jedrekxc Napisano 19 Grudnia 2008 Napisano 19 Grudnia 2008 Stałem się posiadaczem Reby Team z tłumikiem motion control i manetką. Chciałem zrobić tak, żeby pokrętło na prawej goleni można było kręcić ręką i nie używać do tego manetki. Wiem że gdzieś tam jest sprężynka która obraca pokrętło po zwolnieniu blokady do wyjściowego położenia. Ta sprężynka sprawia też że nie da się obracać pokrętła ręką. Chcę ja wywalić. Pytanie brzmi: czy się da i gdzie ona jest?. Odkręciłem już niebieskie pokrętło i myślałem że sprężynka znajduje się od razu pod nim o tak jak na obrazku: Ale niestety po odkręceniu niebieskiego pokrętła nie ma sprężynki i wszytsko wygląda na to że jest ona głebiej. Póki co nie chce wykręcać całego tłumika, wole najpierw się dowiedzieć co i jak. Sytuacja przedstawia się w taki sposób: http://store.airbomb.com/mmAirbomb/Images/large/q/FK4919.jpg OK znalazłem coś na ten temat:) http://all-mountain.pl/zdjecia/g25/imagepages/image1.html Wprawdzie do Pike'a ale tłumik ten sam. jutro z tym powalczę
gerus Napisano 20 Grudnia 2008 Napisano 20 Grudnia 2008 Sprzezynka jest w tlumiku. Trzeba go wykrecic:) klucz 24 i w droge....
jedrekxc Napisano 20 Grudnia 2008 Autor Napisano 20 Grudnia 2008 już zrobione:) Teraz Reba waży 1552g z gwiazdką, dolną bieżnią łozysk i 18cm sterówką
@lek Napisano 20 Grudnia 2008 Napisano 20 Grudnia 2008 Czy taki zabieg coś pomaga w jeździe, szczególnie mam na myśli maratony? Sam używam w czasie maratonu w swojej Rebie manetki, bo schylenie się do blokady groziło by glebą.
Jason Napisano 21 Grudnia 2008 Napisano 21 Grudnia 2008 Coś ta waga wydaje mi się nie bardzo realna , amorek poszedł na wagę czy opierasz się na wadze producenta ?? . W jeździe nie pomaga nic wręcz przeszkadza a i zysk wagowy znikomy , szkoda czasu
ulvgar Napisano 21 Grudnia 2008 Napisano 21 Grudnia 2008 A czy w ten sposób nie można czasem tłumić kompresji?
Jason Napisano 21 Grudnia 2008 Napisano 21 Grudnia 2008 można , z manetką też można tylko z tą droższą
ulvgar Napisano 21 Grudnia 2008 Napisano 21 Grudnia 2008 Poplock adjust. Więc, co? Oszczędność miejsca na kierownicy...? Choć właściwie przyznam się bez bicia, że mając Rebę właściwie cały czas jeżdżę na zablokowanej. Może i taki zabieg ma sens - bo po co używać manetkę skoro właściwie amor pracuje wtedy kiedy musi? Zawsze można zakres ugięcia wyznaczyć pokrętłem floodgate.
jedrekxc Napisano 21 Grudnia 2008 Autor Napisano 21 Grudnia 2008 Nie chodziło o wagę. Po prostu manetka jest mi zbędna, a po jej usunięciu nie można było ręcznie regulować, ponieważ sprężyna na to nie pozwalała. Teraz po usunięciu sprężynki z tłumika można regulować kompresję ręcznie kręcą samym pokrętłem. To raptem 30cm z kierownicy do pokrętła więc jak dla mnie ta manetka nie ma żadnego sensu. Blokuję widelec tylko na asfalcie, a nie jestem znowu takim kaleką, żeby po ściągnięciu na sekundę ręki z kierownicy przewracać się... Po usunięciu manetki, uchwytu na linkę w widelcu, sprężynki coś tam na pewno zyskałem na wadze. Tym lepiej, że na rzeczach które są mi w 100% zbędne. Waga jest realna: http://www.wrzuta.pl/obraz/qL6cjxxEvb/img_2701 z wagą 1552g z dolną bieżnią łożysk i gwiazdką wypada lepiej niż większość Reb World Cup: http://www.light-bikes.com/Search/Search.asp wpiszcie po prostu "Reba" . Najlżejsza World Cup waży 1550g Tak swoją drogą gdyby ktoś chciał kupić manetkę z regulacją kompresji- posiadam takową
@lek Napisano 21 Grudnia 2008 Napisano 21 Grudnia 2008 Blokuję widelec tylko na asfalcie, a nie jestem znowu takim kaleką, żeby po ściągnięciu na sekundę ręki z kierownicy przewracać się... http://www.wrzuta.pl/obraz/qL6cjxxEvb/img_2701 Tak swoją drogą gdyby ktoś chciał kupić manetkę z regulacją kompresji- posiadam takową Ja też nie jestem kaleką Piszesz, że tylko na asfalcie blokujesz, a na stromych górskich podjazdach? Manetka przydaje sie w maratonach, gdzie operuje się nią bardzo często Ps. Ile chcesz za tą manetkę?
Robert Napisano 21 Grudnia 2008 Napisano 21 Grudnia 2008 Są tacy co nigdy nie używają blokady... np. ja z mojej przerośniętej Rebie (Revelation ) używam tak rzadko i sporadycznie że też bym wykopał. Na szczęście świat dał mi blokadę na goleni co ułatwia życie
tomeks Napisano 21 Grudnia 2008 Napisano 21 Grudnia 2008 @lek - tobie manetka sie przydaje czesto, jemu akurat nie ja jezdze w maratonach i jakos nie widze potrzeby posiadania manetki, jak dla mnie to zbedny gadzet, ale jesli ktos uwaza, ze jest ona niezbedna do jazdy to tylko i wylacznie jego sprawa
@lek Napisano 21 Grudnia 2008 Napisano 21 Grudnia 2008 Dla mnie jest po prostu wygodniej przesunąć dźwignię, niż sięgać do goleni, ale chętnie bym wyprógował blokade z goleni, gdybym miał odpowiednie pokrętło Można gdzieś takie dostać
jedrekxc Napisano 21 Grudnia 2008 Autor Napisano 21 Grudnia 2008 Jeśli ktoś startuje w zawodach w ciężkim, nieznanym terenie, często blokuje widlelec i wali czeski hardkor żeby tylko wykręcić lepszy czas to może rzeczywiście odrywanie ręki od kierownicy byłoby niebezpieczne. Przy moim stylu jazdy nie ma takiego niebezpieczeństwa, a i na zawodach są odcinki w których szybko można zablokoać schylając się do goleni. Wcześniej pokrętłą/ przyciski blokady były umiejscowione na goleni (TYLKO!) i ludzie sobie jakoś radzili Zresztą nawet w dzisiejszych FOXach przetrwało jeszcze takie rozwiązanie. Jak już wspomniałem dla mnie jest to tylko zbędny gadżet stanowiący pewnego rodzaju luksus dla leniwych:P Te sterczące na kierownicy manetki i dodatkowe linki sa mi zupełnie niepotrzebne, a nawet przeszkadzają. To tak jak telegazeta w telewizorze- każdy model ją ma, ale mało kto korzysta. Co do pokrętła, to zostało takie jakie było oryginalnie- to niebieskie: http://www.wrzuta.pl/obraz/qgyZfm9oXB/img_2712 Manetka w detalu podobno kosztuje około 150zł? myslę że cena 100 i wysyłka na mój koszt będzie ok. Chyba że odbiór osobisty, to wtedy oddam za 80 ooo jeszcze lepiej. mam tą za 209zł: http://www.forumrowerowe.org/index.php?act...post&id=753 czyli cena jednak 130zł + koszt wysyłki;) i nie 80 przy odbiorze osobistym:D
@lek Napisano 22 Grudnia 2008 Napisano 22 Grudnia 2008 O to chodzi, że ja lubie ostro jeździć Dlatego manetka jest dla mnie wygodniejsza Ale cena Twojej manetki troche wysoka, zostane przy swojej
@lek Napisano 22 Grudnia 2008 Napisano 22 Grudnia 2008 na razie wstrzymam się z zakupem. Nie spieszy mi sie, bo do sezonu maratonów jeszcze troche zostało W tej chwili modernizuje zimówkę i musze kupić pare rzeczy do niej, a zapytałem się z ciekawości
jedrekxc Napisano 22 Grudnia 2008 Autor Napisano 22 Grudnia 2008 tak przy okazji tematu "zdalnych blokad" dodam jeszcze, że na tegorocznym festynie w Szklarskiej Porębie widziałem Suntoura z elektroniczną blokadą widelca. Na kierownicy było coś w rodzaju pilota, a do widelca szedł kabelek. Na pilocie był przycisk i światełko:)
Schwefel Napisano 22 Grudnia 2008 Napisano 22 Grudnia 2008 Kiepskie rozwiązanie bo do tego trzeba mieć pack z bateriami a więc nie będzie lżej a czy lepiej to bym polemizował. http://www.srsuntour-cycling.com/SID=si0fa...cd4fe/index.php
Miecho87 Napisano 22 Grudnia 2008 Napisano 22 Grudnia 2008 Nie nowość - http://www.forumrowerowe.org/index.php?sho...st&p=522579
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.