fuxiu Napisano 24 Grudnia 2008 Napisano 24 Grudnia 2008 witam, na wstępie chciałem sie przywitać ponieważ jest to mój pierwszy post Sorki ze tak od razu prosze o pomoc ale cos nie daje mi spać. Zakupiłem niedawno specialized-a enduro 06' i mam pewien problem z damperem. Chodzi o to ze jak napompuje go nawet do wartości 250 PSI to amortyzator zachowuje strasznie miękko, odnosze wrazenie jakby mial z 50 psi napompowane - siadam na siodelku i on prawie dobija. Dodam ze tłumienie działa. Prosze o pomoc i z góry dziękuje - pozdrawiam Marek
fuxiu Napisano 24 Grudnia 2008 Autor Napisano 24 Grudnia 2008 tak trzyma cisnienie - i wlasnie jak dobije go do 250 psi to jak odchyle wahacz to jeszcze wychodzi troche slizgu ( takie objawy jakbybył niedopompowany :/ ) - dzieki za zainteresowanie
malos86 Napisano 25 Grudnia 2008 Napisano 25 Grudnia 2008 może manometr się zepsuł i pokazuje nie takie ciśnienie??
fuxiu Napisano 25 Grudnia 2008 Autor Napisano 25 Grudnia 2008 hehe - nie nie zepsuł sie. cisnienia w komorze jest w 3 i troche - pompka juz nie chce pompowac prawie przy 250 psi. cisnienie trzyma tylko tak jak mowie no nie dziala jak powinien, w moim starym jak nawalilem 250 to byl sztywny jak pal Azji a w tym chodzi jakby był tylko popdompowany i dobija jak tylko siąde na kanapie.... :/
Morf99 Napisano 25 Grudnia 2008 Napisano 25 Grudnia 2008 kolego miał chyba identyczne problem tylko w innym tłumiku, poczytaj ten temat: http://www.forumrowerowe.org/damper-Fox-RP...kki-t43634.html mi się wydaję że jest to ten sam problem i naprawa nie jest skomplikowana i da się ją wykonać samemu. A przynajmniej kolego dokonał tego sam w fox float R nawiązując do tematu jak go naprawić: Wystarczy odkręcić korpus (uważaj przy tym bo ciśnienie które cię się zebrało w komorze negatywnej może ci po prostu wystrzelić, nie kieruj końca korpusu w siebie i innych ) sprawdź stan uszczelek wyczyść i ewentualnie wymień uszczelki, u kolegi nie było to konieczne i wszystko działa jak nowe. Ps. w razie jakichś pytań pisz.
fuxiu Napisano 25 Grudnia 2008 Autor Napisano 25 Grudnia 2008 Dzieki bardzo po świętach zobacze co da sie zrobić - ew cos poradze zoabcze. Jak cos zrobie to dam znac pozdrawiam i dzieki za zaintersowanie witam wzialem sie za demontaz dampera. wyszlo na to ze odkreciłem mniejszą komore i nic sie nie stało. odkręciłem srubke przy mocowaniu to wylecial spieniony, czerwony olej z dampera. Teraz mam pewien problem jak rozebrać główna komore - nigdy tego nie ruszałem i nie chce tego spieprzyc. macie moze jakies wskazówki ( posylam fotke dla zobrazowania ) DZIEKI ZA POMOC
fuxiu Napisano 26 Grudnia 2008 Autor Napisano 26 Grudnia 2008 Tylko mam pewną wątpliwość. W manualach znalazłem wczoraj ze olej wlewa sie do dampera poprzez wejscie na koncu teflonowej lagi ( ta strona przymocowana do wahacha nie do ramy ) a ja jak to odkrecilem to nic - dopiero odkrecenie sruby wskazanej na fotce spowodowalo wyciek oleju i to jeszcze w takim dziwnym wydaniu poniewaz wylatywal on jakby powoli go cos wypychało ... pierwszy raz spotykam sie z czyms takim - SZUKAM KOGOS KTO MOGLBY ZROBIC SERWIS gdzie w okolicach katowic. Mam jednego koleszke ale on wymaga wysyłki ... A jeszcze jedno co moze oznaczac ze w ej malej komorze nie ma cisnienia. czytalem ze jest cos takiego jak STUCK DOWN i przygotowałem sie na wystrzał a tu nic.... Jest taka opcja ze cisnienie nagromadzilo sie w glownej komorze ( tak jak we floatach ) czy od tego wlasnie jest ta komora dodatkowa?? DZIEKI
Thor07 Napisano 26 Grudnia 2008 Napisano 26 Grudnia 2008 Ciśnienie zebrało się za uszczelką w głównej komorze [przez to damper traci trochę skoku i sprawia wrażenie jakby był za miękki]. Wystarczy że zamocujesz damper w imadle i rozkręcasz obudowę [chwytasz w łapy i kręcisz przeciwnie do ruchu wskazówek zegara].
fuxiu Napisano 27 Grudnia 2008 Autor Napisano 27 Grudnia 2008 witam - no i rozebrałem ten amor ( wybuchło cisnienie nagromadzone za komora ), spuscilem rechy oleju z tłumika i dalej nasuwa mi se pytanie. Jak wlac do niego olej i ile ( czy rozkrecic tłumik czy wlac przez dziurke pod srubką z ktorej olej mi wyplynal jak odkrecilem) przy czym jak ma byc ustawiony tłoczek w małej komorze, czy ta kmora ma byc zakrecona czy nie i czy w małej komorze za tym tłoczkiem tez jest olej ( czy ona jest polaczone z główną komorą ?? bo jezeli tak to trzeba go bedzie jakos odpowietrzyc chyba nie ?? no i ostatnie pytanie - jak nabic cisnieniem mała komore - widzialem u kfrankiewicza ze ma specialnie zakonczony wentyl - niestety ja w dhx 3.0 air tego nie mam. czytałem gdzies ze trzeba to zalatwic igla ( zrobic sobie jakas przejsciówke - czy ktos robil takie cos ?? pozdro dzieki MAREK
fuxiu Napisano 4 Stycznia 2009 Autor Napisano 4 Stycznia 2009 Witam ponownie - I po serwisie dhx-a. Jeszcze tylko jedna rzecz mnie meczy. Na poczatku skoku dampera jest wyczuwalny delkikatny skok ( klikniecie ) jakby przez troche skoku sie zapadał ( jakies pól cm. ) Powiedzcie mi czy to jest zapowietrzony amor czy moze byc to przyczyna tego ze nie napompowalem jeszcze komory negatywnej ( jutro bede robil koncówke bo motyw z igla mi cos nie działa ) dodam ze skrupulatnie staralem sie wypuscic bombelki powietrza - robilem wszytsko zgodnie z manualem. Pozdrawiam
Nemo7 Napisano 4 Stycznia 2009 Napisano 4 Stycznia 2009 Wkykożystam że jest temat o tym damperze Fox DHX 3.0 i chciałem zapytać czy ten damper wystarczy mi do Enduro ? I czy duża jest róznica między 3.0 air, a 5.0 air oraz jeżel brał bym 5.0 to dać ze sprężyna czy z powietrzem.
Morf99 Napisano 4 Stycznia 2009 Napisano 4 Stycznia 2009 ja myślę że to przez to że nie napompowałeś komory negatywnej
nigga91 Napisano 10 Stycznia 2009 Napisano 10 Stycznia 2009 a mi sie wydaje, że jest troche zapowietrzony
Housik Napisano 18 Maja 2009 Napisano 18 Maja 2009 bo jest zapowietrzony, ja mam to samo. Ztego co sie dowiedziałem najlepiej składać jak cały dół i połowa góry z tłokiem jest zamoczona w oleju....
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.