Skocz do zawartości

[rower]Kross Level A6 by PiOtRaS9000


PiOtRaS9000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałem zaprezentować moją furę w której ciągle coś zmieniam jednak opisana poniżej specyfikacja przedstawia rower w już ostatecznej specyfikacji na sezon 2009. Zaznaczę na wstępnie że jeszcze taki nie stoi u mnie w garażu jednak wszystkie części (amor,hample,sztyca,mostek,rogi,kiera) już do mnie jadą (są zamówione). Jeśli chodzi o wagi poszczególnych komponentów to po części sugerowałem się tymi z internetu aczkolwiek zostawiłem margines błędu :D Rowerek wyszedł całkiem chyba zacny, ze standardowego Levelka to została już chyba tylko rama (która może pod koniec sezonu się zmieni...). Fotki będą gdzieś koło marca bo amorek i hample są 09' więc zanim się wyprodukują to trochę czasu minie...

 

rama (suport XT+2 podkładki) – Kross Level A6 17” 1670 gr.

amortyzator - Magura Durin Race MD100R 1470 gr.

koła - Mavic CrossRide VB 2168 gr.

opony - Schwalbe Racing Ralph Evolution 2,1 940 gr.

hamulce - Magura Louise Bat Carbon 10th Anniversary 564 gr.

tarcze - Alligator Wind Cutter Tytan 160/160 210 gr.

korba – XT (FC-M770) 175mm 776 gr.

kaseta - XT (CS-M770) 11-32T 264 gr.

p. tył – XT (RD-M772 SGS) 224 gr.

p. przód - XT (FD-M761) Down Swing 178 gr.

manetki - XT (SL-M770) 286 gr.

łańcuch – XT (HG93) 258 gr.

pedały – XT (PD-M770) 350 gr.

stery - VP A41AC Cane Creek (wliczone do wagi ramy) 118 gr.

siodło – Selle Italia SLR Titanium Tube 141 gr.

mostek – SMICA Lite PRO 110mm/25.4m 107 gr.

kierownica – PRO MTB carbon/Alu 25,4mm 123 gr.

podkładki - KCNC 30 gr.

rogi - Ritchey WCS SL 64 gr.

sztyca - Ritchey WCS 27,2x350mm 230 gr.

chwyty - Ritchey WCS ERGO 36 gr.

zacisk pod siodłowy – KCNC Road Lite Clamp 18 gr.

linki/pancerze 120 gr.

waga całkowita to 10250 gr.

 

dodatki:

- Osłonka neoprenowa – Velo 15 gr.

- Licznik - Sigma BC 1606L 60 gr.

- Koszyk 50 gr.

 

co o nim myślicie ?? Może jeszcze uda się zmienić kółka ale to już nie w tym roku. Plusem jest to że mała rama więc w sumie jest całkiem lekka :)) od wyjściowych chyba 12,4 do 10,3 z hydraulikami to chyba nie zły wyczyń :) trochę czasu i pieniędzy kosztowało, jednak żeby nie było że w Totka wygrałem to mogę powiedzieć że miałem spoooore zniżki Team'owe na komponenty :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No no fura wypas :) Widze zecydowałes sie na Magure, tez mi sie podoba, ale jak na razie to nie mój pułap cenowy i podobno cięzko z serwisem Magur w Pl.

 

Szłoby jeszcze zrzucić parę gram, no ale chyba lepiej odłożyc i zmienic rame :D

 

czekam na fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co klockowatego do zmiany to

p. przód - XT (FD-M761) Down Swing 178 gr.

manetki - XT (SL-M770) 286 gr.

pedały ? XT (PD-M770) 350 gr.

podkładki - KCNC 30 gr.

 

no i koła!! koła!! do takiego rower komplet 2.1 kg:) ? no nie żartujmy.

 

korba ? XT (FC-M770) 175mm 776 gr. << 90g wiecej

a gdzię dętki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sama rama w tym rozmiarze waży 1650g, a korba razem z suportem 870g. i wrzuć jak najszybciej możesz fotki, bo chętnie bym zobaczył jak sie prezentuje kross z magurą :) nie wiem ile zapłaciłeś za ten amortyzator ale czy nie lepiej byłoby kupić jakiegoś foxa a reszte kasy zainwestować w rame czy koła? ten amor i tak chodzi tragicznie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magura chodzi tragicznie ? Jeździłeś więcej niż 200km ?

 

no ciekawy projekt..

w końcu mam godnego konkurenta na tej samej ramie i hydraulikach :)

czekam na poprawę projektu i foteczki..

 

Kanar serwis Magury zrobisz w piekarskim mmbike. :D mają szkolenie zrobione itd. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miło mi, że Wam się podoba, myślałem że mnie zbesztacie za ramę :D bo jakaś super wypasiona nie jest ale jak dla mnie to całkowicie na razie wystarczy. Ale niestety tak jak napisałem Magura będzie dopiero za 2 miesiące :P co do reszty to napęd był stopniowo wymieniany i wolałem XT bo do Srama nie jestem jeszcze przekonany a XTR jest za droga i zraziłem się do niego mocno po ostatnich przygodach z RD-m970 GS :/ Ale spokojnie fotki będą na pewno a co do kółek to myślałem nad Fulcrumem Red Metal 1 albo 3. A jeżeli gadamy o serwisie to nie ma problemu bo Sklep z którym jestem powiązany (Duda) ma certyfikaty :) co do tego działania Magury to nic nie mogę powiedzieć, ale jestem pewien że będzie działać dobrze w końcu za tyle kasy a poza tym przecież ostatnio ktoś na nim wygrał jakieś mistrzostwa :) (jakaś Pani chyba :D). Kurde zapomniałem o dętkach..... Ale to standardowe Maxisy Fly Weight a co do korby to sam suport wazy ok 90 z kawałkiem. Korba bez suportu ok 780 :) (www.wagarowerowa.pl) moja ulubione źródło :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdzilem na magurze jak miala przejechane 50km a potem po przebiegu 2000km, na poczatku po pierwszym ustawieniu ciśnienia pod moją wage chodziła bardzo płynnie pózniej po wielu kombinacjach z cisnieniem za kazdym razem chodziła beznadziejnie, praktycznie nie reagowała na małe nierówności ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowerek fajny, chociaż można by zrzucić jeszcze "kilka gram".

 

rama (suport XT+2 podkładki) – Kross Level A6 17” 1670 gr.

stery - VP A41AC Cane Creek (wliczone do wagi ramy) 118 gr

 

Coś mi się nie chce wierzyć że ta rama waży ok. 1500gram. Waga linek i pancerzy będzie na pewno mniejsza moje Shimano'wskie najzwyklejsze 71g. z linkami. Podkładki pod mostek? czy jakieś inne bo też nie chce mi się wierzyć że to aż tyle waży. Jak możesz zważ części które masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rama ? Kross Level A6 17? ~1650 g

amortyzator - Magura Durin Race MD100R 1470 g

koła - Mavic CrossRide VB 2168 g

opony - Schwalbe Racing Ralph Evolution 2,1 940 g

hamulce - Magura Louise Bat Carbon 10th Anniversary 564 g

tarcze - Alligator Wind Cutter Tytan 160/160 210 g

korba ? XT (FC-M770) 175mm 870 g

kaseta - XT (CS-M770) 11-32T 264 g

p. tył ? XT (RD-M772 SGS) 224 g

p. przód - XT (FD-M761) Down Swing 178 g

manetki - XT (SL-M770) 286 g

łańcuch ? XT (HG93) 258 g

pedały ? XT (PD-M770) 350 g

stery - VP A41AC Cane Creek 118 g

siodło ? Selle Italia SLR Titanium Tube 141 g

mostek ? SMICA Lite PRO 110mm/25.4m 107 g

kierownica ? PRO MTB carbon/Alu 25,4mm 123 g

podkładki - KCNC 30 g

rogi - Ritchey WCS SL 64 gr.

sztyca - Ritchey WCS 27,2x350mm 230 g

chwyty - Ritchey WCS ERGO 36 g

zacisk pod siodłowy ? KCNC Road Lite Clamp 18 g

linki/pancerze 50 g -linki wliczone w manetki, sam pancerz do przerzutek

detki ~200g

waga całkowita to ca 10550 gr.

 

ja doszukałem się 300g więcej, jeżeli ktoś jeszcze widzi jakieś błędy , to pomóżmy koledze urealnić te wirtualną rozpiske

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam Panowie już wszystko jasne.... przed chwilką warzyłem co nieco i niestety pomyliłem się "odrobinę". Ramka z suportem, piwotami i całymi sterami waży 1803 gramy ;) Niestety mój błąd przepraszam i nadzieję że nie będziecie źli :D

 

czyli wychodzi na to że,

 

rama (stery, suport, piwoty) - 1803 gr.

amortyzator - Magura Durin Race MD100R 1470 gr.

koła - Mavic CrossRide VB 2168 gr.

opony - Schwalbe Racing Ralph Evolution 2,1 940 gr.

hamulce - Magura Louise Bat Carbon 10th Anniversary 564 gr.

tarcze - Alligator Wind Cutter Tytan 160/160 210 gr.

korba – XT (FC-M770) 175mm 776 gr. (bez suportu który jest już policzony w wadze ramy)

kaseta - XT (CS-M770) 11-32T 264 gr.

p. tył – XT (RD-M772 SGS) 224 gr.

p. przód - XT (FD-M761) Down Swing 178 gr. (już idzie do wymiany :))

manetki - XT (SL-M770) 286 gr.

łańcuch – XT (HG93) 258 gr.

pedały – XT (PD-M770) 350 gr.

stery - VP A41AC Cane Creek 118 gr. (wliczone do wagi ramy)

siodło – Selle Italia SLR Titanium Tube 141 gr.

mostek – SMICA Lite PRO 110mm/25.4m 107 gr.

kierownica – PRO MTB carbon/Alu 25,4mm 123 gr.

podkładki - KCNC 30 gr.

rogi - Ritchey WCS SL 64 gr.

sztyca - Ritchey WCS 27,2x350mm 230 gr.

chwyty - Ritchey WCS ERGO 36 gr.

zacisk pod siodłowy – KCNC Road Lite Clamp 18 gr.

linki/pancerze 50 gr. (2 linki do przerzutek tylko)

dętki ok 200 gr.

waga całkowita to 10490

 

 

ciężko ale mam już czyste sumienie 10,5 kg :) jeszcze zakupię jakieś oponki szosowe na treningi i będzie dobrze a przednia przerzutka już idzie na wymianę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rama (stery, suport, piwoty) - 1803 gr.

korba – XT (FC-M770) 175mm 776 gr. (bez suportu który jest już policzony w wadze ramy)

stery - VP A41AC Cane Creek 118 gr. (wliczone do wagi ramy)

linki/pancerze 50 gr. (2 linki do przerzutek tylko)

 

jednak dalej dla mnie jest bardzo nie realne..

suport ~110g

stery 118g

piwoty na mojej wadze 27g

pancerze.. tyle to nawet Alligatory nie ważą, ani pancerze zrobione z przewodów hydraulicznych..

 

razem masz 255g

1803-255=1548

według mnie nie realne.. nawet bez haka.!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wagi linek od przerzutek są zawarte w wadze manetek. Te 50g to na pewno waga pancerzy linek do przedniej i tylnej przerzutki, a to jest akurat realne. Zależne oczywiście od tego jakie to pancerze. Więc co mają do tego tarcze?

Oczywiście jak najbardziej autor projektu na pewno nie jeździ bez hamulców, a do ich używania potrzebne są jakieś kabelki, co zwiększa masę, jednak wyraźnie jest napisane o co chodzi. Wagi nie są zbyt realne i nie wszystkie podane, ale to już inną drogą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...