Skocz do zawartości

[klamka] w jaki sposób naprawić gniazdo mocowania klamki?


lukashs

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam mały problem, rozpadła mi się klamka z Ultimatów. W skrócie:

-wieczorem odstawiam rower, jest z nim wszystko ok i na pewno to się nie stało podczas jazdy

-rano biorę rower a gniazdo mocowania klamki jest rozwalone, wq mnie jest to zmęczenie materiału, to poprostu samo się rozsypało!

- nikt przez noc nie dotykał roweru, nie stał w mrozie ani nic takiego.

-za mocno tego na bank nie dokreciłem bo używam alu śrub.

 

 

widzicie jakieś ciekawe pomysły żeby to naprawić ? gwarancji nie mam.

śrubę da się jeszcze wkręcić, ale tzrymają tylko 3 zwoje.

mam do tego jeszcze 2 części, bo reszta rozpadła się na pół właśnie.

 

 

b50f7a28724ac5d7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież napisał, że gwarancji już nie ma. A co do klameczki, to może przewiercić do końca mocowanie, nagwintować i dać dłuższą śrubę? Nie wiem tylko, jak jest z gwintowaniem w carbonie. O przepraszam, tylko rączka jest carbonowa, czyli myślę, że można by było spróbować tak zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz wiercic...

 

Z mojego doswiadczenia ''te'' firmy, w moim przypadku thomson, bez wzgledu czy dana czesc jest na gwarancji czy nie (moja nie byla), w takich sytuacjach wymieniaja zniszczony element. Pekl mi front plate, mostek elite, (prawdopodobnie za mocno skrecony przeze mnie :whistling: , ale oni o tym nie musza wiedziec :) ). Thomson us odpowiedzial, bez zadnych pytan, ze wymienia mi to. Zajelo mi to troche wiecej czasu ok 1.5 tygodnia ale wymienil mi to lokalny (uk) przedstawiciel thomsona.

Wiec moze sprobuj tej drogii, tym bardziej ze nie bylo to efektem upadku, uderzenia itp.... Takie rzeczy nie powinny sie zdarzac!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest prosta. Najpierw zdobądź brakującą połówkę mocowania.

 

Potem przewierć do końca otwór na śrubę. Dobrze by było, jakbyś zrobił to precyzyjnie, bo potem można ten otwór nagwintować i dać dłuższą śrubę.

 

Ewentualnie można dać jeszcze dłuższą śrubę, tak, by końcówka wystawała z korpusu na 5mm i tam nakręcić nakrętkę. Nie będzie to już miało fajnego wyglądu, ale na pewno będzie trzymać.

 

Idź z tym do fachowca żeby dobrze Ci to nagwintował, a będze OK :whistling:

 

A na przyszłość - śruby dokręca się z wyczuciem. Nawet śruby alu mogły tak to ścisnąć, że pękło. Z resztą wygląd uszkodzenia wskazuje na przeciągnięcie śrubek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie, a może na kropelkę? albo cementem? :whistling::)

 

Dajcie sobie spokój pisze że nie dokręcał mocno a mocowanie i tak pękło, do tego na zdjęciu widać że odkruszył się kawałek materiału z korpusu, a wy to jeszcze chcecie rozwiercać i gwintować? Jak dla mnie to by była co najmniej niepewna konstrukcja:)

 

Ja bym na początek zrobił to o czym pisał 1415chris, w stanach inaczej patrzą na takie rzeczy, może wyślą Ci nowa klamkę i jeszcze przeproszą:P, a jak nie to do wymiany korpus( przy założeniu że pokrętło pad contact i karbonowa klamka będzie pasowała ) lub wymiana całej klamki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw spróbuj wymienić. Jeśli się da to problem z głowy, jeśli nie, to wtedy można kombinowac bo już bardziej nie zepsujesz i nikt się nie będzie czepiał:mellow:

Korpus jest karbonowy? Chyba nie, karbonowa jest tylko klamka;> Nawierć z pół centymetra ( pogłęb otwór) i nagwintuj. Dokup dłuższą śrube i po sprawie:)

Ewentualnie odtłuść powierzchnie, wkręć tyle śruby ile się da, później weź jakieś pałęczki do uszów ( takie waciki na patyczkach) i natłuść czymś powierzchnię śruby( uważaj żeby nie zabrudziś reszty, tylko śrubę!). Następnie POXIPOL:P Na ulotce jest napisane że służy do wykonywania m.in gwintów. Sam kiedyś dwa razy zrobiłem w taki sposób gwint:) Na opakowaniu napisali że po 10 minutach już można działać. Ja jednak bym radził poczekać 24h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim miejscu klej odpada , nie ma takiej wytrzymałości mechanicznej , zaraz się oderwie , z resztą aluminium czy magnez nie jest takie łatwe :mellow: jeśli chodzi o połączenia klejowe . Można by spróbować wszystkich metod na raz tj. przewiercić otwór na wylot i nagwintować potem dokleić oderwany element , jak się przyłożysz to będzie ładnie wyglądać i na pierwszy rzut oka nikt nie zauważy , nie zakładaj nakrętki ,(będzie strasznie szpecić ) śrubę dopasuj tak aby kończyła się wraz z otworem nie wystawała . Jak tak patrze na swoje 5tki to można by w sumie jeszcze z 5 mm gwintu zrobić to spokojnie wystarczy .

 

Co do uszkodzenia , może miałeś nie równo obejmą dokręconą , z jednej strony np śruba ściągała mocniej i pod kątem i to doprowadziło do zmęczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...