stojąco przy pierwszym jego stopniu. subiektywne odczucie było też takie, iż czułośc wzrosła (mimo takiego wzrostu ciśnienia) a zakres wykorzystywanego skoku spadł. duże znaczenie ma wg mnie masa całego roweru, kół oraz jego rodzaj: przy rowerze ciężkim jego "zbieranie się" po depnięciu w pedały jest oporniejsze i bardziej niechętne, musiałem użyć więcej siły żeby ruszyć z miejsca, mocniejsze depnięcie powodowało również mocniejsze poddanie się tłumika. w przypadku ciężkiego roweru platforma jest bardo ważna. rozbujanie lekkiego kosztuje mniej energii i wg mnie zawieszenie poddaje się przez to mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.