Andrew Napisano 15 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2009 W tej chwili piszę z komórki więc nie mogę się upewnić jak jest z tymi rocznikami. Najlepiej wejść na stronę Suntoura, wybrać archiwum produktów z 2008 i sprawdzić czy w tabeli dot. Ruxa jest napisane "oil bath". z tego co pamiętam to rux był robiony w niezmienionej formie przez lata 06,07 i 08. Na ten rok zdegradowali ruxa do poziomu poniżej duro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tom1422 Napisano 15 Maja 2009 Udostępnij Napisano 15 Maja 2009 Jeszcze mam jedno pytanie. Ile mm odstępu mają golenie na samym dole przy "wczepach"? (nie wiem jak to nazwać ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 16 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2009 Tom1422 - chodzi Ci o odstęp między hakami, czy o średnicę ośki? Wszystko jest unormowane, czyli ośka 9 lub 10mm i 110mm szerokości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tom1422 Napisano 16 Maja 2009 Udostępnij Napisano 16 Maja 2009 Chodziło mi o odstęp między hakami Dzięki Sory, że tyle pytam i zawracam głowę ale nie znam się za bardzo i chce się upewnić. Czy TE stery będą kompatybilne z Rux'em? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 17 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2009 Każde stery ahead są kompatybilne z tym amorem Wczoraj w nocy wykonałem operację skrócenia skoku na 115mm. Do zmiany skoku potrzebujemy : - klucz 27mm - klucz 12mm - zapasowy oring 8x1,5mm - plastikową tulejkę o średnicy wewnętrznej 19,5mm i długości 15mm - kubeczek na olej. 1. Odkręcamy korek i wyjmujemy sprężynę. 2. Zlewamy olej do kubka. Trzeba poruszać trochę amorem żeby wyleciał cały olej. 3. Odkręcamy nakrętkę na dole goleni i wpychamy do środka wystającą część. 4. Przechylamy amora do góry nogami. Wypadnie nam coś takiego : 5. Zdejmujemy czarny odbojnik, zakładamy plastikową tulejkę i nakładamy z powrotem odbojnik. Sprężyna ma zostać na swoim miejscu. 6. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności. A oto efekt : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 19 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2009 Zostaw tak jak jest, pokombinuj najwyżej z olejem - najbezpieczniejsze i najpewniejsze. Druga sprawa - oryginalny olej Marzocchi to półsyntetyk? mineralny? Bo tutaj mam wątpliwości czy materiały dobrane do konkretnego widelca mogą nie działać odpowiednio ze złym olejem. Może tu tkwi przyczyna złej pracy po wymianie oleju. Sprawa wyjaśniona. Olej na pewno ma wpływ, bo widziałem zdecydowaną różnicę po zmianie z oryginalnego oleju Suntoura na Motorex(minerał) oraz z Motorexa na Liqui Molly. Nawiasem mówiąc przez mojego ruxa przelało się już ponad 1000ml oleju. Podczas ostatniego rozkręcania ponownie sprawdziłem jakie są opory ruchu goleni. Okazuje się, że ślizgi i uszcz. olejowe nie stawiają już żadnych oporów - widocznie amor ciągle się dociera. Natomiast uszczelki kurzowe dość opornie się przesuwają po lagach. Z ciekawości zakupiłem zachwalanego przez wszystkich Brunoxa Deo i zakropiłem nim uszczelki. Po paru minutach ugiąłem amora i usunąłem nadmiar preparatu. Efekty zauważyłem zanim jeszcze wsiadłem na rower. Amor ugina się o wiele płynniej i chodzi już bez żadnych przycięć. Stawiam temu amorowi bardzo wysokie wymagania i cały czas porównuję go sobie z marzocchi XC600tst2. W tej chwili śmiało mogę stwierdzić, że XC600 przewyższa ruxa tylko dzięki blokadzie skoku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tom1422 Napisano 19 Maja 2009 Udostępnij Napisano 19 Maja 2009 Kupiłem amorka i nie wiem co teraz robić Trzeba coś z nim robić czy można od razu założyć i się cieszyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 19 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2009 Możesz założyć, nic na razie nie kombinuj. Jak Ci się nie spodoba to wtedy go rozkręcisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MlaskMlask Napisano 20 Maja 2009 Udostępnij Napisano 20 Maja 2009 Siema, zastanawiam się czy kupić ruxa czy może szukać jakiegoś używanego marzoccha? Mam około 500zł i mój styl jazdy to enduro i leciutki fr Co byście poradzili? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 20 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2009 Siema, zastanawiam się czy kupić ruxa czy może szukać jakiegoś używanego marzoccha? Mam około 500zł i mój styl jazdy to enduro i leciutki fr Co byście poradzili? Kupując używanego marzocchi typu z1, drop off itp musisz być świadom, że ten sprzęt był wykorzystywany do czegoś więcej niż jazda do sklepu. Często są to amortyzatory 5 letnie, a więc na pewno już w jakimś stopniu wyeksploatowane. Ja bym nie kupił używanego amora, po prostu nie jesteś w stanie sprawdzić jego stanu technicznego. Niespodzianki w postaci zdartej anody/teflonu uwidocznione dopiero podczas serwisu to norma. Dolicz do tego luzy, mikropęknięcia na koronie(standard w starszych sprzętach), rozklekotane tłumiki itd... Jeżeli masz pewne źródło, to kupuj Marzocchi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tom1422 Napisano 21 Maja 2009 Udostępnij Napisano 21 Maja 2009 Możesz założyć, nic na razie nie kombinuj. Jak Ci się nie spodoba to wtedy go rozkręcisz. Czyli rozumiem że nie muszę niczego regulować, smarować i mogę od razu założyć. Trochę mi ocierają lagi i nie wiem czy nasmarować coś czy się dotrze bo minimalnie słychać tarcie i nie wiem czy nie jest za miękki. Może mi się wydaję ponieważ ważę ok. 54 kg więc nie za dużo, a przed ruxem miałem RST Launch i był bardzo twardy. Mam nadzieję że na razie go dobijać nie będę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 21 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2009 Tom - to ocieranie to właśnie wynik dokładnego spasowania ślizgów. Amor musi się dotrzeć. U mnie dotarł się po jakiś 500km. Do smarowania lag kup sobie brunoxa Deo. Pamiętam, że u mnie przez pierwsze 10 godzin jazdy słychać było ocierającą sprężynę, która potem się uciszyła. Z masą 54kg na razie nie musisz go pompować, tak myślę. Zajmij się docieraniem. Myślę też, że będzie konieczna wymiana oleju po 50h jazdy, ponieważ do oleju dostają się drobinki, które ulegają starciu w procesie docierania i mogą później utrudniać pracę ruxa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tom1422 Napisano 21 Maja 2009 Udostępnij Napisano 21 Maja 2009 Dzięki, a brunoxem po prostu psikam na golenie i już? Nigdy nic nie robiłem z amorkami i jestem w tym nowy. Gdyby mógł ktoś powiedzieć jak to się smaruję i zmienia olej a także jaki olej najlepszy Z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 22 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2009 Dzięki, a brunoxem po prostu psikam na golenie i już? Nigdy nic nie robiłem z amorkami i jestem w tym nowy. Gdyby mógł ktoś powiedzieć jak to się smaruję i zmienia olej a także jaki olej najlepszy Z góry dziękuję. psikasz minimalną ilość na uszczelkę, czekasz minutkę, uginasz kilka razy amora i wycierasz wszystko suchą szmatką. Co do oleju - Motul albo Liqui moly. 5W Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MlaskMlask Napisano 24 Maja 2009 Udostępnij Napisano 24 Maja 2009 Ok to chyba zdecyduję się na tego ruxa Tylko jest taki problem bo nie mam gdzie go kupić... Na allegro jest nowy za 699zł, ale tyle kasy nie mam i jest używany http://www.allegro.pl/item637646938_sr_sun...mp_4_cross.html , a wolałbym nówkę... Nie wiecie gdzie jeszcze ktoś go sprzedaje za ok. 500zł ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 25 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2009 A po co Ci Rux- S?? W dodatku używka? Kupuj nowe E za cenę używanego S. http://www.synkros.pl/product-pol-44-Sunto...-2007-Nowy.html tu masz, wystarczyło uważniej czytać temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 5 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2009 Amortyzator ma już przejechane 1240km. Sprawuje się dobrze do tego stopnia, że dziś zamówiłem do niego krótszą o 4cm sprężynę, aby zmienić skok na 95mm - koszt to tylko 45zł. Wczoraj rozebrałem go i pomiędzy uszczelkami olejowymi a kurzowymi założyłem neoprenowe gąbki nasączone olejem(gąbki mam od manitou, podobne występują w Rock-shoxach). Dzięki gąbkom golenie są stale nasmarowane - uprzednio były suche jak pieprz ponieważ uszczelki olejowe są niebywale szczelne. Płynność pracy wzrosła zauważalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 18 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 UPDATE Dziś rano przybył do mnie kurier z zamówioną sprężyną. Parametry nowej sprężyny(w nawiasie wymiary oryginalnej): - długość 240mm(282) - średnica zewnętrzna 25,5(25,2) - grubość drutu 3,5mm(3,2mm) - ilość zwojów 18(22) Specjalnie chciałem mieć nieco większą średnicę - teraz sprężyna siedzi pasownie i nie ma szans żeby stukała(wcześniej zdarzyło mi się stukanie - pomagało odwrócenie sprężyny upside-down) Grubość drutu została zwiększona, dzięki czemu przy masie 70kg mam 20mm sagu(ciśnienie w komorze=0). Mam wrażenie, że amor zrobił się bardziej czuły bez powietrza. Aby nowa sprężyna nie latała luźno(góra-dół), musiałem "przedłużyć" sprężynę negatywną przez dołożenie do niej plastikowej tulejki o długości 35mm. Skok wynosi 95mm, przy czym odległość od haków do korony to 48,5cm co jest wciąż dużą wartością. Ten amor jest po prostu wysoki, ale z drugiej strony w Axonie 100mm jest to 49cm, więc sam nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mephistofeles Napisano 1 Września 2009 Udostępnij Napisano 1 Września 2009 Chciałem się na 100% upewnić, czy Rux na 2008 rok to nadal ten dobry model ? W opisie aukcji golenie są stalowe, a z tego co wiem to Rux powinien mieć alu, więc czy to błąd w opisie, czy rzeczywiście ten rocznik ma już stalowe, "chromowane" golenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 2 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2009 Mephistofeles - Rux na 2008r. ma jeszcze aluminiowe golenie. Ale lepiej zapytaj sprzedawcę, bo mógł się pomylić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mephistofeles Napisano 3 Września 2009 Udostępnij Napisano 3 Września 2009 Mam jeszcze drugie pytanie, Rux (znowu model 2008) ma w obu goleniach kąpiel? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 3 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2009 Tak, ma kąpiel w obu goleniach zrealizowaną tak samo jak w Marzocchi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 2 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2010 Chce ktoś obniżyć swojego Ruxa ? http://www.allegro.pl/show_item.php?item=871324684 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roy2152 Napisano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2010 Widzę, że rux został dogłębnie zbadany. Posiadam właśnie takiego ruxa i chciałbym troszkę z nim pokombinować. Mianowicie wstawić nowy tłumik z marzocha hscv pod 130 mm skoku. Mógłbym liczyć na podanie wymiarów tłumika z ruxa? Ciekaw jestem czy taki przeszczep się przyjmie. tekst z opisu tłumika. skok 130mm (to górna granica, można montować do krótszych amorów) długośc całkowita 45,5cm pasuje do wszystkich Z1 do 2004r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shimon Napisano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2011 I have a problem with a slow rebound on my Rux. First, when I had 150mm travel everything was OK. But then I decided to lower it to 120mm and after that the fork was very slow, although the rebound was set to the fastest position. Then I bought a new 5W oil originaly there was probably 10W, but the problem was still there. It works well only when the temperature is over 30°C!!! Is there any ventil or something like this inside the fork, which I could unwillingly damage or set to a different position during the reparation? I am desperate, because the fork works really wrong. I forgot to write that it is Rux E. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi