Desperados Napisano 22 Grudnia 2008 Napisano 22 Grudnia 2008 Witam. Mam amortyzator Suntour Raidon i jest on dla mnie troche za twardy. Ugina sie tylko na wiekszych nierównościach a na takich mniejszych w ogóle. I teraz pytanie, jak go zmiękczyć? Zalewałem olejem ale to nic nie dało, pracował tak samo jak wcześniej, powróciłem do smaru no i pracuje jak pracował na początku. Wie ktoś co można z tym zrobić?
fallout Napisano 22 Grudnia 2008 Napisano 22 Grudnia 2008 Wymienić sprężynę, tylko totalnie nie wiem skąd ją wytrzasnąć
Desperados Napisano 22 Grudnia 2008 Autor Napisano 22 Grudnia 2008 No własnie, o to chodzi. A jest może jakichś inny sposób na to? A ewentualnie jak już to gdzie można dostać taką spręzyne?
Mod Team durnykot Napisano 23 Grudnia 2008 Mod Team Napisano 23 Grudnia 2008 Może spróbuj wyciągnąć elastomer lub go skrócić? Wcześniej miałem Axona z podobnym układem ( sprężyna+ elastomer)- zaczął pracować poprawnie dopiero po wycięciu ok 3 cm elastomera. Chociaż głowy nie dam,że w Twoim wypadku to pomoże- ale chyba warto spróbować.
Desperados Napisano 23 Grudnia 2008 Autor Napisano 23 Grudnia 2008 z wyciągniętym elastomerem jakoś dziwnie pracował, tak jakoś głośniej chodził i w ogóle. A ten elastomer gdzie ma sie znajdować? tzn wiem że jest w środku spręzyny ale ma być na dole czy bardziej u góry sprężyny?
Mod Team durnykot Napisano 23 Grudnia 2008 Mod Team Napisano 23 Grudnia 2008 z wyciągniętym elastomerem jakoś dziwnie pracował, tak jakoś głośniej chodził i w ogóle. A ten elastomer gdzie ma sie znajdować? tzn wiem że jest w środku spręzyny ale ma być na dole czy bardziej u góry sprężyny? Nie ma znaczenia. A na marginesie- ile ważysz? I czy bawiłeś się naprężeniem wstępnym? Swoją drogą ,cos musi byc z Raidonami- brat ma Raidona na wiatr i też mu jakoś tak ciężkawo pracuje. A kórego masz Raidona- z regulacją tłumienia czy bez?
Desperados Napisano 23 Grudnia 2008 Autor Napisano 23 Grudnia 2008 Waże mało, cos ponad 60 kg. Tak, bawiłem się naprężeniem wstępnym miałem na - cały czas. Mam wersje LOD czyli ma regulacje tłumienia.
accentinferno Napisano 23 Grudnia 2008 Napisano 23 Grudnia 2008 elastometr wychodzi razem z nakrętką po odkręceniu.
Desperados Napisano 23 Grudnia 2008 Autor Napisano 23 Grudnia 2008 U mnie po odkręceniu nakrętki wychodzi cała sprężyna a w środku jest ta guma dosyć długa.
Mod Team durnykot Napisano 24 Grudnia 2008 Mod Team Napisano 24 Grudnia 2008 Elastomer "fabrycznie" zajmuje ok. 85% długości sprężyny. Więc , jeśli się mylę to mnie poprawcie- zakładając,że SAG masz ok. 20% , po wejściu na rower wszelkie nierówności są wyłapywane przez elastomer, który może sie okazać za twardy do Twojej wagi. Jeśli- rozpatrując temat czysto teoretycznie- usuniesz część elastomera, mniejsze nierówności powinny być wyłapywane przez sprężynę. Pytanie z innej beczki, a w zasadzie dwa. Pierwsze- czy bawiłeś się regulacją tłumienia? Może Twój amorek jest za bardzo stłumiony i dlatego wydaje Ci się za twardy. Drugie pytanie- ile przejechałeś na Raidonie? Może się jeszcze nie dotarł. Chociaż w chwili obecnej ciężko będzie coś sprawdzić ze względu na pogodę. Elstomery nie lubią niskich temperatur.
Desperados Napisano 24 Grudnia 2008 Autor Napisano 24 Grudnia 2008 Tak bawiłem sie regulacją tłumienia. po wejściu na rower ugnie sie amorek może te 20%. Przejechałem na nim jakoś 100km z czego prawie wszystko to były drogi leśne. Własnie obawiam się że po ucięciu elastomera nic się nie zmieni bo przecież jak go wyciągnałem calkiem to też sie nic nie zmieniło. Jesto to jakaś różnica?
Andrew Napisano 24 Grudnia 2008 Napisano 24 Grudnia 2008 Wszystkie problemy nie wynikają ze zbyt twardej sprężyny! Amor po prostu zamarza. Oryginalny smar jest bardzo gęsty i przy obecnych temperaturach po prostu skleja amorka. Jedynym rozwiązaniem jest jego rozkręcenie, wyczyszczenie i nałożenie mieszanki smaru z olejem. EDIT: jeżeli mimo wszystko chciałbyś miększą sprężynę, to zmierz długość swojej oryginalnej sprężyny oraz jej średnicę. Mam sporo sprężyn z Suntourów, więc na pewno by się coś dopasowało.
accentinferno Napisano 24 Grudnia 2008 Napisano 24 Grudnia 2008 Andrew sądzisz że amor nie wytrzymuje temperatury około 3 stopni?? Kiedyś miałem rst gila na sprężynach i przy 1 stopniu było wszystko ok troszeczkę twardniał ale nie wiem jaki miałem olej.
Desperados Napisano 24 Grudnia 2008 Autor Napisano 24 Grudnia 2008 To na pewno nie jest przez temperature, jak już to w małym stopniu. Wydaje mi się tylko że chodzi tutaj o spręzyne jest za twarda poprostu. a ta mieszanka smaru z olejem to jak? Posmarowac wszystko dokładnie smarem i wlać olej?
Andrew Napisano 24 Grudnia 2008 Napisano 24 Grudnia 2008 Suntoury twardzieją już przy 10*(jest znaczna różnica po wyjściu z mieszkania). W okolicach 0* jest już tragedia. Przerobiłem to w kilkudziesięciu amorkach. Po prostu smar Suntoura jest do kitu. Smar w RST jest o dziwo znacznie lepszy. To jest sprawdzone info. Z resztą, rozbierzcie jakiegokolwiek suntoura, a się przekonacie:)
Desperados Napisano 24 Grudnia 2008 Autor Napisano 24 Grudnia 2008 Jak zalewałem amorka olejem i później wracałem do smaru to posmarowałem cała spreżyne smarem dokładnie i na pewno ladnie sie rozeszło wewnątrz. To jaki smar kupić? To uciąć ten elastomer i do tego kupić inny smar i myślicie że pomoże?
Desperados Napisano 25 Grudnia 2008 Autor Napisano 25 Grudnia 2008 Może jeszcze ktoś coś napisze? Ważne to dla mnie ponieważ chce jak najszybciej zrobić ten amortyzator
Greg_PL Napisano 25 Grudnia 2008 Napisano 25 Grudnia 2008 Suntour'y mają lipne uszczelki (mulą) może to przez to, dla tego kupiłem Tore Pozdro
Desperados Napisano 25 Grudnia 2008 Autor Napisano 25 Grudnia 2008 Ale na pewno jest jakichś sposób żeby chodził chociaż lepiej niż mój teraz Też chciałem kupić Tore, myslałem też nad nią ale akurat wtedy miałem inne wydatki a koniecznie musiałem kupić amorka więc wybór padł na Raidona
Andrew Napisano 25 Grudnia 2008 Napisano 25 Grudnia 2008 kup smar do łożysk np texaco starplast i zmieszaj go z olejem. PS. nie każdy siedzi bez przerwy na forum....
Desperados Napisano 25 Grudnia 2008 Autor Napisano 25 Grudnia 2008 Andrew wiem o tym, że nie każdy siedzi bez przerwy na forum i przecież nawet tego nie wymagam, chodziło tylko o to bo temat już zanikł i zanim by ktoś odpisał to mogłoby troche minąć I co myślisz że to coś pomoże?
Mod Team durnykot Napisano 26 Grudnia 2008 Mod Team Napisano 26 Grudnia 2008 Mimo wszystko uważam,że oprócz wady amorka lub też jego specyfiki powinieneś poczekać do cieplejszej aury. Napisałeś ,że przejechałeś ok. 100 km na Raidonie. Zakładam,że było to w okolicach listopada,grudnia,gdzie temp. oscylują w okolicach 0 stopni. Siłą rzeczy wszelkie oleje, a przede wszystkim smary zmieniają swoje parametry na gorsze w niskich temperaturach. Wymieniając smar na inny ,lub też mieszając go z olejem jedyne co zyskasz, to świadomość ,że coś zrobiłeś. Jak napisał jeden z przedmówców, Suntoury twardnieją w niskich temp. I to niestety fakt. Mój poprzedni Axon ( sprężynowy ) poniżej 10 stopni praktycznie przestawał pracować- czułość amorka właściwie zanikała. Wiosną ,przy temperaturach pow. 10 stopni kultura pracy zmieniała się radykalnie. Może przyczyna tkwi w smarze, może tłumik tak ma. Tak czy inaczej poczekaj do wiosny , wtedy mając skalę porównawczą ,możesz eksperymentować ze smarami czy olejami.
Desperados Napisano 26 Grudnia 2008 Autor Napisano 26 Grudnia 2008 OK, postaram się zrobić tak jak mówicie, chociaż nie wiem czy przyczyną może być temperatura bo w domu jak mam rower to amor chodzi wydaje mi się że bez zmian.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.