wesi28 Napisano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2008 kupilem unibike viper i przjedzilem nim jeden sezon jestem zadowolony ale chciałbym cos ulepszyc .. prosze o jakies podpowiedzi i w ogle opinie o tym rowerze bo kupowalem go troche w ciemno .. poprostu pojechalem i kupilem bo byl w dobrej cenie .. a teraz postanowilem bardziej przylozyc sie do jazdy na rowerze i uprawiac ten sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kathar Napisano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2008 Masz rower rok czasu i szukasz o nim opinii? Ile masz kasy? Jakie masz wymagania? Co jeździsz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
accentinferno Napisano 27 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2008 Wszystko w rowerze masz seryjne?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesi28 Napisano 27 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2008 no mam go od czerwca..... go mam tak na razie wszystko seryjne.. dokupilem tam takie "bajery" jak licznik itp ale nic konkretnego .. a jesli chodzi o kase to mysle ze max 400 zl na razie bym na rower przeznaczył. Interesuje mnie jazda szosowo/lesna. po utwardzonych sciezkach rowerowych.. cenie sobie dosc wygode i wytrzymalosc ale nie uprawiam sportow wyczoynowych nie bede skakac na tym rowerze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kathar Napisano 27 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2008 400 zł to niestety bardzo mało. Najlepiej jakbyś trochę jeszcze dozbierał, chociaż możesz pomyśleć nad niewielkim odchudzeniem roweru przez zmianę opon. Może jakaś przerzutka, rogi dla lepszego chwytu, albo wygodniejsze siodełko. Taką kwotą niestety świata nie zwojujesz Sprzedaż tego co masz, dorzucenie tych 400zł i kupienie czegoś nowego też chyba niewiele da Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koen Napisano 27 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2008 Podejrzewam że nie masz spd więc myślę że w tej kwocie zakup butów i pedałów byłby najlepszą opcją, tzn. odczuwalny zysk będzie największy. W następnej kolejności amortyzator ale na to potrzebujesz co najmniej 2 razy tyle. Jak coś zostanie z spd to kup jakiś dobry smar do łańcucha np. rohloff, zapasową dętkę i lekką, podręczną pompkę żeby jeździć w dalekie podróże bez obaw o złapanie gumy. A, jeszcze przypomniałem sobie o kasku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cybula Napisano 27 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2008 Ja bym kupil w nastepujacej kolejnosci: Kask+okulary Detka zapasowa, pompka, narzedzia - zeby na dalszej trasie przezyc Spd (buty+pedaly) Ciuchy rowerowe (spodenki, koszulka, rekawiczki) Dopiero pozniej rzeczy typu: Opony, korby itd itp, ale to w przyplywie wiekszej gotowki dopiero. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DAMIAN24 Napisano 27 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2008 a może zainwestować w shimano deore LX na rok 2009 w końcu do takich rowerów jak twój została stworzona: przerzutka tył - 95zł - http://allegro.pl/item515898790_shimano_de...009_okazja.html przerzutka przód - 56zł - http://allegro.pl/item511300646_przerzutka..._t660_2009.html manetki - 145zł - http://allegro.pl/item511292991_manetki_sh...i_xtrabike.html i zostaje ci jeszcze prawie 100zł a masz dużo lepszy osprzęt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tor23 Napisano 27 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2008 Ja bym kupil w nastepujacej kolejnosci:Kask+okulary Detka zapasowa, pompka, narzedzia - zeby na dalszej trasie przezyc Spd (buty+pedaly) Ciuchy rowerowe (spodenki, koszulka, rekawiczki) Dopiero pozniej rzeczy typu: Opony, korby itd itp, ale to w przyplywie wiekszej gotowki dopiero. Popieram kolegę w 100%. Po co chcesz wymieniać teraz osprzęt skoro masz go na gwarancji. Za kwotę którą podałeś wiele nie polepszysz - wymień osprzęt jak go zużyjesz a to pewnie za 20000 km i lepiej. Dużo za to sobie poprawisz kupując pedały i byty SPD. Poza tym to na pewno odzież na rower byłaby dobrą inwestycją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
borekd Napisano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2008 ja najpierw wymieniłbym amor... i do tego roweru wcale nie trzeba mieć 800zł... suntour ncx e-rl kosztuje niecałe 500zł, a do tego roweru nada sie w 200%, i bedzie przy tym o wiele lepszy od seryjnego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 28 Grudnia 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2008 DAMIAN24 tylko jeżeli rower nie był mocno eksploatowany przez ten rok, to ta zmiana o której piszesz jest niepotrzebna i będzie to tylko sztuka dla sztuki i podniesienie w psychice progu że się ma lepszy sprzęt w związku z tym mogę szybciej i dalej pojechać. Jeżeli nie ma żadnych problemów z działaniem dotychczasowych komponentów to po co wymieniać. Zaczął bym od kupna SPD i butów (teraz powinny być największe okazje), następnie zajrzał bym na http://www.mikesport.pl/ i wybrał jakieś ciuchy. Następnie wraz ze zbliżaniem się do miesięcy letnich i zwiększeniem ilości godzin przebywania na rowerze poszukałbym kasku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DAMIAN24 Napisano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2008 ok, może i tak ale niech wesi28 wypowie się jakie do bajery kupił do roweru bo licznik itp. może wiele oznaczać np. pompkę albo kask. Poza tym wesi28 w temacie napisał że chciałby rower ulepszyć więc podałem przykładowy osprzęt jakim można by było go ulepszyć, a jak wiecie lepszy osprzęt daje dużą przyjemność z jazdy jak jest precyzyjniejszy i lżejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2008 damian24 - o wiele większą przyjemność z jazdy daje odpowiednie ubranie, uwierz mi W jego sytuacji nie ma sensu wymieniać rocznego osprzętu na którym jeszcze można bez problemu jeździć. Z SPD można się zamknąć nawet w 200-250 zł (520 + jakieś turystyki np. Accenta albo Shimano), i zostanie jeszcze na spodenki, koszulkę itp. Lepiej będzie się jeździć bez uczucia mokrej i klejącej się koszulki i z wkładką w spodenkach niż bez tego ale na LX. Zresztą dla mnie w crossie osprzęt typu przerzutki to sprawa drugorzędna, zmieniasz przełożenie raz na jakiś czas i tyle, a na płaskim to prawie wogóle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesi28 Napisano 28 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2008 dokupilem sobie licznik pompke dentke hmm.. bidon ... trorbe pod siodełko i mysle ze teraz kupie sobie ciuchy dziki za rady bo nie ma sesu wymieniac roczego osprzetu... moim zdaniem heh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DAMIAN24 Napisano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2008 zgadzam się że lepiej jest kupić ciuchy ale najpierw chciałem się dowiedzieć co za bajery kupiłeś na początku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2008 Viper to rower crosowy , nie jestem przekonany ,że spd są tam konieczne . Ulepszanie , odchudzanie roweru warto zacząć od opon ,dętek (lekkich ) ,a jeszcze lepiej od całych kół ! Zbicie 400-500 g na kołach to DUŻA różnica . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artwar Napisano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2009 Moje uwagi: napędu, kół nie warto zmieniać, jeżeli dobrze działają. Za 400 zł możesz kupić dobry amortyzator z tłumieniem olejowym (jeżeli jeździsz sporo w terenie, choć i w mieście się przydaje). Inne rzeczy które ja wymieniałem w tym rowerze: - sztyca na sztywną (oryginalna amortyzowana rozregulowała się) - mostek na sztywny (sporo lżejszy, lepsza dla mnie geometria) - gripy na miękkie, sporo wygodniejsze na długich trasach - pedały na platformowe (takie do DH, dla mnie wygodniejsze do ogólnych zastosowań) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 1 Stycznia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2009 Według mnie to najpierw ciuchy rowerowe, a potem SPD, w takim rowerze da naprawdę dużego kopa na prostych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artwar Napisano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2009 Hm ja się sporo zastanawiałem nad SPD, ale nie kupiłem bo: 1. Mniejsze bezpieczeństwo. Zdarza mi się jeździć na trudnych trasach. Kumpel z powodu niebezpiecznego upadku na SPD zrezygnował z nich (a nie jeździ w terenie). 2. Brak możliwości jazdy na zwykłych butach. Jeżdzę rowerem także na kilkudniowe wyprawy a tam czasami trzeba zmienić buty bo się przemoczą, gdzieś pójść dalej. Można mieć 2-3 pary butów SPD, w tym nadające się do łażenia, ale to duży koszt/utrudnienia. 3. Spory koszt, szybkie zużycie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 1 Stycznia 2009 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2009 Skoro uważasz, że SPD szybko się zużywają to jesteś w błędzie. Buty turystyczne SPD spokojnie nadają się do chodzenia. Bezpieczeństwo jest większe niż w zwykłych pedałach. Jak się przewracasz to bloki po mocnym szarpnięciu (naturalny odruch) się odczepią, nie ma możliwości ześlizgnięcia się nogi z pedału i w konsekwencji ran na łydkach lub piszczelach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artwar Napisano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2009 Skoro uważasz, że SPD szybko się zużywają to jesteś w błędzie. Nie jestem w błędzie, a tylko zbieram doświadczenia. Kumpel zużył dwie pary takich butów przez sezon (no chyba, że miał wyjątkowego pecha). Porównując to do zwykłych dobrych butów których używam przez 2 sezony na co dzień i do jeżdzenia wypada to słabo. Buty turystyczne SPD spokojnie nadają się do chodzenia. Na jakichś jednodniowych wypadach z pewnością, ale na wielodniowe wyprawy to słaba opcja. Bezpieczeństwo jest większe niż w zwykłych pedałach.Jak się przewracasz to bloki po mocnym szarpnięciu (naturalny odruch) się odczepią, nie ma możliwości ześlizgnięcia się nogi z pedału i w konsekwencji ran na łydkach lub piszczelach. Niestety nie zawsze się bloki odczepią (vide mój kumpel). Być może dobrym kompromisem jest kupno pedałów SPD używalnych także ze zwykłymi butami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2009 Nie mam pojęcia co twój kumpel wyczyniał z tymi butami, że 2 pary na sezon mu poszły. Jazdy w Spd trzeba się nauczyć i tyle. Naprawdę nie ma porównania do jazdy na zwykłych pedałach, to jest inna jakość jazdy. Jak pojeździłem miesiąc w spd i potem usiadłem to stwierdziłem, że pedałowanie bez spd jest upośledzone jak nie wiem co. Nie spróbujesz, nie zobaczysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artwar Napisano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2009 Cóż ja nie jeździłem i domyślam się że różnica w komforcie musi być duża. Tyle że dla mnie podstawowe poważne zastosowanie roweru to wyprawy a tu myślę SPD się nie nadają. Lepiej nie próbować owocu który później ma być zabrany . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.