Skocz do zawartości

[amortyzator] ciśnienie a waga

pr0

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Właśnie wszedłem w posiadanie pierwszego powietrznego amortyzatora - reba SL 100mm. Jestem kompletnie zielony jeśli chodzi o tą materie. Widzę tu jakieś zaworki i inne bzdety, nawet nie wiem gdzie tu pompkę wsadzić. Ponoć tabela ciśnień jest zawyżana przez RS. Czy ktoś zna tą dobrą tabelkę albo ma wzór do obliczania ciśnienia dla rowerzysty? Ważę 68 kg i na pewno nie będę jeździł po ostrym terenie. Zależy mi aby ładnie chodził - łapał małe nierówności. Może ktoś z was tyle waży i podzieli się informacjami na temat ciśnienia? Jak ustawić resztę, np. floodgate i szybkość reakcji amortyzatora ? Ponoć można we floodgate wejść tylko imbusem... Jutro podrzucam rower do serwisu chciałbym już im powiedzieć co mają podkręcić, ile napompować itp itd. Na forum nie działa funkcja "szukaj" a ręcznie nie dokopałem się do tematu, więc proszę o trochę zrozumienia jeśli zakładam n-ty temat o tym samym.

Pozdrawiam.

Napisano

Też mam SL-kę, jest to mój drugi amortyzator powietrzny i z doświadczenia wiem, że tabelki tabelkami, ale najlepiej się ustawia ciśnienie tak Ci/Wam pasuje.

Napompujcie, pojeździjcie + wprowadźcie ew. korekty i dojdziecie do najlepszego dla Was ciśnienia.

Pr0 masz pompkę do swojego amortyzatora i instrukcję ?

W SL Floodgate'a ustawiasz imbusem 2mm po wcześniejszym wyciągnięciu zaślepki na górze prawej goleni.

Na lewej goleni na górze masz + jest to komora pozytywna którą pompujesz pierwszą, na dole lewej goleni jest - pompujesz ją jako drugą.

accentinferno nie miałem styczności z Epiconem więc nie mam zielonego pojęcia. Mało która blokada działa tak że blokuje całkowicie, w większości przypadków zostaje mały luz.

Napisano

Ok dzięki:) a orientujesz się może czy w epiconie z blokadą na goleni można całkowicie zablokować skok??? Bo w moim po włączeniu blokady to jest twardszy ale nie blokuje się całkiem.

Napisano