fuxiu Napisano 28 Grudnia 2008 Napisano 28 Grudnia 2008 Helo - rozebralem dzisiaj swoj amortyzator i kilka rzeczy mnie niepokoi - amor jest z roweru specialized enduro 2006, co prawda jest to ALL MOUNTAIN SL ( taka naklejka i taki jest w specyfikacji ) jednak nie jest to sl patrzac na specyfikacje do marcoka. nie jest o nawet ani all mountain 1, 2, 3 bo zaden z tych nie pasuje. do momentu rozkrecenia mialem nadzieje ze to 3 bo mial tylko jedna regulacja tlumiena powrotu i 2 komory pozytywne, ale jak rozkrecilem okazalo sie ze jest tez sprezyna :/. na dodatek w lewej ladze gdzie nie ma sprezyny tłumik plastikowy jest strasznie "podrapany" nie wiem czy ten plastik jest tak miekki ze mozna go porysowac przytrzymujac sprezyna go przy rozkrecaniu ( zeby sie nie obkrecał ). przed rozkreceniem amortyzator jakos dziwnie stukał, mam wrazenie ze cos jest w nim nie tak ( mozna sadzic ze moze sprezyna byla w lewej goleni stad te "rysy" ), ze czegos brakuje itd... moze ktos go kiedys rozkrecal i zle poskladal, spoojrzcie prosze na fotke bo nie wiem czy jest z nim wszytsko oki. Dzieki pozdrawiam
Miecho87 Napisano 28 Grudnia 2008 Napisano 28 Grudnia 2008 Według strony www Marzocchi i instrukcji to rzeczywiście jest All Mountain 3 rocznik 2006 (nie mylić z AM3 - taki wynalazek jest osobno). Wszystkie All Mountain z tego rocznika poza SL i 1, która jest na sprężynach zwojowych, mają sprężyny pozytywne powietrzne, ale negatywne zwojowe. Natomiast SL to to raczej na pewno nie jest. Co do stukania to urok tłumików SSV i wersji rozwojowej RV Marzocchi. Co do samego porysowania tłumika to niestety nie wiem skąd mogło się wziąć ani czy ma znaczenie.
fuxiu Napisano 29 Grudnia 2008 Autor Napisano 29 Grudnia 2008 Zauważyłem cos co przeoczyłem grubo !! na amorku jest napisane AM SL a nie all mountain:) w związku z tym moj amor to AM 3 ( według stron marzocchi ) dzieki za sugestie moglbym na to nie wpaść tylko teraz jest jeden problem bo nie ma tego modelu w TUNING TIPS na stronce i nie wiem ile wlewac oleju i ile pompomowac powietrza. Nie orientujecie sie moze z jakiego modelu moglbym zgapic dane... gdzie taki tłumiki wystepuja .... pozdrawiam - chyba ze sa gdzies dane dla AM 3 - pozdrawiam
Miecho87 Napisano 29 Grudnia 2008 Napisano 29 Grudnia 2008 Masz 130 mm skoku w tym AM SL, tak? W takim razie w prawa goleń (patrząc siedząc na rowerze) 150 ml, w lewą 165 ml. Olej najlepiej 7,5. I nie pytaj skąd to wiem , ale informacja sprawdzona.
fuxiu Napisano 29 Grudnia 2008 Autor Napisano 29 Grudnia 2008 Hej dzieki bardzo za opinie i sugestie - duzo mi to pompoglo - z tego co czytalem to troche wiecej tego oleju trzeba al jak mowisz ze tak to oki sprobujemy a jaki ole najlepiej do marcoka - motula motorexa ?? - to mozna lac to samo co do motocykli nie ?? DZIĘKS
tobo Napisano 31 Grudnia 2008 Napisano 31 Grudnia 2008 proponue motula 5w fork oil - na nim moj marcok chodzil lepiej niz na oryginalnym, cena 30 zl za litr.
fuxiu Napisano 31 Grudnia 2008 Autor Napisano 31 Grudnia 2008 zalalem motorexem 7.5 no teraz niestety go nie sprawdze bo jeszcze damper lezy na szafce ale jak zaloze to zrobi troche km.
wastedqba Napisano 11 Stycznia 2009 Napisano 11 Stycznia 2009 Ja mam jakiś dziwny tłumik RV bo mi nic nie stuka. Mam MX PRO LO 2007 (OEM). Co do zalewania. Ja zalałem Motorexem 7,5 i jest OK.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.