Skocz do zawartości

[amortyzator] przeróbka Motion Control w Rebie


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Stałem się posiadaczem Reby Team z tłumikiem motion control i manetką. Chciałem zrobić tak, żeby pokrętło na prawej goleni można było kręcić ręką i nie używać do tego manetki. Wiem że gdzieś tam jest sprężynka która obraca pokrętło po zwolnieniu blokady do wyjściowego położenia. Ta sprężynka sprawia też że nie da się obracać pokrętła ręką. Chcę ja wywalić. Pytanie brzmi: czy się da i gdzie ona jest?. Odkręciłem już niebieskie pokrętło i myślałem że sprężynka znajduje się od razu pod nim o tak jak na obrazku:

 

motioncontrolle1.jpg

w640.png

 

Ale niestety po odkręceniu niebieskiego pokrętła nie ma sprężynki i wszytsko wygląda na to że jest ona głebiej. Póki co nie chce wykręcać całego tłumika, wole najpierw się dowiedzieć co i jak. Sytuacja przedstawia się w taki sposób:

 

http://store.airbomb.com/mmAirbomb/Images/large/q/FK4919.jpg

 

OK znalazłem coś na ten temat:)

http://all-mountain.pl/zdjecia/g25/imagepages/image1.html

 

Wprawdzie do Pike'a ale tłumik ten sam. jutro z tym powalczę;)

Napisano

Czy taki zabieg coś pomaga w jeździe, szczególnie mam na myśli maratony? Sam używam w czasie maratonu w swojej Rebie manetki, bo schylenie się do blokady groziło by glebą.

Napisano

Coś ta waga wydaje mi się nie bardzo realna , amorek poszedł na wagę czy opierasz się na wadze producenta ?? .

W jeździe nie pomaga nic wręcz przeszkadza a i zysk wagowy znikomy , szkoda czasu ;)

Napisano

Poplock adjust. Więc, co? Oszczędność miejsca na kierownicy...? Choć właściwie przyznam się bez bicia, że mając Rebę właściwie cały czas jeżdżę na zablokowanej. Może i taki zabieg ma sens - bo po co używać manetkę skoro właściwie amor pracuje wtedy kiedy musi? Zawsze można zakres ugięcia wyznaczyć pokrętłem floodgate.

Napisano

Nie chodziło o wagę. Po prostu manetka jest mi zbędna, a po jej usunięciu nie można było ręcznie regulować, ponieważ sprężyna na to nie pozwalała. Teraz po usunięciu sprężynki z tłumika można regulować kompresję ręcznie kręcą samym pokrętłem. To raptem 30cm z kierownicy do pokrętła więc jak dla mnie ta manetka nie ma żadnego sensu. Blokuję widelec tylko na asfalcie, a nie jestem znowu takim kaleką, żeby po ściągnięciu na sekundę ręki z kierownicy przewracać się... Po usunięciu manetki, uchwytu na linkę w widelcu, sprężynki coś tam na pewno zyskałem na wadze. Tym lepiej, że na rzeczach które są mi w 100% zbędne. Waga jest realna:

 

http://www.wrzuta.pl/obraz/qL6cjxxEvb/img_2701

 

z wagą 1552g z dolną bieżnią łożysk i gwiazdką wypada lepiej niż większość Reb World Cup:

 

http://www.light-bikes.com/Search/Search.asp wpiszcie po prostu "Reba" . Najlżejsza World Cup waży 1550g

 

 

Tak swoją drogą gdyby ktoś chciał kupić manetkę z regulacją kompresji- posiadam takową;)

Napisano
Blokuję widelec tylko na asfalcie, a nie jestem znowu takim kaleką, żeby po ściągnięciu na sekundę ręki z kierownicy przewracać się...

http://www.wrzuta.pl/obraz/qL6cjxxEvb/img_2701

Tak swoją drogą gdyby ktoś chciał kupić manetkę z regulacją kompresji- posiadam takową:)

 

Ja też nie jestem kaleką :D Piszesz, że tylko na asfalcie blokujesz, a na stromych górskich podjazdach? Manetka przydaje sie w maratonach, gdzie operuje się nią bardzo często :)

 

Ps. Ile chcesz za tą manetkę?

Napisano

Są tacy co nigdy nie używają blokady... np. ja :D z mojej przerośniętej Rebie (Revelation :) ) używam tak rzadko i sporadycznie że też bym wykopał. Na szczęście świat dał mi blokadę na goleni co ułatwia życie :)

Napisano

@lek - tobie manetka sie przydaje czesto, jemu akurat nie :) ja jezdze w maratonach i jakos nie widze potrzeby posiadania manetki, jak dla mnie to zbedny gadzet, ale jesli ktos uwaza, ze jest ona niezbedna do jazdy to tylko i wylacznie jego sprawa :)

Napisano

Dla mnie jest po prostu wygodniej przesunąć dźwignię, niż sięgać do goleni, ale chętnie bym wyprógował blokade z goleni, gdybym miał odpowiednie pokrętło :) Można gdzieś takie dostać :)

Napisano

Jeśli ktoś startuje w zawodach w ciężkim, nieznanym terenie, często blokuje widlelec i wali czeski hardkor żeby tylko wykręcić lepszy czas to może rzeczywiście odrywanie ręki od kierownicy byłoby niebezpieczne. Przy moim stylu jazdy nie ma takiego niebezpieczeństwa, a i na zawodach są odcinki w których szybko można zablokoać schylając się do goleni. Wcześniej pokrętłą/ przyciski blokady były umiejscowione na goleni (TYLKO!) i ludzie sobie jakoś radzili :) Zresztą nawet w dzisiejszych FOXach przetrwało jeszcze takie rozwiązanie. Jak już wspomniałem dla mnie jest to tylko zbędny gadżet stanowiący pewnego rodzaju luksus dla leniwych:P Te sterczące na kierownicy manetki i dodatkowe linki sa mi zupełnie niepotrzebne, a nawet przeszkadzają. To tak jak telegazeta w telewizorze- każdy model ją ma, ale mało kto korzysta.

Co do pokrętła, to zostało takie jakie było oryginalnie- to niebieskie:

 

http://www.wrzuta.pl/obraz/qgyZfm9oXB/img_2712

 

 

Manetka w detalu podobno kosztuje około 150zł? myslę że cena 100 i wysyłka na mój koszt będzie ok. Chyba że odbiór osobisty, to wtedy oddam za 80

 

 

 

ooo jeszcze lepiej. mam tą za 209zł:

http://www.forumrowerowe.org/index.php?act...post&id=753

czyli cena jednak 130zł + koszt wysyłki;) i nie 80 przy odbiorze osobistym:D

Napisano

O to chodzi, że ja lubie ostro jeździć :P Dlatego manetka jest dla mnie wygodniejsza :icon_mrgreen:

Ale cena Twojej manetki troche wysoka, zostane przy swojej :down:

Napisano

na razie wstrzymam się z zakupem. Nie spieszy mi sie, bo do sezonu maratonów jeszcze troche zostało :) W tej chwili modernizuje zimówkę i musze kupić pare rzeczy do niej, a zapytałem się z ciekawości :)

Napisano

tak przy okazji tematu "zdalnych blokad" dodam jeszcze, że na tegorocznym festynie w Szklarskiej Porębie widziałem Suntoura z elektroniczną blokadą widelca. Na kierownicy było coś w rodzaju pilota, a do widelca szedł kabelek. Na pilocie był przycisk i światełko:)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...