Skocz do zawartości

[amoryzator tył] Fox dhx 3.0 - zbyt miękki, prosze o pomoc


fuxiu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam, na wstępie chciałem sie przywitać ponieważ jest to mój pierwszy post ;) Sorki ze tak od razu prosze o pomoc ale cos nie daje mi spać. Zakupiłem niedawno specialized-a enduro 06' i mam pewien problem z damperem. Chodzi o to ze jak napompuje go nawet do wartości 250 PSI to amortyzator zachowuje strasznie miękko, odnosze wrazenie jakby mial z 50 psi napompowane - siadam na siodelku i on prawie dobija. Dodam ze tłumienie działa. Prosze o pomoc i z góry dziękuje - pozdrawiam Marek

Napisano

tak trzyma cisnienie - i wlasnie jak dobije go do 250 psi to jak odchyle wahacz to jeszcze wychodzi troche slizgu ( takie objawy jakbybył niedopompowany :/ ) - dzieki za zainteresowanie

Napisano

hehe - nie nie zepsuł sie. cisnienia w komorze jest w 3 i troche - pompka juz nie chce pompowac prawie przy 250 psi. cisnienie trzyma tylko tak jak mowie no nie dziala jak powinien, w moim starym jak nawalilem 250 to byl sztywny jak pal Azji a w tym chodzi jakby był tylko popdompowany i dobija jak tylko siąde na kanapie.... :/

Napisano

kolego miał chyba identyczne problem tylko w innym tłumiku, poczytaj ten temat:

 

http://www.forumrowerowe.org/damper-Fox-RP...kki-t43634.html

 

mi się wydaję że jest to ten sam problem i naprawa nie jest skomplikowana i da się ją wykonać samemu. A przynajmniej kolego dokonał tego sam w fox float R

 

nawiązując do tematu jak go naprawić:

 

Wystarczy odkręcić korpus (uważaj przy tym bo ciśnienie które cię się zebrało w komorze negatywnej może ci po prostu wystrzelić, nie kieruj końca korpusu w siebie i innych ) sprawdź stan uszczelek wyczyść i ewentualnie wymień uszczelki, u kolegi nie było to konieczne i wszystko działa jak nowe.

 

Ps. w razie jakichś pytań pisz.

Napisano

Dzieki bardzo po świętach zobacze co da sie zrobić - ew cos poradze zoabcze. Jak cos zrobie to dam znac pozdrawiam i dzieki za zaintersowanie <_<

 

witam wzialem sie za demontaz dampera. wyszlo na to ze odkreciłem mniejszą komore i nic sie nie stało. odkręciłem srubke przy mocowaniu to wylecial spieniony, czerwony olej z dampera. Teraz mam pewien problem jak rozebrać główna komore - nigdy tego nie ruszałem i nie chce tego spieprzyc. macie moze jakies wskazówki ( posylam fotke dla zobrazowania ) DZIEKI ZA POMOC

post-101391-1230235283_thumb.jpg

Napisano

Tylko mam pewną wątpliwość. W manualach znalazłem wczoraj ze olej wlewa sie do dampera poprzez wejscie na koncu teflonowej lagi ( ta strona przymocowana do wahacha nie do ramy ) a ja jak to odkrecilem to nic - dopiero odkrecenie sruby wskazanej na fotce spowodowalo wyciek oleju i to jeszcze w takim dziwnym wydaniu poniewaz wylatywal on jakby powoli go cos wypychało ... pierwszy raz spotykam sie z czyms takim - SZUKAM KOGOS KTO MOGLBY ZROBIC SERWIS gdzie w okolicach katowic. Mam jednego koleszke ale on wymaga wysyłki ... A jeszcze jedno co moze oznaczac ze w ej malej komorze nie ma cisnienia. czytalem ze jest cos takiego jak STUCK DOWN i przygotowałem sie na wystrzał a tu nic.... Jest taka opcja ze cisnienie nagromadzilo sie w glownej komorze ( tak jak we floatach ) czy od tego wlasnie jest ta komora dodatkowa?? DZIEKI

Napisano

Ciśnienie zebrało się za uszczelką w głównej komorze [przez to damper traci trochę skoku i sprawia wrażenie jakby był za miękki].

Wystarczy że zamocujesz damper w imadle i rozkręcasz obudowę [chwytasz w łapy i kręcisz przeciwnie do ruchu wskazówek zegara].

Napisano

witam - no i rozebrałem ten amor ( wybuchło cisnienie nagromadzone za komora ), spuscilem rechy oleju z tłumika i dalej nasuwa mi se pytanie. Jak wlac do niego olej i ile ( czy rozkrecic tłumik czy wlac przez dziurke pod srubką z ktorej olej mi wyplynal jak odkrecilem) przy czym jak ma byc ustawiony tłoczek w małej komorze, czy ta kmora ma byc zakrecona czy nie i czy w małej komorze za tym tłoczkiem tez jest olej ( czy ona jest polaczone z główną komorą ?? bo jezeli tak to trzeba go bedzie jakos odpowietrzyc chyba nie ?? no i ostatnie pytanie - jak nabic cisnieniem mała komore - widzialem u kfrankiewicza ze ma specialnie zakonczony wentyl - niestety ja w dhx 3.0 air tego nie mam. czytałem gdzies ze trzeba to zalatwic igla ( zrobic sobie jakas przejsciówke - czy ktos robil takie cos ?? pozdro dzieki MAREK

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Witam ponownie - I po serwisie dhx-a. Jeszcze tylko jedna rzecz mnie meczy. Na poczatku skoku dampera jest wyczuwalny delkikatny skok ( klikniecie ) jakby przez troche skoku sie zapadał ( jakies pól cm. ) Powiedzcie mi czy to jest zapowietrzony amor czy moze byc to przyczyna tego ze nie napompowalem jeszcze komory negatywnej ( jutro bede robil koncówke bo motyw z igla mi cos nie działa ) dodam ze skrupulatnie staralem sie wypuscic bombelki powietrza - robilem wszytsko zgodnie z manualem. Pozdrawiam

Napisano

Wkykożystam że jest temat o tym damperze Fox DHX 3.0 i chciałem zapytać czy ten damper wystarczy mi do Enduro ? I czy duża jest róznica między 3.0 air, a 5.0 air oraz jeżel brał bym 5.0 to dać ze sprężyna czy z powietrzem.

  • 4 miesiące temu...
Napisano

bo jest zapowietrzony, ja mam to samo. Ztego co sie dowiedziałem najlepiej składać jak cały dół i połowa góry z tłokiem jest zamoczona w oleju....

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...